NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:55

Sorry Manon ik kom er wel langs maar mijn merrie is niet zo lief voor vreemde paardjes en ik heb helaas geen tussenschotten in de trailer. Ik kan je niet helpen helaas.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:09

Manon_S schreef:
Ik probeer het hier dan ook maar :D . Toevallig iemand die richting Zwolle gaat met trailer? Vanaf de keuring? Ik zoek voor 1 liefst 2 paardjes vervoer vanaf de keuring naar Zwolle. Ik ga namelijk heen zonder paard en hopelijk met 2 terug. Uiteraard krijg je een vergoeding! Hopelijk dat er iemand zo lief is om te doen zodat ik lekker van ze kan genieten. Gaat om een merrie en veulen (kennen elkaar niet).

sorry, wij komen wel langs zwolle, maar auto vol en trailer vol :j

Luna2006

Re: NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:27

Hoet zit dat eigenlijk als je enige bent in je rubriek? Moet je dan ook terug de ring uit voor ze de uitrijking van premie doen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 05:39

Ben jij ergens de enige in een rubriek dan?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:21

Ik heb gelukkig al iemand kunnen regelen. Heel onverwachts gaat er ook een hengst veulentje mee terug :+ :) . Ik heb er iig super veel zin in, laat de keuring maar komen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:42

Ja met Luna, maud heeft haar basis merrie moeten afmelden, omdat ze pas een operatie heeft gehad dan. Dus is luna de enige.

Het is het laatste jaar dat ik met Luna naar keuring kan gaan in een basis klasse, Zal bij de veterinair dan ook wel zeggen van haar keizersnede, want 100% netjes loopt ze niet meer, denk dat een spier in de achterbenen te zwaar belast wordt soms

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:00

Nou bedoel ik het niet negatief hoor Sarah, echt niet maar houd je er wel rekening mee dat de jury enkel en alleen je paardje op dat korte moment beoordeeld?
Ik snap dat je graag mee wilt doen maar als ze niet 100% in orde is qua lopen zou ik me echt de moeite besparen. Misschien dat ze er bij de veterinair doorheen komt (was ze nog niet vet gekeurd dan?) maar in de ring zal ze, hoe lief en leuk ze ook is, dan zeker geen hoge ogen gaan gooien.
Hopelijk heb je geen te hoge verwachtingen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:08

nee heb zeker geen hoge verwachting, luna krijgt zeker een 3de premie. Maar ze gaat toch naar daar voor haar veterinaire, kan ik even goed de primering doen. Vind de veterinaire toch wel belangrijk eigenlijk. Wil achter 2 jaar via ET toch nog een veulen in combi met yuma als driving paardje. En doordat zij dan moederdier is, moet ze haar veterinaire hebben.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:41

Nee OK dan heb je er geen verwachtingen van, het is altijd zo kl..... als je met een teleurstelling naar huis gaat. :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:45

Ja dat zou zeker klote zijn moest ik er iets van verwachten haha. Nee luna is voor mijzelf een hele leuke en lieve merrie. Nmprs gericht is ze weinig waart. Maar omdat ik toch een leuke driving pony wil fokken uit haar (als opvolging) wou ik toch die veterinair hebben. en nu kan ik zelf oefenen voor volgend jaar met maylinn en marley.

Enige verwachting die ik heb is dat ik met 2 2de premies naar huis wil minimum (maylinn en marley) anders ga ik wel een beetje teleurgesteld zijn.
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 13-08-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:45

8)7

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:51

Want ze kijken sowieso ook naar luxe in het basis type niet? Of zijn ze daar iets milder? Dat vraag ik mij eigenlijk af.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:51

Je kan haar toch ook gewoon rustig thuis veterinair laten keuren :?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:01

Wat is het probleem eigenlijk dat ze mee gaat? lijkt net als ze niet mee mag als ik dat zo lees

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:15

Luna2006 schreef:
Wil achter 2 jaar via ET toch nog een veulen in combi met yuma als driving paardje. En doordat zij dan moederdier is, moet ze haar veterinaire hebben.

Mijn reactie ( 8)7 ) sloeg hier op... niet dat je met haar naar de primering zal gaan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:17

Had het over sophie haar reactie.

En ja ik wil nog altijd via embryotransplantatie een veulen uit haar. Fokwaarde 0;0 maar emotioneel voor mij een enorm grote waarde. Ik weet niet of ik het mijzelf ooit had vergeven moest ze in de keizersnede zijn gebleven.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:20

Oh ik las ook over die ET heen..tsja nouja dat zou mijn keuze ook niet zijn, laat ik het daar maar op houden.
Kun je niet gewoon simpel van Luna zelf genieten? Zonder een veulen te willen hebben????

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:21

Luna2006 schreef:
Want ze kijken sowieso ook naar luxe in het basis type niet? Of zijn ze daar iets milder? Dat vraag ik mij eigenlijk af.

Nee volgens mij wordt daar puur basis gericht gejureerd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:21

Sophie, Mariska en ik delen denk ik dezelfde mening.
Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar als je al weet dat het een fokwaarde van 0,0 heeft, en op de keuring weet je al dat ze met de primering geen hoge ogen zal gooien... WAAROM dan?! dat vragen wij ons af?

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:24

Je zegt zo veel om je merrie te geven, waarom wil je haar dan toch meeslepen naar Nederland, terwijl NMPRS het mogelijk heeft gemaakt om paarden ook in België thuis verterinair te laten keuren...dat vraag ik me alleen maar af.
Onze meningen hierover liggen dus duidelijk ver uit elkaar, geen probleem, ieder zijn manier van graag zien.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:34

Nou qua basis vind ik het een mooie merrie. ik hoop haar terug te krijgen staan zoals vorig jaar. Ze is nu dikker maar daar ben ik al druk aan bezig. Ik vind haar een heel mooi hoofdje hebben, met grote kijkers. Ook vorig jaar was er redelijk qua buik, alleen iets te leeg op de flanken. Maar hoop haar zo toch terug te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan zeker van luna zelf genieten, maar ik zou het persoonlijk mooi vinden opvolging met haar bloed te hebben. Ik geniet van marley met volle teugen, net als ik met Casper deed. Waar ik eerlijk durf te zeggen dat ik bij Dilys veel minder deed.

Ik hou heel erg veel van luna, maar weet ook dat ze reizen en uitstappen maken heel erg leuk vind. Op Equus bloeide ze heel erg open (eerste keer in langere periode dat ze nog eens mee mocht) en zag ik een luna die ik een tijdje al niet meer had gezien. Ik geef eerlijk toe dat ik daarvoor haar een beetje aan het verliezen was qua klik. Maar sinds haar dracht begrijp ik haar weer 100%. Ze geniet dan ook als ze mee mag om te gaan wandelen in de duinen.
En ook eerlijk, het is een stuk goedkoper. Heb heel wat investeringen gedaan op korte tijd en dan is dit voor mij gewoon de goedkoopste manier.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:40

Ik vind de gezondheid van mijn paard op de proef stellen altijd de duurste optie die er is.
Maar daarin verschillen wij ook van mening. Ze heeft zo een onwijs zware operatie achter de rug en je geeft al aan dat ze daar met haar achterbenen nog wat last van heeft. Dan is ze duidelijk nog niet geheel hersteld. Toch ga je haar dan alweer trainen en op dieet zetten?! (want tja we moeten allemaal eerlijk zijn, onze paarden moeten nou eenmaal flink aan de bak als we ze klaar willen krijgen voor een keuring)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:42

Ik vond haar toen op Equus (waar je foto's van post) heel erg schraal op de rug. Dus daar zou ik zeker niet naartoe werken.

Ik vraag me ook af. De merrie heeft veel meegemaakt. Je zegt dat ze nog niet lekker loopt door de keizersnede. Waarom zou je haar meenemen en het niet thuis laten doen? Zoveel kost dat niet meer nu het ook door andere DA's mag.
Wie weet komt ze door dat lopen niet eens door de veterinair. Staat ze daar heel de dag..

Eiceltransplantatie... Tja. Ik zie de meerwaarde ook niet :) moet je zelf maar weteb.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:52

Ja toen stond ze inderdaad wat schraal in flanken/ rug. Daar is ze nu wel vol (te vol), maar wil wel terug die onderbuik.

Erg hard aan de bak is ze nog niet. 2 keer per week, ze krijgt nu gewoon vooral hooi. En bekijk van dag tot dat wat ik met haar doe. als ik met haar men is er helemaal niets aan de hand, dan loopt ze mooi rad, netjes met de achterbenen. Alleen als ik haar longeer dan loopt ze soms niet netjes. Heb hiervoor ook een afspraak met fysio staan volgende dinsdag. DA stelde er geen probleem in haar mee te nemen. Gewoon genoeg stro en los op de trailer. Dan kan ze evt liggen als ze het vermoeiend vind, maar hij vond er geen risico aan. Ze staat nu ook bij hem aan huis tot zondag.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:40

Deze 2 gaan met mij mee de 29e :) .

A Shot Trough The Heart (van Rowan gekocht) :D en de merrie Melody Silver die ik terug neem.
Wat oudere foto, ze staat in training als goed is en wordt ook nog geschoren.
Afbeelding

Afbeelding