Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fiona1

Re: Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:48

Berendina, is er misschien een standfoto beschikbaar?

DeSa voor zover ik kan na gaan heeft de pony een enterpremie behaald bij het nsps

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:31

Even voor pony Berendina voor de correctheid informatie.

Die is als enter op premiekeuring van NSPS afdeling West Zuid-Holland kopnummer geweest met premie.
Reservekampioen kan niet want die bestaan niet op die keuring. :+
Heb het keuringsboekje voor mijn neus liggen dus kan het precies nazoeken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:52

xElienx schreef:
maar die heeft geen keuringen per districten

ja das ook weer waar haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:53

shetlandfan schreef:
Even voor pony Berendina voor de correctheid informatie.

Die is als enter op premiekeuring van NSPS afdeling West Zuid-Holland kopnummer geweest met premie.
Reservekampioen kan niet want die bestaan niet op die keuring. :+
Heb het keuringsboekje voor mijn neus liggen dus kan het precies nazoeken.

Nu is het duidelijk toch ;)
Alleen een enterpremie dus met kopplaats.

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:53

Ze is als enter naar de keuring geweest, heb niet zo veel verstand van keuringen, maar het zal dan wel enter premie geweest zijn. ;)
maar over dat reserve kampioen, ik liep toen met haar mee in de kampioenschappen, en toen is tegen mij gezegt dat zij reserve kampioen is geworden. ;)

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:57

Marjoo_ schreef:
Premie: 1e en Reserve kampioen Zuid-Holland.

correctie: Enter premie. ;)

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:48

ik kan dit echt niet goed maar ga het proberen
Diesel : goede papieren en mooi veulen denk ergens 150 euro
Natana : goede papieren , mooie merrie en goede moeder jammer van het rijden maar ik zou toch 500 euro voor haar geven
Berendina : heel mooi en goede papieren zou 300 a 350 euro geven
Vera : toffe,mooie merrie die drachtig en kindervriendelijk is en ze kan mooi draven ik geef 600 euro voor deze pracht !
Marthe : toffe,mooie pony en kan mooi springen jammer dat je niets van de afstamming weet voor zo'n toffe geef ik 350 euro

goed nu mijn verzorgpony (ik heb geen foto's van haar)
Julie is een merrie van 2,5 jaar. Ze is een vosje met witte,blonde manen waar ze stukken vanaf schuurt. Ze is braaf en betrouwbaar. Je kan onder haar door kruipen. Ik heb haar samen met mijn zus zadelmak gemaakt doet ze niet zo goed : weigeren te draven en weigeren te draaien ze maakt soms zo'n korte bocht dat je er vanaf vliegt dus ja en longeren gaat ook niet ze rent weg is gedekt en is ongeveer 90 cm groot geen bekende papieren wel gedekt

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:54

diesel: 125
Natana: 400
Berendina: 250
Vera: 500
Marthe: 275
Julie: 175

De mijne:
Naam: Baron
Leeftijd: 2,5 jaar
Geslacht: Hengst
Hoogte: 95 CM
Kleur: Zwart bont
Vader: Topper vd Kortenhof
Moeder: Oasis of shetlane

Baron is een super lieve pony en gedraagt zich heel erg goed voor een hengst, door zijn leeftijd kent hij nog niks.

Afbeelding

Afbeelding

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:34

Dank je om Julie te taxeren zal die van jou dan ook maar doen he.
Voor Baron zou ik 175 geven. Het is een toffe hengst en heel mooi maar hij kent nog niets. Toffe maat ook en hij heeft echt prachtige manen.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:53

Baron- 275,-

Echt een leuk beestje! Waar je nog van alles mee kunt. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:58

uzo schreef:
i

Julie is een merrie van 2,5 jaar. Ze is een vosje met witte,blonde manen waar ze stukken vanaf schuurt. Ze is braaf en betrouwbaar. Je kan onder haar door kruipen. Ik heb haar samen met mijn zus zadelmak gemaakt doet ze niet zo goed : weigeren te draven en weigeren te draaien ze maakt soms zo'n korte bocht dat je er vanaf vliegt dus ja en longeren gaat ook niet ze rent weg is gedekt en is ongeveer 90 cm groot geen bekende papieren wel gedekt

Zou ik ook doen als ik 2.5 was, drachtig was én ze gingen op me zitten 8)7

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:29

stef schreef:
uzo schreef:
i

Zou ik ook doen als ik 2.5 was, drachtig was én ze gingen op me zitten 8)7

_O- _O- _O-

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:32

ja ... maar ze is nog maar pas gedekt van een maandje geleden hoor !!!
ik zou haar nooit berijden als ze langer dan 5 maanden drachtig is maar dat is ze dus absoluut niet !!! en 2,5 ... is dat echt zo vroeg ik ken er nog vele die ze zelfs nog jonger zadelmak maken en echt werken is het niet hoor. werken=1x in de week er eens op gaan zitten en een rondje stappen en dat vaak aan de hand. we dachten dat we nu konden beginnen want ze vertrouwd ons wel. ze volgt ons als een schoothondje en we kunnen onder haar kruipen. ik dacht dat we konden beginnen met "zadelmak" maken maar als jullie er anders over denken moet ik mischien wel even wachten.

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:43

ik ga nog maar eens taxeren
pagina 110
Douwe : mooi en goede papieren 100 euro
Abbey : super merrie , goed onder het zadel , mooi voor de kar en verkeersmak , beweegt super en drachtig van een super hengst ik zou toch 850 euro voor haar neertellen
Punette : mooie merrie met tof veulen , goede premies , braaf onder het zadel en kent al wat van de lange lijnen ik zou 300 euro geven
Miracle : braaf hengstje , goede papieren met een toffe moeder , leuke premies maar nog jong 150 euro
Jolly : werkt graag en gaat voor de kar ik zou 200 euro geven maar zit er waarschijnlijk helemaal langs
pagina 111 :
Terry : wat een top-merrie super premies , (vroeger)onder het zadel ,(vroeger)voor de kar goede nakomelingen ja ik moet er vroeger toch minstens 3000 a 3500 euro voor gegeven hebben maar nu denk ik nog maar 200 echt sorry hoor maar ze is al 28 !
Milo : mooi hoor ! 200 euro
tussendoor nog iets gezien en ik geef stef 200 procent gelijk als zij dat vind is dat haar zaak he !
pagina 112 :
Carola : mooie merrie , goede premies , heel braaf 200 euro want ze is nog jong
Tanja : kroon-merrie , drachtig van een goede hengst , wordr voor de kar beleerd 500 euro
Challenge : super mooi hoor ! goede papieren , bomproef en verkeersmak maar nog jong zou 250 euro geven
Dessa : goede papieren , mooi veulentje maar ik vind het hoofdje een beetje raar (daarom geef ik je niet minder hoor) 150 euro omdat het nog een veulen is
Benno : tof ruintje met een leuke kleur , goede papieren braaf en beeldige manen en staart , beweegt super 550 euro
A Lot Of Rosy : goede papieren , bereden en voor de kar , wedstrijd klaar , drachtig 450 euro
pagina 113 :
Mickey : wow wat een toppertje ik denk dat je alle goede punten al hebt opgesomt ik geef je 750 euro hoor !!!
Coby : leuk beestje en drachtig 400 euro
Ashanti : tof diertje maar nog jaarling 200 euro
Amora : heel mooi , leuk shetje ik geef 225 euro
Ceimpe : leuke bouw , bomproof maar als hij geen last heeft van hengstenstreken waarom heb je hem dan laten castreren (niet gemeen bedoeld , je doet wat je wilt) ergens 300 euro
Bartje : (leuke naam 20 euro meer hihi) lief en bomproof 220 euro
Indy : 600 euro leuk , prachtig shetje maar niet voor iedereen
Axel : Leuk , goede papieren ik geef 300 euro kan nog niet veel
Lissy : toffe merrie 300 euro
James : wat een zoetje 200 euro
OK dit was het ik heb onwijs veel shetjes gezien en heb er nu even genoeg van XD willen enkele van jullie Julieke taxeren

sparkeyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:53

VLEKJE 400 euro.leuke pony kan leuk springen.
PRINCE CHARMING 450 euro. leuke witte pony en een kindervriend
BARON 300 euro leuke pony
BERENDINA 275 leuke pony leuk koppie.
VERA. 500 euro. mooie merrie mooie bouw en een mooie bonte kleur.

hier mijn kanjer.
NAAM. FURY.
hij is geboren op 3-5-2008 hij is nu 1.5 jaar oud.
fury is een hengstje.
hij is een grote maat shetlander.hij is nu al 98 cm hoog
het is een vos met witte manen en staart maar hij nijgd naar een koffievos toe te gaan met witte manen en staart wandt zijn vacht kleur is heel donker aan het worden.

vader. Rex v/d Renderklippen vos van 92 cm.
moeder. beauty vosbont van 103cm

fury is heel lief in zijn omgang en ook tegen kinderen.

Afbeelding

Afbeelding
het is de linker pony.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8EWVM73J.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZLXEAS37.jpg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:04

uzo schreef:
ja ... maar ze is nog maar pas gedekt van een maandje geleden hoor !!!
ik zou haar nooit berijden als ze langer dan 5 maanden drachtig is maar dat is ze dus absoluut niet !!! en 2,5 ... is dat echt zo vroeg ik ken er nog vele die ze zelfs nog jonger zadelmak maken en echt werken is het niet hoor. werken=1x in de week er eens op gaan zitten en een rondje stappen en dat vaak aan de hand. we dachten dat we nu konden beginnen want ze vertrouwd ons wel. ze volgt ons als een schoothondje en we kunnen onder haar kruipen. ik dacht dat we konden beginnen met "zadelmak" maken maar als jullie er anders over denken moet ik mischien wel even wachten.

En pony dek je niet onder de 3 jaar en ga je ook niet opzitten onder de 3 jaar...
Just my two cents...

Uzo: Wanneer kom je Abbey halen? :oo Wel opvallend dat je Abbey, die geen afstamming of predikaten heeft, hoger taxeert dan de kroonmerries die er tussen staan :?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:59

3000/3500 voor een shet? :oo
Is ie van goud?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:04

Nouja, echte top pony's (en die zijn er maar heel weinig) gaan gerust voor dergelijk geld weg hoor, vroeger wel althans, ben nu een beetje uit de daadwerkelijke prijzen

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:36

ja dekken heb ik niet gekozen (dat was de eigenaar die dat wou die wou haar zelfs al op 2 jaar laten dekken) en rijden was dus blijkbaar te vroeg
o ja ik kom Abbey niet halen hoor vind haar gewoon een hele toffe shet XD!!! <3 wel ja mischien een beetje erover voor Abby en de andere wat te laag zal even herzien straks
en voor Terry ook herpakken het was te hoog maar zou je zoveel niet krijgen voor zo'n toppertje als het nu ergens 15 jaar geleden was ofzo ? :?

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:40

dus zal de prijzen herzien
Abbey : 450 a 500 euro ja de prijs was echt te hoog
Tanja : 800 euro of zo ok 500 was echt te laag
p.s. : als er nog andere kroon-merries zijn die wil ik ook hoger taxeren :P

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:41

ooo Abey heeft helemaal geen afstamming sorry te snel gelezen ! Tanja is uiteraard veel meer waard :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:43

Terry is goud waard. Al is het maar omdat ze mijn geweldige Roos op de wereld gezet heeft :D. Terry is dus ook de oma van A lot of Rosy :).

Voorheen gingen er pony's voor dat geld, de echte aparte. Nu enkel nog dekhengsten.

Fury: 75 euro, ga er van uit dat hij geen papier heeft ondanks dat zijn afstamming bekend is (1,5 jarige hun stamboek naam moet met een C beginnen). Mocht hij wel papier hebben 100 euro.

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:46

heb nu officieel bewezen dat ik slecht kan taxeren :P 8)7 maar zal fury proberen
fury: mooi paardje,lief en papieren 175 of zo hij is nog jong

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:49

voor jou is terry een kanjer ik denk er ook zo over maar 3500 (vroeger) was te veel he ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:51

15 jaar terug was ze ook al hengstenmoeder, had ze zich al enorm goed bewezen en lagen de prijzen heel anders. Als ze nu 15 jaar jonger was zou ze het niet waard zijn, hoe dat 15 jaar terug was weet ik niet.