[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:27

Oh dat ziet er wel mooi uit zeg Kiekeboefje!

Heerlijk naar het strand patricia! Ik ben jaloers.

Welk hoofdstel heb je nu voor nick?

Ik heb me mijn weekend wel weer gehad. Ik heb potverdorie alleen maar pech met de dieren de laatste 2 jaar. ik zit met de honden al bijna op 6000 euro aan DA kosten en dan spinner die vorige week weer begon.
En gisteravond was ik aan het werken en zag ik ineens een van onze honden aan de zij likken. Ik zag niet meteen iets, dus even onder de haren gekeken en daar had ze een diep wondje van ongeveer 2 bij 2. Maarja ze lopen hier de hele dag op het erf en in de wei enzo, dus ik had ook geen flauw idee hoe oud de wond was. DA gebeld en toch op aanraden langs gekomen, want er moest sowieso wel even een hechting in.
Bij de DA aangekomen bleek er allemaal haar van haar zelf in de wond te zitten en het leek de DA toch best wel diep. Dus besloten onder narcose te gaan schoonmaken en daarbij bleek dat de wond zo groot was dat de DA er de hele hand in kwijt kon. Nu dus gehecht en 2 drains geplaatst. Echt ik kon wel janken, begin dit jaar is mijn kleine hondje 2 keer aangevallen waarbij hij ook al open lag en nu dit weer. En we hebben geen flauw idee wat er gebeurd is.

Soms zou ik gewoon het liefste alle beesten gewoon maar weg doen en een andere hobby gaan zoeken. Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Ik vind het ook wel schandalig hoeveel verschil er in DA kosten zit per praktijk. Sem is begin dit jaar bij mijn oude DA ook onder narcose gehecht, daar was toen onderhuids ook wat schade, dus daar zijn ze best even mee bezig geweest.
Gisteren naar de nieuwe hier moeten gaan, omdat hun dienst hadden. Nu hebben ze alleen het weekendtarief gerekend, wat 40 euro meer is dan normaal. Hun hadden me naar eigen zeggen nog gematst omdat ze normaal ook in het weekend meer voor chirurgie rekenen. Maar toch nog een rekening die 3!! keer zo hoog was als die van Sem begin dit jaar. Ik schrok me dood van de rekening.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:44

Dierenarts kosten zijn verschrikkelijk.

Patricia wat gaaf die foto's op het strand.

Linsey heel veel sterkte met je pony.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:57

Pff mirriejj, daar zit je inderdaad niet op te wachten. Het hoofdstel is van Pfiff, volgensmij de Kent ofzoiets.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:01

Wat een leuke foto's Patricia!

Altijd vervelend als dieren ergens last van hebben. En de DA rekeningen zijn indd vaak heel duur.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:07

Dat is schrikken Miranda, ineens toch zo'n diepe wond. Fijn dat het allemaal met een sisser is afgelopen maar die dierenarts kosten zijn inderdaad af en toe niet mis :wow: Toen ik de rekening zag van het inslapen op de kliniek van mijn pony schrok ik me ook kapot, wist niet dat dat zó duur was.

Vanmorgen lekker een half uurtje buiten gereden met Willem. Hij vond de hoopjes gemaaid riet langs de weg echt dooooood eng dus om de 10 meter hadden we samen een bijna-dood ervaring _O- Daarna lekker getut, opgeschoren en gewassen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:55

Heerlijk het strand Patricia!

Pffff Mirriejj het zit niet mee... :(:)

Hier gaan wij zo richting de kliniek.... stiekem toch een beetje zenuwachtig :\

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:02

Susanne schreef:
Dat is schrikken Miranda, ineens toch zo'n diepe wond. Fijn dat het allemaal met een sisser is afgelopen maar die dierenarts kosten zijn inderdaad af en toe niet mis :wow: Toen ik de rekening zag van het inslapen op de kliniek van mijn pony schrok ik me ook kapot, wist niet dat dat zó duur was.

Vanmorgen lekker een half uurtje buiten gereden met Willem. Hij vond de hoopjes gemaaid riet langs de weg echt dooooood eng dus om de 10 meter hadden we samen een bijna-dood ervaring _O- Daarna lekker getut, opgeschoren en gewassen.

Ja erg rot altijd . Ik vroeg al aan de DA of ik geen 10 rittenkaart kon krijgen :')

Willem lijkt me zo grappig :') Jimmy heeft ook soms van die dingen die nergens op slaan waar hij dan van schrikt.
Heb je een foto van opgetutte Willem?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:03

Moet eigenlijk niet kunnen zó n groot vershil tussen rekeningen. Wij hebben in principe vaste dierenarts maar voor bepaalde dingen bel ik toch wel eerst wat rond voor prijzen.

Sterkte linsey. Blijft je pony daar of word ze gelijk onderzocht.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:09

Ze wordt direct onderzocht gelukkig, vanochtend tijdens telefonisch spreekuur contact gehad. Ze gaan het volgende doen:

Bloedprikken, echo maken van de nieren, rontgefoto maken, nakijken op maagzweren, en kijken of er niet abnormaal veel zand in de darmen zit... daarna hebben we hopelijk een heel nauwkeurig beeld.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:22

Mirrimj Als het in het weekend is, is het helaas altijd veel duurder, het personeel van de dierenarts krijgt ook het dubbele betaald tijdens weekenddiensten. Vaak werken dierenartsen met een groep voor de avonden nachten en weekenden. Hier in Den Haag is alles dubbel / 3 x tarief in het weekend.
Hopelijk knapt je hond snel op.

Linsey heel veel sterkte met Toliene vandaag.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:48

Toliene staat op de kliniek helaas...geen nierproblemen wat mijn dierenarts/holistische geneeskundige zei... of iig niet in het bloed aan te tonen. Wel had ze enorme hoeveelheid zand in haar lichaam. Zoveel dat het een hele bodem legt in haar buik. We hadden de keuze of nu proberen door te spoelen met de zwaarste dosering parrafine of ja.... niet veel aan te doen.

We hebben besloten dat we haar willen laten doorspoelen voor meerdere dagen in de kliniek. Het betekend wel dat Toliene als ze terug is nooit meer op de zandpaddock en land mag. Omdat ze er heel gevoelig voor is. De waardes in het bloed gaven ook geen goede dingen aan, te weinig rode bloedcellen. Waardoor de kans op ontstekingen steeds groter wordt.

We gaan duimen dat het goed komt... en dan een leven met altijd in een stro stal, en op de stenen buiten. Alles beter dan mijn meisje moeten missen in mij leven :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:16

Beterschap voor Toliene Y;( Moeilijk om je maatje achter te laten op de kliniek.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:43

Kiekeboefje; super dat je dat gedaan hebt! Mooi land he! Bevolking heeft erg veel meegemaakt zo sneu.

Mandyy heeft een koude douche dat is vervelend! Gelukkig is het niet -10 haha

Leuk Patricia naar hey strand. Staat bij mij ook nog op de planning om te gaan doen in augustus ergens.

Mirriej; wat sneu zeg voor je hond. En natuurlijk ook voor je portemonnaie! Balen altijd weer hoeveel geld dat kost inderdaad.

Hahaha die Willem :-)

Linsey; wat sneu zeg! Ik vond de diagnose nieren zonder bloed onderzoek al niet zo betrouwbaar. Fijn dat dat het niet is, daar kun je niet zoveel mee. Maar ja, dit is ook niet fijn zeg. Bah heel veel sterkte! Heb je Hanneke?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:55

Jeetje dat is even een andere uitslag... pittig is de huisvesting bij jullie te realiseren

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:03

Jaaa inderdaad; kan dat überhaupt bij jullie op stal?
Leef met jullie mee heel rot!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:17

Heftig bericht! Ik duim voor jullie! :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:38

Ja we hadden Hanneke! Lieve dierenarts hoor. Hopelijk slaat het aan, en kan ik een blije pony donderdag ophalen... morgen naar de staleigenaar en eigenaresse om te bespreken of het mogelijk is om een stenenpaddockje te realiseren.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:56

Poeh dat is indd een hele andere uitslag! Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:02

Ach jeetje zeg Linsey en mirriej! heeeeel veel sterkte met jullie beestjes en hopen op een spoedig herstel voor beide.
Linsey inderdaad lastig om zo drastisch van huisvesting te moeten veranderen... is het eigen grond of op pension? als het eigen grond zou je misschien een paddockje van speeltegels kunnen overwegen? Edit oh ik zie dat je op een pensionstal staat! succes in ieder geval!

Vandaag les gehad pfff wat was het warm zeg ben naar huis gegaan en net terug gegaan om floor te poetsen, longeren en voeren. Vanmiddag gelijk maar even mest ingeleverd voor wormen onderzoek, bij de laatste had hij eigenlijk net niet genoeg voor een kuur dus hij zou 10 weken later nog een keer moeten. Morgen m'n rijlaarzen naar de schoenmaker brengen, want de zool laat los :( even een paar gaatjes in de staartriem laten bijprikken en naar de sportschool, savonds even lekker naar buiten :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:08

Ja Hanneke is super! Zij heeft ook Alf onderzocht etc. Echt kundig ook!

Lilian; druk programma :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:16

jeetje heel veel sterkte met Toliene! Hopelijk kan ze donderdag weer blij naar huis!

Zonde van je zool Lilian!

Ingrid, het was echt genieten. Echt leuk om te doen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:19

Voor de liefhebbers er staat een nette hca op de boktmarkt te koop met spaakwielen, spoorverbreders en stoeltje.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:00

Zo, ik ben weer terug van vakantie. {:}

Patricia: mooie strandfoto!

Mandy: is je douche inmiddels gemaakt? Lijkt me zo rot om steeds onder een koude douche te staan.. brr.

Kiekeboefje: prachtige foto's zeg. Lijkt me ook heel indrukwekkend, die verhalen en de omgeving erbij.

mirriejj: wat balen zeg, dat je zoveel pech hebt met je dieren. :(:) Dat verschil in kosten vind ik echt belachelijk en dat zou echt niet moeten kunnen.. (ik merkte het hier ook toen ik wat ging rondbellen voor de castratie. Zat soms meer dan 150 euro verschil tussen := )
Heel veel sterkte en hopelijk zit het snel weer een beetje mee. Na regen, komt zonneschijn!

Linsey: heel veel sterkte en succes. Hopelijk gaat het snel wat beter met Toliene en mag ze snel weer naar huis! Ik zal voor je duimen dat het stenenpaddockje mogelijk is.

Susanne: lekker gereden met Willem. Ik vind Willem zo leuk!

Lillian: Druk programma heb je zeg, heerlijk! (ik hou daarvan, haha).

Ik ben weer een beetje bijgelezen :D
Zondag wordt Pepper (zo heet mijn nieuwe aanwinst) gebracht. Ik zal dan meteen even wat foto's van hem maken. Deze week maar eens even naar de Epplejeck voor flink wat spullen, want tot nu toe heb ik alleen een halster en een touw.
Net ook meteen een afspraak gemaakt voor de castratie. Hij mag even een weekje bijkomen van de verhuizing en dan op zaterdagochtend gaat het toch echt gebeuren. Heb voor zaterdagochtend gekozen zodat ik hem het weekend een beetje in de gaten kan houden. Doordeweeks werk ik namelijk overdag, dus dat vind ik niet zo prettig om het dan te laten doen. :(:) Ook al zijn er genoeg lieve mensen op stal die vast wel een oogje in het zeil willen houden.

Vraagje: wat voor dekens hebben jullie allemaal? Ik neig nu zelf naar een zweetdekentje, 0 grams regendeken en 100 of 200 gram stal/winter deken. Is dat voldoende? Hij zal komend jaar nog weinig doen op wat grondwerk, wandelen en vrijheidsdressuur na (hij is pas 2) dus ben niet van plan te scheren. Bij de vorige eigenaar werd hij wel geschoren.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:26

Ik heb het volgende voor mijn shets, worden wel altijd geschoren.

0 grams deken, zweetdeken, 200 grams onderdeken, 200 grams outdoor, 300 grams outdoor. Zo kan ik gaan tot een max van 500 grams...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:51

Jeetje Lillian, ben jij altijd zo druk bezig? Ik ben daar wel jaloers op.Helaas ben ik chronisch ziek, dus ik moet heel spaarzaam om gaan met energie.

Bijna Frum! Wat een leuke naam ook. Ik zou voor dit jaar nog geen dekens halen als je nog niets spannends wilt gaan doen. Wie weet is hij er volgend jaar weer uitgegroeid.
Jimmy wordt geschoren en daarvoor heb ik 0 gram-2x 200 gram-2x 300 gram allemaal waterdicht. en dan nog een zweetdeken.

oliebol man, hier de volgende hond ook alweer ziek, die heeft constant aanvallen. Beestje is ook al 13 jaar.

Gisteren wel nog even 18 km met Jimmy gaan fietsen, zijn energie wordt ook steeds beter nu :)