35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:57

Pony park slagharen, zelf ooit keer geweest met huisje en pony nou wat een ramp haha.

Koetjes kijken leuk!

En mooi dat emma zo braaf is :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:02

Emma gelongeerd met enkele longe en daarna nog even met dubbele longe, op een beetje kontknijpen na deed ze het prima :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:21

Zojuist kwam een neef van mijn man, tevens onze veekoopman aanzetten met een leren zadeltje (kadet), zijn vader was overleden en het zadeltje (16 inch) lag daar nog ergens, helemaal wit en hard.
Even een natte doek erover en ingevet en het ziet er al een stuk beter uit :)
Zal het straks even passen, de boom is nog wat breder dan het zadel wat ik had, dus ben benieuwd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:49

Leuke verrassing!

Hier Bixie gehad. Commentaar was dat Dunya goed vooruit is gegaan.
Afbeelding

Daarna Bubbles nog ff aan het werk gezet
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:50

Ponypark met pony...dat is geen vakantie!

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:00

Hoi, lees nog steeds mee met iedereen , ik zelf ben lekker bezig met de sulky, hierbij paar foto's. Ben heel trots, heb sulky ook vernieuwd, zitje en leuning, nu zitten we wat comfortabeler.

Afbeelding

en langzaam verbreiden we ons gebied, naar buiten toe.

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:53

Anke: wat een leuke combinatie zijn ze en wat een mooie foto's ziet er heel goed uit.

Principal: leuk dat je weer iets plaatst, ziet er goed uit, moet ook nodig weer eens met Kyara aan de slag, als ik jou zo zie krijg ik er ook weer zin in, nu de tijd nog :)

Zadeltje geprobeerd, ligt beter dan het andere, vond nog een gelpad, 20 jaar geleden ofzo gewonnen in Oosterwolde met mijn Volbloed merrie, die heb ik eronder gedaan, past prima en is voor Emma misschien iets fijner met Elina op haar rug, die heeft nog een beetje moeite het ritme te vinden.
Ga het andere zadel te koop zetten en dan eerst maar met dit zadel verder, wil er nog een betere singel bij hebben.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:34

Ben een poosje niet hier geweest vanwege trektocht en Epervierdaagse ;)

Het blijft leuk om jullie te volgen, vooral de fotoos :j

Met mijn kleintjes heb ik ook lol:
Lesgeven:
Afbeelding
Afbeelding

En vrijdag mennen en Sunny los aan het touw mee:
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:35

Ulfeino schreef:
Zadeltje geprobeerd, ligt beter dan het andere, vond nog een gelpad, 20 jaar geleden ofzo gewonnen in Oosterwolde met mijn Volbloed merrie, die heb ik eronder gedaan, past prima en is voor Emma misschien iets fijner met Elina op haar rug, die heeft nog een beetje moeite het ritme te vinden.
Ga het andere zadel te koop zetten en dan eerst maar met dit zadel verder, wil er nog een betere singel bij hebben.

Wat heb je geprobeerd? En wat heb je? Ik heb een klein pinokkiozadeltje. Daar waren de kussens wel heel erg hard van en die heb ik vervangen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:01

Heb nu een oud Kadet zadeltje van 16 inch :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:00

Vandaag en morgen in het hooi, eindelijk :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:57

Vliegje blijft een van mijn favorieten! Hoe groot zijn die twee van jou Antheman?

Zadeltjes heb ik geen, geen nodig én geen verstand van. Wie weet ooit in de verre toekomst.

Vandaag weer op de club geweest. Sieb en Jazz weer eens in tweespan gehad. Eerst even wat gesteggel, denkelijk omdat we de normaal rechterpony links gezet hebben en de linkerpony rechts, maar daarna liepen ze als een trein. Super! We hebben ons met deze twee voor de joeks ingeschreven bij de Rimburgerhoeve komend weekeinde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:54

Oh top zeg. Wat leuk dat jullie meedoen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:23

Stoere waterbak kanniet!! Dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Nu heb ik vervoer, dus wie weet.

Vliegje zou een kleine shet zijn, maar is toch uitgegroeid tot middenmaatje. Sunny, mijn Appie haalt de 90 cm niet hoor.

Andor, merens, is 1,49 m en Floki kreeg ik met 1,54 m maar die is zeker 2 a3 cm gegroeid.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:11

Leuk die waterbak. Zou ik ook wel eens willen proberen.

En Vliegje heeft inderdaad een hele mooie kleur. Mooi ook dat Sunny dan zo mee kan aan de hand.

Ik heb gisteren 2x op de kar gezeten. In de vroege ochtend bij vriendin met haar shet door het natuurgebied en 's avonds wat later met eigen Yoob. Maar wat was het toen plakkerig nog; rustig gereden, maar hij zweette aardig na toen we al weer tijdje thuis waren. En tja, dan komen al die insecten; daar helpt geen spray tegenaan.
Maar wel lekker gereden.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58234B8F

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:04

Ome Yoob geniet er volgens mij ook echt van.

Als jullie tot hier kunnen komen wil ik wel vragen of we een ochtend met de waterbak, brug, kegeltjes en
hindernissen kunnen spelen :-). Wij zitten in midden Limburg.....

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:25

is iemand hier toevallig nog opzoek naar afrastings spullen?

Afbeelding
Ook nog houten palen van 1.60 en 1.80 maar die staan niet op de foto.

Ik hoef hier geen hoofdprijzen voor, gun het een minimaarden eigenaar ;) vandaar dat ik het hier toch even plaats.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:51

kanniet schreef:
Ome Yoob geniet er volgens mij ook echt van..

Hij was in het begin aardig vervelend, want vond het allemaal veel te opwindend zo in de avond en leek even niet van plan om voor braaf menpaard te spelen. Maar dankzij wat instructie die ik inmiddels krijg met hem, kon ik hem dermate afleiden van het enge (man met hond en jogger die hij in de half schemer niet goed kon zien) dat hij toch weer wat rust in het hoofd kreeg.
Met een losgeslagen geflipte mafketel, is het niet fijn rijden, dus ik was blij dat hij na paar bospaden toch weer braaf menpaard werd :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 16:33

Oortjes erop bij Yoob leuk :-)

Ik ben ondertussen super trots op Alf! Hij heeft nu, samen met mijn instructrice uiteraard, voor de 2e X voor de sulky gestaan. En ondertussen heb ik ook mijn eigen HCA aangeschaft (2e hands) en die hebben we helemaal afgesteld en daar heeft hij ook even voor gelopen. Hij vindt het stiekem wel wat spannend (dan gaat hij wat tanden knarsen) maar hij is super braaf!

Ik vind het zelf spannender dan Alf maar dat is niet gek gezien mijn paarden-ongelukken-verleden. Rustig aan dus ik ben hier al blij mee :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:02

Emma vanmiddag weer mee geweest naar de manege, Elina reed in de les op Kyara en een ander meisje op Emma.
Ze was super braaf en deed braaf de stap draf en galop, toen het springen begon is ze gestopt, Emma was toen ook best wel moe, na het afzadelen stond ze geduldig aan de buis te wachten.
Niet schrapen, niet hinniken naar Kyara, maar gewoon rustig wachten :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:34

Allemaal brave ponietjes dus :D

Ik heb vanavond even iets mafs gedaan, wat ik al 2 weken eigenlijk wilde doen.

Afbeelding

Vliegje kreeg een voltigeersingeltje om en mocht mij in de rolstoel vooruit trekken. Ik kon met mijn gewicht sturen om naast hem te blijven. Zijn Pennymeisje liep wel mee hoor :D Toen t goed ging, hield ik hem zelf vast en kon ik zelfs draven <3 *\o/* Glunder de glunder!

Sunny mocht daarna ook de laan op en neer. Hij vindt dat iets spannender, maar ook hij deed t gewoon! Met hem heb ik niet gedraafd, hij is wat feller.
Afbeelding

Wat is er trouwens gebeurd HafSjakie? Moet alles weg? Heb je je ponies nog?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:34

Brave rolstoeltrekpony('s)

Emma netjes gedaan!

Dunya durft nu ook galop. Dus vandaag aan de longe geoefend. Zo leuk om te zien! Caya wilde erna ook nog ff erop.
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:57

Haha super pony voor de rolstoel, dat vraag om een algeheel beeld :)

Dunya gaat ook heel goed en krijgt zo te lezen steeds meer zelfvertrouwen.

Kyara en Emma hebben vandaag een vrije dag, ze hebben beide gister zo goed hun best gedaan dat ze dat wel verdient hebben :)

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:20

Hoi, Ik ben dan wel geen 35+ (wel 30+) maar zou toch graag zo nu en dan eens willen mee praten in dit topic. Afgelopen januari is mijn welsh pony overleden en hebben we besloten om op zoek te gaan naar een shetje voor onze 3,5 jarige en 4 mnd oude dochters. Lang gezocht, want veel eisen, maar uiteindelijk toch de (tot nu toe :D ) ideale shet gevonden. Hij staat sinds 1 juli bij ons thuis, samen met het vriendje van mijn overleden pony. Wij hebben een paddock met stallen en een beetje gras (goed voor een uurtje wei per dag) in de tuin.

De shet hebben we Bert genoemd en is 7 jaar oud en 1.01m. Bomproof en super lief. Foto volgt later.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:36

Had je nu aan beide kanten een pony langs je rolstoel ... dat is weer eens anders 2 span rijden :)
Kan me indenken dat je glunderde.

Ik ben vandaag exmoorveulen gaan spotten in onze begrazing.
Het is een merrie; echt zo leuk hoe lekker vrij dat ze daar kan leven. Wel even goed opletten op pa en moe exmoor; voor de laatste hield duidelijk niet zo van publiek, dus ik ben op geruime afstand gebleven en dank dan mijn camera met zoomfunctie :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 3408_o.jpg