Waarom zijn shetlanders zo goedkoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:04

dat is ook het probleem!
tancreda, jij hebt een goede keuze gemaakt uiteindelijk, zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken.
en hier gaan ze echt niet voor €100,- weg, dan hou ik ze veel liever zelf :D

Tancreda4

Re: Waarom zijn shetlanders zo goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:09

Ik ging opzoek met de gedachte; tijdelijk, enzooooveel mensen die zeiden; oh, voor 50 euro ben je klaar! Ja, als je een papierloos veulen hengstje van de markt plukt misschien... Idd zou het niet zo mogen, het gaat om een dier! Maar de vergelijking met hamsters en konijnen vind ik dna wel raak, die gaan ook voor niets zonder nadenken over de toonbank.
Het viel vanwege iedereen die het zei dan in het begin ook wel tegen dat shetties zo duur waren, maar als je erover gaat nadenken is het meer dan logisch.
En geen moment spijt gehad van mijn shettekind, past hier prima bij mijn moeilijk merrie. Waar ik wel aan moest wennen was het drukke felle pony karakter (geweldig!!), weer zo'n fabeltje dat alle shetlanders kinder ponys zijn ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:45

Even een stipje want hier gaat mijn eindwerk over!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 22:30

Eindwerk voor school?
vertel eens meer

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:31

idd eindwerk....van wat?
ben benieuwd!

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:51

Tancreda4 schreef:
Ik ging opzoek met de gedachte; tijdelijk, enzooooveel mensen die zeiden; oh, voor 50 euro ben je klaar! Ja, als je een papierloos veulen hengstje van de markt plukt misschien... Idd zou het niet zo mogen, het gaat om een dier! Maar de vergelijking met hamsters en konijnen vind ik dna wel raak, die gaan ook voor niets zonder nadenken over de toonbank.
Het viel vanwege iedereen die het zei dan in het begin ook wel tegen dat shetties zo duur waren, maar als je erover gaat nadenken is het meer dan logisch.
En geen moment spijt gehad van mijn shettekind, past hier prima bij mijn moeilijk merrie. Waar ik wel aan moest wennen was het drukke felle pony karakter (geweldig!!), weer zo'n fabeltje dat alle shetlanders kinder ponys zijn ;)

eigenlijk is het best erg dat we dieren gewoon kopen en verkopen want dieren zijn toch net als mensen? de mensenhandel is toch eigenlijk net zo erg als dieren handel?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:56

uhhh jet, in je profiel staat dat je graag een eigen pony wil, hoe ga je daar aan komen?
ik denk kopen.... :? heb je dus al een koper en een verkoper.....
als je bezig bent met je aantal nuttige posten halen, maak er dan ook echt nuttige van.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:27

Ja, dieren worden gekocht en verkocht. Zat mensen die een paard kopen, opleiden en weer verkopen. En ik kocht mijn shetje met de gedachte; mijn paard is nu tijdelijk alleen, ik koop een shetlandertje voor haar zodat ze niet meer zo gestresst en ongelukkig was. Ik heb voor mijn grote gekozen, ondanks dat ik niet wist of de pony blijvend zou zijn. Pony zou ik iig gaan beleren, en dan eventueel weer verkopen ja. Echter kan ik dat niet, kan dr niet meer missen ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:03

jet99 schreef:
eigenlijk is het best erg dat we dieren gewoon kopen en verkopen want dieren zijn toch net als mensen? de mensenhandel is toch eigenlijk net zo erg als dieren handel?

dieren met mensen vergelijken.... komop zeg, dat zijn appels met peren vergelijken.
Waar haal je het vandaan om mensenhandel te vergelijken met de handel in paarden?!

Dieren zijn dieren, daar kunnen we veel van houden, maar uiteindelijk blijven het 'slechts dieren'. Ze kosten genoeg geld, en als je zo erg vast wil houden aan dat ze niet verkocht zouden moeten worden, hoe doe je dat dan als je onverwachts en onverhoopt toch een keer in de toekomst in financiele problemen komt bijvoorbeeld? Of dat je onverwachts ernstig ziek bent, zodat je zelf je paarden niet meer kan verzorgen?
Dat soort dingen weet je nooit van te voren. Moet je dan maar zeggen; 'maakt niet uit hoe 't gaat, ik hou mijn paarden gewoon, koste wat kost, want verkopen vind ik 'sielugh'?'.
Nee dan ben je lekker bezig naar je dieren toe.... vind dat vooral egoistisch; als ze het ergens veel beter en fijner kunnen krijgen, zitten die dieren daar echt niet mee hoor, dat ze verkocht worden.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:10

cobelens schreef:
Eindwerk voor school?
vertel eens meer

Over dat er steed meer en meer paarden verwaarloosd waren omdat de aankoopprijs heel goedkoop is maar het onderhoud niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:47

Rhine_ schreef:
cobelens schreef:
Eindwerk voor school?
vertel eens meer

Over dat er steed meer en meer paarden verwaarloosd waren omdat de aankoopprijs heel goedkoop is maar het onderhoud niet.

Lage aanschafprijs + bij shets klein formaat maakt ze bereikbaar voor onkundige (naïeve) eigenaren die een hebbedingetje/apart huisdier willen. Ze zouden dan ook bv een schaap/geit of varkentje kunnen kiezen, maar daar zit papierwerk aan vast.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:50

[/quote]
Over dat er steed meer en meer paarden verwaarloosd waren omdat de aankoopprijs heel goedkoop is maar het onderhoud niet.[/quote]
Lage aanschafprijs + bij shets klein formaat maakt ze bereikbaar voor onkundige (naïeve) eigenaren die een hebbedingetje/apart huisdier willen. Ze zouden dan ook bv een schaap/geit of varkentje kunnen kiezen, maar daar zit papierwerk aan vast.[/quote]

Dus als een geit of minivarketje is ondeskundige handen valt is het minder erg???? Als mensen geiten/schapen of varkentjes gqaaan houden moet dat ook per 2 zit meer werk aan dan aan pony's en het papierwerk valt mee, krijg je er gewoon bij en hoef je niets voor te doen.
Geiten breken uit
Schapen moet je scheren
Varkens hebben een uitgebalanceerd dieet nodig, een maatje en zeer veel aandacht anders worden ze gek (varkens zijn na de mensaap, dolfijn en orka het meest intelligent en dit vraagt enige aandacht)

Dus het vergelijk met van pony's met ander klein vee slaat nergens op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:50

fiona1 schreef:
Dus als een geit of minivarketje is ondeskundige handen valt is het minder erg???? Als mensen geiten/schapen of varkentjes gqaaan houden moet dat ook per 2 zit meer werk aan dan aan pony's en het papierwerk valt mee, krijg je er gewoon bij en hoef je niets voor te doen.
Geiten breken uit
Schapen moet je scheren
Varkens hebben een uitgebalanceerd dieet nodig, een maatje en zeer veel aandacht anders worden ze gek (varkens zijn na de mensaap, dolfijn en orka het meest intelligent en dit vraagt enige aandacht)

Dus het vergelijk met van pony's met ander klein vee slaat nergens op.

Even goed lezen. Voor het houden van geit/schaap/varken moet je papieren aanvragen en dus extra moeite doen ivm boete bij overtreding. Aan pony zit geen papierwerk vast, dus net zo makkelijk aan te schaffen als een kat/hond/konijn

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:18

Nogmaals de papieren horen bij het dier, en ontvang je erbij, net zoals een pony gechipt hoort te zijn voor vervoer. Verder is het aanmelden net zoals je een paard/pony op naam zet. Mensen die een pony niet chippen liggen ook niet wakker van vee zonder oormerk. In de particulieren sector wordt nagenoeg niet gecontroleerd, net zo weinig als op een pony zonder chip tijdens vervoer.

Beide diergroepen valllen onder indentificatie en registratie, zolang je niet met CITES-gerelateerde documenten aan de slag moet is het allemaal niet moeilijk.