[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:42

Sta je op een pensionstal? Hebben die geen box over? :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Ja op een pensioenstal. Nee geen box over maar dit loopt eigenlijk ook wel lekker zo.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:57

Uitslag gehad van mijn nek, het zijn zwaargekneusde spieren. Met andere woorden, vanmiddag zit ik weer op het paard. Maar ik twijfel wel of dit het echt is, aangezien de pijn door mijn pijnstilling heenkomt..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:59

Sterkte.

Kun je ze dan niet beter 24/7 buiten laten Romy? Of is dat geen optie?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:03

En een box erbij huren is op die stal (en zoiezo deze regio) errrrrggg duur. Mijne staan in 1 stal met een schot ertussen. Mag je ook geen schotje plaatsen ?

Ik heb gister in opdracht van me ruitertje spullen gehaald voor Amadeus, erg leuk zo zometeen passen. Zal heel sjieque staan als het past.

Iemand tips om te leren? Ik leer heel erg moeilijk, maar nu moet ik echt dingen lezen maar gaat gewoon niet....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:10

Ik wil ze in de winter niet 24/7 buiten en een schotje in de stal wil ik ook niet.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:11

ymor, als ze het niet erg vinden waarom niet?

Ik heb een bod gedaan op een mentuig voor mijn verzorgshet, hopelijk is ie voor mij :o

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:18

Patty, wat irritant die slechte service zeg! Ik heb er gelukkig geen problemen gehad. Hopelijk passen ze wel! Voor Joep waren ze namelijk te groot..
Nathalie, hier ook een Noord Hollander! Ik woon in A'dam en hier is al helemaal niks in de buurt qua wedstrijden e.d. Erg vervelend!
Lieselotte, Wellicht helpt het om de tekst met iemand te bespreken en diegene vragen aan jou laten stellen over de inhoud. Zo leer ik het altijd het beste. :j

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:53

Misschien een brutale vraag? Maar wat zijn jullie stalkosten?

Ik betaal 180 pm. Inclusief onbeperkt hooi, ruime schuilstal 24/7 uitgang. Somers ook gras en hooi. Binnenbak, 2 buitenbakken. Was plaats. En een hele gezellige kantine vol leuke staldames.

Samen met een andere stadgenoot maken wij de stal schoon en het pleintje en zorgen we dat alle andere paarden goed bijgevoerd worden en altijd hooi klaarligt.

Vind dit een reële prijs... Al betalen de paarden dezelfde prijs als ik.. Dat vind ik wel n beetje krom soms.. Maargoed gezelligheid doet veel goed haha

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:58

Wij betalen voor Joep 116,00 voor een ruime schuilstal met stenen en zanduitloop. Er zijn drie bakken, een longeercirkel, wasplaats, fijne kantine, genoeg poetsplaatsen, weides en 1 min van het A'damse bos! Ik deel het mesten met de eigenaresse van het paard met wie Joep staat en 1x per week wordt er voor ons gemest. De prijs is verder incl. alles (hooi etc.). Vind het dus een zeer reeële prijs!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:58

Begrijpelijk Romy, ik heb Sjors liever ook s'nachts op stal. Fleur vindt dat niet prettig denk ik dus zij mag lekker 24/7 buiten blijven.

Ik betaal 50 per pony, 35 voor een kast en een sulky + vierwieler (alleen sulky staat er op dit moment) en 10 voor mijn trailer. €145,- per maand dus. Wij hebben een buitenbak, binnenpoetsplaats en water bij de afspuitplaats in de zomer. Ze staan 24/7 buiten in het weiland met schuilstal en wanneer nodig (herfst/winter periode) onbeperkt hooi. Maar wij hebben nu andere eigenaren gekregen op stal dus faciliteiten en prijzen zullen gaan veranderen waarschijnlijk.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:04

Toto staat aan huis dus ik heb voor stalling geen kosten, Toto is erg dik geworden terwijl hij denk ik niet te veel krijgt wat krijgen jullie pony's?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:08

Ik betaal 185,- Zit alles bij. Overdag altijd buiten, ook in de winter. S nachts binnen. Hij word binnen en buiten gezet, stal word gedaan. Vlas, hooi en brokken zit erbij. Heb een binnenbak, longeercirkel, buitenbakken en een mooie wasplaats. Sulky en trailer mogen er staan. Kortom; kom niks te kort! Hele fijne stal om te staan en leuke stalgenootjes.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:23

Ik betaal 50 per pony. Staan 24/7 buiten, dus geen stallen. Schuilstal is er wel maar niet op elke weide. Is inclusief hooi en ik hoef niks te mesten. Alleen regelmatig water bakken en hooi aanvullen (krijgen ze nu onbeperkt). Mis het hebben van een stal soms wel, bijv als het regent enzo :+ .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:30

ik betaal 135 voor 24/7 buiten op t land :') en heb dr verder niks bij... behalve dan dat de paarden de bunkers als schuilstallen kunnen gebruiken, en ik mijn sulky etc ook lekker droog in de bunker heb staan

maar verder nee ik vind t eigenlijk wel best zo hoef met helemaal niemand rekening te houden, geen gezeik van andere stal genoten over hoe ik met mijn paard om ga.
geen bemoei zuchtige manege klanten :o en vooral mijn allergrootste ergenis was diefstal van spullen uit je stal en koffer etc.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:50

Vind ik best veel Nathalie. Ik betaalde 120 pm voor mijn rijpaard inclusief hooi en 24/7 buiten :+ .

Ja ik heb ook geen gedoe met andere mensen, lekker rustig :D .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:51

Hier is het 100 voor een shetlander/kleine pony, 180 voor een grotere pony en 210 paard. Ik sta er super fijn, alles is mogelijk in overleg. Hebben ruime boxen, worden dagelijks aan de hand binnen en buiten gezet, gevoerd enz, per 2 op de paddock en zomer op het land als je dat wilt. En er is n verlichte buitenbak en super uitrijmogelijkheden.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:06

Ik betaal alleen het hooi, brokken en alles wat nodig is voor de wei. Pony's kunnen nog lekker bij opa en oma in de wei staan. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:24

NathalietjeB schreef:
ik betaal 135 voor 24/7 buiten op t land :') en heb dr verder niks bij... behalve dan dat de paarden de bunkers als schuilstallen kunnen gebruiken, en ik mijn sulky etc ook lekker droog in de bunker heb staan

maar verder nee ik vind t eigenlijk wel best zo hoef met helemaal niemand rekening te houden, geen gezeik van andere stal genoten over hoe ik met mijn paard om ga.
geen bemoei zuchtige manege klanten :o en vooral mijn allergrootste ergenis was diefstal van spullen uit je stal en koffer etc.

Wow, dat is best veel geld voor weinig :+.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:26

Dat vind ik ook veel, daar heb ik 2 pony's voor staan zonder trailer.

Ik heb ook fijne stalgenootjes en met de staleigenaren is dat nu even anders helaas maar vanaf 1 maart komen er nieuwe eigenaren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:32

Manon_S schreef:
Vind ik best veel Nathalie. Ik betaalde 120 pm voor mijn rijpaard inclusief hooi en 24/7 buiten :+ .

Ja ik heb ook geen gedoe met andere mensen, lekker rustig :D .

moet zeggen dat ik t ook erg veel vind...maar als t mee gaat zitten gaan we eerdaags verhuizen, staan zeer goed op de huurlijst voor een woning tegen duinrand aan met een achtertuin daar word ik zeer vrolijk van..

maar is nog even 7 dagen afwachten..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:39

Dat is niet verkeerd :D.

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:42

hier staan de paardjes lekker aan huis!
maak maandelijk 100 euro over naar mijn ouders(woon namelijk nog bij mijn ouders) voor het kopen van voer, hooi en stro, voor mijn tinker, mini en mijn hond :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:53

Welke stal ga je dan heen nathalie?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:09

Ik ben benieuwd wat je he geshopt hebt Lieselot! Wbt leren: pak blaadjes ga lezen en de belangrijkste dingen als kernzinnen zeg maar haal je er uit en schrijf je op. Of de tekst arceren helpt ook.

Stallingskosten heb ik niet. Pony's staan bij mijn opa en oma. Ideaal. Opa voert en haalt de poep er uit. Ik mest uit, al doet opa dat vaak ook al.

Ik ben zo blij haha, het is alweer een stuk langer licht! Van de week elke dag nog wat met de paardjes kunnen doen! Dinsdag heb ik Kjani weer een keer gelongeerd met bijzet. Pakte hij heel goed op, liep netjes ontspannen te stofzuigen.

Patty wat vervelend van horseshopinternational, als het ff kan bestel ik ook altijd bij de minihorse.