[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:40

Heb wel groen licht gehad om te starten en trainen van de dierenarts! Alleen met enorm warm weer moet ik oppassen... en halveren. Als ik niet had mogen starten of het was niet verstandig. Had ik ook zeker niet gereden hoor! :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:21

Welkom Cassandra.

Netjes Linsey, gefeliciteerd.

Mandy: dat ging idd om een regendeken (0grams), ik heb ook meerdere winterdekens gehad van Nika en die waren wel allemaal goed waterdicht. Sjors zijn Rhino regendeken is ook gewoon waterdicht, zoals het hoort.

Lillian wat leuk dat je een HCA gaat kopen! Veel plezier ermee alvast, het zal je vast goed bevallen :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:59

Goed om te weten, dan ligt het miss aan die 0 grams.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:07

Kom misschien even binnen vallen onder mijn meeleessteen vandaan. Maar er word op stal een onderlinge dressuur wedstrijd georganiseerd. Nu kan ik gewoon meedoen aan de lange lijnen alleen kan ik kiezen of een normale B proef zonder de galop of een lange teugel proef en dan ding ik niet mee voor de prijzen. Is een b zonder galop proef te doen aan de lange teugel?

Welkom Cassandra!

Lees zsm bij

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:13

B menproef of B onder het zadel proef? B menproef is sowieso zonder galop en aan de lange teugel goed te doen. B proef van onder het zadel durf ik je niet te zeggen, die proeven ken ik niet, kun je wel zo via de knhs site vinden en even bekijken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:23

Gaat over een b proef onder het zadel. Zit daarmee omdat ik erachter loop,en die proeven gericht zijn op rijpaarden. Alle knopjes zitten er wel op bij Pip maar alleen de galop niet. Zal de proeven gaan bekijken, en dan een keuze maken.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:27

Ik heb laatst BB voorgelezen, daar zat ook galop in en zal dus vergelijkbaar zijn met de B. Veel meer dan arbeidsstap, arbeidsdraf, wat overgangen en wat figuren is het niet :)

Oh en Ingrid, wat bedoel je met 'wat merk je aan Sjors?' :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:30

Mira, lijkt me dat dat gewoon kan. De onder het zadel proef. In theorie kan je alles wat je onder het zadel doet ook aan de lange teugel doen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:33

Lijkt me wel pittig hoor zo'n proef erachter lopen. Zeker als je hem gewoon op 20x40 doet :=

Wat apart dat die ongevoerde nika's zo slecht waterdicht zijn.

Kan inderdaad niet wachten op a.s woensdag sas! Dan heb k m op stal staan, donderdagavond of vrijdagavond er dan gelijk mee rijden natuurlijk ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:36

@Lilian daar zit ik ook mee, de bak is groot. Misschien moeten ze maar een deel afzetten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:20

Hoe groot is die bak? 30 x 60 is een eindje lopen haha, wel goed voor je conditie :')

Vanmorgen is Fay gescand, gelukkig niet drachtig. Zou an sich best leuk zijn geweest maar was absoluut niet gepland (ontsnapte hengst enzo) dus beter zo. Geen veulenplannen voorlopig.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:26

Geloof 30x 60. En achterin is het beter te doen dan voorin wat zwaar zijn betreft. Les ook meestal achterin ga het aankaarten bij de organisatie of ik achterin mag blijven haha

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:27

Fay? Is dat een nieuwe pony Susanne? Of heb ik iets gemist :P

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:11

IK heb ook een regendeken 0 grams van Nika, maar gelukkig geen problemen mee. Als ik hem al was dan met speciaal spul voor waterdicht te maken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:23

Mira283 schreef:
Geloof 30x 60. En achterin is het beter te doen dan voorin wat zwaar zijn betreft. Les ook meestal achterin ga het aankaarten bij de organisatie of ik achterin mag blijven haha

pff dat is met lange teugelen wel echt een goede conditie nodig hebben!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:04

Wat vooral lastig is met zo'n formaat rijbak is om je stelling en buiging in orde te houden op zulke grote afstanden. Wij hebben een 20 x 45 grasbodem en dat is echt ideaal voor het lange teugelen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:14

Linsey1998 schreef:
Fay? Is dat een nieuwe pony Susanne? Of heb ik iets gemist :P

Niks gemist hoor! Dat is de pony van mijn vriendin/stalgenootje. Het weidemaatje van Willem.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:08

Oooh haha vandaar!

Het gaat niet goed met Toliene helaas... nouja laat ik zeggen ene moment is ze doodziek en het andere moment is (lijkt) er niks aan het handje. Morgen afspraak maken in de kliniek... want dit kan niet verder zo :(

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:15

Linsey1998 schreef:
Oooh haha vandaar!

Het gaat niet goed met Toliene helaas... nouja laat ik zeggen ene moment is ze doodziek en het andere moment is (lijkt) er niks aan het handje. Morgen afspraak maken in de kliniek... want dit kan niet verder zo :(

Wat balen! Sterkte!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:56

Vervelend, Lindsey. Gaat het sinds vandaag niet goed? Wat denk je dat ze heeft? Vanuit haar nieren of iets anders?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:04

Sterkte Lindsey!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:06

Wat naar om je pony zo mee te maken. Sterkte!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:23

Ze heeft enige tijd rare vage klachten... alle symtomen van koliek in feiten maar wel mesten. Ik heb een paar keer de dierenarts erbij gehad en uiteindelijk zijn we op nierproblemen terecht gekomen. Hiervoor krijgt ze nu 2 weken medicatie. Dit ging met ups en down... tekens weer aanvallen en dan ligt ze er zo bij

Afbeelding

Tot dinsdag ging het redelijk goed moet ik zeggen, maar dinsdag kreeg ze weer een lichtere aanval. Ik heb direct contact opgenomen met mijn da en die zei verhoog maar in dosis van de medicatie. Dit heb ik gedaan. Woensdag een goede dag (op wedstrijd geweest zelfs nog) wel enorm sloom... maargoed donderdag heeft ze wel echt een klapper van een aanval gehad. Dat mijn staleigenaar haar weer op haar benen heeft moeten tillen. Vandaag vrijdag weer opgezette buik, niet eten, veel plassen, rollen, niet alert, sloom... weer niet goed dus. Na donderdag al contact gehad met de stappen die we zouden nemen mocht ze niet verbeteren. Dat is dus kliniek bodengraven.

Mijn da denkt aan gronische nierziekte... en daar is het ziekte beeld niet zo geweldig van ;(

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:31

Linsey1998 schreef:
Ze heeft enige tijd rare vage klachten... alle symtomen van koliek in feiten maar wel mesten. Ik heb een paar keer de dierenarts erbij gehad en uiteindelijk zijn we op nierproblemen terecht gekomen. Hiervoor krijgt ze nu 2 weken medicatie. Dit ging met ups en down... tekens weer aanvallen en dan ligt ze er zo bij

[ [url=m/zZO8Pe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tot dinsdag ging het redelijk goed moet ik zeggen, maar dinsdag kreeg ze weer een lichtere aanval. Ik heb direct contact opgenomen met mijn da en die zei verhoog maar in dosis van de medicatie. Dit heb ik gedaan. Woensdag een goede dag (op wedstrijd geweest zelfs nog) wel enorm sloom... maargoed donderdag heeft ze wel echt een klapper van een aanval gehad. Dat mijn staleigenaar haar weer op haar benen heeft moeten tillen. Vandaag vrijdag weer opgezette buik, niet eten, veel plassen, rollen, niet alert, sloom... weer niet goed dus. Na donderdag al contact gehad met de stappen die we zouden nemen mocht ze niet verbeteren. Dat is dus kliniek bodengraven.

Mijn da denkt aan gronische nierziekte... en daar is het ziekte beeld niet zo geweldig van ;(

Zielig hoor . Bodegraven is wel goede kliniek met internist. Hopelijk kunnen zij wat voor Toliene doen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:42

Wat sneu als je haar zo ziet. Hoop echt dat er positief nieuws komt van de kliniek. Wil je heel erg veel sterkte wensen met Toliene