Straks even met Kyara en Emma naar het bos, Elina op Kyara, ik op Emma, tenminste als ze rustig is anders blijf ik er naast lopen
Ulfeino
Geplaatst: 10-07-16 12:53
Terug van het bos, Emma vond het spannend, maar was braaf. Toen voelde ik dat ze wat zag en vlak daarna 2 grote honden die achter een hek enorm tekeer gingen, maar alles ging goed en we waren er voorbij. Ze was nog een beetje hyper, ziet op haar manier iets in de lage begroeiing, wijkt uit en spring (voor mijn gevoel*) een meter de lucht in en boem daar lag ik Mijn enige gedachten was "vasthouden" dat is er vroeger bij ons ingepeperd Ze nam nog een halve sprong naast me maar bleef toen staan, ik was zacht gevallen in het nieuwe zand wat er op het menpad was gebracht, daarnaast was de grond vrij nat. Niet echt pijn gedaan, alleen 2 wondjes bij mijn middelvingers van het vasthouden van de teugels.
Eerst even aan de hand gehouden bij de honden langs en toen er weer op, ging verder goed en zijn we terug gestapt naar de traler.
* Volgens mijn dochter was de meter in mijn beleving slechts 30-40 cm
Haha...leuk die visie op realiteit van jouw dochter. Zo maak je nog wat spannends mee!
Isapaardje
Geplaatst: 10-07-16 13:02
IngridM schreef:
Verleden week heeft Alf met de slee erachter gelopen met gewicht erop. Morgen waarschijnlijk de sulky erachter
De sulky is lichter trekken; mijn ervaring is dat ze dan wat sneller willen omdat het ze makkelijker af gaat. Maar blijft spannend zo'n eerste keer, want is toch weer heel ander geluidje. Benieuwd of het gelukt is.
@Ulfeino Moet toch wel beetje lachen om je verhalen, ja sorry Maar je hebt een jong paard wat nog niet veel gewend is, en krijg wel eens de indruk dat jij toch liefst een bomproof paardje had gehad die van niets of niemand schrikt en stoer door het leven stapt. Denk dat Emma wel zo kan worden, maar voor nu is het gewoon nog jong ding wat nog wel eens wat eng wil vinden en dan opzij springt of opveert
Ulfeino
Geplaatst: 10-07-16 13:26
Isa: Klopt ik hou helemaal niet van paarden en pony's die van alles eng vinden en toch kom ik er altijd weer mee thuis, muv Kyara
Het is ook mijn bedoeling dat jullie mijn verhaaltjes van mijn/onze belevenissen leuk vinden en erom moeten lachen, het leven is al treurig genoeg om ons heen. Ik probeer mijn kinderen ook bij te brengen dat je de gebeurtenissen die je meemaakt van 2 kanten kunt bekijken, negatief of positief. Als je het negatief bekijkt heb je een rottijd en sleep je de mensen om je heen daar in mee en stoot je ze af. Leg je het negatieve naast je neer en zoek je naar iets positiefs in wat er is gebeurd en ga je daarmee verder dan maak je het voor jezelf makkelijker.
Ik zeg altijd even flink zeuren en klagen en vervolgens gaan we weer verder
Emma is panisch voor de vliegenspray, nieuw project dus, Emma vliegenspraymak maken, heb al even op internet gezocht naar een manier die me aanspreekt
Mooie foto en Elina en Emma zien er tevreden uit. Wordt vast een goede combinatie. En mooie woorden Ulfeino ... kom je er wel mee
Vliegenspray angst had Yoblin ook. Zelfs als hij de fles al zat vloog hij al weg. En nu kan ik hem, zelfs gewoon los staand, zo in spuiten al bevriest hij nog wel, want hij blijft het eng vinden dat onverwachte straaltje wat ineens zijn lijf raakt
Hier klein stukje film van onze rit vanochtend. Heb hem veel laten stappen (goed voor spieropbouw) en tja als hij dan stukje mag draven, gaat hij liefst heel hard. Kwamen nog modderplas tegen die hoger opspatte dan verwacht en mijn groom hield camera even droog ... kar zag er weer niet uit hahahaha. Ook lol hoor.
Anke
Geplaatst: 10-07-16 15:32
Lekker in het bos!
Ah leuke foto van Emma en Elina. Emma is prachtig. Zag ook zulke pony's op mijn zoektocht. Met moeite laten staan. Heel streng bij mijn doel gebleven. Bomproof was toch wel een 90% eis en daar wilde ik niet vanaf wijken.
Spray: voeren en sprayen. Zo verleggen ze de link van angst, naar lekkers.
De reactie op spray is meestal omdat de straal koud is, ze moeten eerst de link leggen dat het helpt tegen die vervelende steekvliegen. daarna staan ze bij wijze van spreken met de beentjes omhoog van hier ook.
Ik denk niet dat ze door krijgen dat het tegen de vliegen is. Hier smeer ik ze iedere avond in met spul tegen de kriebelmugjes. Ze weten niet dat het tegen die mugjes is, maar wel dat het lekker in de vacht gemasseerd wordt op plekken waar het jeukt, dus ja die fles als ik er mee schud, wordt aardig verwelkomt
Hier nog foto tussen een paar bloemen die we in het bos op een kale plek zagen. Vond het wel leuk om er foto's te nemen
Ik ben het niet met je eens dat ze niet de link gaan leggen tussen spuitbus en vervelende vliegen. Mijn andere paarden en ook Kyara lieten en laat zich graag inspuiten als ze gek wordt van de vliegen.
Ga vanaf morgen rustig aan de gang met een spray met warm water, Emma rent al weg als ze een bus of busje ziet en als ze de geur ruikt, denk eigenlijk dat de geur haar momenteel nog het meeste angst aanjaagt.
Zou kunnen hoor dat het wel is. Maar Yoob heeft het dan nog niet altijd door. Hij blijft grote flessen verdacht en eng vinden, kleine flesjes in mijn hand niet (die spray ik niet, die druppel ik op zijn lijf en smeer dan uit).
Ben zojuist achter op mijn hoofd gestoken, dwars door mijn haar heen, hele dikke muggenbult en jeuken dat het doet, maar goed dat niemand me ziet anders denken ze ook nog dat ik luizen heb
Doe 'Dennis' maar de groeten van mij ... ben benieuwd welke het worden. Gok op equine fusion; fijne schoenen.
Ulfeino ... als het erg jeukt wil azijn wel eens helpen. Ruikt niet lekker, maar veel jeuk op je hoofd is ook niet alles. En ja stijf zal best na zo'n smak. Heb je traumeel in huis? Tabletje zou beste zijn, maar smeren op de pijnlijkste plekken helpt ook goed.
Isa: nee dat heb ik niet, zal het eens halen, bedankt voor de tip!
randalinpony
Geplaatst: 11-07-16 10:53
Ik smeer wel eens Itch free van de ponys op mijn jeukbulten. Heb nog zon pot maar al jaren geen excemers meer, blijft wel goed en gebruik ik nu op alles wat verzacht/gekoeld moet worden.
Ik weet het niet, ik zat in huis en voelde wat jeuk, voelde een bultje en al snel werd het een dikke bult. Ik heb geen brems of daas in huis gezien, maar misschien is er eentje op mijn haar gaan zitten toen ik de koeien uit de wei haalde.