[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:22

Foto spam Frummels? Gefeliciteerd!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:26

@Frummels, proficiat! Heel leuk!

@Patricia, die waren ook snel uitverkocht dan!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:37

Gefeliciteerd Frummels, ik ben ook benieuwd naar foto's!! :D

Ik heb vandaag mijn sulky opgehaald en het is inderdaad lastiger om de pirouette in balans te krijgen. Ik moet eigenlijk de boom iets inkorten denk ik.. Misschien wil de boer dat een keer voor me doen. Ik heb wel al een kort ritje gemaakt. Nick vond het weer leuk! We hebben een stuk middengalop gedaan waarna hij heel goed weer terug te nemen was. Hij was super lief na een maand niet gereden te hebben. <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:16

Waar zit het probleem precies? Anders kan je ook proberen met extra gewicht achteraan, onder 't bankje dan bij de pirouette.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:37

Stal Nollie beterschap zeg :o ! wat rot... -O-
Lori en Ingrid jullie hebben beiden PB

Susanne, floor krijgt in eerste instantie een jachtmodel en dan hoop ik dat een 200 grams afdoende is, mocht hij het dan nog te warm onder een ongevoerde dan gaat hij kaal en dan komt er uiteraard een dikker dekentje :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:43

Beterschap StalNollie! Je hoeft echt niet te reageren als je pijn hebt hoor, rust lekker uit :)

Gefeliciteerd met je aanwinst Frummels, wat leuk! Ik ben heeeeeel benieuwd naar de foto's *\o/*

En Nick mocht voor zijn nieuwe sulky, leuk!

Lillian, ah oké, misschien zijn nika dekens evengoed wat voor je, iig betaalbaar en ook in 100 grams.

Wij zijn inmiddels weer richting Nederland aan het gaan. Zitten nu in het Zwarte Woud (Duitsland) voor enkele nachtjes, want hier heb je overal van die heerlijke thermaalbaden waar ik zo dol op ben <3 Dus vanavond al heerlijk liggen dobberen en morgen vast weer haha!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:07

Stalnollie : beterschap :(:)

met de sulky kan ik helaas niet helpen, daar weet ik niets van af..

Susanne geniet nog even lekker! Die baden klinken heerlijk.

Morgen ga ik nog even rijden in de middag met ons grote paard en daarna inpakken voor vakantie. We gaan lekker naar Sicilië voor een weekje. :)

En bedankt allemaal. Ben nu al zo blij met hem. Ik wacht nog even met de foto's tot we een datum hebben afgesproken dat hij komt. Weet niet of de huidige eigenaresse het leuk vind als ik hier nu al allemaal fotos post. :)
we hebben natuurlijk wel wat foto's gemaakt vandaag! Als hij aankomt zal ik ook foto's maken. <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:21

Gefeliciteerd Frummels!!! *\o/* *\o/* *\o/* Echt heel gaaf voor je!! Volgens mij zou je nu liever morgen je pony halen dan op vakantie gaan, of niet? :-)

Patricia; leuke foto!

Testebeest nogmaals veel sterkte :(:)

Mirriej leuk zo'n 2daagse!

Lori; Alf krijgt ook plekjes van de singel van Ideal. Doe nog wel altijd zijn beentjes naar voren maar blijft een dingetje. Zit ook al te kijken wat ik daarmee kan doen.

Nieuweling; welkom!

StalNollie wat vervelend! Beterschap

Kcinarual; leuk!!

Susanne; bubbel ze! :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:27

Lori schreef:
@Frummels, proficiat! Heel leuk!

@Patricia, die waren ook snel uitverkocht dan!

Ze gaan echt heel snel! Komen er als.het goed is van de week weer paar binnen. Wel deze voor caya haar ruitertje binnen gehad.
Afbeelding

Suzanne leuk zwarte woud nog even lekker genieten. Niet gerimpeld terug komen he

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:30

Ingrid: stiekem wel haha. :D

Patricia: wat leuk! Ben benieuwd hoe het staat hihi

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:33

Stal nollie beterschap !

Wat leuk dat je zo lekker hebt gereden met Nick !

Klinkt goed zon thermaal bad suzanne.

Frummels gefeliciteerd met je aanwinst nu duimen draaien tot je m op mag halen

Gigant pak ik maandag weer op. Dan heeft hij 2 weken vakantie gehad. Gisteren gaf hij al aan dat hij er eigenlijk wel klaar mee was :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:10

Veel sterkte Testebeest! Altijd lastig om een dier te moeten laten gaan!

Patricia_86 schreef:
[ [url=m/24MAKY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knappe Faya
Heb de foto gekocht. Krijg nog exemplaar zonder de letters erop
Haar eerste sprong ooit onder het zadel gelijk op wedstrijd.

Wat leuk <3!

Ingrid; wat leuk dat Alf zo goed gaat en dat jou angst steeds minder wordt! Goed team zijn jullie :)). En wat een leuk halster!

mirriejj schreef:
Heel veel sterkte Testebeest.

Dat klinkt wel heerlijk Ingrid dat Alf zo lekker ging. Wel zonde dat je niet naar de clinic kunt gaan.

Vanmorgen mij opgegeven voor de paarden2daagse in September. Misschien dat hier iemand zin heeft om ook te gaan?
http://paarden2daagse.weebly.com/

Leek me erg leuk maar heb net vakantie in september. Dan zit in aan de andere kant van de wereld :).

Welkom Marit.

Gefeliciteerd Frummels! Wanneer komt hij? Ben benieuwd naar fotos!

Klinkt goed Susanne! Hoelang zijn jullie weg geweest?

Gigant heeft lekker 2 weken vakantie gehad. Lekker hoor :)).

Ik lig ziek op de bank dus nu mooi tijd om even bij te lezen.
Ponys hebben ook twee weken vrij gehad. Nu nog wel een beetje omdat ik nu zo druk ben. Hoeven voorlopig toch niet op wedstrijd dus kunnen lekker rustig aan doen.

Ben veel paarden jassen en vesten aan het uitzoeken. Is te groot geworden *\o/* dus mag allemaal weg :D.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:14

Haha Linda; gigant klaar met zijn vakantie :-)
Ben je zelf weg geweest?

Patty; beterschap!!

Wat zouden jullie doen? Alf loopt niet 100% zuiver voor de sulky. Zag het op een video en een tijdje terug was dat ook zo al.
Met longeren zie ik niets, ook niet op het harde.
Nu zou het mogelijk een balans dingetje kunnen zijn? Of misschien nog niet sterk genoeg? Hebben jullie hier ervaring mee met pony's die nog niet super lang voor de wagen staan?

Zouden jullie hiervoor een fysio of een ostheopaat oid voor laten komen? Ik ben voor mensen nooit zo'n fan geweest van een ostheo maar een fysio blijft natuurlijk beperkt tot spieren. Zit te twijfelen tussen die 2..... of iemand nog ander idee?
Namen zijn welkom. Ken er wel eng aantal maar zo lastig te bepalen of iemand goed is....
Laatst bijgewerkt door IngridM op 02-07-17 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:14

Welkom Marit

Gefeliciteerd met je aanwinst Frummels! Ben benieuwd naar de foto's als hij er is!

Geniet nog lekker daar in Duitsland Susanne!

Beterschap patty :(:)

Ik heb eindelijk mijn lage stangen in de trailer, met dank aan papa <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:27

Zo ik loop weer een flink stuk achter. Lees steeds mee, maar uitgebreid reageren gaat het makkelijkst via de laptop en die staat dus bijna niet meer aan. :+

Gisteren kwam ik op stal aan, zie ik Max in een dikke modderplas liggen rollen. :roll:
Nadat hij een uur met een deken op heeft gestaan was hij weer redelijk droog en heb ik heel fijn kunnen mennen.
Vandaag gelongeerd en ook dat deed hij netjes.

Emelyne, sterkte! :(:)
Zo naar om je maatje te verliezen.

Ingrid, roze is niet lelijk! :))
Oeh lekke band, dat lijkt me zo eng. :o
Vervelend niet 100% zuiver, heb er geen ervaring mee als het bij longeren wel normaal is. Als Max niet zuiver loopt is dat met alles.

Patricia, leuke springfoto!

Marit, welkom!

StalNollie, beterschap! :(:) Hopelijk gaat het snel beter.

Frummels gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Fijne vakantie! Mooi vooruitzicht voor daarna!

Patty, beterschap!

Suus, al onderweg terug? Lijkt zo snel gegaan! :wow:

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:29

Osteopaat kan nooit kwaad om eens te laten checken :) Hier komt er minimaal 1 keer per jaar een osteopaat en meestal zo'n 2 tot 4 keer per jaar een sportmasseur. Het kan een balansprobleem zijn, dat los je enkel op door km's te maken en lekker te gaan rijden zodat hij op zijn eigen benen leert lopen. Maar het kan ook zijn dat zijn tuig misschien niet helemaal goed ligt en dat hij ergens last van heeft. Ik denk zelf dat hij zijn balans nu wel gevonden zou moeten hebben.. maar ik weet natuurlijk niet hoe veel en hoe lang jij traint en dat is ook nog eens per pony verschillend. Boef staat er nu precies een jaar voor, heel weinig (gemiddeld zo'n 1x per 1 à 2 weken en af en toe weken niet) en hij zoekt vooral veel steun op je hand/het bit, maar heeft geen probleem verder met zijn balans. Als ik hem voor de sulky heb dan stappen, draven en galopperen we afwisselend en rijd ik veel figuren met hem, hier ben ik vrijwel gelijk (opbouwend) mee begonnen toen ik hem net beleerd had.

Sorry ik ga morgen echt even bijlezen :o Lekker aan het bijkomen van de drukte afgelopen jaar en leuke dingen aan het doen + pony's fanatiek aan het trainen, het schiet er telkens een beetje bij in.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:48

Ligt je tuig helemaal goed ingrid? Misschien dat hij daardoor niet helemaal goed loopt?
Hoe lang en vaak staat hij nu voor de wagen?
Ik liet voor Romy en Duvel elke 3 maanden Susan Bunnik fysiotherapie en chiropractor komen. ROom had dat nodig voor haar si blessure. Die zit in Bodegraven.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:52

Ligt je tuig helemaal goed ingrid? Misschien dat hij daardoor niet helemaal goed loopt?
Hoe lang en vaak staat hij nu
Ik liet voor Romy en Duvel elke 3 maanden Susan Bunnik fysiotherapie en chiropractor komen. ROom had dat nodig voor haar si blessure. Die zit in Bodegraven.

Beauty staat nu aantal weken voor de wagen. Ze pakt het zo leuk op. We rijden nu Veel overgangen en tempo wisselingen. Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:04

Ziet er goed uit Patricia!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:17

Ik probeer Alf zo'n 3 x per week te rijden maar dat lukt vaker niet dan wel omdat ik niet in de bak kan dan. Maar laatste 2 weken wel wat meer gereden. Denk zo'n 20 minuutjes draf, rest stap en af en toe galopje. Daar zie je ook wel dat hij wat kracht mist dat houdt hij nog niet lang vol. Gaat met longeren overigens al stukken beter.
Met mennen rijd ik weinig rechte lijnen, dus veel figuren. Ook veel halt/stap/draf overgangen.

Ik denk dat mijn tuig goed ligt. 2 lessen geleden nog helemaal nagelopen met instructrice of alles goed afgesteld was etc. Maar kan misschien stiekem dat er altijd iets niet 100% ligt.

Ik heb besloten dat ik in ieder geval iemand ga laten komen om te laten kijken, laten we daar maar mee beginnen :-) Ostheo bedoel ik dan.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:00

Goed bezig Ingrid!

Morgen weer menles van Lia *\o/* Woensdag weer wedstrijd :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:00

Welkom marit

Ingrid misschien toch de osteo erbij? Zij kan uitsluiten of het onzuivere vanuit de spieren komt of ergens anders vandaan, Linda van Diepen van Horseinmotion is een hele goede, ze is ook fysio, dierenarts en nog een aantal dingen

Testebeest sterkte :(:)

Frummels gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ben heel benieuwd naar de fotospam.

Patricia dat ziet er netjes
uit! Ze gaat vooruit zeg, leuk :) :wow:

Ayla succes met bijkomen!

Gister floor gelongeerd aan de dubbele longe en zowaar heeft hij het knopje met het goede been voor galoperen op zn lijf geplakt. Zitten nog wat mankementen en foutjes in maar hij doet het! Ik heb vorige week in de weide gereden en mn stal genootje stond mee te kijken om te roepen of die op het goede been zat, steeds een volte, bocht of achtje op mn buitenhand gestuurd en van uit daar een paar passen aanspringen. Eerste x fout maar ook daarna op beide handen goed aangesprongen, twee of drie galopssprongen en weer terug naar de draf, hij was keiheet maar wel ontzettend scherp op de hulpen. Supertrots op mn pony, dinsdag maar eens lekker een buitenrit maken :))

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:20

Fijn dat de galop van Floor goed gaat!
Onder de man kan je veel meer hulpen geven voor de goede galop.
Voor de wagen stuk moeilijker.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:22

Hoe gaat het met de nieren van Toliene?
Moet je dan nog controle met bloedonderzoek als ze een tijdje op de medicijnen staat?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:42

Even een kort berichtje van mijn kant want wij gaan nu een weekje op vakantie. {:}
we hebben geloof ik wel Wi-Fi maar weet niet of ik daar gebruik van ga maken.

Tot volgende week :wave: