[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:43

Ik vind ze ook super mooi!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:49

Dat bontje is mooi!

Het kindje op de pony is ook echt zo leuk. Op de manege heeft Alex ook veel aantrekkingskracht van jongere zusjes en broertjes. En bij ons in de les rijdt ook een jongen en zijn broertje vindt hun eigen shetten soms wat eng en die wil dus altijd mij helpen met Alex optuigen, want Alex doet wel lief. Verder heb ik vanavond het met 1 hand mennen geoefend, dat kan ik deze week mooi even vaker oppakken. Alex reageert er wel echt ontzettend scherp op, dus op de volte viel ik wat naar binnen daardoor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:54

Wat goed dat je dit nu toch verder oppakt, en dat je ook voorruit gang boekt! Super

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:20

Even een vraagje tussendoor; met wat voor bitjes mennen jullie en hoe bevalt dat? Het liefst met een foto erbij :o

Ik ben aan t oriënteren op iets nieuws..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:30

xApple schreef:
Even een vraagje tussendoor; met wat voor bitjes mennen jullie en hoe bevalt dat? Het liefst met een foto erbij :o

Faya heeft een rechte auregan Liverpool met losse beweegbare bril en een bitlifter.

Beauty heeft een dubbel gebroken Liverpool van de menner.

Caya heeft een dubbel gebroken bustrens in enkelspan en een dubbel gebroken liverpool in tandem.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:31

Goedzo Fenna met 1 hand!
Oefening baart kunst :)

Ik men ze allebei met een ongebroken liverpoolstangetje. Zonder kinketting met het leidsel in de bril.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:33

Ik men met een dubbelgebroken halve kneveltrens, maar ik wil eigenlijk nog eens een myler mondstuk proberen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:00

Ik men met een ongebroken B- bitje met Finn, voor de andere heb ik nog geen. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 01:11

Ik men nu beide met een bokkebitje, maar ik zou ter zijner tijd ook een liverpoolstangetje willen proberen, aangezien mijn bit best nog redelijk dik is in die kleine mondjes. Maar beide lopen ze er wel goed op. Ja oefening helpt echt wel, maar ik vertrouwde mezelf er niet in het zomaar tijdens buitenritten te gaan doen. Ook tweemaal een slangenvolte in caroussel met 1 hand gereden. Zegt mijn instructeur van tevoren "Hij volgt de anderen wel", de eerste slangenvolte moest ik als enigste met 1 hand. Alex ging doodleuk mijn zwabberstuur volgen ipv de pony voor hem wat hij normaal tot in de puntjes volgt. Ik heb me inwendig dood gelachen daardoor, maar de tweede slangenvolte ging nog best aardig ook. Hij ging ook echt bewust een tandje langzamer draven, ik ben dan echt wel blij met een pony die in alles gewoon zo lekker meedenkt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:48

xApple schreef:

Waarom ben je opzoek naar iets anders? :)

Ik gebruik al heel lang een halve kneveltrens met licht gebogen mondstuk.
Ik heb een ander merkje als op de foto maar verder is hij precies hetzelfde.

Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:48

Ik met met een liverpoolstang met korte scharen en een kleine tongboog

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:52

Chip

Afbeelding

Switch

Afbeelding

Voor Chip kijk ik het nog even aan. Die is nog steeds onrustig met z’n hoofd. Wordt heel iets beter. Gisteren wel heel fijn kunnen afsluiten omdat ik zelf eindelijk eens ging rijden ipv afwachten :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:54

Ik wil een andere omdat ik altijd rij op gevoel zeg maar (met mennen best lastig :D ) en Gaya ontspant niet echt lekker op dit bitje en als ze dat wel doet voel ik het niet goed. Ik wilde eens kijken of dat op een ander bitje makkelijker gaat.

Een liverpoolstang heb ik een weekje geprobeerd dat vond ze vreselijk. Dus ik denk dat ik voor een kneveltrens ga. Maarja daar heb je ook weer 3 soorten van; enkel, dubbel-, en ongebroken.. Enkel vind ik niks en ongebroken lijkt me zo stug?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:04

Enkel zou ik ook niet voor kiezen. Ik heb een dubbel en een stang. Chip loopt nu het fijnste op een stangetje.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:20

Chayton was ook wat gevoelig in de mond en onrustig in de aanleuning. Ik rijd hem nu al een tijdje op een dubbelgebroken bustrens. Geen speciaal men bit dus. Verder reed ik altijd met een ongebroken kneveltrens met koperen mondstuk. Meeste paardjes lopen daar wel fijn op. Ik heb ook een tijdje met een Liverpool gereden maar dat vond ik zelf helemaal niks.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:29

Ik had Echo op een enkel gebroken Myler en King op een dubbel gebroken Myler, maar nu loopt Echo ook het fijnst op King zijn bit dus gebruik ik het voor beide.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:19

xApple schreef:
Ik wil een andere omdat ik altijd rij op gevoel zeg maar (met mennen best lastig :D ) en Gaya ontspant niet echt lekker op dit bitje en als ze dat wel doet voel ik het niet goed. Ik wilde eens kijken of dat op een ander bitje makkelijker gaat.

Een liverpoolstang heb ik een weekje geprobeerd dat vond ze vreselijk. Dus ik denk dat ik voor een kneveltrens ga. Maarja daar heb je ook weer 3 soorten van; enkel, dubbel-, en ongebroken.. Enkel vind ik niks en ongebroken lijkt me zo stug?

Ongebroken ligt juist heel rustig en stabiel in de mond.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:38

Ik ben met Fleur begonnen met enkelgebroken trensje.
Uiteindelijk overgestapt naar een stangetje.

Ik vind het veel rustiger in de mond liggen. Dubbelgebroken vind ik veel ‘ruis’ geven.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:03

Sunshinedaan schreef:
Ik ben met Fleur begonnen met enkelgebroken trensje.
Uiteindelijk overgestapt naar een stangetje.

Ik vind het veel rustiger in de mond liggen. Dubbelgebroken vind ik veel ‘ruis’ geven.

Ligt er maar net aan wat je er voor eentje hebt. En wat je pony fijn vindt. Chayton kon de ongebroken trens echt niet accepteren. Nu loopt hij top

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:43

Is zeker pony gebonden. Ik ben met Cook ook begonnen met een piepklein gebroken trensje. Hij bleef heel onrustig met zijn hoofd. Was meer met het bit bezig dan met mij.

Uiteindelijk overgegaan naar ongebroken halve kneveltrens... en het onrustige gedoe met zijn hoofd, was meteen over.

Maar het scheelt inderdaad pervpony. Waar de ene super op loopt, kan voor de ander niet werken...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:48

Vandaag Jorie weer even opgepakt. Hij was heel erg blij, dus het riempje over zijn kont blijft voorlopig even om hem eraan te herinneren dat die kont echt niet omhoog hoeft. Verder moet hij leren dat draf niet betekent dat ik als een raket in draf gelanceerd wil worden. In stap is ie heerlijk ontspannen dus dat moet in draf ook nog komen, maar hij draaft in ieder geval wel lekker vlot door, gemiddeld tussen de 10 en 15 km/h gaat ie in draf. En op het einde wilde hij niet echt lekker voor de kar uitstappen, dus ik heb hem even uitgestapt aan de lange lijnen. Kon hij lekker relaxen en ik oefenen met 1 hand te sturen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:28

Hier even een egopost
Misty al een poosje opgepakt voor de wagen. Ging allemaal super! Niks geen spanningen maar dat ging vanmiddag Dus mis ;(
Wou even een kort rondje buiten doen. Vriendlief was gezellig mee en kon daar waar nodig ingrijpen.
Begin ging super! Misty had mooi haar oortjes erop en was lekker rond aan het kijken. Kwamen op een zandpad stel jongens tegen met een brommer (stond uit) jongens hadden netjes gewacht met aandoen en wegrijden tot wij een stukje voorbij waren
Maar helaas schrok misty daar alsnog zo erg van dat ze er in blinde paniek vandoor wou. Helaas met slechte afloop. Belandde in een droge sloot met stijle afloop. Misty lag met haar been heel raar nog naar boven. Maar uiteindelijk had ze goddank niks :wow:
Sulky helaas wel stuk maar dat is gelukkig materiaal. Zijn rustig lopends weer naar stal gegaan waren nog vlakbij
Voor ons voorlopig geen mennen meer!
Zo zag mijn gloednieuwe cavaletti eruit :\
Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:39

Jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest :oo :(:) . Gelukkig dat pony en jij er goed vanaf zijn gekomen. Die sulky is maar materiaal inderdaad en dit is meteen ook wel weer een voorbeeld van wat een pisbakken staal die dingen zijn. Die dingen blijft niets van over na een ongeluk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:44

claudiadvx schreef:
Hier even een egopost
Misty al een poosje opgepakt voor de wagen. Ging allemaal super! Niks geen spanningen maar dat ging vanmiddag Dus mis ;(
Wou even een kort rondje buiten doen. Vriendlief was gezellig mee en kon daar waar nodig ingrijpen.
Begin ging super! Misty had mooi haar oortjes erop en was lekker rond aan het kijken. Kwamen op een zandpad stel jongens tegen met een brommer (stond uit) jongens hadden netjes gewacht met aandoen en wegrijden tot wij een stukje voorbij waren
Maar helaas schrok misty daar alsnog zo erg van dat ze er in blinde paniek vandoor wou. Helaas met slechte afloop. Belandde in een droge sloot met stijle afloop. Misty lag met haar been heel raar nog naar boven. Maar uiteindelijk had ze goddank niks :wow:
Sulky helaas wel stuk maar dat is gelukkig materiaal. Zijn rustig lopends weer naar stal gegaan waren nog vlakbij
Voor ons voorlopig geen mennen meer!
Zo zag mijn gloednieuwe cavaletti eruit :\
[ [url=m/Q5EjOM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jeetje dat is schrikken. Gelukkig allen materiële schade

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:49

Gelukkig zijn jij en Misty op het eerste gezicht oké. Hopelijk heeft ze morgen niet alsnog wat aan dat been! :(:)
Wat een schrik moet dat geweest zijn. Sulky is inderdaad maar materiaal, maar dit soort dingen horen toch echt niet te gebeuren met de sulky vind ik. Ze horen toch echt steviger te zijn dan dit gewoon puur voor de veiligheid. Vooral niet als een sulky gloednieuw is :oo