[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:36

Nog gefeliciteerd Testebeest en veel sterkte vandaag.

oehhhh spannend Frum!

Pff vandaag even de bomen wat naar binnen gedraaid. Hing daarna niet meer in balans, dus even het stoeltje wat naar voren gezet en toen hing die goed naar mijn idee.
Echter met rijden gaan de bomen wat op en neer, niet zozeer klapperen, maar het hing ook niet stil zeg maar.
Iemand een duidelijk filmpje hoe je sulky in het bos beweegt in de lichtogen? Want ik loop nu even een beetje vast met puzzelen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:24

Ik had mijn cavalettie perfect in balans, maar zaterdag ga ik mijn nieuwe pirouette ophalen. Mag ik wéér helemaal opnieuw beginnen 8)7
Nee grapje, ik heb super veel zin om weer te gaan mennen! Ik ben echt blij dat ik een sulky heb gevonden voordat ik op vakantie ben, nu kan ik deze meenemen naar Egmond :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:02

Wij hebben vandaag wat leuks gedaan :o
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:01

Bitloos ?

Zijn alleen je peesbeschermers niet te groot ( of is dit special merk?).

Heb zelf ooits een sulky gehad maar vond het qu balans zoeken wel even een puzzel hoor.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:25

Hier vandaag terug Finn ingespannen, beetje zijn buikje beginnen wegwerken. Hoop dat het niet terug te warm wordt zodat we leuke ritjes kunnen maken samen. De andere verder aan het beleren, enkel de commando's van draf naar stap en van stap naar stop duren nog te lang voor ik reactie krijg. Zijn er hier die een singelbeschermer hebben?

Sulky pirouette gehad en kreeg ik niet 100% in evenwicht zelf, achter de mini van 90cm ging het redelijk maar achter Finn was het nooit helemaal wat het moest zijn.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:40

spannend frummels!hebgst meriie ruin? kleur?

Gefeliciteerd met je verjaardag!! Testebeest!

Kcinarual leuk je sulky ophalen!

en Lori lekker bezig met Finn

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:54

Patricia_86 schreef:
spannend frummels!hebgst meriie ruin? kleur?

Een hengstje. De advertentie zegt Few Spot, maar ik heb een vermoeden dat hij misschien Varnish is. :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:07

Nee wel met bit, halster zit er over heen zodat de loper haar vast kon houden. Peesbeschermers zijn iets te groot ja, klopt. Moet echt even nieuwe bestellen maar rij eigenlijk altijd zonder. ;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:29

Afbeelding
Heb mijn caya canvas binnen ☺

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:19

Testebeest; heel erg veel sterkte!!! Is het vredig gegaan?
(En ook nog gefeliciteerd)

Stal Nollie; hier ook last van tijd tekort. Gelukkig niet van ontsnappende shetten haha. Fijn dat je ben door gestuurd voor je arm.

Frummels loopt nog steeds te stuiteren :-)

Mirriej; mijn bomen liggen ook niet stil in de lichtogen. Volgens mij heeft iedereen dat en is dat niet te voorkomen.

Kcinarual; leuk dat je weer gaat mennen. Waarom deed je het niet meer?

Kiekeboefje; leuk dat rood.
Je peesbeschermers zijn inderdaad veel te groot en je borsttuig mag ook wel een stuk naar boven. Verder denk ik te zien dat de oogkleppen wel heel dicht op haar ogen zitten? Die kun je misschien nog naar buiten buigen zodat ze niet tegen de haartjes aanzitten?

Leuk Lori! Lekker bezig.

Leuk Patricia.

Ik heb van een stalgenootje een verjaardagscadeautje gehad. Een halster met roze. Ik heb het heel lang tegen kunnen houden maar nu moet Alf eraan geloven :-) :-)

Afbeelding

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:59

Haha, arme Alf! Het staat hem wel!
Ik ben al een tijdje niet aan het mennen omdat ik mijn sulky uit elkaar heb gehaald. Het was het plan om hem 2 weken geleden te verkopen, maar ik heb door mijn examens een beetje weinig tijd gehad om hem op te knappen. Hij ligt nu al een maand uit elkaar en ik ben nog niks opgeschoten. :roll: :')

Kiekeboefje: ik weet niet of ik het goed zie, maar zit je bit niet verkeerd om?
Laatst bijgewerkt door Kcinarual op 30-06-17 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:06

Mooi halster voor Alf!

Kiekeboefje, als ik het goed zie dan mag je borsttuig wel omhoog. Is Donna ooit beleerd geweest of begin je er nu mee?

Mirriej, ik heb tig filmpjes van hoe mijn sulky in balans hangt in draf in het bos. Als je mij een pb'tje stuurt met je e-mailadres dan stuur ik ze door. Maar in het kort, mijn sulky zweeft 99% van de tijd.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:24

Mooi halster voor Alf!

Leuke canvas Patricia :)

Al een langere tijd bezig met het oefenen betreft het trailerladen van Bink.... want hij ziet spoken in de trailer _O- Maar gisteren stond hij voor het eerst zonder dwang, uit eigen keuze zelluf op de trailer _/-\o_ <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:24

Ik lees wel mee tijdens m'n vakantie (het is heeeeeeerlijk hier!) maar kan niet op iedereen reageren. Maak thuis een bijleespost!

Maar om de foto van Kiekeboefje kun je niet heen, ik moet zeggen dat ik er echt van geschrokken ben. Meid, haal er alsjeblieft iemand bij met verstand van zaken..

Je bit hangt gewoon onderste boven :oo Je gebruikt de onderste sleuf/gat voor je bakstukken! En je kinketting hangt ergens onder zijn mond te bungelen. Dit is écht not done. Ik hoop echt dat je in het vervolg wat voorzichtiger met je pony zult doen. Het is een leuk beestje, wees daar zuinig op.

En nu ga ik weer in m'n vakantiemodus :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:36

Ingrid, bedankt voor je tips! Oke dus het borsttuig omhoog. Peesbeschermers gebruik ik nooit, alleen achter omdat haar beenstand daar niet correct is. Dus die gaan op marktplaats :D en die oogkleppen zat ik ook al mee, ik probeer ze de hele tijd terug te buigen maar dat wil nog niet zo goed.

Sakvis, ze is ooit eerder beleerd maar dat is al wel 4 jaar geleden. Dus back to basic! :)

Ik heb hier niet mee gereden, het was alleen even passen en meten. Ik moet er ook nog alles van leren. Ben druk op zoek naar een goede instructeur in de buurt, maar ik denk dat ik dan al gauw op de manege aangewezen ben. Dat is niet erg, maar dan moeten we wel 3,5km heen en terug rijden. Dus eerst maar eens even conditie trainen. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:43

Lori: lekker aan de slag met Finn, leuk!

Patricia: Wat mooi zeg, is hij erg groot? Vind het een hele leuke foto van jullie. :)

Ingrid: Wat een leuk halster. Alf kan roze prima hebben hoor, haha.
Ik stuiter inderdaad heel wat af. Morgen rond deze tijd zijn we onderweg! O:)

Linsey: Wat knap van Bink! Ik vind het altijd zo vervelend als een paard niet wil laden.. Ons rijpaard liep er altijd uit zichzelf op, maar sinds een jaar of 2 wil hij niet meer :(

Susanne: Geniet lekker van je vakantie!

testebeest: veel sterkte. :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:45

Nee klopt, ik vind dat ook onwijs onhandig.... Toliene loopt er zo op, maar Bink vindt het onwijs spannend, daarom ook besloten om hem een periode niet mee te nemen ergens naar toe. Dus we zijn hard aan het oefenen, maar het gaat de goede kant op! *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:54

Fijn dat Toliene er wel zo op loopt!
Ik ga daar ook zeker goed op oefenen met onze toekomstige uk :j

Stalgenootje die morgen mee gaat, gaat vanmiddag al lekkers halen bij de toko voor onderweg :D We maken er gewoon een soort uitje van, haha. Als je dan toch ruim 2 uur heen en 2 uur terug in de auto zit, kun je maar beter lekker eten bij je hebben en het gezellig maken. *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:17

Dat bit had ik nog geen eens gezien om kwart over 6 in de ochtend:-) maar Kiekeboefje ga je alsjeblieft eerst verdiepen in alles dit is wel heel sneu voor je pony.
Neem les, lees over alles en laat iemand komen met ervaring.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:13

Ik had het bit ook nog niet eens gezien. Ik zou er ook even iemand naar laten kijken.

Haha Frum in de zenuwen.

Geniet nog lekker van de vakantie Susanne.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:43

Emelyne ik wil jou nog even heel veel sterkte wensen met het verlies van je hond Y;(

En halster staat Alf mooi. Echte mannen kunnen het hebben haha.

Fijn dat Bink weer wat beter te laden is.

Veel plezier Frummels!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:36

Ik vind dat halster van Alf wel echt helemaal geweldig Ingrid!

Zonet nog wat geprobeerd met de sulky in balans te krijgen. Hoe vinden jullie hem hangen op deze manier? Sorry mijn filmkwaliteiten zijn niet de beste :')

https://www.youtube.com/watch?v=8WtTXJY7WcY

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:48

Kiekeboefje schreef:
[ [url=m/LLQ2it.jpg]Afbeelding[/url] ]

waar woon je in de buurt? Misschien woont iemand van ons in de buurt om eens te helpen met alles goed afstellen?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:04

Patricia_86 schreef:
Kiekeboefje schreef:

waar woon je in de buurt? Misschien woont iemand van ons in de buurt om eens te helpen met alles goed afstellen?

Ik woon in het Westerkwartier, en ben druk op zoek naar iemand die mij kan helpen en les kan geven!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:56

Patricia_86 schreef:
Kiekeboefje schreef:

Ik woon in het Westerkwartier, en ben druk op zoek naar iemand die mij kan helpen en les kan geven![/quote]
waar ligt westerkwartier? Zuidholland?