[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:16

2 ponys lijkt mij met tijdverdeling ook wel lastig. Ik heb natuurlijk Nick, maar ik rij ook het paard van mijn moeder. Als ik op buitenrit ga neemt mijn moeder Nick wel eens mee voor een wandeling, dus dat is top. Als ik in de bak rij, slinger ik Nick daarna even rond aan de longe. Maar ik moet zeggen, ik ben een heel stuk minder gaan rijden sinds ik weer kan mennen met Nick :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:28

Jammer Mandyy!

Haha leuk he Laura!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:56

Hooinetten zijn lastiger en kost meer tijd qua vullen! Maar je bespaart er wel weer hooi mee!

Ik maak als ik veel ponys heb ook weleens een 'schema'

Hier een d rij pony deken op 300 gram had niks anders in zijn maat en hij komt van een binnenstal en hij staat hier buiten.
Maar loopt nu lekker zonder. Zon schijnt vollop en 13 graden ( zelfs ik loop zonder jas) heerlijk!

En dus met dit weer lekker ritje gemaakt
( merrie 88cm 8 jaar en echt een scheet van een pony zonne kroelkont )

Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:36

Ingrid toen ik nog 3 paarden verzorgde was het ook wel heel erg schipperen qua tijd, soms reed ik er 2 en longeerde ik Floor, of longeerde ik
Guess en Pol en ging ik met floor mennen, en soms deed ik alleen mesten, voeren en kroelen.
Daarnaast werkte ik ook nog eens bijna fulltime en had ik best wel flinke reistijden met het OV, het vereist wel strak inplannen. Maar waar een wil is, is een weg!
Als je het echt wilt, why not? wie houd je tegen?

Mooie dekens fenna!

Stalnollie wat een onwijs schattig ponietje <3

Kym ik heb wel van meer mensen gehoord dat hun paard of pony opbliezen van vitalbix. Floor had dat ook toen die nog op Metazoa stond, nu heb ik hem op Purefeed staan en blijft ie mooi strak, echt super fijn spul, het zijn verschillende soorten grassen en kruiden met een vitamine brokje erdoorheen, maar wel weer luzerne vrij. zit gelijk ook pre en probiotica in wat dus weer niet verkeerd is voor de darmwerking
Floor krijgt deze
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... e-balance/
met af en toe een handje van deze (waar die dus echt een moord voor doet want het is lekker zoet :=)
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... n-kruiden/

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:49

Qua planning met meerdere paarden;

Mijn 3 jarige die nog niet beleerd is krijgt ook minder aandacht maar dat kan haar echt niet schelen hoor :') Ze krijgt eten, ze wordt geaaid als ik voer en verder vermaakt ze zich prima. Ik pakte haar eens per maand om te borstelen en manen te knippen.

Het scheelt denk ik dat ze niet op stal staan oid. Ze hebben mij behalve voor het voer/uitmesten niet nodig.

Qua trainen doe ik wat meer op mijn vrije dagen (woensdag, zaterdag en zondag) en in de avonden kan ik ook nog best wat doen. Hangt ook een beetje van het weer af. Maar Gaya doe ik 4x per week, Lars 2 á 3 keer en Rissa nu nog 1x per week.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:59

Het ligt er denk ik aan hoe fanatiek je wil trainen met meerdere pony’s.

Met jonkie Sem van 2,5 ben ik hooguit 2x per week ‘bezig’. Wandelingetje, hoofdstelletje om of laten wennen aan tuigdelen.

Tweespan doe ik 1x per week lange buitenrit, en een keer wat pittiger training in overgangen en kortere wendingen.

Fleurtje 1x per week dressuurtraining en Cooks keertje longeren en/of langeteugelen.

Ik moet wel zeggen dat ik het voordeel heb onregelmatig te werken. Dus als ik door de week een dag vrij ben, doe ik ze allemaal. Bij wat minder tijd longeren, bij genoeg tijd tweespan. :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:18

Fenna: staat leuk dat dekentje. Heb zelf alleen saaie effen kleurtjes maar als ik ooit nieuwe nodig heb vind ik zoiets ook wel erg leuk.

Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn pony’s.
Ik heb ze niet zelf geïmporteerd, King en Echo komen van een vriendin die wel veel AMHA’s heeft geimporteerd. Zij ging wel altijd zelf kijken. Al haar paardjes waren top show paardjes in Amerika. Ik heb echt geluk dat ik ze beide nu heb. Ik was aan het sparen om Echo van haar te kunnen kopen toen bleek dat hij een luchtzuiger was en ik hem van haar kreeg omdat ze alleen 100% goede paardjes wilde verkopen. En toen ze een paar jaar later besloot te stoppen met de mini’s vroeg ze of ik King van haar over wilde nemen.

Wel grappig dat juist King jullie zo aanspreekt, hij is ook mijn beste pony. Is tweevoudig wereld kampioen bij de AMHA’s en was in Amerika in eigendom van een syndicaat van bekende fokkers. Ik had bij Tina wel altijd een enorme klik met King en was al helemaal gelukkig als ik hem naar de paddock mocht brengen of zo :') .Maar was echt een pony waarvan ik niet eens droomde dat die ooit van mij kon zijn. Dus was echt wel een penny verhaal toen ze ons een paar dagen voor kerst met een smoesje met trailer naar haar toe liet komen en we eind van de dag terug reden met King in de trailer. Heb die kerst meer in de stal gezeten dan in huis geloof ik _O- .
Ingrid: dat ik Piccolo heb verkocht is eigenlijk omdat we gestopt zijn met de AMHA shows en hij te klein is voor KNHS wedstrijden. Heb er wel een jaar over nagedacht, maar vond het zonde voor een jonge gezonde pony om alleen maar decoratie te zijn, zijn vorige eigenaar wilde hem ook niet terug dus toen ben ik een nieuw plekje gaan zoeken.

Voor mij is 4 pony’s het meest ideaal omdat we vaak met twee op pad gaan en er dan nog twee thuis blijven. Maar het aandacht verdelen is inderdaad best wel eens lastig. Maar denk dat ik als ik 1 pony op pension had staan ook net als Susanne me in moest houden om niet teveel er mee te doen. Dus dan zou twee misschien juist ideaal zijn. Blijven moeilijke keuzes.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:33

stalNOllie; schattige pony!

Haha Sharani; heerlijk pennymeisje; blij worden als je hem naar de paddock mag brengen. Heerlijk :-)

Voor mij scheelt het natuurlijk dat Alf toch voornamelijk stil staat en we nog maar slechts zo'n 3/4 X per week stukje wandelen/stappen voor de sulky. Verder voornamelijk wat tuttelen en knuffelen.
Komt wel goed bij mij qua tijd, werk ook geen 40 uur maar 28 dus dat scheelt al veel :-)
Maar was wel benieuwd hoe jullie dat doen. Leuk om te lezen.

Ja Susanne, zou jij er geen 2e bij willen? Ja het is duur maar stiekem....?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:15

Ghehe Ingrid O:)
Klopt ik ben er al heel lang over aan het twijfelen. Aan de ene kant wel, aan de andere kant echt niet. Ik ben het afgelopen half jaar wel bij een aantal pony's wezen kijken, maar niet gedaan. Niet naar mijn zin of teveel twijfels.

Ik twijfel nog even door :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:41

Studeerde jij nou nog naast het werk Ingrid?

Suus, echt? Dat wist ik helemaal niet!

Ik vind één pony al veel naast werk, huishouden, sociaal leven. :o
Ik moet ook echt dingen anders gaan doen, maar weet nog niet hoe. Hou gemiddeld in een hele week één uurtje over om op de bank te zitten/iets voor mezelf te doen. Merk dat ik daar steeds meer last van krijg.. -O-

Bijna weer weekend! :):)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:59

Haha ik had het ook nog niet verteld :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:59

Wil je dan tweespan gaan rijden of dat niet?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:06

Ik ben er nog niet helemaal uit hoor, of ik een tweede wil :) Op dit moment nog iets te veel twijfel om er daadwerkelijk iets bij te kopen.

Maar nee geen tweespan ambities. Meer een opvolger voor Willem in de toekomst. Die wordt alweer 17 in het voorjaar en ik wil 'm niet gaan overvragen. Dus meer iets wat nog niet zo heel veel kent voor de wagen, om op te leiden en zo nu en dan te starten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:10

Dat is wel een leuk vooruitzicht. :j Waarom twijfel je nog?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:59

Oh dat zou wel tof zijn Susanne!

Iemand hier interesse in een pot glucobalance? Zit nog 300-350 gram in.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:13

Jaaaaa ik Mirriej

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:16

Susanne zou ook wel heel erg leuk zijn! Dacht eigenlijk dat willempie nog jonger was joh! Ook wel leuk om er 1 van begin af aan te hebben en zelf op te leiden!

Jammer dat stalling altijd zo duur is ook he.....
Nu betaal ik voor mijn eerste best wat maar is de 2e heel goedkoop. Omdat ik het stalletje met uitloop toch al huur.

Wel een shet of nmprs oid ook goed?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:17

Oeh Susanne! Ben nu wel benieuwd wat voor pony dat dan gaat worden. Willem heb je namelijk bést goed uitgekozen :))

Haha sharani, wat een geweldig verhaal!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:23

IngridM schreef:
Susanne zou ook wel heel erg leuk zijn! Dacht eigenlijk dat willempie nog jonger was joh! Ook wel leuk om er 1 van begin af aan te hebben en zelf op te leiden!

Jammer dat stalling altijd zo duur is ook he.....
Nu betaal ik voor mijn eerste best wat maar is de 2e heel goedkoop. Omdat ik het stalletje met uitloop toch al huur.

Wel een shet of nmprs oid ook goed?

Ja, dat is inderdaad echt een beetje balen. Voor jou dan wel een 'mazzeltje' dat een tweede wat voordeliger is. Wat heb je precies op het oog nu?

Ik hoef niet perse een bepaald ras, als 'ie maar plusminus 105cm is. Dus ras is niet zo belangrijk, als het maar aan al mijn eisen voldoet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:26

Kcinarual schreef:
Oeh Susanne! Ben nu wel benieuwd wat voor pony dat dan gaat worden. Willem heb je namelijk bést goed uitgekozen :))

Haha sharani, wat een geweldig verhaal!

Ik ben ook benieuwd :)) Maar ik neig momenteel het meest naar 'nee' dus misschien blijft het forever een vraag haha.

Hoe bevalt je hca tot nu toe? :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:37

Echt super! Ben er nogsteeds zo bij mee. Ik heb er vandaag wel weer even aan gesleuteld, want was niet helemaal tevreden. Hij staat nu dichter op Nick, daardoor kon het stoeltje een stuk naar voren. Best handig met mijn korte benen :Y)

Mijn tuig ligt nu ook bij de tuigmaker. Wel een dure grap zeg. Kan rond de 50 euro over de toonbank knallen voor het inkorten van 3 lappies kunststof 8)7

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:44

Ingrid: heb je nog leuke aanbiedingen voor bijrijder pony’s of viel dat toch tegen?
En zou je niet liever een eigen hebben als keer toch niet heel veel extra kosten door zal hebben?

Susanne: wel goed dat je er zo over nadenkt, en de lat ligt voor jou ook wel erg hoog met Willem als voorbeeld.

Afgelopen week veel op de bank gezeten door het ziek zijn en wat ga je dan doen... shoppen :o .

Afbeelding

Vind die bontjes altijd zo mooi staan en nu was hij 50% korting, dus dat is een goed excuus toch O:) _O- . Ook nog een menschort aangeschaft die aan de ene kant Waterproof is en wol aan de andere kant in marine blauw, dus passend bij de wedstrijd outfit. Met mijn Maier kon ik niet met schort rijden maar met mijn HCA wel weer.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:46

Waar is die van? :o

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:48

Ooteman

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:50

Die bontjes zijn heel fijn. Ik heb er ook 2 van.

Stuur maar even een pbtje Ingrid.