[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:27

Dat was geen ongeluk. Bente sprong ergens voor opzij en toen verloor ik mijn evenwicht. Maar haar versie van ervandoor gaan was met een sukkeldrafje het rondje afmaken.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:31

Appart dat je het heel anders verteld hebt toen destijds dan. >;) :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:33

Jij haalt denk ik twee verhalen door elkaar. Heb je het niet over toen we door een scooter zijn aangereden? Toen zijn we eerst bijna in de sloot terecht gekomen en daarna zijn we over de Amersfoortse weg gevlogen tussen alle auto's door. Dood eng.

Maar toen ben ik niet van de sulky gevallen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:40

Volgens mij kan zoiets er best insluipen door tuig als je paard gevoelig is. Als je na een ongeluk of iets anders een spierscheur hebt zoals Willem bij zijn vorige eigenaar dan merk je dat direct omdat ze hartstikke veel pijn hebben en kreupel zijn. Als het er langzaam insluipt dan merk je het geleidelijker denk ik. Maar verder heb ik er geen ervaring mee.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:56

Zou wel iets zijn om overna te denken met een borsttuig ja, eigenlijk heb ik ook wel eens soms mijn twijfels bij een schoftje, ik bedoel een zadel moet toch ook passen ? Een schofttuig licht soms ook helemaal niet mooi als een paard of pony heel breed is. Zo heb ik bij Buck drukplekken op zijn rug.

IK HEB KAARTJES VOOR JUMPING AMSTERDAM!!!!!!!!!!!!! zaterdag avond, lekker vermaken. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:05

Ja sommige schoftjes passen inderdaad vrij slecht en dan heb je ook nog mensen die hem echt OP de schoft leggen in plaats van een klein stukje erachter. Of mensen die hun onderlegger niet even omhoog trekken het schoftje in zoals je wel met een dekje onder het zadel doet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:11

Wat ook wel grappig is mijn osteopaat zei dat ze vaak bij menpaarden tegenkwam dat ze rondom hun schoft vastzitten of strijf zijn. Ze zei dat dat idd vaak met slecht passende schoftjes te maken heeft of mensen die hun sulky niet in balans hebben en te veel op de schoft drukken. Willem was overigens super soepel en helemaal in orde op die plaats dus dat vond ik een fijne bevestiging dat mijn tuig en wagen goed zijn afgestemd op hem.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:16

Leuk Lieselotte! Zaterdagavond heeft een leuk programma!
Ik zou misschien vrijdag gaan, maar ga toch niet.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:30

Ik ga zaterdag ook naar Jumping (overdag)! Heb er erg veel zin in, maar het gaat, iig overdag, vgm wel héél erg druk worden!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:34

Was vorig jaar prima te doen op zaterdag middag hoor. Was wel druk, maar denk dat je dat altijd kunt verwachten met zon evenement. ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:46

Ik ben een tijdje stil geweest, maar wel meegelezen. Ga proberen weer actiever mee te praten.
Maar ik wilde diegene die de bitjes van MHS aanraadde bedanken. Pony loopt er super op! :D
Gisteren onze eerste les rechtrichten gehad.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:37

ayla gefeliciteerd! Y)(^)

Pelryo welk bitje heb je nu?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:37

Ja klopt, is er natuurlijk altijd wel druk. Maar ik, en ik ga er al jaren heen, heb nog niet mee gemaakt dat het helemaal is uitverkocht. Er waren bovenin en in de hoek altijd wel stoelen vrij, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik altijd in de avond ging, dat scheelt misschien ook. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:40

Ik twijfel of ik zaterdagavond zal gaan. Ik ben er nog nooit geweest haha. Mag je zelf plaatsen kiezen of zijn alle plaatsen wel goed, dat je het goed kunt zien zegmaar?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:44

Jelleee schreef:
Ik twijfel of ik zaterdagavond zal gaan. Ik ben er nog nooit geweest haha. Mag je zelf plaatsen kiezen of zijn alle plaatsen wel goed, dat je het goed kunt zien zegmaar?

Ik vind het altijd erg spectaculair! Dus ik raad het je zeker aan. Alleen de kraampjes vallen altijd tegen, tenzij je een geldboom in je tuin hebt staan! ;)
Ik vind het het fijnst om aan de lange zijde te zitten, vooral bij de dressuur, omdat je dan zeg maar het "zijbeeld" ziet. En hoe lager, hoe beter vind ik. :) Dit jaar zit ik in vak E (de hoek) want er waren verder geen plaatsen vrij, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:15

Thanks! Ik zal eens kijken wat mogelijk is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:25

Lieselotte je ontwijkt nu mijn vraag. Heb je het over dat ongeluk? Anders zou ik graag horen hoe ik het volgens jou heb verteld.

Jumping Amsterdam lijkt mij ook nog wel eens leuk om heen te gaan. Dit jaar ga ik niet.

Wat fijn dat willen helemaal los is! Ook rond zijn schoft. Dat is inderdaad wel een bevestiging van goed passend tuig.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:50

Happy B'day Ayla!

Even geen tijd om op de rest te reageren, doe ik vanavond misschien nog ff.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:53

Zo lijkt Horse Event me ook leuk, misschien ga ik daar dit jaar heen. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:01

Ik wil dit jaar in elk geval naar paard&koets!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:13

Myrthe: Ik vroeg dit me af aangezien ik net een nieuw hoofdstel heb gekocht en iets te weinig verdien om mij nog een nieuwe te kunnen veroorloven..
Mira: Als ik wil langelijnen met mijn normale hoofdstel(zonder bit, geen bitloos hoofdstel) hoe kan ik dit dan het beste doen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:15

Paard en Koets ben ik 1x geweest, vond ik minder spectaculair dan jumping.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:20

gefeliciteerd Ayla Y)(^)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:48

OneAndOnlyx schreef:
[naam verwijderd]: Ik vroeg dit me af aangezien ik net een nieuw hoofdstel heb gekocht en iets te weinig verdien om mij nog een nieuwe te kunnen veroorloven..
Mira: Als ik wil langelijnen met mijn normale hoofdstel(zonder bit, geen bitloos hoofdstel) hoe kan ik dit dan het beste doen?

Oh oke ik duim voor je dat hij er goed op reageerd :) maar eerst moet je wel wat grotere hulpen geven en dan steeds kleiner proberen te maken, snap je? :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:55

OneAndOnlyx schreef:
Myrthe: Ik vroeg dit me af aangezien ik net een nieuw hoofdstel heb gekocht en iets te weinig verdien om mij nog een nieuwe te kunnen veroorloven..

Wat Myrthe al zei eerst grote hulpen en dan ze steeds kleiner maken. Wat voor hoofdstel heb je? Je zou ook een gewoon stalhalster kunnen proberen zo ben ik ook begonnen