[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:42

Sappos schreef:
Tuurlijk :) hij is heel lief. Iets groter dan Willem denk ik.

Mwehh volgens mij kan jij niks wegdoen :P
Willem is 1.02!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:43

Susanne schreef:
Sappos schreef:
Tuurlijk :) hij is heel lief. Iets groter dan Willem denk ik.

Mwehh volgens mij kan jij niks wegdoen :P
Willem is 1.02!

Ik ben niet de beste verkoper ooit := John is 108,5. Zn vader is 89 cm maar met de scheut Welsh van zn moeders kant is hij wat groter uitgevallen.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:00

Huge :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:43

Sappos: ohhh die few spots <3 :~ hoop dat Pep ook zo mooi opdroogt. :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:52

Pep is ook al goed op weg toch <3
Vervelend van zijn worminfectie trouwens. Ontworm je alleen nav mestonderzoek of ook preventief?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:59

Wat een gave ponys sappos! <3

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:04

Even een ego post...

Mijn autorijlessen gaan nog steeds niet zoals ik het zou willen. Blijf het ook spannend vinden dat autorijden: Kijken, schakelen, koppelen blijf ik echt moeilijk vinden, vooral de combinatie ervan... morgen moet ik dus voor het eerst in het donker rijden van 4 tot 6 en ik schijt nu al 7 kleuren... iemand tips?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:23

Lillian gewoon blijven ademen en het vooral ook tegen je instructie zeggen dat je het spannend vind. Ik vond het zelf altijd wel fijn om met iemand ook gewoon te praten tijdens het rijden. Ik vond schakelen ook altijd lastig, maar joh, de auto krijgt wel vaker op zijn donder en laat het wel merken als je de verkeerde te pakken hebt. Zelfs nu heb ik het een keer gepresteerd in onze Skoda om vanuit de 3 op te trekken bij een stoplicht. Zolang je de koppeling maar niet laat schieten en rustig laat opkomen dan slaat ie niet zomaar af.

Hier gaat het met mezelf even iets minder qua pijn. Ik heb nu ook pijnstilling van de ha meegekregen, hopelijk doet het genoeg om ervoor te zorgen dat ik vanavond lekker kan zumba dansen.

Vanochtend wel even voor het wennen aan kleppen gelangelijnd met Jorie. Hij schrok nu niet van dingen in de berm en dat vond ik erg prettig. Langs het fietspad:
Afbeelding

Beste beentje voorzetten.
Afbeelding

Mooi wijds uitzicht <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 05-11-18 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:54

Suus. Alleen nav mest onderzoek zodat ik weet wat hij moet krijgen. Ben geen voorstander van preventief :)

Lilian: heb helaas geen tips voor je behalve proberen rust te houden in je hoofd en je realiseren dat er niets mis kan gaan en dat je er bent om te leren. :)

Fenna: ziet er fijn uit. Leuk dat het goed ging!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:05

Die paardjes van Sappos :~
Mooie pony's heb je!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:07

Ik heb ook geen tips voor je Lillian. In het begin is het ook lastig om alles gelijk te doen maar dat komt vanzelf wel!

Ik hoop binnenkort eindelijk m’n BE eens te halen. Toen intake gedaan maar niet verder gegaan.

Knappe ponys Sabine! Dacht dat je alleen maar hengsten had maar toch ook wel ruinen :).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:20

Welkom en wat een knappe ponys

Fenna stoer dat je het oppakt nav tips.
Oogkleppen kunnen juist zo fijn werken en kan er juist voor zorgen dat ze minder wegschieten, dus hopelijk is dat in jullie geval ook zo.

Autorijden geen tips voor, vooral doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Frummels ik ben juist van op tijd ontwormen, zie zoveel meer wormen dan voorheen bij de Paarden, waardoor ik niet vertrouw op die onderzoeken. ( nu als dadelijk de eerste vorst is geweest gaat er hier weer overal een pramox in)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:22

Wat een prachtige kudde heb je toch Sabine <3 .

Fennadev: lekker bezig met het lange lijnen. Hopelijk voel je zelf snel weer beter.

Lillian: succes met de les morgen, voordeel is dat je les nog tijdens het licht begint. Komt vast helemaal goed!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:23

Welkom Sabine :D wat een knapperds allemaal <3

Lastig van de wormeninfectie bij Pep. Ik ben zelf ook geen voorstander van preventief ontwormen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:25

@Lillian, kan je enkel succes wensen. Rustig blijven en het is heel normaal dat dat in het begin moeizaam gaat :j .

Zou ook graag mijn BE halen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:56

Ik vind mestonderzoek niet altijd even betrouwbaar. Als ik soms 3 dagen achter elkaar test zijn er 2 dagen schoon en dan 1 dag vol eitjes.. Ook al bij meerdere paarden Veel wormeninfecties gezien die schoon uit mestonderzoek kwamen.
Ik ontworm 2 x per jaar preventief en test elke 6 -8 weken hun mest.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:58

Lillian__ schreef:
Even een ego post...

Mijn autorijlessen gaan nog steeds niet zoals ik het zou willen. Blijf het ook spannend vinden dat autorijden: Kijken, schakelen, koppelen blijf ik echt moeilijk vinden, vooral de combinatie ervan... morgen moet ik dus voor het eerst in het donker rijden van 4 tot 6 en ik schijt nu al 7 kleuren... iemand tips?

Lastig :(:)

Echt tips heb ik niet voor je, ik vond autorijlessen namelijk ook echt vréselijk. Ik had er zó'n hekel aan. Het idee dat je steeds op je vingers wordt gekeken en inderdaad dat kijken en schakelen en ook nog op duizend andere dingen letten. Ik kon wel janken af en toe en ik dacht dat ik het nooit zou leren.

Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had ben ik gewoon lekker veel zelf op pad geweest (doodeng vond ik het in het begin) en daar leer je echt veel van, geeft je ook zelfvertrouwen.

En dat schakelen en kijken enzo, écht dat gaat ooit vanzelf, daar hoef je straks niet eens meer over na te denken, dat wordt een standaard handeling. Op mijn auto zit niet eens een toerenteller ofzo, op een gegeven moment weet je 't gewoon blindelings. Maak je daar echt geen zorgen over!!

Om een lang verhaal kort te maken; ik vind autorijden nu héérlijk en cross met plezier over naar toe. Ongeveer het tegenovergestelde van tijdens de lessen haha. Gaat jou ook lukken!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:02

Patricia_86 schreef:
Ik vind mestonderzoek niet altijd even betrouwbaar. Als ik soms 3 dagen achter elkaar test zijn er 2 dagen schoon en dan 1 dag vol eitjes.. Ook al bij meerdere paarden Veel wormeninfecties gezien die schoon uit mestonderzoek kwamen.
Ik ontworm 2 x per jaar preventief en test elke 6 -8 weken hun mest.

Mee eens.

Zelf meegemaakt dat een pony 'schoon' zou zijn en uiteindelijk een doodzieke pony. En ook in mijn omgeving iets te veel meegemaakt dat een mestonderzoek helemaal niet zo betrouwbaar lijkt.

Ik ontworm dus gewoon weer lekker ouderwets met een schema'tje van de DA en nooit meer iets geks gehad.

Maar iedereen doet 't natuurlijk op zijn eigen manier! Zoveel mensen zoveel wensen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:55

Ik ben ook heel blij dat ik klaar ben met die rijlessen. Niet dat ik het niet kon of zenuwachtig was maar die instructeur had ik geen klik mee. Als ik iets fout deed ging ie zitten zuchten. Maar geef gewoon aan dat je het spannend vindt. Miss kan hij idd wat tegen je praten. Je ogen zijn wel goed verder?

Wat Patricia zegt, mestonderzoek sluit niet 100% kans op wormen uit. Dan zou je het bij elke pony meerdere dagen moeten testen. Hier ontworm ik 2 a 3x per jaar. Eigen kudde zonder andere paarden erbij.

Frummels jouw few spot is ook :+: doet me aan Femur denken, ook een vos
Laatst bijgewerkt door Sappos op 05-11-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:56

Pepper is er pas 1 x schoon uit gekomen. Het maakt ook heel veel uit in welke periode je test natuurlijk :)

Onze pony vroeger ontwormden we altijd preventief en die had na een aantal jaren toch een flinke besmetting (>1300 epg). Sindsdien op advies van de DA niet meer preventief ontwormt. Ben daar ook geen voorstander meer van persoonlijk. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij zelf goed vindt ! :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:41

Pff autorijles.. vreselijk !! Ik was er heel erg slecht in := Heb er een jaar over gedaan. Wel maar 2x examen gedaan maar het duurde gewoon erg lang voordat ik het doorhad ofzo. Daarna ging het super, ik rij overal heen en altijd goed gegaan. Dus zet niet teveel druk op jezelf het komt echt goed ook al geloof je dat nu misschien nog niet +:)+

@fennadev; lekker dat dit werkt !! :)

Over het ontwormen; ik geloof niet in die mestonderzoeken.. Ik ontworm 3 á 4 keer per jaar en heb ook eigen land dat altijd uitgemest wordt en alle paarden worden tegelijk gedaan. Nu nooit meer problemen mee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:53

Wij hebben er trouwens ook vrij weinig over te zeggen want alles gebeurt collectief bij ons op stal. Ben ik heel blij mee! :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:12

Ik ontworm Toliene en Bink 2 x per jaar preventief, heeft ook te maken met de lintworm. Maar de andere 2 keer doe ik met mest onderzoek, aan de hand van wat daar uit komt ontworm ik, of niet.

Autorijlessen vond ik eigenlijk altijd best leuk := binnen 24 lessen had ik mn rijbewijs in 1 keer. Paar maanden erna meteen mijn BE in 1 keer met 4 uurtjes les. Maar ik merk wel dat je het pas echt leert als je, je rijbewijs hebt en zelf op pad gaat :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:42

Daarom ga ik nu een dag cursus BE doen. Mooi met 1 dag klaar. Als je 5jaar je rijbewijs hebt en dan weer naast een rij instructeur zit :+. Netjes weer met twee handen aan het stuur

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:47

Zo ik ben proeven aan het schrijven voor de onderlinge op stal. Gaan een Unicorn wedstrijd dag houden. De bak enzo gaan we versieren en er is een prijs voor de mooiste (levende ) unicorn