[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:47

Wel langer licht idd! :D
Maar kom alsnog in het donker thuis van werk.

Nathalie, dat is erg veel geld voor weinig! :oo

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:27

Iets langer licht ja, scheelt wel idd.

Hopelijk blijft het een beetje droog vandaag zodat ik kan mennen met Sjors.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:34

Ik wil Chayton vandaag inderdaad ook inspannen. Maar voor nu lijkt het droog te worden vandaag. Even afwachten of dat ook daadwerkelijk zal gaan gebeuren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:51

Ik wil Willem ook inspannen vandaag maar tot nu toe regent het alleen maar. Vies!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:09

Hier ook miezer/regen, er gaat ook een flinke wolk over heen volgens buienradar. Als het goed is wordt het hier rond 12/1 droog, dus zo eerst maar eens wat voor school doen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:48

Hoop het weekend ook weer in te kunnen spannen.
Zag er droog uit volgens weerbericht zag ik gisteren. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:54

Wow Nathalie, dat is echt asociaal duur en makkelijk verdienen op dat weitje!!

*huil* wat betalen jullie allemaal weinig ik betaal 255... Of ik nou alleen Amadeus in de box heb of Buck erbij maakte niet uit. Daarvoor mag mijn trailer er staan, Worden ze doordeweeks binnen en buiten gezet in de middag. Krijgen ze 2x per dag flinke portie goede kwaliteit kuil/hoog achtig. 2x per dag brokken en in de zomer mogen ze indien je dat wilt op het land.. Maar ivm Buck staat ze veel op de paddock. Ik heb 2 tuigkasten en een dekenrek en mijn 2 karren staan er. We hebben een buitenbak, die is wel vrij snel nat, maar aan de overkant zit een manege die manege kan je lid van worden dan kan je daar rijden, alleen mennen mag er (nog) niet. Dus daar heb ik nog niets aan.

In het weekend moet je zelf je paardjes buitenlaten..
We hebben trouwens ook nog een stapmolen, en een longeerbak.

lobkew schreef:
Ik ben benieuwd wat je he geshopt hebt Lieselot! Wbt leren: pak blaadjes ga lezen en de belangrijkste dingen als kernzinnen zeg maar haal je er uit en schrijf je op. Of de tekst arceren helpt ook.

Mijn ruitertje wilde een hoofdstel, borsttuig en beugelriemen in het bruin we hadden ook alles nog BTW vrij dus we waren voor 43 euro per persoon klaar. :)

Ik heb nog steeds niks kunnen doen met de paardjes, maag staat nog steeds op springen gister met stagiere Amadeetje even los gegooid die ging flink tekeer. Buck wilde graag op stal dus die op stal gezet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:20

Wow 255 voor een kleine pony, wat een geld.. Daar staan de grote paarden hier nog niet eens voor en dan moeten jouwe er ook nog met zn 2en ingepropt worden. Ik zou t er niet voor betalen haha

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:32

Nou erin gepropt staan ze niet ze kunnen allebei liggen en draaien maar ik vind het ook een boel geld, er waren zelfs nog stallen die nog meer vroegen toen vroeg ik wel of ze getikt waren.. Maar bijna alles in deze regio is wel heel duur... En er zijn ook niet echt heel veel stallen, zijn er al 3 gestopt. De stal waar ik hiervoor stond was niet zo duur maar de kwaliteit kuil konden mijn ponys niet tegen (erg zuur) en ik kon niet tegen een stalgenoot die er stond. Daarbij komen de paarden in de winter niet buiten alleen in de stapmolen of als je ze zelf losgooid. Buck en (DJ) die ik toen in die tijd had kwamen daar wel buiten.
Ik sta nu trouwens een jaar op deze stal, we hebben een verwarmde kantine met koffie thee autmaat dat is wel echt heel chil, maar de bak mag wel nieuwe snippers. :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:10

Ik vind het nog wel oké klinken. Kan idd vast wel goedkoper maar dat verschilt ook wel per regio. Als ik Sjors s'nachts op stal zou zetten zou dat me in het totaal met alles wat ik nu heb en Fleur ook 200/250 kosten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:35

Welke stallen zijn gestopt?
Max komt ook gewoon buiten hoor Lot. Heeft heel lang op het land gestaan nog en als dat niet kan komen ze alsnog in de bak. :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:37

Ik ben ook wel benieuwd welke stallen gestopt zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:42

Hier komen ze gewoon de hele winter door op de wei. Merk wel dat heel veel stallen dat niet doen.

Stalgenootje gaat vandaag met Switch rijden. Wil graag pionnen rijden :). Vind Switch wel leuk!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:29

Pionnen rijden is ook leuk! Willem wordt daar altijd super enthousiast van hihi.

Eindelijk droog hier, lekker rijden nu!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:09

Leuk patty!

Hier komen ze niet het hele jaar op de wei maar wij hebben een paddock Paradise dus daar vermaken ze zich wel op in de winter. Groot genoeg en er zijn altijd droge plekjes.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:37

Mijn pony staat 24/7 buiten met schuilstal, onbeperkt (goede kwaliteit) kuil.
Ik heb geen kast, maar die heb ik ook niet nodig (ik heb een grote koffer met slot).
Er is een (niet zo goede) buitenbak en er komt waarschijnlijk volgend jaar een binnenbak! (Ookal heb ik nog geen bak nodig).
Ze wordt gevoerd en er wordt gemest door stal.
Met dichtbij een bos :) .

Voor €75 per maand!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:52

Dat is goedkoop :j
En leuk Patty! Veel plezier.

Ik heb Sjors gelongeerd met de dubbele longe ipv mennen, hij liep zo fijn! Dat nieuwe bit is echt _/-\o_ Maakt een wereld van verschil, hij liep echt super!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:13

Wat fijn Ayla!! Dat ie er zo lekker op loopt.

Hier lekker gecrosst in het bos met Willem! Nu issie moe :D
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:15

Ja heel fijn, echt een verademing :))

Knappe Willem, die deken staat 'm echt goed!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:31

Thanks!
Maak je gauw menfotos met je nieuwe bit?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:37

Vast wel :D Volgende week wordt nog een keer zijn jachtmodel geschoren en heb ik vakantie. Vriendin van mij die vaak foto's maakt gaat ook mee naar de clinicdag.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:47

Ah lekker even in het bos! Knappe Willem!
Krijg ook weer heel veel zin om met Joep een mooie busrit te gaan maken, maar de ruiterpaden zijn hier nog erg nat helaas..

Fijn Ayla!! Welke bit heb je nu? :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:51

Willem heeft een mooie deken! Ik krijg ook zin in bosritjes!

Wat fijn Ayla! Wat voor bit heb je nu?

Ik ben benieuwd wanneer de startlijst van de smr clinicdag komt!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:18

Knappe Willem, wat is zijn schofthoogte? <3

Ayla, hoevaak heb je Sjors nu geschoren? Groeit snel he :')

Ik wil ook graag het bos in maar ben nog ziekjes. Afgelopen week geveild door de griep.. Morgen weer aan het werk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:28

Ja welk bit heb je nu ?

Hoeveelste is de SMR ook al weer ?
Hier nog steeds niets met ze gedaan alleen even langs gereden hun stalletje opgefrist, lekker wat worteltjes gegeven en een knuffel met tot morgen jongens!

Verbeek is compleet gestopt, Van den Heuvel is helemaal gestopt, en de stal op de hooglandse weg naar Hoevelaken toe is gestopt. En stal Zeldert is ook gestopt die is overgenomen door Iris Patsers..

Mandy ja soms staan ze wel lekker een tijdje buiten maar ik zie ze ook heel vaak niet. De kleintjes wel meer dan de grote daar staan alleen de veulens ff. En soms die bruine tinker met eentje.

Oja Ayla of ik Buck erin heb staan of Buck en Amadeus maakt qua prijs niks uit. Ik weet nog wel in het verleden had ik Buck voor 25 euro staan wel zelf hooi kopen maar ze hadden zoveel gras en een schuilhok dat ik nooit boven de 40 euro uitkwam. Kan je nu van DROMEN hier. Destijds ook stalletjes van 80 euro excl je voer en bodem, maar die stal is gestopt. Dat was een vechtscheiding, man woon er nu weer maar de paardjes die ze hadden zijn verkocht en verder wil die geen paarden meer. Buck en toen dat mormel Lizzy had ik toen samen in een paardenstal daar voor 125 excl hooi en bodem.