Tanja: 600 (ben helaas al een poosje uit de NSPS namen, dus de afstamming zegt me niks, haar predikaat echter wel) Chalenge: 200. Net zo'n leeftijd dat je nog niks kan Djailey: Merrie? Zo ja 150
Benno: Kan je met ruinen nog wat met premies binnen het NSPS? (ruinenkeuring?) Gewild kleurtje, goede afstamming, 400 A lot of Rosy ook 400
Benno komt begin oktober voor de nakeuring voor een twenterpremie(imv vervoersprobleem is hij niet naar de merriekeuring geweest), als volwassen pony kan hij gewoon naar de stamboekopname en premiekeuring. Hij is gewoon braaf aan de hand, verkeersmak, trailermak, fijn in de omgang. Alles wat een twenter zou kunnen kan hij gewoon braaf. Ik heb ook niets met ruinen, hoop dat Benno niet te erg ruin word (hij is pas een paar dagen geleden gecastreerd). In deze kleur en maat bestaat er 100% zeker geen 2e shetland ruin in heel europa!
Ik heb mensen vanuit heel de wereld die mij regelmatig vragen of ik Benno (of zijn moeder Whitney) wil verkopen, prijs die ik vraag maakt niet uit. Juist omdat er geen 2e van rond loopt van beide niet.
Jups, moeder Whitney is ook grote maatse palomino. Er zijn geen hengsten (geweest) in die kleur in NL, dus het moet wel uit een merrielijn vandaan komen. Moeder, oma, overgroot oma is allemaal palomino.
LoveMickey
Geplaatst: 18-09-10 10:42
Hallooooo!!
Ik waag ook maar weer eens een gokje om te taxeren. Ik vind trouwens wel dat hier enorm laag getaxeerd word!! Shetlanders zijn heus niet zo weinig waard hoor! Mickey werd op €450,- getaxeerd, maar hij rijd wel alle paarden eruit met de dressuur. Daar zou ik toch wel iets meer voor vragen.
Nou hier mijn taxatie: Milo €500,- Carola: €650,- Benno: €700,-
Hier Mickey weer!! Vroeg me eens af hoe hoog hij nu word getaxeerd. Willen jullie alsjeblieft niet op de marktprijs taxeren, maar gewoon hoeveel hij waard is?
Mickey is een shetlander met als geslacht een ruin. Hij is 1,13 meter hoog en is beleerd ohz en voor de kar. Hij kent de spaanse pas van vd. Het is echt een knuffelpony, maar wel één met heel veel dressuurtalent. Hij is 4 jaartjes jong. Hij heeft 2 dressuurwedstrijden gelopen waarbij we een 1ste en 4de plaats behaalde. 1ste van de 12 en 4de van de 15. Hij loopt nu ongeveer op L niveau. Zijn moeder is Dendy van het Robbenest en zijn vader Ronald van de Leurshof. Hij heeft een superlief karakter en is gewillig met rijden. Hij is slim, mooi en megalief!
XhorsegekkyX, en of shetlanders weinig kosten ! Je hebt altijd uitzonderingen , de toppers. maar de gemiddelde huis tuin keukenshet zonder gekke prestaties kost geen drol.
Op wat voor prijs moeten we hem dan taxeren? Er zijn 2 waarde's die netjes zijn, dat zijn slachtprijs en marktprijs. Slachtprijs is een paar tientjes, marktprijs wel iets meer, maar ook gewoon gruwelijk weinig.
Voor veulentjes krijg je vaak nog niet eens het dekgeld terug, laat staan de andere kosten (van het chippen enzo). Bij andere rassen is voor een gewoon net veulen 2x dekgeld een mooie prijs (toppers uiteraard meer, hele slechte uiteraard minder), dat red je met een shet echt niet hoor!
Mickey: Mooie maat, ruin, geen stamboek papier, bereden en betuigd, Al wel officieel uitgebracht of alleen onderling? 400 euro.
DeSa
Geplaatst: 18-09-10 12:08
Ga eens kijken op marktplaats.. Je wordt dood gegooid met shetten. Mét of zonder papier het maakt niet uit. De markt ligt gewoon op zn gat.
Je zegt trouwens niet taxeren op de marktprijs, IK persoonlijk zou nog minder als 450 voor hem over hebben gewoonweg omdat ik niks met een ruin kan.
Mickey: leuk dier, wellicht ook leuk als 1e pony voor een kind. Leuke maat, daarintegen eenvoudig kleurtje. Heeft voor mij niet de WOW factor. Denk dat je in je handjes mag klappen als je er 400 voor krijgt.
Maar hoe wil je dan dat we taxeren? "ik vind m helemaal geweldig dus ik zou er zo 1500 voor geven?" Dan zit ik te liegen, dus tja...
Maar vast geen stamboek papier, hooguit veulenboek ivm zijn maat (ze mogen max 107 zijn). Wat is zijn stamboeknaam? (namen van 4 ajrige moeten met X,Y of Z beginnen) Waar en waneer is/was zijn vader goedgekeurd? 5 jaar terug (het jaar waarin hij 'gemaakt' is) was Ronald van de Leurshof niet goedgekeurd voor de dekdienst in NL. Dan zit er hooguit een registerboek papier bij hem (een hulpboek papier dus, wat helemaal geen enkele waarde heeft)
jokenicky
Geplaatst: 19-09-10 13:00
carola: 300 euro? Micket: 600! wat een gaaf beest zeg! ik heb hem al een paar keer voorbij zien komen.
hier komt ons drommeltje Coby. ze is zes jaar en is bij ons geboren. ze kan goed springen, en buiten rijden vind ze ook heel erg leuk. sinds kort staat ze voor een hele kleine rensulky. ze heeft een cicque hoofdje, en ze is ongeveer 95 cm. ze is nu dragende.
en ashanti? Ashanti is een merrie van 1 jaar. shetlander X nmrps. bruinbont met een maanoog. is al verkeersmak en zou geen stap verkeerd zetten. ze is nu gemeten op 80 cm.