[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:00

Linsey1998 schreef:
Fijn dat de mest beter is nu! Zo iets makkelijks lijkt toch goed te helpen. Hopelijk valt de PPID uitslag mee.

Weer lekker naar het strand met Gaya zag ik, lekker genieten hoor!

Beterschap Sharani!

Bink schuurt ineens mega erg bij zijn staart... Heb ze 2 weken geleden nog heel uitgebreid ontwormd. Vindt het heel vreemd het is alleen bij zijn staart ;( dus die wordt heel mooi kaal... iemand een idee?

Jimmy heeft dat als ik ineens meer eiwitten ga geven.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:03

Heeft hij (veel) gras gegeten of voer gekregen waar veel suiker/zetmeel in zit Linsey?

Kymberley: Gigant van Linda blies ook enorm op van Vitalbix, ik zou eens een andere vitaminebrok proberen (Pavo Vital/Metazoa etc.). Anders kan het misschien nog door het voordroog komen en daar kun je natuurlijk weinig aan veranderen aangezien hij op pension staat. Eventueel kun je dan inderdaad een supplement gaan voeren maar daar ben ik zelf niet bekend mee.

Fijn dat het toch geregeld is Mandy :D

Mooie dekentjes Fenna!

Fijn dat Lola haar mest beter is Miranda :) Maar wat heb je haar gegeven, mestwater van Jimmy? :o?

Sharani

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:22

Wat fijn dat het is geregeld voor je vakantie Mandy.

Mirriejj: hopelijk is de ppid test goed.

Wil mijn pony’s wel even voorstellen.
Echo is 18 jaar, 90 cm, komt uit Phoenix Arizona en heeft een serieus probleem met het Nederlandse klimaat := al woont hij hier al 7 jaar, waarvan 6 bij ons. Hij haat regen, wind en kou. Ben met hem M +5 vaardigheid, dressuur vind hij stom.

Afbeelding

King komt uit Florida maar is niet zo’n watje als Echo. King is 12 jaar, 87cm, L vaardigheid en L dressuur (moet eigenlijk M dressuur gaan starten, maar stel dat al een jaar uit :o ). Hij is pas een paar jaar geleden geruint en heeft behoorlijk wat persoonlijkheid. Hij woont nu 3 jaar bij ons.

Afbeelding

Verder hebben we Rebel nog waar mijn dochter vooral vrijheidsdressuur mee doet. 10jaar, 86 cm. Hij is ons prinsesje, hem hebben we al ruim 7 jaar.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:24

King <3 <3

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:46

Whoh wat een knappe pony’s zeg Sharani! <3

Fenna leuke dekentjes!

En bolle buik issues.., heeft cooks ook soms. Ik vind het heel moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:52

Vergeet ik ook nog te reageren op die super leuke dekentjes van Fenna. Echt leuke kleurtjes.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:45

Oh wauw Sharani, wat een geweldige pony's! <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:49

Knappe pony's hierboven! Moest wel even lachen om Echo zijn klimaat issues _O-

Irritant Linsey dat hij schuurt! Staan ze nog op het land of is er onlangs iets veranderd qua voer (andere baal/partij hooi of ander krachtvoer)?

Miranda duimen draaien dat ze beide geen cushing hebben. Spannend...

Fenna leuke dekentjes voor de heren.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:01

Linsey heeft hij geen aarsmaden?
Je zou een eens paar dagen zijn billen en onderkant staart kunnen was met betadine shampoo of oplossing. Ontwormen werkt niet voor aarsmaden.

Leuke pony's. Heb je hem zelf uit Florida laten komen?

Leuke dekentjes fenna.

Hopelijk valt de cushing test mee voor ze miranda.

Kymberly sommige blazen een beetje op van voordroog. Maar daar kaan je weinig mee als je op pension staat natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:34

Wat een knapperds Sharani! :~

De dekens passen en het zijn voor de verandering eens geen soepjurken qua pasvorm op hem, dus ik ben blij!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:32

Aarsmade heb je panacur voor en nog 1 maar daar weet ik de naam even zo niet van

Zijn wel erg hardnekkig en anus wassen is van groot belang

Fenna leuke dekens dat vraagt om fotos?
Sharani heb je zelf uit buitenland gekocht? En ben je dan eerst gaan kijken?

Opgeblazen ponys kun je hooi voeren door hooinetten scheelt echt een hoop. Vaak eten ze te gulzig

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:34

Fijn dat ze passen Fenna :)

Knappe pony's Sharani en wat komen ze van ver! :oo

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:29

Hij had vannacht deze op, de andere is 0 gram dus tenzij het overdag weer richting 15 met regen gaat, zal hij die niet zo snel meer op hebben deze winter. Deze is 300 gram, aangezien hij s avonds telkens kil aanvoelde onder zijn oude 200 dus inmiddels meer richting 150 gram deken. En ik heb wel een 100 gram onderdeken, maar die viel achter onder de outdoordeken uit dus dat was geen optie met de regen.
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:49

Kiekeboefje; hopen dat er een fijn baasje komt voor Jill. Goed je gevoel blijven volgen!

Lori lekker met Finn gereden.

Frummels; ik heb jullie ruwvoer gezien natuurlijk toen, het zou heel goed daarvan kunnen zijn. Misschien eens hooi proberen? Al is dat natuurlijk eigenlijk weer niet te doen in een kudde. Lastig lastig.
Er is wel een of ander supplement voor van Cavalor, wacht ff, even zoeken......
Deze: https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 119/45093/

Apple, wat heerlijk zo over het strand!

Sharani heeft pony verkocht. Doe je ook aan handel of paste deze niet bij je? Gewoon nieuwsgierig hoor :-)
Wat een gave pony's! Geloof dat ik zo op de foto's de 2e het leukste vind. King :-)

Mandyy; fijn dat je weekendje nu gewoon door kan gaan!

Fennadev; leuke print dat blauwe dekentje!

Patty nog ziek?

Mirriej; spannend de ACTH uitslag! Hoop voor je van niet natuurlijk. Is altijd weer lastig gedoe met die pilletjes.

Linsey; aarswormen?

Ik ga dit weekend naar Space Experience van André Kuipers. Lijkt me mega interessant.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:52

Vrolijk kleurtje Fenna!

Gaat iemand nog naar menindoor Nijkerk dit weekend?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:58

Lijkt me leuk maar is zondag niet meer he?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:03

Mandyy schreef:
Vrolijk kleurtje Fenna!

Gaat iemand nog naar menindoor Nijkerk dit weekend?

Ja ik ga zaterdagavond. :)F

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:07

Kiekeboefje schreef:
Ingrid, ik wil je alleen een advies geven; leef in het nu. Vandaag, dat telt! Morgen zie je wel weer, natuurlijk bedoel ik dit niet 100% letterlijk want vooruit kijken is zeker handig. Je voelt je nu nog goed genoeg om te mennen, het is je droom.. wat let je?

Deze opmerking he heeft me overigens wel aan het denken gezet. Ik ben altijd van het plannen en vooruit kijken maar........eigenlijk weet je vantevoren vaak helemaal niet hoe dingen gaan. En dat weet ik natuurlijk ook al wat jaartjes maar toch ben ik daar te vaak mee bezig.
Misschien moet ik ook niet teveel in de toekomst kijken. En maar weer kijken hoe het gaat als er een 2e zou zijn en het lukt allemaal niet meer. Mijn vriend is hetzelfde dus dat is lastig maar heb het er wel over gehad met hem van de week.

Ik ben nog bezig met een bruikleen pony die perfect bij mij lijkt te passen. Mogelijk wordt dat wat. Zo niet ga ik heeel goed nadenken over een 2e erbij.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met 2 pony's, qua aandacht verdelen etc. Want ik wil niet dat Alf eronder 'lijdt' Die heeft nog steeds zijn aandacht en bezigheden met mij nodig. Ik merk wel dat ik soms echt moe ben na het werk, stal doen etc, Alf doen en dan zou ik er nog 1 moeten doen. Maar ik kan dat natuurlijk ook wat verdelen.

Hoe doen jullie dat??

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:13

IngridM schreef:
Kiekeboefje schreef:
Ingrid, ik wil je alleen een advies geven; leef in het nu. Vandaag, dat telt! Morgen zie je wel weer, natuurlijk bedoel ik dit niet 100% letterlijk want vooruit kijken is zeker handig. Je voelt je nu nog goed genoeg om te mennen, het is je droom.. wat let je?

Deze opmerking he heeft me overigens wel aan het denken gezet. Ik ben altijd van het plannen en vooruit kijken maar........eigenlijk weet je vantevoren vaak helemaal niet hoe dingen gaan. En dat weet ik natuurlijk ook al wat jaartjes maar toch ben ik daar te vaak mee bezig.
Misschien moet ik ook niet teveel in de toekomst kijken. En maar weer kijken hoe het gaat als er een 2e zou zijn en het lukt allemaal niet meer. Mijn vriend is hetzelfde dus dat is lastig maar heb het er wel over gehad met hem van de week.

Ik ben nog bezig met een bruikleen pony die perfect bij mij lijkt te passen. Mogelijk wordt dat wat. Zo niet ga ik heeel goed nadenken over een 2e erbij.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met 2 pony's, qua aandacht verdelen etc. Want ik wil niet dat Alf eronder 'lijdt' Die heeft nog steeds zijn aandacht en bezigheden met mij nodig. Ik merk wel dat ik soms echt moe ben na het werk, stal doen etc, Alf doen en dan zou ik er nog 1 moeten doen. Maar ik kan dat natuurlijk ook wat verdelen.

Hoe doen jullie dat??

Ik verdeel aandacht over 3. Maar ik doe ene dag tweespan van 2 en dan 1 longeren of enkelspan en andere dag wissel ik weer.
Met Duvel deed ik eerst samen met de andere poetsen. En wandelende hem. De andere reed ik dan.
Maar Duvel vond altijd dat hij te weinig aandacht kreeg. Dus vaak liet ik hem los in de bak lopen als ik met de andere wat deed.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:20

Ja als ik zou gaan wandelen gaan ze gewoon tegelijk mee bv. En ze hoeven beiden ook niet dagelijks te werken. Maar vind het interessant te lezen hoe jullie dat doen :-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:20

Ayla: Vitalbi krijgt hij eigenlijk pas sinds april. Daarvoor kreeg hij altijd Fibra Premium, maar toen had hij het ook. Ik kan natuurlijk wel iets anders proberen als deze zak op is. Ander ruwvoer is inderdaad niet te doen. Dat mag bij ons prima, er zijn er meer die dat doen. Maar Pepper staat in een kudde, dus dat maakt het heel erg lastig..

Ingrid: aan het voordroog kan ik inderdaad niet echt iets veranderen, al moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van de laatste 2 ladingen echt super vind. :j Op de vorige stal kreeg Pepper hooi ipv voordroog, maar toen blies hij ook zo op. Dus ik durf eigenlijk wel te zeggen dat het daar niet echt door veroorzaakt wordt (al zal het vast ergens een rol spelen).
De andere twee kleine pony's die erbij staan hebben er overigens geen last van. Al zegt dat natuurlijk ook niet alles, want de ene pony is de andere niet. :)

Vwb 2 paarden en aandacht verdelen moet ik eerlijk toegeven dat ik dat heel zwaar vond naast een fulltime baan en een flinke reisafstand. (Toen nog elke keer naar Stompwijk).
Meestal deed ik ze om en om, dus de ene dag het rijpaard en de andere dag Pepper. En als ik wat meer tijd had dan deed ik ze allebei, maar dan bijvoorbeeld met de een longeren en de andere rijden of wandelen. :) Ik zou het zelf in elk geval niet meer willen.

Fenna: Mooie dekentjes en fijn dat ze passen!

Stalnollie: Hooinetten hadden ze inderdaad laatst en ik had persoonlijk wel het idee dat hij daar minder opgeblazen van werd! Helaas kreeg ik te horen dat de hooinetten niet werkten (geen idee of dat door het vullen kwam of de manier van eten of wat dan ook. Ik zal het eens navragen), dus nu eten ze weer van de grond.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:32

Ingrid bij mij staat Jorie nu gewoon grotendeels stil, want ik moet wel echt me willen concentreren op hem en als ik een hele dag in college heb gezeten zijn mijn hersenen dusdanig gaar gebakken, dat ik bij voorbaat al weet dat het 1 grote mislukking gaat worden als ik dan Jorie oppak. Dus dan moet ie tevreden zijn met een knuffel en wat borstelen en pak ik Alex, want die geeft me juist rust en ontspanning dan. Maar het is nu zo vroeg donker, dus doordeweeks voer ik ze alleen en dit is dan voor het weekend. Alex heeft zaterdag altijd rust wegens de vrijdagavond les, maar loopt zondag dan met gemak 15-20 km. Dit is bij mij wel een beetje het nadeel van ze aan huis houden. Ik zou eventueel nog wel doordeweeks op sommige avonden met Jorie kunnen fietsen, maar dan moet ik hem op 1 of andere manier zichtbaar maken. Wandelen vinden ze allebei maar saai.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:32

zo'n situatie is ook niet ideaal als ze op verschillende locaties staan. Zou ik ook niet volhouden.
Hmm lastig dan Frummels! Soms moet je het eea proberen voordat je erachter bent waar iets door komt.....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:38

Ja t is lastig inderdaad. Maar StalNollie zette mij wel aan het denken met die hooinetten! Ik ga toch een supplement proberen en op stal vragen of er niet iets te regelen is voor het aanbieden van het ruwvoer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:06

IngridM schreef:
Lijkt me leuk maar is zondag niet meer he?

Nee zaterdagavond finale.