Bij jumper worden de hindernissen iedere ronde verhoogd, totdat er nog maar 1 foutloos paard over is. Bij hunter niet, maar daar mag je zelf niet mee springen.
weet iemand hier misschien wel ongeveer de hoogte bij de hunter? dan heb ik enig idee waar ik voor kan trainen en of het inschrijven voor die klasse het waard is, als het te hoog is vind ik het zonde van de inschrijving
rose68
Geplaatst: 22-02-11 22:52
Minimum height for jumps must be eighteen (18) inches (45 cm)and maximum height twentyeight (28) inches (71 cm)for first jumping round. Exhibitors may go over jumps with horse (alleen bij jumper niet bij hunter). Whips are not permitted in show ring. Exhibitors type of footwear is optional. Front leg wraps and/or boots are optional. Circling once upon entering the ring and once upon leaving the ring.
ah thnx, zoals ik het lees moet je paardje dus minimaal 45 cm kunnen springen?hmm dan moet ik ff kijken of hij dat kan, zo niet dan denk ik dat ik niet met mn shet kom aangezien er dan bijna geen onderdelen zijn waaraan ik met hem mee kan doen
waar ik met mn shet aan mee kan doen is dan alleen halter en color ( als het springen te hoog is ) bij liberty moet hij zn gangen tonen zover ik begreep, ik denk dat hij alleen gaat crossen en doen waar hij zin in heeft whaha, als dat ook de bedoeling is kan ik hem daar ook nog voor opgeven en is het wellicht nog de moeite waard
ik moet veel regelen en moet trailer huren enzow en het kost mn pa een hele dag, voor bv 1 of 2 onderdelen vind ik dat iets teveel gedoe, dan kom ik alleen zonder powny om jullie aan te moedigen.
hoezo kan je niet aan de showmanship en obstacle mee doen?
MiniLoe
Geplaatst: 23-02-11 00:01
Jah halter opstacle wil ik wel aan mee doen en aan de color. Dan ook aan de hunter als hij het kan springen als er rond de veertig word aangehouden. Alleen zijn die hindernis paaltjes dan klein genoeg om je halstertouw overheen te tillen of hoe gaat dan als je niet mee mag springen?
Showmanship was volgens mij om uiterlijk van begeleider of kleding? Dat zag ik niet zo zitten. Halter klasse bedoelde ik toch niet omdat hij geen minatuurpaardjes bouw heeft
Bij de liberty is het volgens mij niet helemaal de bedoeling als je paardje maar wat rond crost en doet? Maar toch zn gangen op muziek toont? Is hier meer uitleg over? Hem erna pakken moet me wel lukken hihi
PandorJ
Geplaatst: 23-02-11 13:05
Hunter en Color Classes lijkt me wel wat! Moet er alleen nog overna denken ..
sandra3235
Geplaatst: 23-02-11 13:41
divigostab schreef:
Het gaat mij nu dus om de beginnersclinic op 19 maart. Wie komen er wel en zo niet....waarom niet?
Ik kom ,met introducee en zonder paardje We hebben er zin in
jolandje
Geplaatst: 23-02-11 14:30
divigostab schreef:
Het gaat mij nu dus om de beginnersclinic op 19 maart. Wie komen er wel en zo niet....waarom niet?
ik kom, met yuma ik heb nog véééél te leren
sandra3235
Geplaatst: 23-02-11 14:57
ja Yuumpje knuffelen volgende maand ,..zou hij me nog kennen????
jolandje
Geplaatst: 26-02-11 13:55
sandra3235 schreef:
ja Yuumpje knuffelen volgende maand ,..zou hij me nog kennen????
ik kom niet met mn pony helaas, mn vriend heeft geen contractverlenging gekregen op zn werk en al met al zou deze dag mij zeker 100 euro gaan kosten, wat we nu dus goed kunnen gebruiken voor de vaste lasten.
ik kom wel zelf om te fotograveren als ik kan
stal_HD
Geplaatst: 06-03-11 10:37
Het leukste onderdeel waar je je voor op kunt geven is gewoonweg liberty. Niemand weet wat zijn paardje gaat doen. En geloof me de meesten zullen als een gek rond gaan scheuren. De jury kijkt daar wel doorheen en het mooiste is als ze al hun gangwerken laten zien. Ook voor de toeschouwers is het mooi om te zien.
Bij halter worden je paardjes heus wel correct ingedeeld per klasse. Immers zijn er heel veel verschillende rassen die mee kunnen doen. BV 100% shet, kruising shet met bouw neigend naar shet, kruising shet met bouw van een luxe paardje, kruising amerikanen en amerikanen. Noem maar op. Wie zegt dat een shet niet kan winnen van een amha paardje?
Ik las vorig jaar op bokt heel erg leuke verhalen met hele blije mensen die mee hebben gedaan.
Ik heb me nog niet opgegeven, maar het ligt wel in de planning om het hele weekend van de springfling mee te doen. Waarom? waarom niet, moet toch al lang reizen en dan kan je er beter een heel weekend zijn. Mooi voor het oefenen. Als het goed is gaat chakira dan met me mee. kom ik ook niet in de problemen voor mijn eventuele aote status.
Helaas Dennis ik kom niet bij jouw clinic. Ben er vorig jaar al geweest.
De schoolingshow wil ik zeker ook meedoen, en dan blijf ik ook voor de Spring Fling show, weet nog niet wie ik ga meenemen. Easy waarschijnlijk, maar verder weet ik het nog niet.
MarijeR
Geplaatst: 06-03-11 12:58
Leuk Bianca!
Oh en de liberty... Ik heb er nu al zin in Heb er dit jaar niet het beste paardje voor denk ik maar ach het is gewoon zo'n leuke klasse dat ik hem wel inschrijf. Alleen die muziek keuze...