35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 20:00

Zo daar ben ik weer eens :-)

Kanniet: wat sneu van je hond, hoe komt het van die teen?
En leuk: extra stuk grond erbij! Hoe kom je aan de hobby bijen?
En leuke wedstrijd foto's:-)

Antheman; je knie gebroken? Dat lijkt me erg pijnlijk! Hoe komt het?
Edit: al gelezen. Die badkamers willen wat met breuken O:)

Ulfeino; fijn dat het zo goed gaat met Emma!

Isapaardje: heerlijk veldje om te oefenen hoor. Ziet er leuk uit dit span!

Janinev: heerlijke veulens dat is genieten zeker!

Jecco-ellen: wat jammer van Ozzy! Maar zo'n beslissing is altijd rot om te nemen dus sterkte!
Heerlijk met Star door het water gebanjerd :-)

Randalinpony: foto's zijn altijd welkom! Wat rot dat de gezondheid even niet lekker gaat met de pony's....

Alf heeft een weekje lekker vrij gehad om alles te verwerken in zijn koppie van het beleren. Morgen mag hij er weer voor. Ben nu bezig overal snelsluitingen te maken, ik houd van makkelijk en het is veilig :-)

Anke

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:35

Snelsluitingen zijn wel lekker makkelijk en handig.

Hier vanmiddag Highspeed laten castreren. Kan hij lekker blijven.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:17

De juiste keuze voor jou Anke. Kan hij zonder verdere zorgen kinderpony worden.

Wil (de hond) had een ontsteking in de teen/nagel die niet weg wilde. Om verdere verspreiding te voorkomen is besloten de teen weg te halen. En bijen houden, och, dat lijkt me gewoon leuk. Een hobby imkerij opzetten, weer een nieuwe uitdaging.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:55

Al heel lang heb ik last van eelt onder de bal van mijn voet en aangezien ik er zelf niet goed bij kan ivm mijn wrakke knieën die niet meer zover willen buigen ga ik zo nu en dan naar een pedicure.
1 plekje is al zeker 2 jaar erg vervelend, gister bij een medisch pedicure geweest en die zegt, dit is helemaal geen eelt volgens mij is dit een wrat :oo
Ik vanmorgen naar de HA om het te laten zien en ja hoor een grote wrat die vrij diep zit en steeds met eelt inkapselde, beetje balen dat die andere pedicure dames dat nooit gezien hebben :(

Verder had ik al een tijdje wat last van mijn rechter heup, dus toen ik toch bij de HA was daar ook nog maar even naar laten kijken, heup is niet versleten, maar waarschijnlijk een slijmbeursontsteking daar pillen voor gekregen.
Je wordt mooi wrak als je boven de 50 begint te komen :D

Elina vanmiddag weer met Emma gereden, Emma is wat lui en snapt niet goed wat er nu precies van haar verwacht wordt, met zweepje rijden helpt, daarnaast heb ik Elina uitgelegd dat Emma nog moet leren wat rijden betekend en dat het haar taak is om hierin de leiding te nemen.

Ik zei tegen Elina "ik vraag jou 's ochtends ook niet 10 keer vriendelijk uit bed te komen, na de 2e keer wordt de toen iets anders, zo moet je Emma ook leren te reageren op wat jij vraagt, eerst 2 keer vriendelijk en bij de 3e keer gebruik je je zweepje als ze niet reageert"
Galopperen doet ze nu ook aan de longe, linksom is geen probleem, rechtsom springt ze steeds verkeerd aan, dus dan moet Elina "buitenhand eraan houden, binnenhand ontspannen, binnenbeen op de singel, buitenbeen erachter en knijpen" :))
Huh wat moet ik allemaal zei ze, jaja meisje een jonge pony dat is niet zomaar wat dat is hard werken jongedame }>
Morgen weer!, WAAAAT morgen weer? ja natuurlijk :j

Zal zien of ik straks even 2 korte filmpje kan uploaden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:32

Kan ik iemand even mailen over hoofdstel van mijn paard ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:36

Trouwens wat rot van je heup en wrat onder de voet!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:19

Janinevv schreef:
Kan ik iemand even mailen over hoofdstel van mijn paard ?

Tuurlijk. Ik maak hoofdstellen. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:07

Ulfeino, niet fijn en beterschap met je voet en heup.
En Elina zal mogelijk straks denken, stik is dat nu vakantie iedere dag op Emma rijden :)
Hou het wel leuk voor beiden hoor, afwisseling met tutten of ook dagje niets doen mag.

Gisteren nieuw longeersetje op Yoob gepast. Singel past perfect, kaptoom moet ik even gaatje bij maken, maar dat oranje staat hem ook wel stoer :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8843_o.jpg

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:16

Mijn shetdame schuurt sinds kort een beetje aan haar staart, lees : ragt zich tegen het weidehek, nu doet ze het niet continu en vorig jaar helemaal niet, ze staat met nog 2 paarden dag en nacht op kort onbemest land. Vorig jaar hadden ze meer land en had ze nergens last van. Heb af en toe het idee dat ze het gewoon leuk vind om te raggen tegen het weidehek.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:39

Zolang ze zich niet kaalschuurt, open plekken krijgt of het hekwerk kapot drukt, zou ik mij er niet zo druk om maken. Zeker nu ze weer beginnen te verharen, merk ik hier ook dat ze, en dan met name Yoob, schuurt tegen palen of de voerbak. En ja dat gaat bij hem ook met enig geweld want als hij het lekker vindt gaat hij rustig door :) ... maar hij laat zowel zijn manen, staart als stal heel, dus vooruit, het mag.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:43

Hek kwam wel omhoog, zat nog net vast hihi, maar zij heeft niets idd, zag idd dat ze al aan t verharen is. Dan kijk ik het nog even aan :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:43

Isa: wauw mooi!

Miepie: jeuk dat is niet leuk, maar idd als huid en haar en stal heel blijven dan doet hij het waarschijnlijk omdat hij het lekker vindt en niet omdat hij er gek van wordt.

Hier een filmpje van vanmiddag, beelden zijn niet geweldig, maar dan krijgen jullie een idee.
Op het filmpje kun je goed zien dat Emma nog niet een goed tempo heeft en daardoor nog niet goed in balans is, daarnaast is de bak op sommige plaatsen stevig maar op andere plaatsen zacht en los.

https://www.youtube.com/watch?v=XxaH-K0 ... e=youtu.be

We oefenen max een half uur.
Ze wordt niet dagelijks gereden, soms 2 dagen achter elkaar maar meestal met een dag er tussen, wel doe ik dan even iets anders met haar, wandelen langst de weg, schriktraining, longeren of tussen de lange lijnen stappen.
Maar ook regelmatig staat ze gewoon een hele dag in de wei :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 00:12

Zo leuk dat accent. Elina doet goed haar best!

Stoere Yoob. Valt wel op zo!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 05:34

Leuk filmpje ziet er al goed uit! Haha en heel bekend accent denk niet dat ik heel ver weg woon :j

Gaaf hoor yoob.

Miepie hier ook zat dat ze even lekker de kont schuren aan het hek zie je ze echt even genieten en vinden ze leuk daarna sprinten ze weer na land voor gras.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:58

Als ik ze te lang op t gras laat, schuren ze hier ook. Vrijwel allemaal. Haal ik ze er op tijd vanaf, dan rusten ze gewoon uit. Anders worden staarten, nekken en vooral billen enorm geschuurd.

Ben je niet bang dat Elina straks tegenzin in haar pony krijgt als er gedwongen wordt?

Oranje staat Yoob zeker leuk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:34

Dunya heb ik nooit gedwongen...had de moed al opgegeven.
Nu wil ze elke dag...ehm leuk. Misschien net iets té enthousiast haha!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:52

Antheman: Ik dwing Elina niet om te rijden, maar ik heb wel tegen haar gezegd dat als er een nieuwe pony komt dat die wel met een beetje regelmaat gereden moet worden, Kyara kun je gerust 3 weken overslaan en er zo weer op stappen, maar met een nieuwe en ook nog een jonge pony moet je wel (vooral de eerste tijd) er veel tijd aan besteden om een band op te bouwen en om haar dingen te leren.

Ik leg altijd veel uit over het hoe en waarom zodat ze ook begrijpt waarom we iets wel of niet doen.
We proberen ook altijd iets nieuws of iets wat een beetje moeilijker is.
Na het rijden zeg ik altijd tegen Elina de vorige keer wilde je dat ik haar nog eerst longeerde, vandaag stapte je er gelijk op, de vorige keer reed je nog los om me heen vandaag ben je de hele bak al rond geweest.
Dan is ze zo trots dat ze dat al durfde en ook dat ze nu heeft gegaloppeerd is een hele stap voorwaarts in het vertrouwen.
Verder knuffelt ze heel veel met haar :)

We zijn vooral bezig met de basis, stap en draf in een goed tempo, van hand veranderen en grote voltes en proberen de hoefslag zoveel mogelijk mee te nemen.
De galop doen we aan de longe op de volte.
Verder leg ik wel eens 2 balkjes neer en wil ik binnenkort een slalom proberen, goed voor het sturen en alert maken van de pony vooral als ze wat aan de luie kant zijn.

Ik herken veel van Kyara in Emma, Kyara was met het doorrijden net zo, die stond ook om de haverklap stil, maar als je ziet hoe goed die nu aan het been is en er lol in heeft dan denk ik dat we het goed gedaan hebben en Elina is er mega trots op dat ze dat zelf allemaal heeft gedaan en je kunt zien dat die in die anderhalf jaar waarin ze nu echt met haar aan het rijden is ze echt een combinatie zijn geworden :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:17

Het is voor Elina ook erg wennen, net als voor Emma, maar het geheel ziet er mooi uit. Ze passen goed bij elkaar en kunnen veel van elkaar leren :)
En ja leuk dat accent; sowieso ook leuk om stemmen te horen achter de persoon waar je regelmatig op zo'n forum mee post (al vind je je eigen stem nooit geweldig klinken, ik althans niet hahahaha).

En ja oranje staat Yoblin goed.
Heb nu voor op de wagen een oranje met chocolade bruine outfit besteld voor mij en mijn groom.
En wil nog oranje onderleggers voor het tuig laten maken.
Past wel bij Ome Yoob en de wagen is grijs met zwart, dus daar kan ook alles bij.
Alleen bij de rode tweewieler valt het dan wat uit de toom hahahaha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:07

Oranje leuk bij Yoob!

Emma is echt een leuke pony!

Gisteren heeft Alf weer voor de sulky gestaan en nu was het erg spannend vond hij zelf :-)
Ach puppie is het nog

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:12

Pff, vreselijke begin van de avond gehad. Ben kapot..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:34

Wat is er gebeurd Janine?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:48

Een heel verhaal..

Nou einde van de middag, ik had net gereden op mijn paard en dat ging super na half jaar, was helemaal blij! Toen ging ik gelijk maar even na achter checken hoe het daar gaat en water geven, daar staat kudde shetlanders apart. Nou ik loop het weiland in en tel 7 inclusief hengst maar er kwamen maar 4 aan gelopen, hengst gilde en ik zag veulen Floortje er bij staan zonder haar moeder Bonnie, Lobke een bonte stond er ook. Ik wist het meteen er is wat mis! Ik als gek rennen en wat tref ik aan Bonnie in de derrie sloot! Paniek want ze zat helemaal vast! Alleen haar hoofd nog boven. Ik gelijk mn vader bellen die was er in no time, ik zorgen dat floortje er niet bij sprong, ik was echt in paniek.

Mn vader zei nog die zit er al te lang in, Bonnie hinnikte echt van help me alsjeblieft.
We hadden geen halster, ik dus gelijk naar huis rennen ben ik onderweg nog gevallen zat groot gat onder begroeide gras niet in het weiland. Ik was echt over de rooie, ik kon echt niet meer staan, zoveel gedachten die door me hoofd spookten, na even op grond hebben te zitten toen alle spullen gepakt en weer over de weg heen terug alleen ik kon echt niet meer.

Gelukkig toen ik aan kwam had me vader versterking geregeld, vier mannen. Nou halster om en proberen. Volgende probleem ontstond Floortje sprong de sloot in, ze werd er snel weer uitgehaald toen heb ik mij over haar ontfermd, ik heb haar stevig beet gepakt, mijn benen om haar middel en haar geknuffeld en gerust gesteld. Haar hartje bonste als een gek arm ding. Gelukkig kalmeerde ze.

Bonnie kwam na veel pogingen eindelijk met haar voorbenen op de kant. Maar ze was kapot, ik dacht echt ze geeft op! Ik verlies haar straks. Of ze breken haar benen nog, ze zaten helemaal vast gezogen.. Heel geheister en weet ik het, me vader vond dit ook echt erg na zeker half uur lag ze op de kant!

Ze stond al snel gelukkig maar trilde nog wel. Ik gelijk Floortje weer naar haar toe brengen, komt die rot Hengst er aan mevrouw had 0,0 kracht meer en hij had er wel even zin aan...

Zaten nog allemaal touwen om dr heen en wij die hengst weg proberen te krijgen. Nou eindelijk was die weg, hij hield afstand maar goed toen moesten we stuk omlopen met deze vier, dit is gelukkig allemaal goed afgelopen. Ze waren allemaal weer gelukkig toen ze herenigd waren.

De sloot is erg breed geen steile kant maar dicht begroeit. Ze staan gelukkig weer bij de rest, man ik ben helemaal kapot. Ik dacht echt ik ga mijn lieverd verliezen. Ik ga nu eerst eten en straks weer heen om te kijken, desnoods gaan ze apart.

Gelukkig at Bonnie wel gelijk weer en Floortje dronk alweer gelijk.

Bedankt als je het gelezen hebt, ik ben nog steeds beetje nou nog erg met me gedachten hierbij mn knie doet ook zeer en enkel door val. Leuk begin van mijn weekend not.

En nee ik vind niet dat ik me aan stelde over dit gebeuren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 23:56

Dat is niet leuk om mee te maken. Houd haar goed in de gaten en pas op voor spierbevangenheid zeker omdat je niet weet hoe lang ze erin gelegen heeft.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:59

Nee doen we ook, ik was rond uur of 9 en ze was al veel actiever weer, liet de hengst ook echt niet bij haar komen en of de kleine.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:21

Hooelijk geeft de hengst haar ff rust.
Sloten...ik zou dat niet aandurven. Zonder goede omheining erlangs.
Zeker met veulentjes. Geluk dat alles goed gekomen is!

Alf went er wel aan. Andes tussentijds ff stapje terug in de training. Ontspanning opzoeken.

Elina boft maar met zo'n mama.

Hier gisteravond paar uurtjes in de auto gezeten.
Een koetsje gekocht. Heel lang zitten afwegen welk type. Ik hou wel van marathonwagens, echter niet handig voor het gezin. Een tussenweg. Spoorbreedte 1.25 m.dus geschikt voor wedstrijden Kids helemaal happy. En mama stiekem ook!
Afbeelding