maaikedewit ; haha , oke ik geef toe die van jou is ook onwijs gaaf!
maaikedewit
Geplaatst: 09-11-10 19:36
Leinearthur schreef:
maaikedewit ; haha , oke ik geef toe die van jou is ook onwijs gaaf!
dankje
M_aris
Geplaatst: 10-11-10 16:46
Doerak: Wat een mooi veulen 175? Arthur: 75, maar hij ziet er nog super goed uit voor zijn leeftijd. Angela: 200, jammer dat ze soms schopt, maar daar kan ze niks aan doen zo te lezen. Wel een leuk kleurtje.
Nu de Mijne: Vera, 6 jaar oud, en 84 cm. ze heeft stamboekpapieren( weer haar ouders zo niet uit mijn hoofd) drachtig gescand, krijgt juni een veulentje Schat van een merrie, Je kan er alles mee doen, ook voor kinderen, We hebben zelf nog nooit een zadel opgehad, maar een kindje erop zonder zadel vind ze geen probleem.
Bimmetje
Geplaatst: 10-11-10 18:47
Vera €550,00 omdat ze mini, drachtig en stamboekpapieren heeft.
pietaaa
Geplaatst: 11-11-10 19:56
arthur:100 angella:200 vera:300
en marthe mijn verzorgpony naam:marthe leeftijd:8 jaar geslacht merrie beleerd onder het zadel kan leuk een sprongetje maken en heel lief ook voor kinderen van haar afstamming weet ik niks want het is mijn verzorgpony
Vera, van wie is ze drachtig ? En is ze ook niet voor de wagen beleerd of op de keuring geweest ? dat is belangrijk voor een prijs om dat te weten.
marthe , € 300 achteruitgaande dat ze braaf is onder het zadel en geen stamboekpapier heeft.
ilse_89
Geplaatst: 11-11-10 20:39
vera 500 marthe 350
Nu de mijne: Bonny vd Vierhoeven V: William vd Vierhoeven
Bonny is 2,5 jaar oud en 1.03 hoog met en 1ste premie. door haar leeftijd is ze dus nog niet beleerd voor de kar en/of onder het zadel. Bonny is een merrie met papier en heeft een super lief karakter.
Bonny mist nog wat vet en moet dus nog wat aankomen. Ik heb haar pas een klein weekje, dus dat dikker worden komt wel goed
wat een dure shets allemaal, als ik dat zo lees moet ik ze gaan fokken Helaas verteld marktplaats het tegenovergestelde en is een krat bier meestal genoeg
M_aris
Geplaatst: 11-11-10 21:22
@ jackgirl: Vera is drachtig van een hengst met stamboek, maar toe, wil de naam zo wel zeggen, maar kan er nie op komen een zwartbonte hengst van de zelfde hoogte als ze zelf is. of ze beleerd is voor de wagen durf ik niet te zeggen, heb haar nog niet zo lang, is wel heel erg braaf in de hand en zonder zadel erop vind ze niet erg.
Marthe: 275 Bonny: 200
Happinez
Geplaatst: 11-11-10 21:24
een goedgekeurde hengst ?
flappaashaas
Geplaatst: 11-11-10 21:28
joelledsr schreef:
wat een dure shets allemaal, als ik dat zo lees moet ik ze gaan fokken Helaas verteld marktplaats het tegenovergestelde en is een krat bier meestal genoeg
Op marktplaats zijn dat veelal papierloze doorfokshets En die zijn niets waard
Vera: Heel gaaf ponytje! Ben eigenlijk wel benieuwd wat haar afstamming is en waarvan ze drachtig is? Als ik haar zo zie heeft ze wel wat weg van Lythwood Shamrock. 400 euro
Marthe: 250 euro Bonny: heeft zij die premie behaald bij het NMPRS? 250 euro
_rocco_
Geplaatst: 11-11-10 22:07
Dit is mijn nieuwe aanwinst Northernlight van de Stege, ben benieuwd hoe jullie haar taxeren.
Northernlight is een 3x 1e premie KROON merrie. Stokmaat: 99 cm Geboortedatum: 11-05-1998 Northernlight is drachtig van Malle van de Zuudkamp.
V. Gresini van de Veldhoeve M. Daylight van de Stege, KR.PREF.ELITE. MV. Light van de Vuurbaak, PREF.
Op haar papier staan 12 Preferenten, ze heeft echt een super papier.
Northernlight is een lief en braaf merrietje, of ze bereden en/ of betuigd is weet ik niet, daar hoop ik de komende tijd achter te komen als ze echt gewend is.
Als je dure shets wil fokken kan dat, maar dan moet je wel bereid zijn om te investeren. Een goede fokmerrie 750 - 1500 euro (geen speciale kleur of maat) een dekking met een GGk hengst die bij je merrie pas 150,00; extra kosten VA, chippen, stamboekkosten.
Daarnaast moet je de keuringen bezoeken om goede premies te behalen en je stalnaam te bevestigen. (ook hier gaat tijd en geld in zitten).
Na 11 mnd. heb je (als alles goed gaat) een merrie + een veulen en heb je min. 1500,00 kosten gemaakt. Nu moet je hopen dat je een merrieveulen krijgt die leuk scoort op de keuring,en moet je de merrie in topconditie houden anders is ze haar 1e premie kwijt.
Hengsten zijn moeilijk kwijt te raken, er is maar een klein percentage goed genoeg om over te houden voor de hengstkeuring over 2 jr.
Elke andere manier is imo het vermeerderen van papierloze pony's of pony's die op de keuring niet in staat zijn om een veulenpremie te behalen, en heeft niets met fokken te maken.
joelledsr
Geplaatst: 12-11-10 20:08
mijn berichtje was dan ook cynisch bedoeld, nam aan dat dat wel duidelijk was. shetlander is bij uitstek een "ras"waar iedere penny de pony van de buurman eens overheen gooit. Al die papierloze beesten zijn volgens dit topic nog te verkopen voor 300 euro, terwijl ik durf te beweren dat ik er binnen een week 10 gratis in mijn tuin heb als ik dat zou willen
Ik vind dat een beetje kort door de bocht van je als ik eerlijk ben. Ik heb zo'n papierloos buurman pony'tje, en toch zou ik er 300,- voor kunnen krijgen,
Er zijn ook mensen die papieren helemaal niet belangrijk vinden, En als ik dan kijk naar wat mijn meisje allemaal kan en naar haar karakter, nou dan zou ik er ook 300,- of meer voor over hebben
Dit is een topic om ponys te taxeren, voor wat JIJ ervoor zou geven. Geen discussie topic, er loopt een ander topic over waarom shetten zo goedkoop zijn.