35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:42

Welkom Deb :)

Isapaardje schreef:
Had je nu aan beide kanten een pony langs je rolstoel ... dat is weer eens anders 2 span rijden :)
Kan me indenken dat je glunderde.

Ik ben vandaag exmoorveulen gaan spotten in onze begrazing.
Het is een merrie; echt zo leuk hoe lekker vrij dat ze daar kan leven. Wel even goed opletten op pa en moe exmoor; voor de laatste hield duidelijk niet zo van publiek, dus ik ben op geruime afstand gebleven en dank dan mijn camera met zoomfunctie :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 3408_o.jpg

Nee, ik had me vast aan de longeersingel en mijn andere hand had t halstertouw beet :)

Op Texel ben ik ook tussen de exmoors gaan lopen, erg leuk, zeker met de veulens erbij <3

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:31

Welkom Deb, foto's jaaaa we zijn hier gek op foto's :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 22:10

Welkom! Foto's van het rolstoel ritje maken hoor volgende keer :-)

Ik ben zo giga trots op Alf! Gisteren voor de 3e x voor sulky gestaan en hij is natuurlijk nog groen dus moet alles nog leren. Had ik aan het eind van mijn les toch echt al nette overgangen. Geniet er nog van :-) Knappe pony. En mijn HCA zit heerlijk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:25

Oh wat fijn zeg en hca schijnt idd lekker te zitten

Exmoor. Vind zelf de Dartmooi mooier om te zien.

Welkom. Klinkt als een fijne kinderpony.

Ik zit in dubio mbt mijn 2 jarige fewspot hengstje.
Als ik hem hou, castreren. En dat vind ik eigenlijk veels te zonde. Hij is ideaal voor de dekdienst. Prachtig papier, goede pony, appaloosa-kleurvererver.
Lastig...
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:44

Heb ik iets gemist Antheman, zit jij in een rolstoel? Vliegje is Braaaaaaf! De foto's van hem met je moeder staan me nog steeds goed bij.

Welkom Deb :) .

Lekker mennen met Alf. Heerlijk dat hij het zo goed doet.

Ja, Anke. Keuzes, keuzes. Kon je maar even vooruit in je leven kijken welke keuze uiteindelijk de juiste blijkt te zijn. Helaas kan dat niet.

Gisteren hebben Ger en een vriend een ritje gemaakt met een paardenman in hart en nieren, om de grindafgravingen in het trierveld (Born) te bekijken. Hoe kan dt nou leuker dan met ons tweespannetje :) :). Helaas geen foto's van. En dan hoop ik dat hij heeft kunnen genieten omdat hij zelf geen paarden meer aan huis heeft staan.

Verder de afgelopen tijd een beetje pech en een beetje geluk gehad. Pech als in hond die nu een teen moet missen en dat kleine adoptie-monstertje lijkt ziek te zijn. Vandaag met haar naar de da.
Geluk als in een stukje grond van 680m2 kunnen aankopen. Een tuinier achter in ons pad houdt er (voor ons totaal onverwacht) mee op en bood ons dat stukje aan voor een prikkie. Dat kwam omdat Ger jaren geleden, toen deze een hartinfarct kreeg, lang het gras maaide en water pompte. En nu vonden zij dat wij dat stukje "verdienden". Wij zijn hier heel erg blij mee! Kan ik bijen gaan houden. Volgend jaar de cursus en dan kan ik starten. Nu nog een passende naam verzinnen voor de hobby-Imkerij. Ik denk dat het mijn oude kennelnaam gaat worden, Imkerij van de Heksenkring, maar daar twijfel ik nog een beetje aan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:51

kanniet schreef:
Heb ik iets gemist Antheman, zit jij in een rolstoel? Vliegje is Braaaaaaf! De foto's van hem met je moeder staan me nog steeds goed bij.

Soms :o Mijn knie is gebroken en ik loop al weken met krukken. Als ik de deur uitwil, dan gaat de rolstoel soms mee. Ik red me heel goed hoor :)
De foto van Vliegje bij mijn moeder staat hier op de schouw <3

Gefeliciteerd met je extra grond! Mijn oom zit in Friesland, Gaasterland en geeft ook imkercursussen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:34

Haha, dat is me nét te ver weg. Ik zit ergens in midden-limburg.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:13

kanniet schreef:
Haha, dat is me nét te ver weg. Ik zit ergens in midden-limburg.

haha :D Dat snap ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:31

Ach als het maar tijdelijk is, dan valt rolstoel/krukken nog mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:32

Heerlijk zo met de kids en de paardjes. Zo genieten!
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:43

Antheman: jakkes hoe heb je dat gehad? Komt het weer helemaal goed?

Anke: hier doe je het voor hè, 2 zulke gelukkige koppies <3

Elina krijgt al wat meer lef met rijden op Emma, gister eerst aan de longe daarna los op de volte om me heen.
Emma is liever lui dan moe dus een kort zweepje erbij, Elina was bang dat ze eng zou gaan doen, maar dat viel reuze mee, maar het hielp wel :)
Gestapt en flink gedraafd, en een aantal keren achter elkaar van hand veranderd, dat vond Emma moeilijk.
Daarna nog een paar keer over 2 balkjes gedraafd.
Vandaag waren ze weer vrij, morgen weer oefenen :)

Ze is al helemaal thuis bij ons, het is net of is ze hier al veel langer dan 4 weken :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:04

Ulfeino schreef:
Antheman: jakkes hoe heb je dat gehad? Komt het weer helemaal goed?

Gevallen in de badkamer en later met diezelfde gebroken knie onderuit gegaan met mijn paard. Geen idee of t goedkomt, 22 aug. mag ik weer op de foto.

Het valt ook wel mee Anke, maar ik kan niet mesten, de honden niet uitlaten, koffie zetten etc. Voor alles heb ik hulp nodig en dan zijn 8 weken wel erg lang. Gelukkig kan ik wel mennen, en rustig paardrijden (zonder beugels). Als iemand me wegbrengt, kan ik ook lesgeven, en thuis lesgeven lukt ook. Stofzuigen doe ik vanaf de burostoel, net als koken. Maar de moestuin ligt er bijv zwaar verwaarloosd bij. :o

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:41

Dat moet je me toch even uitleggen, hoe kun je nu wel paardrijden en niet koffiezetten?
Om te kunnen paardrijden moet je toch ook eerst gaan staan om erop te komen, dan kun je toch ook gaan staan om koffie te zetten?

Niet aanvallend bedoeld hoor alleen verwonderd :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:12

Ulfeino schreef:
Dat moet je me toch even uitleggen, hoe kun je nu wel paardrijden en niet koffiezetten?
Om te kunnen paardrijden moet je toch ook eerst gaan staan om erop te komen, dan kun je toch ook gaan staan om koffie te zetten?

Niet aanvallend bedoeld hoor alleen verwonderd :)

Correctie: koffie zetten kan ik. Maar ik kan de koffie niet meenemen :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:12

Die kun je op een dienblad op je schoot zetten :+

Maar begrijp wel dat je liever gaat paardrijden of mennen dan koffie serveren hahahahaha (grapje).

Wel fijn dat je dat in ieder geval nog kunt, en durft ook, want je moet niet nog een keer met je paard onderuit gaan dan.
Hopelijk hersteld het goed allemaal. Sterkte en nog veel beterschap.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:29

Strikt genomen kan ik natuurlijk best koffie zetten. :D Maar dan is t watertankje net leeg. :7 Moet ik weer heen en weer hinken. Thermosflesje er schuin onder hangen. :Y) Tas om mijn nek doen, thermoskan erin, mok erin, naar de bank hinken en jawel, toen was er koffie. *\o/*

Hihi

De kleintjes gingen mee uit vandaag. Ik wide duizendschoon plukken voor tinctuur. En gisteren deden we een grote ronde en zaten bijna klem op t bruggetje. :D Kwam allemaal goed. Nee, geen fotoos 8-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:20

Wat fijn dat Elina al meer vertrouwen krijgt met Emma.

Koffie zetten. Geen 'last' van. Die drink ik niet.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:58

Jammer, geen foto's op dat bruggetje :)

Ik heb voetbalveldje gevonden waar ik prima wat kan oefenen op de overgangen.
Nooit echt zo aan gewerkt, ging in het bos rijden of niet, en galop kent hij niet echt op commando, dus eigenlijk best trots op hem vandaag :)
Ging naar mijn idee lekker (al moeten we nog veel leren op dressuurmatig gebied hoor)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:26

Fijn, zo'n veldje om te oefenen, maar ik vermoed dat de voetballers en diegenen die het veldje onderhouden daar niet zo blij mee zijn Y;( . Toch scheelt het als je zulke dingen op een terrein kunt oefenen. Mijn ervaring is dat je dat tijdens de "gewone" buitenritten toch minder doet.

Man en vriend met de pony's vandaag:

A-traject (wegparcours)
Afbeelding

Aanzet naar hindernis
Afbeelding

Finish hindernis
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:05

Wat een leuke foto's en filmpjes weer!
Ik heb hier al poosje niet meer gereageerd excuses.

Hier gaat het goed met alle drie de veulentjes!

Mattie groeit als kool,

Afbeelding
Ik twijfel nog steeds over de kleur.

Afbeelding
Bella die eet mee met moeders, of poging tot.

Floortje vond de hond reuze Intressant! :)
En ze is heel smerig..
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:41

kanniet schreef:
Fijn, zo'n veldje om te oefenen, maar ik vermoed dat de voetballers en diegenen die het veldje onderhouden daar niet zo blij mee zijn

Mooie foto's Kanniet.
En dat veldje ... het is een openbaar terreintje wat de gemeente bijhoudt en waar konijnen ook aardig hun best doen om er kuiltjes in de maken, dus paar pony hoeven maken niet zo heel veel uit. Je kon wel zien dat ik er gereden had, maar er is niets kapot gelopen. Ga er ook niet dagelijks trainen, maar zo voor een keer is het prima.
Kan inderdaad bepaalde dingen in het bos niet oefenen en op eigen terrein ook niet. Te smal voor hem moet ik te vaak wenden en dat is niet goed voor zijn artrose. Hier liep hij eigenlijk heel goed voor zijn doen in de bochten. Ook lekker verend gras :)

En doelpalen ook wel leuk om wat 'mafs' mee te doen hahaha
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 7797_o.jpg

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:15

Isa: leuk zo'n veldje, voetbalveldjes zijn ook mooi vlak, ziet er goed uit.

Kanniet: leuke foto's

Janine: wat een leuke veulens heb je :)

Elina vanavond eerst op Kyara gereden, ging heel erg goed, ook de galop gaat steeds beter, alleen dat zo nu en dan ineens menen dat ze de andere kant op wil, knap dat ze er dan op blijft zitten en erom moet lachen.

Daarna op Emma, had balkjes neergelegd en 4 tonnetjes voor een slalom, eerst even aan de longe, ze kon dan tussen de tonnetjes door (stonden 5 meter uit elkaar.
Ze gaat er tussendoor, is er voorbij, kijkt dan ineens van help, neemt een noodsprong opzij staat stil en komt recht overeind, nou ja zeg, moet je nu zo debiel doen????
Daarna was het goed, maar ik dacht Elina gaat er straks vast niet op nu ze haar dit heeft zien doen, maar dat viel mee.
Heb voor de zekerheid de tonnetjes weggehaald en haar aan de longe gehouden, want Emma was ook een beetje meer voorwaarts dan eerder deze week.
Maar het ging heel erg goed en ze heeft zelfs gegaloppeerd!
Super trots op mijn meidje :j

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:17

Hihi Ulfeino, niet leuk, maar moest er wel weer om lachen. Het is natuurlijk wel een merrie :)
Sinds ik Yoob heb ik ook de ervaring dat ruinen wat stabieler zijn en merries eerder zo mutsen bij iets wat ze eerst niet eng vonden en dan bedenken 'oh ja dat was eng'.
Wel super dat Elina erop is blijven zitten en ook verder wilde rijden. Toch weer een grote stap voorwaarts. Gaat goed zo samen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:19

Leuk filmpje Isa en Kanniet mooie fotoos :D

En Mattie wordt een 2e Vliegje *\o/*

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:46

Isa: Elina zat er gelukkig niet op toen ze zo'n sprong maakte en steigerde :)