35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:34

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:57

Dat is een speciaal kleurtje. Denk dat 3 jaar misschien wat jong is?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:57

Buddy blijft. Dunya had Bixie, 149 punten. Nr 1 had 154 punten. Dus ze was reuzetrots. Een foutloze proef!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:10

Mooie prestatie, knappe Buddy. Was dat de laatste aankoop? Sorry ben het even kwijt nu ik wil reageren hahaha. Maar als dat zo is, zeker een goede koop :)

En die witte pony hierboven, ja mooi om te zien, maar jee sorry dat ik het zeg hoor, nog maar 3 jaar maar al wel volop bereden in alle gangen, en springen, door een 14 jarige? Beetje vroeg naar mijn idee.
Maar goed, sportpony is het zeker zo te zien.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 23:20

Maar welsh en super braaf gaat niet altijd samen zeker niet in de sportpony categorie is mijn ervaring. Zijn toch vaak pittige beestjes. Wel braaf misschien maar wel vaak loperig. Is een new forest niets?

Leuk zeg Anke!

Iemand hier ervaring met hoefschoenen? Zit te denken aan de Equine Fusion All Terrain maar vind het"eng" om zomaar te kopen. Zou het fijn vinden om eerst te passen met iemand erbij die er verstand van heeft.....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:39

Geen ervaring met hoefschoenen. Altijd ijzers eronder als het nodig is.

Buddy is morgen precies een week hier.
Was op proef. Besloten dat hij mag blijven. Topper!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:40

Ik hou er ook niet van als driejarigen al zover doorgereden worden.
Springen is voor hun 5e af te raden ivm groei vd rug.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:57

Wat een schatje die buddy!
Bijna overal oortjes baar voren.

Ben het eens met Anke en isapaardje, 3 jaar jong en dan al zo bereden..
Ik begon pas met 4 jaar met ozzy, toen 10 dagen op vakantie met hem naar de Loonse drunense duinen puur recreatief en alles in zijn eigen tempo.
Daarna jaartje laten staan.
Denk dat dat het beste is.
Pas nu hij 8 jaar is wordt hij volop bereden.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:23

Ik zou zo'n pony om die reden dus sowieso al laten staan, hoe braaf ze ook zijn.
Maar goed; je weet het niet altijd natuurlijk als je een wat oudere pony koopt, hoe vroeg hij is ingereden.
En die Buddy is echt een lotje uit de loterij lijkt wel. Wat een brave knapperd is dat :)

New Forest is wel direct stuk groter dan Welsh.
Misschien Dartmoor nog wat? Of een kruising met Welsh, zodat je toch beetje dat type behoudt?

Want inderdaad, sportpony en rustig braaf, is niet altijd goede combinatie. Veel van die kleine sportpaardjes zijn van die neuroten in mijn ogen :+

Hoewel ... kijk ik dan weer naar de foto's van Buddy, is dat toch ook aardige brave sportpony-achtige :)
Wat is het voor ras?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:18

Principal: heb deze pony voorbij zien komen, vind het type en model erg leuk, alleen vind ik de kleur vreselijk, sorry als ik nu iemand vreselijk voor het hoofd stoot :o
Daarnaast is Zuid Holland, Zeeland, Brabant, Limburg, Achterhoek e.d. me veel te ver rijden.

Anke: Buddy vind ik erg leuk <3

Ben er ook al achter dat lang niet alle welshjes geschikt zijn om door jonge kinderen te worden gereden, ze zijn onder het zadel vaak net even een maatje teveel.

Vorige week stond er New Forest te koop in Urk, de ideale pony voor sport en recreatie, voor knuffelen en tutten, ideale maat, ideale leeftijd (9), incl alle toebehoren 2500.
Helaas is een dergelijke pony roversgoed en was ik 6 min. nadat de pony op Faceboek stond al de nummer 3 die langs wilde komen :(
Pony is 's avonds gelijk opgehaald door de 1e kijker.

Ik zoek een pony tot 11 jaar, B of C, knuffel opstal, rustig maar wel voorwaarts onder het zadel, onder het zadel B dress. en BB springen klaar.
Rustig met het hoofd (kom heel veel pony's tegen die heel erg onrustig zijn met het hoofd, en dan bedoel ik niet dat ze het hoofd zo nu en omhoog doen, maar echt ineens gaan sterrekijken, op en neer bewegen etc.

Tot dusver was de pony die we zouden kopen maar die Elina nog even snel in de arm beet de meest ideale pony onder het zadel voor haar, baal er nog steeds enorm van dat de pony beet.
Maar wilde hierdoor echt niet verder met de koop, vertrouwen in deze pony was helemaal weg, vooral omdat er totaal geen reden voor was dat ze beet en de manier waarop ze beet, oren plat in de nek en de mond wagenwijd open, Elina had op 2 plaatsen een groot blauw plek van ongeveer 5 bij 3 cm. Het was dus echt niet een vriendschappelijk "bijtje" :(

Zag bij ons op de buurt een welshje in de wei staan tussen de Friese paarden (handelaar) leuk beestje leek het wel, we zijn er nog even naartoe gefietst om hem of haar even beter te bekijken, maar toen stonden ze helemaal aan de andere kant van de wei.
Zal eens even informeren, zou net wat zijn, de wereld uit om een pony en vervolgens eentje op nog geen km afstand kopen, haha.
Maar goed ik weet helemaal niet hoe of wat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:01

Buddy kan bijv niet tegen snoepjes/lekkers tussendoor. Dan wordt het een monster. Blijft hij bedelen en opdringerig doen.
Als je de kenmerken en eigenschappen van een pony leert, heb je er een super leuk dier aan.
Natuurlijk moeten de minpunten geen groot obstakel vormen.

Jammer dat je zover uit de buurt woont. In Noord Limburg zit een handelstal die kleinschalig kinderpony's doet. Kun je de wensen doorgeven en meldt hij als er eentje matcht. Krijg je filmpjes en dan kun je gaan kijken. Zo hebben we Buddy ook gevonden.
Die wat te koop staan én braaf zijn. Meestal zo weg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:07

Ja die nare eigenschap heeft Yoob ook. Zodra je hem wat voert, hoe klein ook, kun je niets meer met hem beginnen. Kwam ik snel achter toen ik wilde proberen of ik hem ook iets van vrijheidsdressuur kon aanleren mbv snoepjes. Zo werkt het nl. bij Isabella. Die gaat niet schooien, maar juist haar best doen als ze weet dat ze wat lekkers kan verdienen.
Yoob dus omgekeerd, maar geen probleem, want hij doet het nu gewoon omdat hij het leuk vindt en omdat ik het van hem vraag; juist zonder lekkers dus. Nog beter eigenlijk hahahaha.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:21

Kyara ook, die moet je tussendoor ook niets geven of iets bij je hebben dan wordt ze zo chagrijnig als ze het niet krijgt.
Ben haar aan het scheren, pff wat een crime zo'n kleine pony, een aanslag op mijn rug :(
Het ergste moet nog, de benen en tussen de benen en nog een stukje bij het hoofd en aan de onderkant bij de overgang van hals naar hoofd, hoofd zelf doe ik niet.

Nu eerst maar even met het eten aan de gang, Kyara staat buiten met een vliegendeken op, want doordat het haar eraf is voelt ze de vliegen natuurlijk veel beter.
Nu maar hopen dat ze morgen met de les die grappen als, bokken bij de galop omdat ze het warm heeft en gaan rollen als we de buitenbak vol los zand in gaan :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:34

Woensdagmiddag pony kijken nog geen km van ons huis :)
Welsh C, 7 jaar beleerd voor de kar en onder het zadel.
Geen idee verder hoe of wat, maar zo dichtbij gaan kijken kan natuurlijk altijd :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:07

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:10

Die is zeker knap Ulfeino maar ook 4 jaar en echte Welsh. Als ik je berichtjes zo lees denk ik eerlijk gezegd dat dat "een maatje te groot" is voor je dochter? Niet aanvallend bedoeld hoor :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:23

Dat is een flinke werker. Leuk voor aangespannen werk voor een volwassene.
Vaak worden die op oudere leeftijd wel wat rustiger.

Ik zag ook steeds prachtige pony's. Een super mooie 3 jarige palomino voor 800,-. Handen jeukten. Zo moeilijk om dan niet te doen. Was niks voor Dunya.

Buddy doet alles heel braaf. Ook die Bixie. Alles eromheen. Thuis pas een extraatje in de voerbak. Dat gaat goed. Dus gewoon strak daaraan houden en hij is lief. Anders echt bedelen met de voorbenen en tegen je duwen voor wat lekkers.
Gelukkig wordt Dunya dan bang en dus makkelijker om het niet te doen. Ze heeft het nu 2 keer toch gedaan en er last van ervaren. Handig. Ik weer uitgelegd. Dus vermoed dat ze het niet snel meer zal doen.

Scheren zijn ze vaak eerste week wat joliger. En gevoelig idd op vliegen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:09

IngridM schreef:
Die is zeker knap Ulfeino maar ook 4 jaar en echte Welsh. Als ik je berichtjes zo lees denk ik eerlijk gezegd dat dat "een maatje te groot" is voor je dochter?

Dat was eigenlijk ook mijn idee.
Daarbij, pas net onder het zadel, maar hij loopt aan de teugel of hij al meerdere wedstrijden gelopen heeft. Tenzij ik ouderwets ben hoor en echt rustig aan wil beginnen zonder direct in de krul te gaan rijden, maar goed, dat ter zijde.
Het is zonder meer een mooie pony om te zien, inderdaad leuk voor de wagen om afstanden mee te maken :)

Hoewel ... de mijne had vandaag ook wel zin in lopen volgens mij en omdat ik niet weg wilde met de kar, ging hij zichzelf maar beweging geven :) ... let op zijn capriolen op ca. 20 seconde; hij weet van gekheid niet welke kant hij nu op wil en gaat waar hoge school paard worden hahahaha

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:42

Kyara staat weer volledig geschoren en daarna gewassen weer opstal met een vliegendeken op, volgens mij is ze blij dat het haar weg is :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:13

Ja zweten en dan opdrogen gaat flink jeuken onder de vacht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:13

Grappig filmpje!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:34

Ik heb hier tijd terug de menponys ook geschoren, hadden nog veel haar onder de buik wat ging broeien, nu hebben ze een stuk meer fut tijdens het werk!

Braaf gereden oudere pony kan een kind heel veel vertrouwen geven en beetje fijn na te rijden geklasseerde pony vanaf 14-15 kost vaak minder dan een 'jonge belofte'. Maar houdt de hobby vaak wel leuk!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:30

Ja haar blijft lang zitten dit jaar. Het is ook wel erg vreemd weer.
Yoob is tijdens onze vakantie enorm aan het verharen gegaan, is nu bijna glad, alleen het wit onder zijn keel en zijn benen zijn nog een stuk langer. Ziet er maf uit :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 12:14

haha dat Yoob filmpje. Hij is best groot he ?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:35

Kyara was keurig en heel snel de wintervacht kwijt, alleen is de zomervacht wel mooi glad en kort maar toch ook best wel dik, jeetje wat een haar kwam eraf.

Deze week ook nog kijken bij een New Forest pony van 1.36 en 7 jaar oud.
Goed doorgereden, dressuur, springen, cross, buitenrijden etc.
Super braaf en geschikt voor beginner.
Heb voor donderdagmiddag een afspraak, maar heb gevraagd of woensdagmiddag ook kan, dan gaan we eerst bij deze kijken en later bij die in ons dorp.