[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:19

Maak je er nooit gebruik van? :oo Ik vind het heerlijk om buiten te rijden maar als het regent zou het toch wel fijn zijn als ik een keertje droog zou kunnen blijven.

Lieve foto's hierboven.

Blackflag :(:)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:26

Mandy, ik bedoel ook meer op het moment dat ik er was. Voorgaande jaren ben ik namelijk altijd tijdens dagdelen geweest dat de echt "grote" en bekende ruiters er niet waren. Maar gisteren waren "ze" (Charlotte Dujardin, Edward Gal, Jeroen Dubbeldam, Isabell Werth) er allemaal tegelijk :)
OneAndOnly, leuke pony!
Susanne, Wat een mooie hond heb je!
Blackflag, heel veel sterkte!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:42

Haha nee maak er weinig gebruik van. Er rijden vaak mensen en dan heb ik het gevoel dat ik in de weg rijd enz. Ga liever naar een veldje buiten. Maar ik moet zeggen dat ik echt lekker gereden heb dus misschien ga ik er vanaf nu wel vaker gebruik van maken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:45

Snap dat wel Romy. Sommige paarden zijn er ook bang voor.
Je hebt vast weinig momenten dat de bak niet in gebruik is op een manege?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:47

Dat valt eigenlijk heel erg mee. Je weet natuurlijk wanneer de lessen zijn en ik ben dan vaak aan het werk dus ik heb er weinig last van.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:51

Sardis dankjewel!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:53

Dat je bang bent dat je iemand anders in de weg rijd snap ik nog wel, maar jij hebt naar mijn idee net zoveel recht om in de bak te rijden toch? En als je met meerdere mensen in een bak rijd/ment zul je altijd rekening met elkaar moeten houden. Op alle maneges met binnenbakken hier in de buurt word heel erg moeilijk gedaan over het rijden met een sulky in de bak, vooral als er andere mensen in de bak rijden, helaas.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:00

Op mijn vorige stal hadden ruiters ook altijd voorrang.. Moesten de anderen de bak uit.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:01

-O-

Zo jammer. Want als paarden wennen aan een sulky (of wagen) is er vaak niets engs meer aan en vooral met een sulky en kleine pony neem je net zoveel ruimte in als een groot paard.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:14

In het begin mocht ik er ook niet in. Maar na een jaar zei de eigenaresse dat het wel mocht maar dat ik het even aan de mensen die aan het rijden waren moest vragen of ze het goed vonden. Dus dat is prima! Er zijn er nu drie waar ik niet bij in kan. En die komen vaak laat op de avond. Vandaag heb ik 45 minuten gewacht voor ik er in kon. Maar dat vind ik ook geen probleem.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:16

Mowgli wat jammer :(
Nathalie Leuke foto! echt schattig :)
OneAndOnlyx Beterschap :(:) leuke foto's!
Jelle Haha leuke hond!
Blackflag Sterkte :(:)

Ik geef je gelijk Ayla, hier rijd ik ook tussen de grote paarden en die vinden niets meer aan mijn sulky. Het is slechts een kwestie van hoe mensen er naar open staan...

Vandaag weer zo'n slecht weer, te slecht om iets te doen. Dus stallen uitgemest en mee eten gegeven. Het paard van de staleigenaresse heeft straalkanker, gelukkig zijn ze er snel bij maar het is alweer een grote tegenslag op stal. Dus iedereen was er een beetje van aangeslagen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:19

Dat is naar idd.. er loopt een topic over op bokt (trekpaard Tycho), wel interessant om het behandelingsproces 'mee te maken'.

Romy: snap opzich wel dat er mensen zijn met hele schrikkerige paarden oid die het liever niet hebben, maar toch vind ik het jammer dat er onderscheid gemaakt word.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:21

blackflag sterkte is nooit leuk om mee te maken, weet er helaas alles vanaf met die pensioeners hier..overlijden bijna altijd aan koliek.

oneandonly hoe oud is je meisie?:D

jelle wat heb jij een gave hond zeg, kijkt ook super vrolijk uit zijn ogen.

wat betreft bak gebruik hou op schei uit ze kunnen zo triest er over doen

en mag ik klagen maar wat is t al de hele dag bagger weer geweest zeg -O-

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:29

blackflag, wat naar zeg heel veel sterkte

bij ons op de manege in de bak mag je gewoon met wagen erin voor zover ik weet, zolang je maar rekening met elkaar houd (wat natuurlijk logisch is) en ik denk dat als je rijd op een paard dat nog jong is, dat je prima even kan overleggen met elkaar (lijkt mij?)

ik heb vandaag lekker een wandeling gemaakt met mijn kleine boef <3
lekker rustgevend :D
Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:29

Gisteren was het ook niet echt lekker weer. Nat weekend..

Vandaag daarom ook dagje geen paarden. Ouders kwamen op bezoek en daarna op kraambezoek geweest bij eigenaresse van Macgic. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:36

Die Milk, lekker op schoot. :D :D :D

Hier 2 caps van BR kunstof met draaicirkel voor groter en kleiner. Voor mij en mijn groom (pa). Bruin. :)

Jumping Amsterdam was gister geweldig! Ook nog rondje met Am gereden met me bijrijdertje, we zagen Benthe nog buiten staan zonder dekentje. :) Owja en ik kwam Mandy nog tegen op de scooter ik toeteren, denk ze wie is die mongool loop toch aan de kant ? :') Ben ik het! HALLOOOOO

Nog een dekje gekocht gister op Jumping Amsterdam voor 10 euro. Verder braaf ingehouden.

Mowgli4 schreef:
mooi dat iedereen geslaagd is bij de MHS! *\o/*
Jelle, mooie cap!!
en wat loopt joep schattig zeg <3

ik moet even huilen... want ik haal net een deken uit de kast en die zit vol met larven van een mot... dus alles nu de kast uit gehaald en zorgen dat alles weer schoon word van die vieze larven... ze hebben zelfs een aantal gaten in de dekens gemaakt :(
iemand enig idee of deze larf ook gevaarlijk is voor een pony??

balen.. ;(

fenijro_tani schreef:
Zo net thuis, ik heb in de trailer gezeten met de kleine.
Aangekomen bij de stalling maakte ze gelijk vriendjes en nu staat ze fijn op haar plekje.
Toen ik weg ging ging ze hinniken echt schattig <3 .

aawwhh
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 31-01-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:36

Wat luxe iedereen hier met een binnenbak! Wel vervelend zo rot doen over menners, al kan ik het me ook wel voorstellen. Er zijn heel veel paarden die heel heftig reageren wagentjes of kleine pony's. Ik mag morgen weer lekker lessen in de binnenbak, maar daar betalen we dan wel een flinke huur voor....

Ik heb vandaag lekker gemend met Udo. Daarna Kjani even los gelaten in de bak van de buren,mocht hij ff lekker showen. Toen hij daarvoor even op de poetsplaats mocht staan om te wachten voelde hij zich heeel stoer tussen al die grote paarden.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:46

Ik heb geen binnenbak hoor... Maar ik rijd ook meestal buiten op straat. Wanneer de bak te rijden is met kar, ga ik er gewoon in wanneer ik wil dit mag ook gewoon. De paarden moeten er maar aan wennen. :D Vaak is het na 1 keer kijken klaar. Bij een nieuwe zeg ik even pas op ik kom er zo aan emt kar, en dan kan die beslissen er naast te gaan staan of erop te blijven zitten. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:48

hier ook geen binnenbak ben verwend met buiten rijden :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:48

Niet leuk al die tegenslagen sammyfloor!

Ja Bente staat nu inderdaad zonder deken. Ze heeft het gelukkig niet koud. Deken loopt over haar ontsteking dus maar besloten hem af te doen. Kan het de genezing niet in de weg zitten.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:52

Schattige deken hierboven :D

Wij rijden/mennen sowieso niet met meerdere tegelijkertijd in de bak, we hebben ook maar een bak van 20 x 40.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:54

Onze bak hier is ook 20x40. Ik moet ook zeggen dat ik het niet prettig vind om in de bak te rijden omdat we soms ineens een beetje onstuurbaar zijn of een beetje hard gaan. Haha hij is nog zo jong en doet heel erg zijn best maar soms snapt hij het niet helemaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:55

was er nog aanbod qua kleine spulletjes voor de kleine paardjes op JA? of viel dat weer erg tegen?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:58

Mowgli, leuke deken en halster!

Ik heb maar liefst 3 bakken hier op stal, waarvan een binnenbak (wel vrij klein), een buitenbak van 20x40, maar deze bak komt als het flink heeft geregend wel onder water te liggen. En een eb- en vloed buitenbak van 20x60. Helaas hebben de buitenbakken een wat te zware bodem, dus ik men voornamelijk in de binnenbak. Maar ook hier mag ik de bak niet in als er mensen rijden, in de winter kom ik dus amper aan mennen toe helaas. Tenzij ik een dag vrij heb (doordeweeks) of één van de buitenbakken zijn gesleept én vrij zijn. :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:45

Ik rij op stal eigenlijk wel bij iedereen in met de sulky. Toen ik er net stond deed ik dit niet zomaar en vaak keken de paarden in het begin ook wel. Maar nu kennen ze het allemaal wel en kan ik eigenlijk bij iedereen wel inrijden. Met de jonge of nieuwe paarden vraag ik het altijd even. Maar eigenlijk doet niemand moeilijk en overleggen we altijd. Mocht iemand het liever niet willen wacht ik gewoon even maar dat komt eigenlijk nooit voor.