Sleën met shetlander.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:10

Jelleee schreef:
Wat een leuke foto's weer :D

Sappos, had nelson het koud dat je zijn deken nog op hebt? :(:)

Als ik alleen de voorsluiting (!) los deed stond hij te rillen van de kou. Kon het hem niet aandoen om er een fleece deken of iets anders overheen te doen. Nee hij mag lekker met zijn AIO rennen. De voorsluitingen zitten alleen met klitteband dicht dus hij heeft genoeg bewegingsvrijheid :P

JudithO

Re: Sleën met shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:02

Ja, afgelopen avond en nacht is er weer een hoop sneeuw bijgevallen! Ik loop een ochtend krantenwijk, en ik heb er anderhalf uur over gedaan, omdat je er gewoon niet door kunt komen... Goed nieuws dus! Hier is zeker zo'n 5 cm bij gekomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:42

Nou ik ben de sneeuw nu wel weer moe, gister moest k met mijn h2go bak en kruiwagen door de sneeuw, ik was kapot :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:07

Ik ga vanmiddag sleeen met Tink :D
Mag heel lief van een ex stalgenootje haar tuigje lenen. Dus dat is helemaal mooi!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:56

Afbeelding

het ging beter dan verwacht :) vorige keer toen ze voor de kar stond hebben we een ongeval gehad, waardoor ik 4 weken in de gips heb gelegen met mijn rechterbeen (en een hechting) en een zwaar gekneusde knie aan mijn linkerbeen :+ Ons karretje was ook kapot en zij had ook de schrik flink te pakken. Maar ze was heel braaf. Vandaag opnieuw :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 14:19

Gaaaaaf!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:56

Leuk hoor iedereen lekker aan het sleen!
Ik mocht vd week samen met mijn dochter mee naar buckje :D was erg leuk.

Helaas is mijn nieuwe tuig nog niet binnen dus hopen dat er volgend jaar weer een beetje sneeuw valt dan kunnen we alsnog met onze Kroonrpins voor de slee.

Heb wel een tuig liggen voor mijn ijslander haha maar om die er nou voor te knopen zonder enige ervaring lijkt me niet handig

Afbeelding
Afbeelding

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 17:41

iedereen lekker lol in de sneeuw :D :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:43

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:45

MENNN wat licht er een sneeuw vandaag ! mijn ruintje zakt tot zijn buik op sommige plekken weg! Een klein kindje heeft even gesleed met Buck ik niet rug is kapot. ;) Buck heeft ontzettende lol, gaat tich keer op zijn plaat en blijft maar heuvels scheuren, laten we zeggen dat hij niet spoort!

zie dat marieke (rossebol) ook fotos heeft geplaats met Buck en haar dochter sem. hihi!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:48

ik heb ook gesleed vanmiddag :D en het is heel goed gegaan, het was haar eerste keer, maar er zit helemaal geen kwaad in! ze had het alleen nog een beetje moeilijk met het sturen maar langzamerhand ging het steeds beter en beter, ook de kinderen hadden veel plezier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:49

Ik heb nou al zo vaak gesleed dat ik het niet eens meer leuk vind :') _O-

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:24

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:31

max (shet)met sleetje erachter :+ midden in sneeuwstorm :Y)
Afbeelding

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:31

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:36

Ik wil het met mijn D poownie gaan proberen, heb vandaag een borsttuig omgehad zodat hij daaraan wendt, morgen ga ik er achter meelopen en hem laten wennen aan de druk van het borsttuig, en wil hem ook laten wennen aan het glijden van de slee achter hem, als het goed gaat zet ik hem ervoor:), ben benieuwd! Iemand verder nog tips?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:38

Ze heeft in een grijs verleden voor de kar gelopen en nu voor de slee geprobeerd,het ging goed maar ze moest flink ingehouden worden want ze wilde aan de kletter met de slee zo leuk vond ze het.
Morgen gaan we het weer proberen :P

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:49

roxxxiejjj schreef:
Ik wil het met mijn D poownie gaan proberen, heb vandaag een borsttuig omgehad zodat hij daaraan wendt, morgen ga ik er achter meelopen en hem laten wennen aan de druk van het borsttuig, en wil hem ook laten wennen aan het glijden van de slee achter hem, als het goed gaat zet ik hem ervoor:), ben benieuwd! Iemand verder nog tips?

heeft je pony ooit wel eens voor de kar gelopen? zo niet echt niet aan beginnen krijg je ongelukken van.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:54

tja ligt er maar net aan rossebol, onze shet heeft ook nooit voor een kar of iets dergelijks gelopen, maar ze was wel erg braaf, maar dat is natuurlijk erg verschillend per paard, ik zou wel zorgen dat je niet op je eentje dat doet, maar dat je altijd met een extra persoon bent. Was je van plan het te gaan doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:54

roxxxiejjj schreef:

Ja :) wachten tot volgend jaar als er sneeuw ligt en tot die tijd beleren voor de wagen :) of in ieder geval aan het slepen :)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:05

Nouja laat ik het zo zeggen ik zou er niet aan beginnen omdat het ook goed fout kan gaan.
Tuurlijk zijn er gevallen waar het wel goed gaat maar nee ik zou het niet doen.

Ik heb ook tuig liggen voor mijn ijslander maar omdat hij het nog nooit gedaan heeft ga ik volgend jaar een beetje leren slepen en zorgen dat hij een goede basis heeft voor ik aan zoiets begin

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:11

Ja dat kan je ook doen, het is maar net wat je wilt en wat je het beste lijkt natuurlijk :) Onze shet is altijd al erg mak geweest en er zit niet veel verkeerds in, dus we dachten dat het wel goed ging gaan en gelukkig ging het dat ook, maar elk paard is verschillend.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:14

Echt sommige mensen begrijp ik niet... Waarom moet alles op stel en sprong als er sneeuw licht. Geeft zo'n beestje als het nog niet beleerd is en dus geen drukt kent van het borsttuig de tijd en span hem niet dit jaar nog voor de slee!! Mits je je zelf niet kunt bedwingen dan wel doen, met de gevolgen van dien.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 12:05

wat een leuke filmpjes!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:39

Met onze Fell Pony! :D

Mijn vriendin met Fire! :+:
Afbeelding

Fire & Ik :))
Afbeelding