35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:07

Stom eigenlijk dat bijna elke verkoper beweert dat de pony geschikt is voor een beginner. Er zijn er echt maar weinig die dat zijn.
Toch staat het in veel advertenties.

Leuk. Hopelijk zit er een match bij.

Raar weer. Ook voor de vacht.
Alleen de jaarlingen verharen hier altijd was lastiger. Duurt langer. Echter de rest altijd perfect.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:18

Er rust geen zegen op lijkt het.
Had een afspraak voor donderdag staan, vlak nadat de adv. was geplaatst.
Deze afspraak vanmiddag vervroegd naar morgenmiddag.
Krijg ik net een berichtje dat haar vader ook een afspraak had gemaakt met mensen die donderdag komen en blijkbar gaan die voor :(

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:32

Bij zulk soort berichten krijg ik een raar gevoel. Hoeveel mensen verkopen dan de pony?
Ze zeggen wel eens geduld is een schone zaak.
Succes in ieder geval.

Hier rijd mijn dochter er nog op los.
Afbeelding

Gister les en kwam jecco lopend naar de vereniging om terug met mij mee te liften
:-)
Voor het eerst samen op het wagentje.
Zo lijkt het wagentje wel heel klein trouwens
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:48

IngridM schreef:
haha dat Yoob filmpje. Hij is best groot he ?

1.13 m; dus ja niet echt mini te noemen, maar wel shetlander.
Heb ooit zijn ouders nagetrokken en waren beiden shetlanders, wel grote maat, maar niet zo groot als hij. Dus waarom hij is doorgeschoten is een raadsel :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:52

Ik vind die grote maat shetjes altijd zo gaaf.
Me oom heeft er ook één met schoft boven de 1.10 maar denk dat eerder kruising is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:32

Joekel Yoob!

Karretje goed gevuld.

Oh balen zeg van die bezichtiging...

Dunya vandaag les op Buddy in de binnenbak.
Die huur ik vanaf nu elke woensdagmiddag een uur
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:28

Leuk anke

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:39

IngridM schreef:
Iemand hier ervaring met hoefschoenen? Zit te denken aan de Equine Fusion All Terrain maar vind het"eng" om zomaar te kopen. Zou het fijn vinden om eerst te passen met iemand erbij die er verstand van heeft.....

Zag hem eerder wel staan, maar volgens mij nog niet gereageerd.
Ik heb ervaring met veel hoefschoenen (voor shetlanders), maar niet specifiek de All Terrain.
Wel de Ultra en Ultimate van Equine Fusion, easyboot epic (en normaal), easyboot glove en cavallo.
Wat wil je weten :)

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:50

Wat een leuk topic, niet eerder gezien :D

Hier ook een 35-plusser ( 43 om exacte te zijn hihi) met mini's :)

We hebben 5 Amerikaanse miniatuurtjes, 1 hengst, 2 merries, een jaarlingmerrie en een hengstveulen. Helaas hebben we ons merrieveulen een maand geleden moeten laten inslapen door een neurologisch en lichamelijk defect :(

Ik ga eerst eens alla pagina's van dit topic teruglezen :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:11

Oh wat sneu zeg!

Kennissen van me hebben een leuke stippelpony te koop.
Op het moment is hij gereserveerd voor een 8 jarig meisje.

Een pony voor echte beginners is heel lastig te vinden. Iemand die al wat kan rijden en kan doorpakken, is het veel makkelijker voor.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:30

Zit op mijn werk en kan de foto's niet zien, zal vanavond nog een keertje kijken.
Welkom Luckymoon, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

Gister de Welsh bekeken en geprobeerd, dacht dat het een merrie was, maar het was een ruin, maar maakt niets uit.
Leuk beestje, lief, beetje druk op stal, maar braaf, zo ook bij het opzadelen e.d.
Degene die ons hielp er eventjes op, maar was veel te groot, beetje gestapt en gedraafd.
Toen Elina erop, eerst even aan de longeerlijn.
Pony was braaf en omdat hij ook voor de wagen heeft gelopen reageerde hij heel goed op de stem.
Hij was goed aan het been maar niet rillerig.
Ze heeft gestapt en gedraafd, galop zou ook nog even maar toen bokte hij een beetje.
Onder het rijden was er enorm veel herrie van de hengsten die de boxen zo'n beetje aan het afbreken waren, hij maakte daar niet veel van. Ook hadden we een rotweiler even in een box opgesloten en die was het daar niet mee eens maar ook daar reageerde hij niet veel op.
Hij liep een beetje hoog met het hoofd, maar verder braaf.
Zelf afgezadeld en naar stal gebracht.
O ja de pony bleek het afgelopen jaar 4 keer iemand op zijn rug te hebben gehad, alle keren alleen erop gezeten en wat gestapt en gedraafd, dan was hij toch wel erg braaf :)
Er is een mogelijkheid om hem een tijdje thuis te krijgen om hem verder te proberen.

Om half 3 gaan we nogmaals kijken en proberen, de papieren zijn er dan ook en hoor ik de vraagprijs.

Aansluitend vertrekken we naar Drenthe om een 7 jarige ruin van 136,5 te bekijken, die heeft wat meer aantoonbare ervaring mbt het rijden en is volgens mij iets groter.
Als die is zoals hij wordt omschreven dan denk ik dat die nog meer geschikt is, maar dat zullen we zien.

Vanavond het vervolg ......

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:39

Veel succes vandaag. Wel fijn dat hij op proef mag!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:53

Beauty die ik ooit had was als 1,5 jarige ook al 1.05 cm, dus zou ook zeker boven de 1.10 uitgaan als ze groter zou worden. Helaas heb ik haar niet groot zien worden, want was een zomereczemer eerste klas en hier langs de bosrand is dat echt geen optie, dus is ze weer vertrokken en kwam later Yoob, nog een slagje groter :)
Maar is wel lekker ja, je kunt toch wat meer meters maken voor de wagen.

Isa is kleiner, maar met haar lange benen, kon ook zij goed lopen. 18 km/u haalde ze makkelijk in draf :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:30

Terug ...... van een zinloze bezichtiging :(

Pony stond op Sale Horses ..... op Facebook.

Foto's en vooral het verhaal klonk veelbelovend, we komen daar, ik zie de pony staan en denk gelijk, oké niet te snel oordelen.
Pony toonde als een oudere manegepony of oudere uitgedraafde draver.
Super mak/sloom, toen ik hem over de dunne hals aaide voelde ik aan de onderkant 2 deuken, beestje heeft dus ooit iets van een ongeluk(je) gehad.
Witte drukplek op het schoft, niet mooi glad en glanzend in de vacht.
Meisje erop gereden, maar mijn gevoel werd er niet beter op.
Elina erop, nou ja dat ging wel wat, draven lukte bijna niet zo sloom, daarnaast liep hij doorlopend met de oren naar achter, geen mooi totaal beeld.
Paspoort was vrij nieuw van 2015, basis enting was niet gedaan alleen 1 enting in maart van dit jaar, wisten ze niet dat dat moest, waren wel meerdere keren op concours geweest.
Al met al had ik over zowel de pony als de eigenaar mijn twijfels.
Prijs 2250 euro!!!!

We zijn maar snel richting huis vertrokken :)

Rijden op het welshje ging wel goed, hij is wel een beetje kijkerig, maar daar blijft het bij.
Maar eens zien of we een deal kunnen sluiten voor een maand proeftijd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:27

Dat is veel geld Ulfeino voor zo'n beestje.
Zou leuk zijn als je overeen kunt komen voor de Welsh voor de proeftijd!

Isapaardje; 1.13! Dat is groot inderdaad. Wel leuk en praktisch voor sommige dingen! :-)
Hoe bevallen de schoenen jou ? Gewoon een algemene ervaring ? De Equine Fusions dan :-)

Buddy is leuk Anke! Echt lief koppie ook!

Welkom Luckymoon!

Afgelopen weekend ben ik met mijn instructrice trouwens weer een stapje verder gegaan in het beleren. Alf doet het zooooooo ongelooflijk goed! Echt trots op mijn smurf <3
Ik denk dat hij er over 2 weken voorstaat, kan niet wachten :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:29

Oh wat zonde zeg. Een echte flop dus die bezichtiging.

De welsh klinkt nog het best passend.
Zou mooi zijn als dat een hele maand mag. Een week is meer gangbaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:33

Oh wat leuk Alfs mencarriëre komt in zicht!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 20:46

Ja Anke, nog even! Ik heb hem bijna 2 jaar en ik merk dat ik nu super veel profijt heb van alles wat ik tot nu toe met hem heb gedaan. Alles rustig aan gedaan, overal langdurig aan laten wennen etc etc.
En een goed braaf karakter, moet goed gaan :-)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:34

Die Welsh klinkt niet slecht en met een maand proeftijd kun je hem mooi uitproberen natuurlijk.
Kijk wat je kunt bereiken, tot op heden is dit de beste pony volgens mij :) Hoop dat het gaat lukken.

IngridM:
Leuk dat je met Alf al bijna zo ver bent dat hij echt voor de kar gaat.
Wil je hoefschoenen voor hem?

Ik heb er met mennen (nog) geen ervaring mee, want gebruik ze alleen bij Isabella om mee te wandelen. Ze loopt er prima op en de ultimates gaan makkelijk aan.
Dit in tegenstelling tot de Ultra (stoffen variant), dat is een heel gedoe om die goed aan te krijgen. Dus die raad ik zeker niet aan :)
Maar over de Ultimates hoor ik goede verhalen uit mijn kennissenkring.

Voor Yoob heb ik destijds lage hoefschoenen gekozen die niet over de kroonrand gaan.
Dit omdat hij zeker in de winter, nogal veel beharing heeft en dat zit hem dan niet lekker als de rand van de schoen er over heen gaat. Isa heeft daar niet zoveel last van.

Yoob heeft ook grotere voeten, dat scheelt, dus voor hem had ik wat meer keus en werden het de glove hoefschoenen. Hele fijne schoen, ook om te mennen, maar goed, daar heb je niets aan :)

Let wel op dat de schoen goed past. Te ruime schoenen gaan schuren en te krappe krijg je heel slecht aan en zitten uiteraard ook niet lekker.
Beste kun je de voet op een stuk karton zetten en zo strak mogelijk met een pen oid langs de rand tekenen en dan de binnenmaat opmeten (op de breedste punten). Van teen naar hiel is altijd lastig omdat je al snel te veel van de hoefballen erbij tekent. Dus ook daar zo kort mogelijk langs dat wat de grond raakt zeg maar. Succes.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 06:20

Goede tip van het karton! Thanks!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:07

Leuk INgrid, hij zal er vast mooi voor staan.

Ulfeino das toch jammer dan, hopelijk wordt t wat met dat welshje.

Welkom luckymoon!

Buddy lijkt een schot in de roos!

Jecco ellen echt zon leuke pony!

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z Hier liep er een snachts te spoken, dus geen oog dicht gedaan. Denk dat ze wat last van veulen had. Vals alarm, alles nog netjes binnen. Ik hoop dat het veulen niet voor volgende week komt, zou het beter weer worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:19

Wij dekken dit jaar niks. Dus volgend jaar eens even een rustig jaar met gewone nachten

Verliefd op Joyride <3

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:13

Jecco: Prachtige foto's, wat stoer zo'n fors paard.

Ben verliefd op Buddy en Joyride <3

Gister bij een pony type New Forest wezen kijken, bijna bomproef.
Lieve leuke pony om te zien, beetje er dik, maar daar is wat aan te doen.
Onder het zadel erg traag en had er niet veel zin in.
Erg onrustig met het hoofd, schudden en trekken aan de teugels.
Totaalbeeld was niet goed en Elina vond niets aan de pony.

Dus maar weer naar huis.

Van te voren even bij trailerhandel de boer in Pesse geweest, er waren nog 2 stellen te kijken, we begonnen allemaal achterin bij de 2e hands trailers en eindigden ook allemaal aan de voorkant bij de nieuwe :D

Heb een hele mooie nieuwe Anssems kunstof/polyester trailer op het oog :)
Geloof dat de aanschaf van een trailer sneller gaat dan de aanschaf van een pony, haha.

Kreeg zojuist een berichtje van de mensen bij wie ik een paar weken geleden bij een Welsh stermerrie ben wezen kijken, prachtige pony maar onder het zadel te Fel voor Elina.
Deze merrie was nu verkocht, maar zij hadden er een B pony op ingeruild, ook een merrie, 11 jaar, grote B.
Altijd op gereden maar niet op wedstrijd geweest.
Ze vroeg me of we al een pony hadden en kwam toen met deze, ze hebben haar nog maar net en ze wil eerst even kijken hoe de pony is onder het zadel en of ze denkt dat ze geschikt kan zijn voor Elina.
Heb al wel een paar foto's gezien en die zijn erg leuk, vosje, witte bles, achter hoge witte benen en voor hoge witte sokken geloof ik.
Nu maar hopen dat ze onder het zadel leuk te rijden is.
Deze mensen zijn erg aardig, hebben zelf welshjes en verkopen ook weer welshjes voor een fokker daar niet ver vandaan, eerlijke mensen die je geen pony verkopen die niet past.
Tenminste zo komen ze op mij over.

Denk niet dat we verder gaan met de ruin hier op de buurt, vind hem toch wat te kijkerig en erg kopschuw.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:21

Toevallig van de Knollentuin, de welshjes?

Klinkt goed die B. Maar ja het moet in praktijk goed klikken en goed zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:24

Heerlijk weer...met Dunya en Buddy op pad geweest
Afbeelding