[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:47

Ja erg veel maar vaak niet al te serieus. Nu wel met 3 serieuzen in gesprek :) Een vereiste is een goed contract en dat ik haar zelf wegbreng. Komt zij dan ergens terecht wat ik niet vertrouw neem ik haar gelijk mee terug. Ben wel zo dat ik hart voor haar heb, zij kan aan dit hele gebeuren niets doen.

Mandy, vervelend is dat zeg! Hoop dat je snel duidelijkheid en zekerheid hebt...

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:20

Wat doe je dat top zeg! Hopelijk vind je een perfect plekje voor haar!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:34

@Patty, beterschap!

Oh hier is het ook vaak uitmesten met hoofdlamp, kan overdag ook maar doe het 2x daags normaal al is het voor een deel van de mest momenteel wachten tot het water zakt... dat drijft in plassen :') .

@Kiekeboefje, helemaal super je voorwaarden :j .

Hier na bijna 5 maanden Finn terug ingespannen, was er al die tijd niet van gekomen. Voor de tweewieler deze keer. Extra spannend dus want Finn gaat als een speer vooruit en heb geen rem meer nu, de gewoonte om regelmatig eens bij te remmen was er wel ingeslopen. :') Alles is goed gegaan, moeten nog enkele dingen veranderd worden, was nu nog tijdelijk met een strotouw als strengen (ivb afstelling). Die moet strakker zodat die aan elke kant 2/3 cm meer naar achter komt. Nadat dat gedaan is even kijken of die genoeg zweeft dan (was nu lichtjes maar nog niet volledig wat ik wou) en anders bankje toch een klein beetje verder naar achter doen.
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:13

Linsey1998 schreef:
Beterschap Patty! Lag je nou in het ziekenhuis?

Sjors ziet er goed uit Ayla! :D

Willempie is lekker aan het genieten van een vakantie weekje, hou je t vol suus? :=

Ik heb ook echt een hekel aan vroeg donker. Probeer maar gewoon in de avonden te longeren of te wandelen. Op mijn vrije dagen maar mennen. Of ga ook met mijn vader op pad in de avonden. Hij 13/14 km hardlopen en ik mennen, ideaaal :)

Nee gelukkig niet :D.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:18

Beterschap Patty! Gelukkig geen ziekenhuis :P

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:29

Dan ben ik helemaal in de war 8)7

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:29

Haha kan gebeuren!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:44

Beterschap Patty!

Lastig allemaal hoor Jenny maat je doet het eerlijk naar Jill toe. Wie weet zit het perfecte baasje wel bij die 3 :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:53

Je bent er inderdaad goed mee bezig! Hoop voor je dat er iets tussen zit voor jullie.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:57

Dank :) het is wel lastig, er zijn veel mensen die toch weer afhaken. Maar ik zie wel waarover schip strand.

Finn is lekker wollie Lori! Fijn dat het goed ging :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:00

Knappe Finn Lori!

En wat balen Mandy.. hopelijk gaat het alsnog door!

Je vind vast het perfecte baasje voor haar Jenny. Heb je zelf ook al wat op het oog of wacht je daar nog even mee? :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:18

Ik kijk wel rond, dus als jullie iets leuks voorbij zien komen: tag mij! Maar ik ben kritisch deze keer, maar hou alle opties open want weet nooit hoe het loopt :) Jill verkopen heeft geen haast, ze staat hier goed en op haar plek, dus we doen alles rustig aan. Eerst werken aan mijzelf ook, ben weer gaan sporten :P nu al spijt van _O-

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:32

Kiekeboefje schreef:
Ik kijk wel rond, dus als jullie iets leuks voorbij zien komen: tag mij! Maar ik ben kritisch deze keer, maar hou alle opties open want weet nooit hoe het loopt :) Jill verkopen heeft geen haast, ze staat hier goed en op haar plek, dus we doen alles rustig aan. Eerst werken aan mijzelf ook, ben weer gaan sporten :P nu al spijt van _O-

Jaaa! Er staat op de bokt markt een hele leuke 4jarige bonte hengst :D.
Op de foto ziet ie er tenminste leuk uit :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:42

Jenny: Ik hoop dat er een fijne baas tussen zit. Vind het goed van je dat je zo je best doet voor haar!

Lori: Finn is ook al zo een pluizenbol. Fijn dat het goed ging!

Heeft iemand van jullie een goede tip voor een supplement bij gasvorming/opgeblazen buik?

Pepper is weer skippy. Ik vermoed dat het komt omdat hij zijn brokjes van de tegels te eten krijgt en daarbij ook zand eet. Hij heeft verder niet super veel vet. Deze maand wordt er weer een mestonderzoek gedaan dus dan weet ik ook meteen of hij weer wormen heeft.

Ik heb in elk geval alvast gevraagd of hij zijn brokjes weer uit zijn voeremmer mag krijgen en ik begin morgen weer met een zandkuurtje.
Maar hij heeft zo snel last van dat opgeblazen zijn.. Via de zoekfunctie kwam ik wel verschillende tips tegen, waaronder Audevard Bo Yea Sacc Ultra, FIR Carbonclay en NAF thrive. Maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.. Heeft iemand van jullie goede ervaringen met een dergelijk product? :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:21

@Patty; Beterschap! Ik hoor super veel mensen weer die ziek zijn.. bah ik hoop dat ik mag overslaan.

@Jenny; Zal wel lastig worden.. Maar een goede plek geeft zoveel rust. Ik heb dit jaar Gaya haar zusje Gwen verkocht (ik wilde 2 span maar die pony was niet geschikt om mee te mennen) en zij is naar een vrouw aan het einde van dorp gegaan stom toevallig. Echt een súper mooie plek en dat vrouwtje is zo lief voor haar <3 Die behandelt haar echt als prinses.

Zon contract is dat nou nog rechtsgeldig na verkoop? Kan mij dat haast niet voorstellen aangezien het niet meer jouw eigendom is?

@Frummels; Gaya heeft ook een beetje af en aan last van haar buik. Bij haar helpt het om nu dagelijks wat zandweg te blijven geven. Gewoon 1 schepje ipv 2 bij een kuur. En elke dag wat warme slobber. Misschien toch wat gevoelig voor de seizoenswisseling?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:23

Gisteren lekker weer naar het strand geweest met Gaya. Heerlijk gereden het was zo mooi weer en heel rustig. 10 km gereden dus heel tevreden. Er stond nog een tentje op het strand waarvan Gaya dacht dat daar pony etende monsters in zaten :') Ze had weer even een Hackney moment zeg maar _O- Verder super braaf.

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:30

Je kunt dit laten vastleggen in het koopcontract, alleen het probleem zit 'm er meer in wanneer het contract niet nagekomen wordt. Dan moet je naar de rechter om je gelijk te halen en dat word bij pony's vaak niet gedaan omdat ze niet zo veel waard zijn (in geld natuurlijk, in vergelijking met bijv. een Grand Prix paard).

Heb je Pepper zijn mest al eens getest op zand en wat krijgt hij kwa ruwvoer + krachtvoer?

Heerlijk uitzicht Manon <3 Ik wil ook binnenkort weer naar het strand met Sjors.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:15

Contract met eisen kun je niks mee alleen Contract met koopovereenkomst met vermelde gebreken etc maar daar blijft het bij

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:07

Ayla: Ik check zijn mest regelmatig op zand. Daar zat in het verleden niets schrikbarends in. Ik moet toevallig dit weekend weer even checken. Hij krijgt 3x per dag een grote portie voordroog en savonds een dubbele portie voor de nacht. Hoeveel hij daar daadwerkelijk van eet weet ik niet, want ze staan met zn 5en in de paddock. Daarnaast krijgt hij 2x per dag een klein handje vitalbix (vitaminekorrel).

Manon: Ik gebruik psylium en lijnzaad ipv zandweg, maar t zelfde idee geloof ik. Hij krijgt elke maand een kuur van 5 tot 7 dagen. (elke dag een combinatie van de 2 die wordt afgewogen door zijn slobber).

Waarom zou je niets kunnen met een contract met eisen? Je kunt best eisen stellen, maar dan moet er wel een gevolg in staan als deze eisen niet worden nagekomen.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar Jenny schreef toch alleen iets over een contract voor de verkoop? Of mis ik iets en gaat het ook om andere dingen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:10

Koop overeenkomst is standaard en dekt beide partijen. ( zet er wel in dat het NL rechts van toepassing is, als je ponys naar buitenland verkoopt en het belgisch of duits recht is van toepassing is dat weer heel anders geregeld)

maar tegenwoordig zie je contracten met eisen, bij verkoop/terugkoop etc daar kun je wettelijk gewoon niks mee.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:06

Zal eens een poging doen om weer bij te praten... jullie praten echt veel :)) .

Las iets over een meeting, lijkt me leuk :j . Maar inderdaad voor mij ook liever na de feestdagen.

En een aantal mensen die twijfelen of ze het nog wel leuk vinden met de pony's. Denk dat iedereen wel eens mindere periodes heeft. Vooral niet teveel druk op jezelf leggen, die pony's vinden vakantie vaak best prima, zolang ze hun verzorging maar krijgen. Hopelijk komt de zin weer terug en als dat echt niet zo is, is verkopen toch de meest eerlijke optie :(:) .

Kiekeboefje: sterkte met de keuze om Jill te verkopen :(:) . Klinkt alsof je het goed hebt overdacht en het juiste plekje komt vast voor haar.

Lola weer strak in het pak, netjes hoor maar vond de eerste foto toch creatiever :+ .

Patricia: gefeliciteerd met de resultaten van zaterdag, maar wat een hoop rubrieken op een dag :wow: en schrikken van de trap die Beauty kreeg.

En Sunshinedaan ook al goed bezig geweest op de wedstrijd.

Wat leuk Ingrid op bezoek bij Ymor, fijn dat je zo leuk hebt kunnen mennen.

Susanne: eerste winst in de Z,knap hoor, gefeliciteerd.

Lindsey ook twee winstpunten er bij, jij ook gefeliciteerd.

Ayla: wat staat Sjors mooi voor de sportbuggy, maar kan me voorstellen dat het wennen is vergeleken een sulky.

Patty: beterschap!

Mandy: hoop dat het goed komt met je vakantie, ik zou er behoorlijk van in de stress schieten.

Lori: wat leuk dat je Finn weer voor de wagen hebt gehad.

Frummels: lastig als ze zo'n gevoelig buikje hebben. en wat voor de ene werkt werkt niet voor de ander. Misschien is Hartog Digest iets?

Manon: zo heerlijk om langs het strand te rijden. Ging toen we nog in Noord Holland woonden ook zeker wekelijks die kant op en mis het nog steeds.

Hier is Piccolo verkocht, de mensen uit Duitsland vonden hem erg leuk. Zaten ook echt op 1 lijn over hoe we over paarden dachten. Dus een goed gevoel er bij al blijft het altijd dubbel. Over twee weken brengen we hem weg en maken er dan meteen een weekendje weg van.

Verder hier weinig te melden, door bronchitis even weinig fut om veel met de pony's te doen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:13

Ik ook, zat vanaf vorige week vrijdag flink in de stress. Was er beroerd van. :+ Vanmiddag is alles geregeld rechtstreeks met het hotel! Blij! :D

Kan me voorstellen dat het dubbel is maar klinkt wel als een goed huis als je op één lijn zit! :(:)
Vervelend van je bronchitis ook. Bah!

Mooie foto van Gaya! Heerlijk uitzicht!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:39

Wat een leuke ritjes weer met Finn en Gaya! Dat hackney ken ik, dat doet Jorie ook als ie wat ziet en hij ziet vaak wat.

Beterschap Sharani!

Gelukkig dat het te regelen was met het hotel Mandy!

Hier zijn mijn Nika dekens binnen en ik dacht eerst te meten dat de 0 gram per ongeluk 118 was, maar dat was inclusief loopsplitten en zonder is het een 110. Dus als het niet past, moet het 102 worden qua maat.
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:26

He bah dat is niet fijn als het allemaal niet loopt zoals je wilt Mandy, heb je er nog wat over gehoord?

Kiekeboefje schreef:
Ja erg veel maar vaak niet al te serieus. Nu wel met 3 serieuzen in gesprek :) Een vereiste is een goed contract en dat ik haar zelf wegbreng. Komt zij dan ergens terecht wat ik niet vertrouw neem ik haar gelijk mee terug. Ben wel zo dat ik hart voor haar heb, zij kan aan dit hele gebeuren niets doen.

Mandy, vervelend is dat zeg! Hoop dat je snel duidelijkheid en zekerheid hebt...

Wat fijn dat je wel al wat geinteresseerde hebt, hopelijk zit het gouden huisje ertussen!

En ik zag een hele knappe Finn voor de wagen, ik vind hem echt een leuke pony. Ik wil wel vaker foto's van hem zien hoor.

En Patty ziek, voel je je ondertussen weer wat beter meid? Laat je maar lekker verwennen.

Wat raar dat Pepper steeds zo opgeblazen is. Sjors heeft dat ook wel geregeld, maar hij eet zich dan ook de hele dag rond :')

Ik ben wel jaloers op je strand foto's met Gaya! Ik zou dat ook zo graag willen, maar het strand is 200 km, dus dat is helaas niet goed te plannen -O-

Wat fijn ook dat Piccolo een nieuw plekje heeft gevonden. Heb je ook nog foto's van je andere pony's? ( ja ik zie gewoon graag foto's ) :')

Die regendekens zijn leuk Fenna! Had je mijn pbtje op fb nog gezien?

Zo ik ben weer bij met lezen :D

Gisteren zijn Lola en Jimmy beide getest op PPID, dus ik hoop begin volgende week de uitslag daarvan te hebben. Jimmy zat vorig jaar op het randje, maar zonder klachten, maar Lola verdenk ik er wel heel hard van -O-
Ik liep er met haar vanaf dat we haar hebben al tegenaan dat ze steeds platte mest bleef houden. Ondertussen had ik al vanalles geprobeerd maar het werd maar niet beter. Dus in eerste instantie even terug naar alleen maar hooi en daarna heeft ze 4 dagen wat mestwater van Jimmy gehad en dat deed de truc. De mest blijft nu al ruim een week helemaal perfect.
Ondertussen heb ik ook lucerne digest met wat kruiden en vitaminebrok opgebouwd en daarop bleef de mest ook goed *\o/* Vandaag weer eens een klein beetje glucobalance toegevoegd, kijken of dat ook goed blijft gaan. Maar wel enorm fijn dat die mest eindelijk weer goed lijkt te zijn!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:54

Fijn dat de mest beter is nu! Zo iets makkelijks lijkt toch goed te helpen. Hopelijk valt de PPID uitslag mee.

Weer lekker naar het strand met Gaya zag ik, lekker genieten hoor!

Beterschap Sharani!

Bink schuurt ineens mega erg bij zijn staart... Heb ze 2 weken geleden nog heel uitgebreid ontwormd. Vindt het heel vreemd het is alleen bij zijn staart ;( dus die wordt heel mooi kaal... iemand een idee?