Rustig aan elkaar laten wennen Ulfeino. Elina moet wennen dat Emma wel eens kan schrikken en Emma moet nog aan heel veel andere dingen wennen omdat ze gewoon jonge pony is.
Met Yoob vanochtend eens gaan wandelen in het bos, mede omdat de mendoorgangen hier niet correct vervangen zijn en nu niet toegankelijk zijn met menwagen ... tja
Maar goed, tijd voor andere dingen en dit vond Yoob ook heel leuk om te doen
Ulfeino
Geplaatst: 03-07-16 15:45
Leuk, Kyara vind dat ook leuk om te doen, dat is zo lekker makkelijk met die kleintjes ze zijn makkelijk in de hand te houden
Probeer Emma wel zoveel mogelijk mee te laten draaien, dan gewoon aan de hand. Hoe meer ze overal aan went hoe beter het is denk ik.
Elina gat vanavond waarschijnlijk even op Kyara rijden en ondertussen doe ik wat met Emma en wie weet stap ik er even op, heb er stiekem best wel zin in
Ja dat is wel slim. Doet ze indrukken en ervaring op. Al een foto van Emma en Elina?
Mijn kleinste gaat altijd graag mee met de weironde. Ze mist Thana toch wel. Echter veulentjes horen lekker op wei..
Isapaardje
Geplaatst: 05-07-16 08:03
Ulfeino schreef:
Leuk, Kyara vind dat ook leuk om te doen, dat is zo lekker makkelijk met die kleintjes ze zijn makkelijk in de hand te houden
Helaas hoort dat exemplaar van mij daar niet toe. Als hij het beu is, gaat hij zijn eigen gang en is hij niet meer te hanteren. Vandaar ook als extra het bit in en touw daar aan als hij echt lastig wordt.
Ulfeino
Geplaatst: 05-07-16 13:42
Wah na 3 jaar niet te hebben gereden heb ik gister de stoute rijschoenen aangetrokken en ben ik zelf op Emma gaan rijden
Elina reed op Kyara en ik ben met Emma erbij gaan rijden, eerst wat stappen toen ook draven, in de draf schrok ze om één of andere reden van mij en schoot ze even weg en voelde ik iets van een bokje, maar ik had haar snel weer onder controle en ben verder gaan rijden en dat ging verder goed, ze maalde er ook niet om dat Elina en Kyara ook in de bak aan het draven waren. Wel kan ik me voorstellen dat Elina het spannend vindt. Emma moet echt nog doorgereden worden en ik denk dat er de afgelopen maanden weinig mee gedaan is. Het plan is dat ik haar een paar keer per week even pak onder het zadel, als ik niet rij longeer ik haar even, verder wandelen langs de weg evt. met Elina erop of misschien samen een stukje langs de weg stappen, Elina op Kyara en ik op Emma.
Vanaf volgende week wil ik Emma ook meenemen naar de manege, Elina les en ik laat Emma daar wat wennen aan de hand, rijden niet denk ik, wel wil ik een meisje vragen of die Emma voor haar eigen les misschien een kwartiertje wil rijden, meisje is niet bang en die durft de galop ook wel aan. En dan maar zien hoe snel de gewenning en ontspanning er is en Elina er zelf mee kan gaan rijden.
Ze is ondertussen al wel een cm of 10 in buikomgang slanker geworden, dus dat gaat de goede kant uit.
Heb zojuist onze nieuwe trailer opgehaald, had er een paar dagen geleden slapeloze nachten van, helemaal in de stress, had ik wel een goede beslissing genomen, was hij niet veel te groot etc. etc. Man uit de slaap gehaald met mijn zorgen en gezegd dat ik het maar af zou zeggen
Zoals zo vaak is alles 's nachts vele malen erger dan overdag, dus toen manlief na het melken vroeg of ik had afgezegd, zei ik nee het moet toch maar gewoon doorgaan. Jeetje al die drukte vannacht voor niets zei hij
Trailer was in mijn dromen vele malen breder dan in het echt, hij is iets breder dan de auto, terugreis ging prima en nu staat hij thuis, wat een pracht ding, moet om de paar minuten even door het raam kijken
Heb een meisje van 17 geregeld om Emma een aantal keren te rijden, ze heeft geen last van angst en het maakt haar niet uit waar ze haar rijdt bij ons thuis of in de manege, dus dat komt vast helemaal goed.
Nu moet ik eerst weer even een rondje om mijn nieuwe aanwinst heen
Ulfeino
Geplaatst: 06-07-16 21:34
Emma vanavond even gelongeerd, doe dat meestal even met zadel, ze schrikt soms nog een beetje van "iets" aan haar rechterkant, door met zadel te longeren went ze meer aan geluiden van bijv. het klapperen van de beugels tegen het zadel. Daarna nog even met de longeerzweep over haar zij- en achterkant geaaid, als ik vlak naast haar sta is het goed, doe ik dat op wat meer afstand dan vindt ze het enger, maar na een paar keer liet ze dat ook goed toe, wil binnenkort proberen met dubbele longe te longeren. Het is een verschrikkelijke lieve pony en niet heel erg loperig zoals sommige welshen hebben, ze is wel voorwaarts maar wil ook wel stoppen en dat is fijn.
Hier even wat foto's van haar, ze is ondertussen al aardig wat gewicht kwijt
Moet wel achter een ander zadel aan, had hoop dat het bij het schoft wat zou zakken als ze slanker werd, maar dat gebeurd niet, bij de singel is ze al ruim 10 cm slanker geworden, maar het zadel blijft bij het schoft te hoog en achter te laag. Het is een zadel met een vrij brede boom. Eigenlijk lijkt een Wintec ofzo me wel wat omdat je daar zelf de boom van kunt aanpassen, denk dat dit echt een pony is die zomer veel ronde is dan 's winters. Maar eens een zadelpasser laten komen. Ook de tandarts komt binnenkort, vorig jaar is ze gedaan toen ze haar gingen beleren, ze bleek toen allemaal kiezen te hebben die niet door wilden komen omdat er allemaal doppen zaten die er niet afgingen, dat had Kyara ook toen ze 3 was.
Anke
Geplaatst: 07-07-16 15:25
Het zadel ligt bij de schoft idd erbovenop. Is het vet of is ze gewoon zo rond(geribt) gebouwd? Wel slim om alles ff na te laten kijken.
Ze had een hele dikke buik toen we haar kregen zie eerste foto, ondertussen is ze een stuk slanker, zie laatste foto. Hierdoor schoof het zadel ook heel erg naar voren. Ze is ondertussen een stuk slanker geworden en ik heb eigenlijk een beetje hoop dat als het zadel niet meer zo naar voren schuift het ook mooier komt te liggen, kijk het nog even aan.
Het zadel ligt voor het oog een beetje vreemd, maar het is natuurlijk ook een 'kinderformaatje' zeg maar en Emma heeft zo te zien een behoorlijk lange rug. Belangrijkste is en dat is zo niet goed te zien, hoe het op de rug ligt, of het nergens knelt oid, want dan krijg je andere problemen. Wel mooie pony om te zien en ja zou ook goed voor kar staan
Buddy ziet er goed uit en is lekker aan het werk volgens mij is je bak behoorlijk zwaar momenteel?
Het zadel ligt na het opzadelen wat achterover. Als ik haar ga longeren zie je dat het zadel op een gegeven moment naar voren is geschoven en dat de achterkant van het zadel loskomt van de rug het klappert dan op en neer.
Gister heb ik even een badhanddoek achter onder het zadel gelegd (gewoon formaat handdoek in 3 lagen gevouwen), het lag toen gelijk een stuk beter. Maar zo kan het natuurlijk niet blijven dat is duidelijk.
Zo heb ik het bij Roosje ook ff wwn poosje gehad. Dubbelgevouwen handoek erachter eronder. Tijdelijk is het wel een oplossing. Zeker als ze nog veel veranderen.
Bak valt mee. Sleep hem elke dag nu met het droge weer. Anders idd te zwaar.