Klinkt als een leuke dag Sunshinedaan en Patricia!
voor Lucky Lori, hopelijk voelt hij zich gauw weer helemaal goed.
Wat lief dat je met Romy haar pony's mocht rijden en spelen Ingrid! Leuke foto's en filmpjes
Linsey1998
Geplaatst: 29-10-18 12:21
Nogmaals gefeliciteerd Susanne, jullie zijn toppertjes
Wat leuk dat je mocht rijden bij Romy, Ingrid. Ziet er heel leuk uit allemaal!
Jeetje wat een dag Patricia, meer rennen dan stilstaan.
Jammer dat Cooks niet mocht meedoen voor de prijzen Sunshinedaan.
Gister ben ik ook gestart, maar wij nog even M. Toliene was megaatje heet, daardoor sprong ze telkens aan in galop tijdens de uitgestrekte draf... De 2de proef besloot ze eventjes met haar hoofd tussen haar benen wat sprongen te maken al een echte wilde hengst . Gelukkig redelijk snel kunnen corrigeren en echt hele fijne stukken kunnen laten zien. Toch naar huis met 2 winstpuntjes dus zeker niet ontevreden!
Max was zo af en toe aan de diarree. Van alles geprobeerd in overleg met de staleigenaar.. Waarschijnlijk komt het van de liksteen. Nooit aan gedacht!
Susanne
Geplaatst: 29-10-18 13:26
Ik heb je proeven niet gezien Linsey maar zag je wel inrijden, dat zag er netjes uit
Wat voor liksteen is dat Mandy? Zo'n zoutblok? Pony van een stalgenoot heeft laatst zo'n hymalaya steen in een nacht opgevroten en daarna super veel gedronken. Beest was helemaal opgezwollen.
hier altijd 24/7 bij alle ponys een witte zoutblok en nooit geen problemen mee! die Himalaya daar zit een smaak aan en daar kan ik me iets bij voorstellen, heb die ooits 1 x ergens bij gekregen en die was ook zo op.
suzanne gefeliciteerd echt onwijs knap!
linsey haha lekkere ondeugd. en toch nog knap met winstpunten naar huis. en af toe mogen ze best wel even een monster zijn toch
Gefeliciteerd Susanne en linsey:) Ik ben druk bezig met het oppakken van misty voor de wagen. Merk wel dat ze er vooral spieren mist nog. Die was me een partij stijf aan de longe vorige week Nu even klein weekje rust gegeven
Oh wow inderdaad! Al is het natuurlijk wel gelijk anders als je met een groot paard er rijd Rustig aan doen we inderdaad! Dit weekend maar even rustig stapritje buiten
xApple
Geplaatst: 30-10-18 12:51
@Susanne; Gaan jullie een helemaal nieuwe auto kopen? Wat een luxe @Kiekeboefje; Jammer dat je haar gaat verkopen maar het is een hobby he, als je er zelf niet uit kan halen wat je graag wilt snap ik je keuze heel goed. Je vindt vast een fijn thuis voor haar. @Lori; He vervelend. Gaya heeft er ook al een tijdje last van.. Weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Heb een tijdje darmcompositum gegeven en dat hielp niks maar zandwegkorrels helpen wel maar ik kan nog niet echt vinden of je dat langere tijd mag geven in onderhoudsdosis. @Stalnollie; Gefeliciteerd met t diploma van je zoon! Altijd een grote gebeurtenis voor die kleintjes @Mirriej; ik vind dat je nog best netjes geknot hebt ik zou het zéker niet beter gedaan hebben. @Ayla; Heerlijk rondje heb je gereden dus Kirsten vertelde dat jij ook bij haar langsgaat binnenkort, wat gezellig @Patty; Brr nare ervaring is dat he. Net alsof je over een grote bos takken rijdt vond ik. Heel naar. En toch weer bijzonder hoe mensen daar op reageren. @Patricia; Jij hebt dus weer een goeie dag gehad met de pony’s ! Goed hoor gefeliciteerd met alle resultaten Wel een domper op je dag dat Beauty nog even een mep kreeg.. Hopen dat ze snel opknapt. @Sunshinedaan; Leuke foto’s Wat jammer dat ze zo streng waren wbt je appaloosa. @Mandy; Wat een knapperd @Ingrid; Wat fijn dat jullie zo’n mooie dag hebben gehad. Ff genieten @Susanne; Ik heb je al gesproken maar nogmaals gefeliciteerd, super joh jullie zijn een voorbeeld hoor Beetje jammer van die foto, daar moet je inderdaad maar eens mensen voor gaan inhuren want foto’s zijn wel hartstikke leuk om te zien van jullie (al kan ik meestal live meekijken ) @Linsey; Jij ook gefeliciteerd met je punten en prijzen Allemaal turbo Shetten dus in de ring
xApple
Geplaatst: 30-10-18 12:58
Ik was een weekeindje weg dus ben niet gestart zondag helaas.
Heb vrijdagochtend nog even een klein rondje buiten gereden omdat ik persé nog even wilde rijden en mennen. Ben echt blij dat het langs de weg met ff minder stres kan. Voorheen liep ze echt non stop als een soort mini hackney de straat over en sprong ze om de pas opzij. Zeker nu in de herfst/winter is het wel fijn als we wat vaker de weg op kunnen. En uiteindelijk ook alleen. Mennen jullie alleen langs de weg?
En gisteravond onze 1e dresuurles gehad. Ik vond het heel lastig om meninstructie te vinden. Bij onze vereniging vond ik het niets en was nu een keertje bij Susanne op stal. Super gezellig stalletje en fijn gelest.
Morgen gaan we weer het strand op. Wil nu weer een kilometertje erbij pakken. Elke maand 1tje erbij.
Ik men inderdaad gewoon alleen op de weg, nu is dat met Jim ook niet zo spannend Maar met Lola ging ik vanaf de 3e keer rijden ook alleen mee over de weg naar het bos, dan moeten we een stukje door de woonwijk, de snelweg over en dan zijn we na 1,5 km in het bos.
Met floor met ik eigenlijk altijd alleen, heel soms rij ik op mijn bijrijdpaard en zit mijn verzorgster op de sulky. Mijn tempo ligt 9 vd 10 x vrij hoog en lang niet alle paarden hebben de conditie om zulke stukken echt actief door te draven.
Floor heeft zijn oude kwaaijongens streken weer uit de kast gehaald; ontsnappen... zondag waren ze hem kwijt, gister weer, vandaag moest die op de paddock blijven omdat ik het risico niet wou nemen dat die via de buren de weg op zou rennen... ontsnapt die uit de paddock Nu staan ze inmiddels op de andere wei want dit schoot echt niet op
IngridM
Geplaatst: 30-10-18 14:40
Linsey; stoute pony dus Toch mooi 2 winstpunten!
Mandyy; zou ik ook nooit aan gedacht hebben hoor! Ik heb wel eens zo'n rode gekocht voor Alf maar die vrat ie ook gelijk op. Nooit meer geprobeerd.
Claudia weer aan de slag met Misty
Apple; leuk; menles!! Nee ik ga niet alleen met Alf langs de weg. Al zal het misschien best kunnen, ik vind het zelf toch wat tricky. Met ander paard mee doe ik het wel.
Lilian; mag ik stiekem toch lachen?
Ik ben afgelopen week bij 2 "bij-men-pony's" wezen kijken maar ik ga daar echt niet gelukkig van worden hoor. Leuke pony's hoor, daar ligt het niet aan. Maar heb nu 3 eigen paarden gehad en om dan terug te moeten naar de pony van een ander pfffffffffff nee ik ga daar niet blij van worden. Gelukkig realiseerde ik dat me voordat ik eraan begon
Ik ben nog steeds in gesprek met iemand over een lease pony, die dan echt bij mij komt te staan. Dat is mogelijk aantrekkelijk. Zij het wat tricky als er medische zaken gaan spelen. En anders weet ik het ook niet. Time will tell. Misschien eens wat adresjes opzoeken waar ik eens in de zoveel tijd kan gaan mennen, gewoon voor de fun.
Lastig Ingrid, maar gelukkig ben je er optijd achter gekomen dat een bij-men-pony niet je ding is. Hopelijk is het leasen wat
Oh oh oh ik moet ook stiekem wel een beetje lachen Lilian, stoute floor
Ik men eigenlijk altijd alleen langs de weg. Maar Tolien zal ook niet snel n stap verkeerd zetten. Heerlijk mijn hoofd leeg maken, en lekker een rondje van minimaal 10/15 km kan ik oprecht zo van genieten!
xApple
Geplaatst: 30-10-18 14:56
Verstandig Ingrid! Ik hoop voor je dat je snel een leuke manier vindt om lekker aan de slag te gaan. Ik zou ook niet meer terug kunnen naar ‘verzorgd’ of bijrijdpaarden.
Wat lekker Linsey; dat wil ik ook! Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Als het in een jaar al zo vooruit gaat kunnen wij vast ook snel relaxt rondrijden
Vandaag hebben ze ff een dag vrij. Meestal ga ik longeren op dinsdag maar wat een K weer is het..
Nou echt hoor ik stond gisteren echt even met mn bek vol tanden, hij kwam door een gaatje de wei weer in wat niet zo moeten passen... Ook zonder zijn deken te molesteren of iets... etter, als die niet oppast krijgt die een enkeltje nijkerk