NMPRS merriekeuring 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:50

Zooo, wij zijn weer thuis. Wat een dag joh. Wat was het heet!

Sandra behaalde een 3de premie
Ginny behaalde een 1ste premie
Iljo's smooth Criminal behaalde een 2de premie
En als klap op de vuurpijl, behaalde sebastopol's jeetje een 1ste premie en werd zij kampioen kleine maat.

Heb volgens mij nog nooit zo veel gerend als vandaag, maar ben zo trots op mn paardjes.

Vond het weer een super georganiseerde dag en vond het leuk om iedereen weer gezien en gesproken te hebben.

marsyl

Re: NMPRS merriekeuring 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:24

Ik vond het ook een geslaagde dag!!
Heerlijk genoten van alle paardjes en de gezellige sfeer :j

Florian heeft een 2e premie behaald, waar ik super trots op ben. Hij heeft zich super gedragen <3

Was ook de eerste keer voor mij op de keuring vond het heeeeel spannend dus ben allang blij dat alles goed ging!! :D
1 ding weet ik zeker volgend jaar ga ik weer :D

Blij met m'n mini's hihi
Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:44

Hier een super leuke dag mijn dametjes zagen er prachtig uit klaargestoomd door Tina en Huub.
Mocha een prachtige 1B en Baybe 2B, Bay misschien wel wat meer van verwacht maar commentaar kon ik me in vinden.

En eigenlijk het leukste is dat het hengstveulen van 'mijn' Billy (LM's Buckskin Billy) die verkocht is naar Zweden, kampioen hengstveulens kleine maat werd! :D

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:44

En een hoop blije bokkers vandaag gezien. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:49

Hier was het een beetje tegengevallen. Volgens mij is mijn kijk erop een beetje weg :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:09

allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie mooie resultaten en premies, heb weer erg veel leuke mensen gesproken en erg veel mooie paardjes gezien,

mijn dag was echt geweldig, totaal niet verwacht dat het zó goed zou gaan, onze kleine Saphira moest gelijk om 9 uur de ring in en kreeg een 1A premie, ze ging door naar de kampioenschappen waar een paar andere veulens nét iets beter gevonden werden, maar ik was al helemaal verguld <3, toen kwam Camille aan de beurt en die liep de sterren van de hemel, ze kreeg een 1A premie en ging door naar de kampioenschappen , en uiteindelijk werd ze algemeen dagkampioen, wat een blijdschap en wat een emoties, zo blij en trots op mijn meisjes <3

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:11

Gefeliciteerd allemaal met de super resultaten!!

Ilse en Jolanda, dik verdiend hoor! Wat een knappe merries :~

Zelf mag ik ook niet klagen. Behoorlijk onzeker deze dag tegemoet gezien, maar die onzekerheid was nergens voor nodig want het harde werken is beloond!

Jupiter behaalde een prachtige 1B premie en Bucks zelfs 1A waarna ze mee mocht lopen in het kampioenschap.
Alsof dat allemaal nog niet genoeg was, werd ze ook nog bekroond tot Reserve Kampioen kleine maat <3
Wat een dag!! Ik ben zooooo blij en trots :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:06

Verder geen uitslagen, verhalen, ervaringen of foto's? :?

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:26

Gefeliciteerd met jullie prachtige resultaten!

Ik heb zo genoten gister, wat een leuke dag!

Precious had een 3e premie en ik kon me heel goed vinden in het commentaar, ze had ook een heeeele sterke rubriek en heeft het verder echt super gedaan! Nu is ze naar haar nieuwe eigenaar verhuist, dat is wel even moeilijk natuurlijk.

Coletta liep een 2A premie met als commentaar dat ze bespiering miste en dat ze meer mocht bewegen. Ik ben allang mega trots op haar! Ze liep 2e in haar rubiek en heeft haar heel goed gehouden ondanks dat ze echt geen zin meer had. :D
Super trots op de dames dus! :))
Afbeelding

Afbeelding

Ik zag bij mijn ring met coletta veel mensen fotos maken, heeft iemand wat? Ik ontvang ze heeel graag. Het liefst via pb ivm rengezichten. :') :+

Ook echt heel leuk om mensen te spreken en zien en de paardjes in het echt te zien. :D

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:39

Iedereen van harte proficiat met de resultaten!!

Ook wij zijn weer super tevreden naar huis gekeerd! 3 zelf gefokte paarden mee, en 3 1ste premies :D Kiss kreeg 1B, Esperanza en Gucci 1A. Ze kregen alle 3 ook prachtige commentaren van de jury!
Nieuwe eigenares van Esperanza ook helemaal in de wolken, super leuk dus :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 11:21

else deze is leuk toch?

Afbeelding

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:26

Hahaha mijn gezicht is in elk geval happy. :))

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:55

Heel erg leuk. Gefeliciteerd.
Sophie ik vind je paardjes heel erg knap om te zien. Vooral op gucci ben ik verliefd. Ik was blij dat ik niet bij jou in de ring stond hahaha. Oke met esperanza in de kampioensring hihihi

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 11:58

ik vind Gucci ook zó prachtig, wat een sierlijk paardje is het toch, wat is het eigenlijk voor kleur? ook apart :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:07

Ik had gehoopt op meer.

Obi was wat onder de indruk van de jury en het lawaai, dus die strekte zijn hals helemaal niet zo goed. Qua draf vond ik hem dan weer heel erg sterk, hij draafde mooi ruim en ging zelfs een paar passen heel gaaf lopen.
Commentaar van jury was ik zelf niet bij maar ze konden mij zeggen; "klassiek type, zeer goede beweger, voorhand smaller als achterhand. en iets met ze benen opscheren(?)" Had bij hem gehoopt op een 1ste premie, maar is een 2de geworden. Wel van andere weer heel leuke commentaren op hem gekregen, waren veel mensen die bij hem stopten om eens te bekijken. Dat maakt mij dan weer heel trots op hem :D is toch een teken dat hij aanspreekt hihi

Appie had ik achteraf gezien beter niet de ring in genomen. Smorgens oogde hij nog wat voller maar toen hij de ring in moest had hij zo zitten stressen (wat resulteerde in heel wat mest) en was hij weer helemaal ingevallen :( Zijn tijd komt nog wel :)
Ga hem lekker laten rijpen in de weide, laten aankomen, en dan volgend jaar krijgt hij wel opnieuw een kans om dan wel te knallen (als hij er klaar voor is)

Muis liet zich helemaal niet zien tijdens het opstellen. Draaien, klieren, hoofschudden. Jury had er heel wat werk aan om haar goed te kunnen beoordelen. Draf was dan weer super, kon haar niet bijhouden.
Commentaar was ik het 99% mee eens. Enige wat ik niet vond was dat muis een onderhals had. Toonde zo wel omdat ze haar hoofd als een idioot achterover sloeg af en toe. Dus kan snappen dat ze het vernoemen. Verder waren haar verzenen te stijl, kruis te kort, klassieker type en onbespierd. Wel een merrie met kans op een 1ste premie moest ze wat bespierder zijn.
Vind zelf dat haar schoft minder ontwikkeld oogt net als dat ze nog wat kracht mist af en toe.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:37

Super leuke en gezellige dag gehad op de merriekeuring gisteren! Iedereen gefeliciteerd met de behaalde premies, heb heel wat blije gezichten gezien! Zelf heb ik van dichtbij meegemaakt hoe Camille van Jolanda aan het einde van de dag de dagtitel pakte en de blijdschap die dan losbarst is zo ontzettend leuk om te zien, nogmaals van harte gefeliciteerd Jolanda en familie, welverdiend!
Mathilda ook gefeliciteerd met je 1a premie met Chakira, helemaal top!
En dan heb ik Bucks van Linda in actie mogen bewonderen, wat een knappe merrie is dat en vooral in het gangwerk maakte ze indruk op me, een merrie om zuinig op te zijn.

Dan Sebastopols Jeetje, letterlijk van de markt geplukt door Ilse van der Kallen :D echt, wat een supermooie merrie is dat, gefeliciteerd met het reservekampioenschap!

Verder hoop ik maar dat niet teveel mensen teleurgesteld naar huis zijn gegaan en ik wilde niet op je posts reageren Sara maar ik doe het toch en dat is echt niet om vervelend te doen want je doet je best om je dieren zo goed mogelijk voor te bereiden maar als ik je 1 tip mag geven: als een keuring is geweest kun je natuurlijk teleurgesteld zijn maar jij blijft maar door-analyseren en bedenken en je afvragen waarom jouw paardjes een premie krijgen waar je het duidelijk niet mee eens was. Je moet je gewoon bij het juryoordeel neerleggen, klaar, het blijft een jurysport. Ik heb je paardjes niet allemaal in de ring gezien, wel een van de 2 merries in de ring, het zijn leuke merries maar niet direct dat ik persoonlijk zeg: die springen er echt uit, leuke types maar verder niet meteen eye-catchers. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. En je zei het zelf al maar je had Appie beter thuis kunnen laten want hij zag er echt compleet uitgeblust uit en ja, schraal. Je wist zelf al van tevoren dat ie niet optimaal in conditie was door alles wat ie heeft meegemaakt en je hebt hem meegenomen in die braadpan die de buitenring gisteren toch was, ik zou toch aan het belang van het veulen hebben gedacht en hem lekker thuis hebben gelaten met deze weersvoorspellingen, zijn tijd komt nog wel want hij is nog zo jong.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:54

Ik denk dat het logisch is dat ik er over nadenk en afvraag hoe en wat. Het is niet dat iemand je van zijn eigen komt aanwijzen en voordoen hoe alles moet en hoe je een goede NMPRS fokt. Dit is mijn 2de merriekeuring (waarvan de eerste waar ik alles zelf doe) en had hoge verwachtingen van Obi en Muis. Dat ik 1ste premies verwachtte hoeft niet te betekenen dat ik het niet eens ben met de commentaren van de jury.
Heb bij muis bij enkele dingen meer uitleg gevraagd en gekregen en daar kan ik wat mee en ga ik ook mee aan de slag, misschien dat ik haar volgend jaar of het jaar erna wel op en top krijg en dan wint ze misschien wel de 3 punten die ze nu te kort had. Vind dat toch iets waar ik mee bezig moet zijn, hoe kan je anders verbeteren?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:06

Je komt echt nog maar net kijken Sara, en hoe je een goede NMPRS fokt? Dat moeten we je denk ik over 10, 20 jaar eens vragen want trek toch maar minimaal die tijd ervoor uit om een fokkerij op te zetten, laat staan dat je alleen maar goede NMPRS paardjes fokt, het kost gewoon TIJD en ervaring.
Vraag maar aan stal Sebastopol bv :)
Zeker qua fokken blijft het altijd een leerproces, hier pas je wat aan, daar doe je het dan weer anders, de meesten die ooit begonnen zijn zouden nu een heel ander antwoord geven dan toen ze net begonnen met hoe zijn hun ideale paardjes zien. Dat is ook helemaal geen probleem, het is ook heel normaal dat het een proces is. Ik heb alleen het idee dat jij alles veel en veel te snel wilt, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)
Natuurlijk is het goed dat je erover nadenkt en probeert aanpassingen te doen zodat je wellicht wat hoger kunt eindigen op een keuring, alleen je hebt nu eenmaal met je "materiaal" te maken (je merries) en aan hun type kun je niet zoveel veranderen, misschien wel qua training of voeding; alleen denk ik dat je ook gewoon eens blij moet zijn met wat je hebt, en niet te veel knutselen. Zorg dat ze het jaarrond goed in conditie zijn, gooi ze niet ineens op een rigoreus afslankschema en probeer ze op alle punten goed bespierd te hebben, al blijft dat altijd een hele klus.
En verbeteren blijft moeilijk, voor iedereen en dat ga je echt niet redden in 1 generatie.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:23

Wij hebben ook een erg leuke dag gehad.Veel mooie paardjes gezien en kon me met mijn lekenkijk vaak wel vinden in de primering.Was super trots op een nakomeling van onze hengst Moondrop.Het veulen Bobby Brown van Smitty Stables werd kampioen minimaat.Iedereen nogmaals gefeliciteerd.
Verder vond ik het erg leuk voor Jolanda dat haar paardjes het helemaal super deden.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:54

Dankjewel Mathilda en Jolanda voor compliment over onze dames ;)
Gucci weet graag de aandacht te trekken, is ook altijd beetje hyper! Op weg naar huis was ze opvallend stil :P Ik heb haar niet op kleur laten testen, maar ze heeft een halfzus die net zelfde uitziet, en zij is zilver smokey black getest. We gaan er dus maar vanuit dat dit ook haar kleur is...

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:14

Gucci is een beauty <3 <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:39

Gucci is inderdaad een opvallende beauty <3

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:42

Wat was het tog ontzettend warm gisteren!
Tog veel bekende bokkers gezien, altijd leuk!
Ook een hoop mooie paardjes voorbij zien komen!
Al met al een gezeligge geslaagde dag!

Jewel heeft een eerste premie gehaald, ben zo trots op haar!

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:11

Maris nogmaals heel hartelijk dank voor al je hulp, heel fijn :*

Sara , Maris heeft wel een beetje gelijk hoor, jij wilt het te snel, ik ben 8 jaar geleden begonnen met minipaardjes, had nog nooit een paard gehad, moest alles nog leren ( heel veel geleerd van mathilda :) ) begonnen met een nmprs paardje die te grof uitgroeide ( nu verkocht terwijl ik haar zóó lief vond) en een papierloze shetmerrie( verkocht aan een hele goede vriendin) , ondertussen heb ik na heel veel sparen en wel een erg geslaagde aankoop van camille nu eindelijk een paar supergave dieren staan, het kost érg veel tijd en geld om een goed paardje te fokken( vooral veel geld :o )
dus gewoon lekker doorgaan en telkens proberen te verbeteren, beter 1x in de twee of drie jaar een goede hengst voor je merrie dan elk jaar een voordelige

dank je wel anneke, ben nog elke dag blij dat ik camille van jullie mocht kopen( ook al vóór gisteren haha ) ik heb gewoon een geweldige klik met haar en ook met die draak van een dochter van haar, heb weer fraaie verhalen gehoord haha :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:19

Ik heb het veulen gezien en had er indd met mensen langs de kant over dat het er ongezond uit zag.

Volgens mij wist je dit zelf maar ik snap dat het moeilijk is om het thuis te laten. Zo dag heb je naar uitgekeken en veel energie in gestoken.

Misschien kan je volgende keer iemand anders om advies vragen voor een keuring? Persoonlijk vind ik het zelf ook heel moeilijk te zien of ze te dik of te dun is dus heb ik iemand om advies gevraagd en die zij ook eerlijk ze haalt als veulen een 3e premie, een 2e is denk ik haalbaar als ze er zo en zo bij staat maar het zal nooit een 1e premie paardje worden daar heeft ze de beweging niet voor.

Wil je fokken moet je denk ik stevig in je schoenen staan en streng kunnen selecteren en kunnen verkopen wat niet ruim voldoende is. Daarom heb ik besloten dat het niks voor mij is, ik vind alles lief en ben er veel te soft voor. Ik stopte bijna 1500 euro in 2 weken tijd in een veulen dat waarschijnlijk geen 300 waard was. En dat die ik nog met een cavia..

Complimenten aan de kleine maat hengstveulens die een 1e premie haalde en een wildcard, schitterende paardjes en de moeders zagen er ook zo in vorm uit! prachtig om te zien..

Voor eerst ook even bij de vertrinaire keuring gekeken, intressant om even te zien en leuke toelichting gehad, aardige da.