35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:56

2e vliegje antheman?

Wat een gekkerd die emma

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:35

Janinevv schreef:
2e vliegje antheman?

Wat een gekkerd die emma

Jazeker, ook een grullo. *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:47

Antheman schreef:
Janinevv schreef:
2e vliegje antheman?

Wat een gekkerd die emma

Jazeker, ook een grullo. *\o/*

Oh denk je dat? Ik hoop het stiekem wel ja :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:32

Maar weer wat schriktraining gedaan aan de longe, een lint met plastic rood-wit-blauwe vlaggetjes tussen 2 tonnen gebonden.
Daar langs laten lopen en draven en er vervolgens overheen laten springen :)
Toen thuis nog even een klein blauw plastic zwembad laten bewonderen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:24

Goed bezig ulfeino!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:14

Mazzel dat ze er nog niet op zat!
Fijn dat ze zelfs heeft gegaloppeerd.

Gave foto's kanniet. Vooral de vertrekfoto.
Hoor je nog zeggen...wedstrijden is niks voor ons. Toch is het stiekem wel heel leuk om aan mee te doen!

Ahh veulenspam!
Wil je geen appaloosa fokken? Heb wel een mooi goedgekeurd fewspot hengstje te huur voor een dekseizoen. Geeft goed de kleur door . Veulens krijgen stamboekpapiee bij.

Handig zo een veldje!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:50

Alf al voor de sulky! Wat goed zeg!

Anke: Wat schattig zo samen op het paardje.

Kanniet: Wat goed dat jullie dat stukje grond konden kopen.
Goed dat je bijen gaat houden. Zijn belangrijke beestjes..

Hier minder goed nieuws, ik ga voor ozzy een nieuw baasje zoeken.
Het is hier te druk voor hem kwa verkeer en het lukt mij niet om hem aan alles te laten wennen. Ben al 7 jaar bezig met wandelen, en als hij tijdje de weg niet heeft gezien kan ik helemaal opnieuw beginnen want is dan echt bang :-(
Wel heel erg jammer want heb hem al bijna 7 jaar..
In de bossen in Brabant was het heerlijk rijden met hem.

Star is wat dat betreft zo cool.
Wat ik aan Ozzy heel erg mis.
Zo hebben wij geen lol aan elkaar en is ook zonde van onze tijd.

Met star ga ik lekker.
Vorige week voor het eerst door de waterbak, die week ervoor zonder water. Toen bokte ze dat wij erin reden (misschien omdat ze de broek voelde?)
Maar vorige week stapte ze er zo in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een klein parcour gelopen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:58

Ellen, afscheid nemen als het niet gaat met elkaar. Dat hebben wij ook een keer gedaan. Veel twijfels over gehad, maar achteraf gezien een fijne baas gevonden. Geen spijt van gehad, maar een tweede keer doe ik dat niet meer. Doet mezelf te veel pijn. Wel heerlijk dat je nu voelt hoe fijn het is als je ontspannen kunt rijden.

Ja Anke, ik zei inderdaad dat wedstrijden rijden niets voor ons is. Maar de mannen wilden wel eens gaan. Plan was enkelspan met turbo-Sieb, maar dat leek me geen goed idee in het heuvelachtige Rimburg. Dus vorige week zondag Jazz naast Sieb geknupt (die twee hadden al jaren niet meer samen voor de koets gestaan), op het terrein een uurtje geoefend, woensdag een buitenritje gemaakt, langboomriemen vervangen door kettingen en gaan met die banaan. Je zag hun samenwerking met de minuut groeien.
Ik vind de finish foto het leukste, alleen al om de fanatieke kopjes Jazz en Sieb!

Afbeelding

Als die twee meer van dat soort fratsen uit willen halen zal ik ze niet tegenhouden :-). Het waren twee gezellige dagen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:06

Ja heel fijn dat ik dat ook mee kan maken.
Zit hier eigenlijk al jaren mee, dus nu de knoop echt doorgehakt omdat er anders misschien wel eens ongelukken kunnen gebeuren.
Is moeilijk, maar hij verdient beter.
En erbij houden en zijn verdere leven alleen in paddock zetten vind ik ook zielig met alleen iemand die hem rijdt in het bakje.

Hier nog een klein filmpje van star door de waterbak

https://youtu.be/aW2Mg0MZKkk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:51

Sterkte Ellen.

Gaaf om Star zo te zien door de waterbak! Mag je met een sulky eigenlijk ook door marathonparcoursen heen?

En Kanniet geniet lekker van de zijkant mee :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:57

Ik was coach, en dat is ook hard werken :+

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:10

Oh, mijn excuses! hihi

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:55

Wij gaan Sieb en Jazz deze vakantie verwennen met een nieuw tweespantuig. Dat is een Zilco combi-tuig, ook als enkelspantuig te gebruiken. Als dat goed bevalt ga ik, opruimerig als ik ben, het Zilco SL enkelspan sporttuig verkopen (zonder hoofdstel en leidsels). Te veel is te veel en ik vind het altijd zonde als zoiets ergens hangt te verpieteren.
Morgen ga ik bestellen, en ik ben heel erg benieuwd!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:45

Kanniet zag de fotos al op facebook en op een of andere manier is het een heel mooi passend span al zijn de kleurtjes niet gelijk. Misschien door de tevredenheid die eraf straalt.

Jecco-ellen lastige beslissing, maar idd als het niet past dan kan je soms beter een nieuw baasje zoeken. Ik heb jaren terug een zelf gefokt paardje verkocht, met fles groot gebracht. Super braaf en makkelijk karakter, maar wat te sterk voor mij met mijn reuma, ik had altijd pijn in mijn handen als ik hem reed. Mijn merrie is veel lastiger maar super licht aan de hulpen en dat werkt beter.
Hij bleef te vaak staan en is nu veel gelukkiger bij iemand die hem echt alle aandacht kan geven.

Stoer met Star door de waterbak, zou ik ook wel graag eens doen!

Janine wat een lekkere spekkies zijn je veulens op dit moment, die kunnen de winter wel aan haha! Mij lijkt je ene veulen een zilverappeltje?

Hier weinig te vertellen, veel aan het klussen en de ponys staan lekker op de wei. Jammer genoeg wat gesukkel met gezondheid van de ponys dus daar ook weer handen aan vol.

Als het weer lekker weer is zal ik de veulens eens op de foto zetten die zijn zo veranderd. Het merrieveulen blijft in ieder geval, ze is zo leuk. <3 Hengstveulens zoeken we goede tehuizen voor dus als iemand nog iets weet? Voor een goed tehuis is de prijs er naar. De ene wordt zwart en zal 90cm worden denk ik, de ander wordt tegen een meter en is nu nog valkgrijs maar ik denk dat hij wit wordt. Bewegen kunnen ze wel en doen ze ook graag.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:50

Kanniet, Vliegje heeft ook een Zilco tuig. Ik had echter wel gehoopd dat wanneer ik Sunny enaast kan inspannen, ik hetzelfde tuig kon gebruiken. Met evt wat nieuwe losse ook onderdelen. Ik hoop niet dat het enkelspan dan helemaal waardeloos is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:50

Jammer, Randalinpony, dat je pony's aan de sukkel zijn. Ik hoop niet dat het iets ernstigs is.
En nee, ons spannetje past eigenlijk niet, en dus wel :-). Wij doen het met wat we hebben en dat is voor ons meer dan goed genoeg.

Antheman, ik dacht dat van enkelspan naar tweespan moeilijker is. Als het nieuwe tweespan goed bevalt ben ik zelfs van plan ons huidige tweespantuig én de twee enkelspantuigen te verkopen (ondanks dat deze heel erg goed bevallen en nog steeds in perfecte staat verkeren) om dat weer bij te leggen bij een tweede dubbelspan-combi-tuig. Dan heeft elke pony zijn eigen tuig en hoeven we de maten niet meer aan te passen. Dat ruimt dan heerlijk op in de tuigkamer en het is dan, met naamtags aan de tuigen, altijd duidelijk wat bij wie hoort. Maar dat vertel ik manlief nu nog niet, hij heeft al moeite met het eventueel verkopen van Siebjes tuig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:53

Hmm Anke lastig, maar sorry ben niet zo heel erg fan van stippels. Sommige vind ik wel echt mooi! Hebben ooit appie er bij gehad maar het veulen werd Bont, maar wel mooi bont inmiddels alweer drie jaar :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:00

kanniet schreef:
Wij gaan Sieb en Jazz deze vakantie verwennen met een nieuw tweespantuig. Dat is een Zilco combi-tuig, ook als enkelspantuig te gebruiken. Als dat goed bevalt ga ik, opruimerig als ik ben, het Zilco SL enkelspan sporttuig verkopen (zonder hoofdstel en leidsels). Te veel is te veel en ik vind het altijd zonde als zoiets ergens hangt te verpieteren.
Morgen ga ik bestellen, en ik ben heel erg benieuwd!

Is dat met zo'n voorgevormd borsttuig?
Heb ik evt. wel interesse.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:02

Ja, dat is een voorgevormd borsttuig. Ik hou je in gedachten.

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:57

De sport is echt fijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:11

Oh...zoveel getypt en alles weg!

Te moe om opnieuw te beginnen.
Trusten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:35

Yoblin is wel grote maat shet, maar ik heb altijd maar het idee dat zo'n borsttuig hem veel beter past.
Nu hangt zijn borsttuig vrij laag op de boeg, maar hang ik het hoger drukt het in zijn luchtpijp.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:38

Ja als het de pony goed past, is dat een fijn borsttuig.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:41

Ja maar daar zeg je zo wat ... het moet wel goed passen. En Yoblin is wat overmaatse shet die van alles wel wat heeft in maten van shet tot cob, dus voor ik iets ga kopen, eerst even goed meten tegen die tijd. Maar zeg maar vast dat ik mij wel aanbevolen houdt :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:46

Heb ook een Zilco sport, ben er erg blij mee