[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:18

Mijn marjo is nu 13 jaar, en ik weet nog niet of ik haar deze zomer weer oppak om haar alsnog probeer voor de wagen te krijgen, slepen gaat wel goed eigenlijk, maar die laatste stap he ?! :o

Bliksem

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:22

Haha ja ik heb dus hetzelfde probleem.
Bliksem werd 2 jaar geleden van de wagen echt gevaarlijk omdat hij zo bang en gestrest was terwijl zelfs het slepen gewoon goed ging.
We zijn nu wel weer een stapje verder samen dus misschien dat er nu een wonder geschied. :P
Ik vestig er in ieder geval niet al te veel hoop op...

Lane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:28

Maak je geen zorgen xD Okiedo steigerde en viel zo achterover toen ze voor het eerst voor de wagen moest en nu heeft ze er harstikke veel plezier in. Geen probleem dus.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

Probleem is alleen dat zijn angst zich toen niet beperkte tot de wagen maar ook tot fietsen, mensen op skeelers, takjes, honden, tractoren enz. :P
Dat is nu flink verminderd, maar hij heeft nog van die dagen dat ik blij ben dat ik erachter loop ipv hang met een karretje. :=

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:36

Boris is al een jaar of 16, en die heeft in het verleden een ongeluk gehad met de wagen, ergens van geschrokken en zo de sloot in gerend, ze hebben de brandweer moeten bellen (meer weet ik er niet van), hij durfde nooit meer voor de kar.

Toen ik hem ging verzorgen zijn we er weer langzaam mee begonnen, maar toen het uiteindelijk tot voor de wagen uitkwam liep hij weer ontzettend gespannen en als bij de bocht een lamoen z'n zijkant raakte ging hij helemaal flippen en moest je echt met 2 man aan hem gaan hangen om hem rustig te krijgen, dus écht wel een trauma.

Toch heb ik het anderhalf jaar later nóg een keer opgepakt, gesleept en alles ging goed, voor de wagen íetsje gespannen, maar nu gaat alles weer súper, als je ziet hoe hij nu na ong. half/driekwart jaar voor de kar loopt, ben ik echt heel trots op hem, kwa nageeflijkheid lijkt het nog nergens op, maar het gaat steeds meer ontspannen en rustig. :D

Het kán dus wel!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:47

Dat geeft goede hoop!
Ik zou zo blij zijn als ik met hem zou kunnen mennen, want dan heb ik toch meer aan hem om het maar even plat te zeggen.
Ik heb hem nu al 11 jaar en ik zou hem er nooit om weg doen, maar toch blijft het mijn grote droom om te kunnen mennen met hem.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:49

Ik had het ook eigenlijk al opgegeven, maar toen m'n ouders me beloofden dat als ik gemiddeld een 7 zou staan met alle vakken op school, dat ik dan een nieuwe sulky zou krijgen, ben ik het toch weer gaan proberen :+ Met succes!!

Het is dus iig te proberen, het lukt vast :(:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:50

De ene pony is de andere inderdaad niet, kijk naar je pony zoek hulp en probeer het opnieuw meer kun je niet doen suc 6! :)

Ik ben heel wat gewend voor de kar met Jack, achteraf had het dus allemaal een reden.
Kon zo een uur gaan mennen en na dat uur werd hij levens gevaarlijk voor de kar.
Zo kon je nog geen 5 minuten mennen, of inspannen. Of zo kon je hele rit rijden zonder
iets aan t handjes.. We wisten niet waar dat toen aan lag. Pas na nader onderzoek.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:51

Ik heb ondertussen mijn menspullen allang weer verkocht haha, maar ik zou het misschien wel kunnen lenen van een stalgenootje mocht ik weer een poging willen wagen.

Wel een superdeal voor jou zeg haha dat moet ik ook maar eens voorstellen bij m'n ouders. :')

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:53

Borisje

Lieselot wat was er met Jack? (ik geloof dat ik het wel weet maar ik wil geen foute gokkingen doen :o )

Was idd een superdeal :))

Borisje

Sjee die foto is niet niks :oo :=
Ging dat in tweespan dan wel goed met Buck?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:55

woow die foto, heftig!
ben inderdaad ook nieuwschierig wat er met jack aan de hand was. :o

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:01

heb niet alles gelezen hoor maar ik ben dus naar tentekamp geweest gister maar ik vond er helemaal niks aan !!
ben weer veder gegaan met beleren het gaat echt super:

Afbeelding

even een voorbeeld foto'tje
nog wel even een beentje buitenboord voor als er iets fout ging hihi :o
maar het ging echt helemaal super :D:D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:02

Ik was donderdag ook naar tentenramp geweest, vond er ook niets aan.

Gatsie die foto van Jack.
Moet gelijk weer denken aan Tinkerbell die helemaal voor de kar flipte. De kar kwam telkens hoger van de grond af en pony ging telkens rechter overeind dat ze bijna naar achter viel :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:03

Jee Buckje dat is wel een heel spectaculaire foto !
Dat hoop ik niet mee te maken hoor, bah.

Junkiee, gaat goed zo te zien met beleren, ziet er in ieder geval goed uit !
Super hoor. *D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:05

Maar dat was zeker al in Jack z'n 'slechte' tijd Lot?

Ik krijg dat ook never nooit niet van mijn ouders haha, ik moest helaas ook alles zelf gaan betalen vanaf mijn 18e.

Leuke foto Junkie (sorry ik weet je naam niet :'))

Vriendinnetje van mij was naar tentenkamp geweest en Blik heeft van haar een babyroze halstertje gekregen haha.
Is hij vast heel blij mee! :Y)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:06

Probleem in zijn koppie.. Deels een verhaal geschreven in mijn profiel. Hij is wel eens gaan rennen, een soort geintje of stijgeren maar dat kon door de beugels. Tot het laatste jaar vorig jaar hij werd af en toe knettergek, begon ook aan te vallen in het land en was zichzelf niet meer. Heb het eigenlijk altijd lang stil gehouden tot we met onderzoek waren begonnen, hij vorderde in een paar maanden tijd tot soms echt onhandelbaar beestje. Op een gegeven moment toen het allemaal wat duidelijker werd hebben wij hem met pensioen gezet dat ging goed, als hij zich niet hoefde in te spannen kwam er zegmaar minder druk op. Hij begon soms een soort van 'lam' te worden in zijn achterbenen en viel dan, dan stond hij weer op en was hij erg geschrokken. Niet is zo erg als dat te zien. Dierenarts heeft mij heel voorzichtig gezegt hem niet te laten inslapen maar slachten, Jack is altijd een vechter geweest, zodra de dierenarts kwam moest hij gepraamt worden.. Bij een spuitje had ik dat niet willen zien. Ik heb nu zijn paspoort gewoon afgekocht en ingelijst.

Ik vind het nog steeds erg moeilijk om aan een andere pony te gaan hechten, bang om weer zo'n verdriet te krijgen als ze wat mankeren je mag in zo'n situatie gewoon niet egoistisch zijn. *bah slik*
Laatst bijgewerkt door Buckje op 03-04-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:08

Gatsie wat erg Lieselot, was toch wel waar wat ik dacht.. :(:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:12

Antwoord op jou vraag dan maar: In tweespan ging het de laatste keer ook niet goed hadden een kwartier gereden en toen ontplofde hij, (mensen zeggen dat het niet kan maar het kan wel!! de LANGBOOM! je leest het goed ging te keer en kwam tegen Buck aan door de gekke capriolen waardoor hij een dikke schouder kreeg. Dat was ook de laatste keer mennen. Ik mocht hem niet meer inspannen van mijn ouders en van de dierenarts ivm eigen veiligheid en die van hem. Daarna is het eigenlijk allemaal heel snel gegaan, hij stond met zijn oren in zijn nek in het land. Beet mij, sloeg me mocht niet altijd meer bij de andere groep staan die begonnen hem weg te meppen etc.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:22

jaa ik ben echt super trots op me vent :D, ik heet trouwens anita :P

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:23

dat dat kan gebeuren heb net ook even naar de foto gekeken ,
hahaha gelukkig ben ik niet zwaarder als me pony haha

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:24

Wat een stom weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:24

Het is verschrikkelijk weer he Lot! BAH!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:26

Zullen we emigreren Natas?