tancreda, jij hebt een goede keuze gemaakt uiteindelijk, zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken.
en hier gaan ze echt niet voor €100,- weg, dan hou ik ze veel liever zelf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Ik ging opzoek met de gedachte; tijdelijk, enzooooveel mensen die zeiden; oh, voor 50 euro ben je klaar! Ja, als je een papierloos veulen hengstje van de markt plukt misschien... Idd zou het niet zo mogen, het gaat om een dier! Maar de vergelijking met hamsters en konijnen vind ik dna wel raak, die gaan ook voor niets zonder nadenken over de toonbank.
Het viel vanwege iedereen die het zei dan in het begin ook wel tegen dat shetties zo duur waren, maar als je erover gaat nadenken is het meer dan logisch.
En geen moment spijt gehad van mijn shettekind, past hier prima bij mijn moeilijk merrie. Waar ik wel aan moest wennen was het drukke felle pony karakter (geweldig!!), weer zo'n fabeltje dat alle shetlanders kinder ponys zijn
jet99 schreef:eigenlijk is het best erg dat we dieren gewoon kopen en verkopen want dieren zijn toch net als mensen? de mensenhandel is toch eigenlijk net zo erg als dieren handel?
Rhine_ schreef:cobelens schreef:Eindwerk voor school?
vertel eens meer
Over dat er steed meer en meer paarden verwaarloosd waren omdat de aankoopprijs heel goedkoop is maar het onderhoud niet.
fiona1 schreef:Dus als een geit of minivarketje is ondeskundige handen valt is het minder erg???? Als mensen geiten/schapen of varkentjes gqaaan houden moet dat ook per 2 zit meer werk aan dan aan pony's en het papierwerk valt mee, krijg je er gewoon bij en hoef je niets voor te doen.
Geiten breken uit
Schapen moet je scheren
Varkens hebben een uitgebalanceerd dieet nodig, een maatje en zeer veel aandacht anders worden ze gek (varkens zijn na de mensaap, dolfijn en orka het meest intelligent en dit vraagt enige aandacht)
Dus het vergelijk met van pony's met ander klein vee slaat nergens op.