NMPRS hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: NMPRS hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:10

Tarek, lekker ding zo op de foto ! Ben benieuwd om hem in RL te zien op de HK !

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:12

jona schreef:
Ik zit te twijfelen of hij daarop afgeschreven zou worden of gewoon slecht zou presteren.
Ik was erg benieuwd naar jullie mening hierover.
Afbeelding

Jona, hij zal idd niet zo snel er op afgekeurd worden.

is hij nou nog een stuk overbouwd van achteren of lijkt dat zo ?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:16

Ik lees hier trouwens stiekem altijd mee, vind het altijd zo mooi, die mini hengstjes! Altijd gaaf om voor te trainen en naar toe te gaan, die keuringen.
Heb sinds gister ook mijn eigen hengstje, nu is het te kortdag om heen te gaan, maar als alles goed gaat ben ik volgend jaar zeker van de partij *\o/*

Mooi, dat zilverappeltje, prachtig altijd met dat zonnetje der op!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:20

joscaa, die van jou is pas 2 en dus nog een puppy :D
jij moet gewoon in juni naar de enter/twenter keuring en de show :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:25

Ah, heb der even op gegoogle'd & kwam gelijk een bokttopic tegen. Ja, ik zit nog niet helemaal in de minipaardjes wereld hoor, qua keuringen en dingen etc! :))

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:20

Leuk allemaal nieuwe hengsten voor de keuring! Ben erg benieuwd! Wij hebben 1 geschoren vandaag, de volgende is morgen aan de beurt! :P

Tarek is erg gaaf Moos! Ben erg benieuwd naar hem! :j

@jona: het is niet zo zeer een gebrek dus afgerekend zal hij er niet op worden maar wat voor score ze hem zullen geven is natuurlijk de vraag.. Ze beoordelen de bovenlijn best streng.. Hij lijkt idd nog wat overbouwd dus misschien dat het nog zal bijtrekken in de toekomst? Ik zou het ff aankijken en dan beslissen of je wel of niet naar de keuring wil gaan..

@Dustinlover: wel je nieuwe aanwinsten ff showen hier als ze kaal zijn hè? ;)

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:44

Maydine schreef:
Leuk allemaal nieuwe hengsten voor de keuring! Ben erg benieuwd! Wij hebben 1 geschoren vandaag, de volgende is morgen aan de beurt! :P

Tarek is erg gaaf Moos! Ben erg benieuwd naar hem! :j

@jona: het is niet zo zeer een gebrek dus afgerekend zal hij er niet op worden maar wat voor score ze hem zullen geven is natuurlijk de vraag.. Ze beoordelen de bovenlijn best streng.. Hij lijkt idd nog wat overbouwd dus misschien dat het nog zal bijtrekken in de toekomst? Ik zou het ff aankijken en dan beslissen of je wel of niet naar de keuring wil gaan..

@Dustinlover: wel je nieuwe aanwinsten ff showen hier als ze kaal zijn hè? ;)

Dank je Tina :D Ik ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik wilde eigenlijk volgend jaar gaan, maar nu gaat het allemaal nog makkelijk. Dus ik hoop dat hij een beetje in conditie is voor op de HK :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:04

Haha ja Tina.. Zaterdag gaan ze kaal en ben zelf ook heel erg benieuwd.. Vooral in wat voor conditie dat ze zijn :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:09

leuk leuk al die nieuwe hengsten.
Ik ben blij dat je komt monica. Je hebt de juiste beslissing genomen.
Ik had berrie al een tweetal weken geleden geschoren en hij ziet er nog steeds goed uit. Hopelijk kan hij zijn premie verbeteren.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:15

stal_HD schreef:
leuk leuk al die nieuwe hengsten.
Ik ben blij dat je komt monica. Je hebt de juiste beslissing genomen.
Ik had berrie al een tweetal weken geleden geschoren en hij ziet er nog steeds goed uit. Hopelijk kan hij zijn premie verbeteren.

Ha ha ! Ik was mij toch aan het twijfelen, omdat ik hier thuis nog helemaal geen trainingsmogelijkheden nog heb. Dat word dit jaar gerealiseerd dat projectje :D . Maar waar een wil is is een weg. Dus komt goed ! Tarek is 2 weken geleden ook geschoren, en zijn zomer vacht komt mooi door. Ik hoop dat het er helemaal mooi op zit over 4 weken. Is er nog speciale pokon voor mooie vachtgroei in de handel ? :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:25

misschien wel kleur verdiepers geen idee waar je dat kunt halen. Maar een week voor de keuring gewoon nog eens scheren en dan schijnt zijn kleur mooi te zijn.
Berrie ga ik een week van te voren ook nog eens scheren.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:30

stal_HD schreef:
misschien wel kleur verdiepers geen idee waar je dat kunt halen. Maar een week voor de keuring gewoon nog eens scheren en dan schijnt zijn kleur mooi te zijn.
Berrie ga ik een week van te voren ook nog eens scheren.

Dat vind ik nou juist zo zonde :o . Maar als het niet anders kan, dan een week in ieder geval van tevoren ? Ik zal het voor de zekerheid nog even aan Nathalie vragen in ieder geval.

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:18

Happinez schreef:
jona schreef:
Ik zit te twijfelen of hij daarop afgeschreven zou worden of gewoon slecht zou presteren.
Ik was erg benieuwd naar jullie mening hierover.
Afbeelding

Jona, hij zal idd niet zo snel er op afgekeurd worden.

is hij nou nog een stuk overbouwd van achteren of lijkt dat zo ?

Ik dacht eerst ook dat hij overbouwd was en dat het wel bij zou trekken in de loop van de jaren.. Maar zijn schoftje en kont zijn zo goed als even hoog. In draf valt zijn rug niet op alleen in stap en stilstaand.
Maar ik heb me al ingeschreven voor de keuring.. had dat niet moeten doen dan? Als veulen was hier namelijk echt niks aan te zien! De oude eigenaar zei dat hij heel erg dik was geweest en dat het misschien daardoor is gekomen en dat het zeker weten wel weer bijtrekt. Maar ik heb zo mijn twijfels.
Zie hier een foto in draf
Afbeelding
En hier als jaarling
Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:24

Die onderste foto, die stond niet zo heel lang geleden nog op MP toch? Daar had ik ook op gereageerd, maar toen was hij al weg helaas, haha. Wat grappig!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:41

Jona: wat zijn je verwachtingen van hem met de keuring en je bedoelingen met hem?
Hoop je hoog te scoren zal dat waarschijnlijk een tegenvaller worden, maar ga je heen omdat je het leuk vind het eens mee te maken is dat wat anders. Zoals andere ook al zeiden, hij zal niet worden afgekeurd door de veterinair op zijn rug.
Die rug maakt hem dan misschien wel minder geschikt als dekhengst, maar dat hoeft niet te betekenen dat je daarom minder plezier van hem zal hebben.

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:44

Joscaa schreef:
Die onderste foto, die stond niet zo heel lang geleden nog op MP toch? Daar had ik ook op gereageerd, maar toen was hij al weg helaas, haha. Wat grappig!

Ja klopt ik heb hem ook nog maar net! Hij is super lief maar vind het wel jammer met zijn ruggetje.

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:47

@sharani.
Ik wou hem zelf wel als dekhengst gaan gebruiken. Ik vind het inderdaad ook gewoon leuk om bij zo'n keuring te zijn. Hij hoeft van mij ook niet de sterren van de hemel te lopen maar vind het zelf wel erg jammer dat zijn rug op dit moment zo is. Ik hoop dan ook wel dat het nog bij trekt. Het was wel een beetje de bedoeling dat hij het begin zou zijn van een goede foklijn voor mijn 3 merries. Zijn afstamming is namelijk uitstekend en in zijn wintervacht kon ik zijn rug op moment van koop niet goed zien. Maar we zien wel misschien is het volgend jaar wel beter!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:16

Ik denk dat hij met die rug wel door de veterinair komt hoor, maar hij is wel vrij zwaar van type, meer shet, en daar keuren ze wel steeds strenger op.
En op die draffoto heeft ie ook niet heel veel ruimte in zijn beweging maar dat kan een moment opname zijn.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:21

@Jona: Ik denk dat zijn rug op het moment voornamelijk zo is omdat hij erg overbouwd nog is.. Daarbij is hij nog jong en onbespierd. Als je hem wat aan het werk gaat zetten straks en hij krijgt wat meer spier, met name in de bovenlijn, kan het maar zo zijn dat het beeld al heel anders wordt! :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:32

je kan je dan ook afvragen wat je met hem wilt verbeteren in je merries?

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:01

@xelienx
Ja dat vraag ik me dus nu ook af. Verder is het een super hengst alleen zijn rug is dan niet goed, maar kan zijn dat het nog weg trekt dus ik wacht zeker af. Als het niet beter zou worden volgend jaar dan word hij niet voor de dekdienst gebruikt. Want dit had hij als veulen en jaarling niet.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:07

Buiten zijn rug om zie ik toch meer dingen waardoor ik hem niet snel als dekhengst zou willen gebruiken. Maargoed hij is nog jong, denk dat je met training al een heel ander paardje gaat zien. Hij is toch amha of heb ik het mis ?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:12

ik zou me niet te veel blind staren op de bloedlijn. Als de ouders alleen hun "slechte" genen doorgeven, heb je helemaal niets aan een topbloedlijn. Het hoeft dus niets over het beestje te zeggen.

jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:49

@xelienx
Nee dat klopt! maar die rug had hij niet als veulen en jaarling dus ik wacht nog even af wat hij gaat doen in zijn ontwikkeling.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 21:17

Ben benieuwd naar hem op de foto. Vind hem op de foto niet voordelig staan maar miss vertekend dat. Rug vind ik slecht, hals is wat kort. Hoe groot is hij?