Morgen m'n laatste tentamen en dan lekker vrij!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marlous schreef:Ik ga sowieso bitloos. Heb een bitloos hoofdstel waarmee ik LL wil gaan doen.
Dat met wandelen vind ik wel een goed idee! Dan heb je ook nog een doel met het wandelen
Marlous schreef:Heb gister het lange lijnen geprobeerd, was niet zo'n succes. Ze snapte het eerst niet, en toen ik der een klein tikje wilde geven zodat het misschien duidelijk werd dat ze moest lopen, gaf ze een bok! Toen ben ik er naast gaan lopen i.p.v. er achter, want ik vertrouw het niet helemaal.
Zijn jullie nooit bang om een trap te krijgen?
En heeft iemand tips hoe ik duidelijk kan maken dat het de bedoeling is dat ze loopt? (ik longeer der niet, aangezien ze nog maar 2,5 is en ook last heeft van een knie die op slot schiet) Ze weet trouwens dondersgoed wat 'stappen' etc. betekend. Maar snapt het gewoon niet dat ik niet voor der loop..
Marlous schreef:Heb gister het lange lijnen geprobeerd, was niet zo'n succes. Ze snapte het eerst niet, en toen ik der een klein tikje wilde geven zodat het misschien duidelijk werd dat ze moest lopen, gaf ze een bok! Toen ben ik er naast gaan lopen i.p.v. er achter, want ik vertrouw het niet helemaal.
En heeft iemand tips hoe ik duidelijk kan maken dat het de bedoeling is dat ze loopt? (ik longeer der niet, aangezien ze nog maar 2,5 is en ook last heeft van een knie die op slot schiet) Ze weet trouwens dondersgoed wat 'stappen' etc. betekend. Maar snapt het gewoon niet dat ik niet voor der loop..
merrieveulen schreef:Marlous schreef:Heb gister het lange lijnen geprobeerd, was niet zo'n succes. Ze snapte het eerst niet, en toen ik der een klein tikje wilde geven zodat het misschien duidelijk werd dat ze moest lopen, gaf ze een bok! Toen ben ik er naast gaan lopen i.p.v. er achter, want ik vertrouw het niet helemaal.
ik begin bij dergelijke paardjes met een naastloper, dat houdt het lekker simpel en voorkomt discussie en miscommunicatie met je dier.
nee, ik ben niet bang dat ze uithalen als ik erachter loop. als je paard dat doet is er iets niet 100% in jullie relatie, en verdient die enige aandacht.