Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:29

weet je wat ik wil,, dat wil ik ook wat hier boven staat ofzow

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:37

GimGirl schreef:
weet je wat ik wil,, dat wil ik ook wat hier boven staat ofzow

ja he maar dan word het een stuk duidelijker..

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:45

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:26

eigenlijk moeten eerst de oude topics gewoon volgemaakt worden..
wil niet zeuren ofzo, zeg het alleen even voordat de moderators weer een slotje erop zetten (deden ze eerst ook!!)
maar waarom is dat eigenlijk nodig, een nieuw topic?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:31

Omdat die andere een zooitje is. Mensen taxeren daar alleen maar dire paardjes voor die van hun dus dan gaat de rest natuurlijk ook niet die van hun taxeren.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:33

oh ik taxeer gewoon iedereen hoor
heb m'n eigen verzorgpaardjes geloof ik ookal in dit topic vernoemd maar dat geeft toch niet
achjaa het zal wel

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:02

en nu effe mijn Shetje

naam: Woepy
merrie
leeftijd: 1 jaar (°14/05/04)
stokmaat: 91 cm
kleur: vosje

Ze is zeer braaf en verkeersmak!
ze heeft een zeer mooie draf (vooral als ze showt )
wordt over een 3 jaar beleerd en mss voor de kar (in de verre toekomst )

komt ie..
Afbeelding

Afbeelding

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:39

aah wat een schatje zeg!!
heeft ze papieren?
zonder: 200 euro
met: 250 euro
(eigenlijk vind ik papieren niet zo belangrijk maar er zijn mensen die er anders over denken..)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:04

Ik heb de laatste pagina's even doorgelezen en het wordt er inderdaad niet overzichtelijker op.
Het is niet de bedoeling om om die reden maar een nieuw topic te openen, dus hierbij vraag ik jullie om niet teveel offtopic reacties te plaatsen en gewoon de pony's te taxeren, want dat is de vraag hier.
Mocht het een algemeen shetlandtopic worden, hoort het namelijk in de HK thuis

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 06:10

- Summy: 500 euro, erg veelzijdige pony, goed bereden en lief in de omgang, fokwaarde helaas geen papieren, mooi van leeftijd alleen vind ik haar aftekeningen niet zo mooi, maar dat is dus persoonlijk.
- Gimmy: 450 euro, verkeersmak en kan voor de kar, helaas niet goed door bereden onder het zadel. Fokwaarde en lief in omgang, ook mooie leefdtijd.
- venita, 225 euro, zelf ben ik helemaal weg van jaarlingen , ook dit is weer een schatje, goede afstammingen, ziet er al wel groot uit (maar kan me vergissen) en heeft fokwaarde.
- Jimmy, 600 euro, mooie goed gekeurde hengst, helaas vind ik 84 wel groot voor een mini (moet echt 80 cm of minder zijn voor mij) pas 3 jaar dus heeft nog een hele toekomst voor zich, ziet er wel mooi uit en is makkelijk in de omgang.
- Floortje, 250 euro, geen paieren, ervaring ontbreekt nog, wel een leeftijd met een hele toekomst nog voor zich, ziet er lief uit en is makkelijk in de omgang.
- Summer, 150 euro, weer zo'n leuk jaarlingetje, helaas wel grote maat ( ik ben persoonlijke meer voor de mini's) zomerexeem en geen papieren.
-Zorro, 800 euro, ziet er mooi oud, helas geen fokwaarde, doet het super goed in de dressuur. (eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n verstand van) maar hij ziet er gewoon als een lieve en betrouwbare shet uit! Geniet er maar van!!!
- Kiki, 300 euro, mooi groot van maat, dus fijn om te berijden, merrie dus fokwaarde, helaas geen papieren, ik vind haar uitstraling persoonlijk niet zo moo, maar dat kan ook aan de fotoos liggen.
- Tinky, 150 euro, zoals gezegd kan nog niet veel, is wel al verkeersmak, geen papieren, ziet er nog niet zo mooi oud, is ook jaarling merrie dus fokwaarde.
- Nino, 450 euro klinkt als de idelae hengst, ik kan er niks meer over zeggen!!! in ieder geval nog veel plezier met hem!
- isabella, ook al zo'n erg mooie en fijne shet in de omgang, is ook goed in de sport en heeft fokwaarde en papiere, is mooi aan de maat en leeftijd. Echt een super leuke shet heb je, wees er maar trots op en geniet van haar!
- Turbo, 300 euro, wel ingereden, geen fokwaarde, ziet er gewoon uit, gee uitblinker!

Zozo, dat was nog een heel werk, maar ik hoop dat het het waard was en dat jullie mijn lieve jaarling shet ook even willen taxeren, ik stel u voor:

Sosse

Afbeelding

naam: Sosse
papieren: geen, wel een paspoort.
stokmaat: 70 cm het is echt een mini.
merrie
karakter: bang voor mannen, cijfert zichzelf weg, valt niet op in de groep maar is wel de liefste die er bij loopt, ik kan er alles mee doen, is ook verkeersmak en geeft makkelijk voetjes.

sosse uit de wintervacht.

Afbeelding

Afbeelding
zo klein is ze nou, dat je er gewoon over heen kan staan, ik ben 1.64 dus ook niet overdreven groot.

Afbeelding
en wat vinden jullie van mijn kleine pluize bolletje, ze is gewoon onweerstaanbaar lekker

ik denk of weet bijna wel zeker dat ze niet zo veel waard is nog, maar ze gaat toch voor geen goud weg!

groetjes Elianne

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:30

Sosse: Ik vind haar super leuk zeg. Ze is denk te klein als rijpony en ook omt e mennen zal ze neit snel in een span passen. Maar ik vind har erg leuk en zou toch wel 200 euro voor haar betalen.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:36

karoliena schreef:
Sosse: Ik vind haar super leuk zeg. Ze is denk te klein als rijpony en ook omt e mennen zal ze neit snel in een span passen. Maar ik vind har erg leuk en zou toch wel 200 euro voor haar betalen.

jawel dat past wel gewoon een kleinlicht karretje en minimaat tuig .. teminste ik ken een shet ook zo klein..

ik taxeer hem op 150

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:16

Ja ik weet dat het wel kan. Maar vind maar eens pony's van dezelfde hoogte als je een meerspan wilt.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:28

haar zusjuh!!! die is dit jaar geboren en van dezelfde vader en moeder lijkt als 2 druppels water op sosse, en inderdaad word een mooi span!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:50

geen nieuwe taxaties meer?

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:34

maxwell is een grijze mini shetlander heeft geen papieren
hij is 2 jaar ongeveer 85 centimeter
het is niet echt een kinderpony
hij kan voor het karretje en is verkeers mak ponytje !
Afbeelding
in de sneeuw
Afbeelding

Afbeelding
beetje onduidelijk!

Afbeelding
Afbeelding
deze is klein omdat de foto met een mobiel is gemaakt!

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:22

maxwel = 100 euro (omdat hij 2 is en hij vet klein is dus als kinderpony geschikt zou zijn mar dat dus niet is...en geen papieren heeft)

mijn ponys:

billy
hengst
5 jaar
ingereden, en kan voor de kar,verkeersmak, kan 80 cm springen (los) en is heel lief voor een hengst..
geen papieren
92 cm
Afbeelding
Afbeelding

willy
merrie
4 jaar
ingereden, verkeersmak, is aan het leren voor voor de kar, kan redelijk springen, is superlief en een echt kinderpony
heeft 2 vuelens gehad
geen papieren
91 cm
Afbeelding
Afbeelding (btje oude foto)

lexus
merrie
4 maanden
verkeersmak, superlief, en nieuwschierig, en een echte kinderpony... ze wordt steeds mooier en ze heeft hele goede gangen...
geen papieren
wordt ongeveer 90 cm
Afbeelding 2 maanden oud
Afbeelding 1 maand oud

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:26

sosse taxeer ik op 150/200 maar ligt eraan hoe oud ze is

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:47

sosse een jaarling, bedankt voor je taxatie eefietje!

billy, 200 euro, vooral omdat hij voor de kar is beleerd. Verder jammer dat er geen papieren bij zitten, mooie hengst.

willy 250, fokwaarde, helaas ook geen papieren, en ook helaas nog niet voor de kar beleerd wel, onder het zadel.

lexus 100 euro, omdat ze nog niks kan en zo jong nog is. Wel echt super schatig zeg.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:15

zag de taxartietopic

wou eens weten wat een ander ervan denkt

verhaal

deze shetlander staat te koop op internet voor goed tehuis
merrie ,dik in de 20 (eigenaar weet niet precies)kan ook 23 zijn
stokmaat 115m,geen paspoort ,geen chip ,geen stamboekpapier
eigenaar gesproken aan de tel
merrie moet weg omdat meisje die er op rijd haar te sloom vind(foto zegt genoeg)
ze gaat niet in galop ,wel braaf in omgang kinderen
wil niet meer dik worden ,is te schraal en mist een kies achterin al
mag geen veulen meer

eigenaar heeft me vanavond een mail gestuurd ,dat ik voorkeur heb en haar voor 300 euro mag ophalen
ik vind teveel aan geld voor zo oudje

wat is ze waard denken jullie

Afbeelding

kan me voorstellen dat ponytje afgestompt zou zijn en daarom niet in galop wil zo te zien aan de rijstijl

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:46

Nou sorry zeg dat ze daar dan nog mee rijden. Vind het echt zielig als de merrie niet meer wil rijden lijkt het me wel duidelijk dat ze er te oud voor geworden is. Ik zou voor haar maximaal 25 euro geven.
Gewoon zodat je haar gekocht heb en geen cent meer. De merrie is oud en op en kan alleen nog maar op het land staan en verder niets meer.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:56

Wat belagelijk gewoon, als ik zoiets wist van bij mij in de buurt zou ik er de dierenbescherming bij halen. Ik kan dat geen rijden noemen wat dat kind doet. Ik zou voor de pony 100 euro geven, gewoon alleen al om het idee dat ze daar in ieder geval weg is, uit medelijden dus. Maar in ieder geval geen 300 euro.

Ik hoop dat ze een goed huis krijgt waar ze gewoon rustig van haar oude dagje mag genieten, en misschien dat er af en toe nog best een klein kindje op kan stappen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:38

Voor die laatste zou ik max. 50 geven.
300 is van de zotte, daar koop je een gezonde grote braaf bereden shet van een jaar of 8 voor.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:54

bedankt voor jullie taxaties
dat was dus nog minder dan ik geboden had
had 125 geboden dacht dat dat zo beetje de slachtprijs zou zijn??

kreeg vanmiddag pissig mailtje terug ,dat ze absoluut de 300 waard is volgens paardenfokkers en hoefsmid vanwege de 115m stokmaat en daaronder niet verkocht word
tja dan moeten ze haar maar houden ,jammer inderdaad voor het paardje

heeft dus een echte geldwolf als eigenaar en dan bij de advertentie zetten ,goed tehuis geen handelaar jajaja

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:05

nouja zeg!!!
ik weet niet wat de slachtprijs is, maar een oude shet is niet veel meer waard...
ik zou 75 euro zeggen (maximum) want helaas is dit beestje gewoon niks meer waard...
belachelijk hoe dat meisje rijdt... dat kleine kinderen niet netjes kunnen rijden op een shet dat is logisch, maar dit gaat toch wel iets te ver