Dus sowieso ga ik liever van iets minder uit, dan kan het alleen maar meevallen...
En leer de anatomie van een paard en verdiep je in de dressuur, daar probeer ik een hoop van te leren. Misschien werkt dat niet voor iedereen maar ik heb denk ik veel geleerd uit de "grote paarden wereld". Een dier dient een bepaalde bouw te hebben om goed onder te kunnen treden, de ruiter te kunnen dragen, de oefeningen uit de hogere dressuur aan te kunnen enzovoort. (En ja natuurlijk verschillen rijpaarden ook enorm van elkaar qua bouw, maar toch kan niet ieder paard een grand prix proef lopen
)En ja, een paard kan beter worden door training en gewoon door de ontwikkeling in de loop der jaren. Jupi behaalde continu tweede premies. Dit jaar liep ze zonder veulen aan de voet dus was de uitgelezen kans om haar extra te trainen. Blijkbaar heeft het zijn vruchten afgeworpen, want ze mocht eindelijk een mooie eerste premie in ontvangst nemen
maar dat had ik van te voren noooooit durven hopen. En dat maakt het nu extra leuk, maar een tweede premie was geen teleurstelling geweest...
), deze heeft in het verleden wel 1ste premies in de basisrubriek gehaald maar ik denk niet dat ik nu nog met hem naar de keuring moet komen want hij voldoet niet aan het fokdoel van het NMPRS, en dat is logisch want mijn gebruiksdoel wijkt af van het fokdoel. Veel dieren die voorop lopen zijn prachtig om te zien maar niet geschikt voor het aangespannen werk. Het is jammer dat de jury niet ziet hoe fantastisch je paardje wel niet is maar daar wordt je paardje verder niet minder van. Ga gewoon lekker mennen en genieten van je dieren en wil je wel voorop lopen, overweeg dan een ander type paardje. 

zitten een paar gave tussen van muis! en natuurlijk de groepsfoto wil ik ook

Ze komen zo snel mogelijk online