nmprs zomershow 12juli 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: nmprs zomershow 12juli 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:54

Hier ook 1 op dieet ook al staat ze buiten 24/7 toch staat ze met een korf om..
Ze was echt vies dik maar nu begint ze al steeds mooier te worden qua vetjes..
Ook moet ik alle lekkere suiker hapjes voo. Haar achterwegen laten.

En ben ik haar nu iedere dag aan het trainen .. al dan niet dmv longeren met longeerhulp, springen en balkjes draven..
Mennen aantal km,s .. fietsen of wandelen
En ze krijgt geen vrije dagen

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:02

Jippie, ik kan met iemand meerijden dus ik kom ook met Chiefje :)
Ik twijfel alleen of ik ook het hindernissen pacours zal doen. Thuis gaat dat allemaal best aardig, maar hij vindt het altijd allemaal heel spannend als hij meegaat. Dan wordt dat niet veel soeps vrees ik..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:05

Afbeelding
mijn tuttebel ik vind haar nu echt mooi op gewicht
Afbeelding
en zoals ze thuis loopt mag ze straks van mij ook best op de zomershow lopen <3

fiorenza gewoon doen hier thuis gaat alles ook goed maar wil nooit zeggen dat ze t daar goed doet haha

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:01

Milk is leuk <3

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:20

@Nathalie - wauuwww hoe krijg je haar zo slank :-0 Mijn kleine man krijgt uberhaubt alles suiker loos, staat van 10 tot 7 op het land ongeveer (kaal land nog wel..), en loopt standaard 4x per week aan de dubbele longe/gewone longeerlijn en andere dagen wandelen/vrijspringen etc en die is me daar toch een partij dik :') Is hij ook wel een ouderwets type shet, en heeft altijd al een hangbuik gehad.. Maar dan nog :P

Ik krijg hem alleen zo als hij helemaal niks meer mag eten hahaha

Mijn dikkie gister in het land
Afbeelding

En vd week aan de arbeid..
Afbeelding

En een poging tot netjes staan... :')
Afbeelding

Heb dus nog wel een hoop te doen.. Zeker als ik al die fijne smalle paardjes voor bij zie komen elke keer :') Lijkt Kimo helemaal kolossaal bij haha

@Fiorenza - wat leuk zeg!! ah joh, gewoon doen!! Kimo is nog nooit op een wedstrijd of iets geweest, en komt sowieso niet veel op een andere locatie (tot nu toe 2x... :') ) dus verwacht er ook niet veel van.. Zeker aangezien hij flink heet wordt als ik mee ren. Maar ja, gewoon doen voor de lol! En als je er weinig van verwacht, kan het alleen maar mee vallen haha

*edit - zo op de foto's lijkt t enigzins nog mee te vallen.. Al is t in real life helaas wel een ander verhaal. Wordt er ook zo moe van.. Lijkt wel hoe harder hij werkt, hoe dikker hij wordt..

Afbeelding

Beetje rare foto :') Maar hier zie je die bolle buik zo erg. Heel vervelend..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:30

hier staat madam 24/7 buiten maar wel met korf anders is ze in een dag echt modder en modder vet die lijkt zonder korf zelfs dik te worden van de lucht..
dan ziet ze er zo uit
Afbeelding
:=
ze krijgt hier geen biks etc en sinds dr maandags ziekte/spierbevangenheid zitten we aan de poeders die ik meng met wat gekookt lijnzaad en verder krijgt ze niks meer...
hier mennen we 3 dagen in de week een flink aantal km's 2 dagen longeren we dubbelen lijnen of aan de longeerhulp en pakken we balkjes draven mee.

1 dag spring ik met haar aan de hand hindernissen en doen we wat vd
en 1 dag doen we aan fietsen of wandelen...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:50

Hihi ooow "gelukkig" :P Is het toch wel echt een shet dingetje denk.. Kimo wordt ook al dik als hij naar eten kijkt.. Heel frustrerend! Wel super fijn dat je kan mennen, dat zal wel een stuk schelen! Kan ik helaas niet.. :( Biks voer ik ook niet. Hij krijgt sinds een paar weken metazoa, en moet zeggen dat dat wel erg goed bevalt! je hoeft er maar erg weinig van te geven, maar hij zit er duidelijk lekkerder van in z'n vel! Schijnen meer vitamines/mineralen in te zitten dan biks. En dat merk ik echt wel, hij heeft zoveel meer energie sinds hij dat krijgt. En dat maakt het longeren weer wat leuker.. Nu loopt hij tenminste uit zich zelf lekker voorwaarts haha

Wel bizar hoor als ik die foto's van jou kijk.. Lijken bijna 2 verschillende pony's :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:14

kimo, het ligt natuurlijk ook aan de bouw, minipaardjes zijn al veel fijner gebouwd( meestal)die ogen dus ook minder dik, maar ik vind jouw shet echt een leuk dier, hij heeft een leuke uitstraling en glanst er mooi over :j
mijn Joanna is ook vrij stevig en heeft ook echt wel aanleg om dik te worden, terwijl glowy( amha) dus echt niet dik word van dag en nacht op de weide ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:38

Milk is ook vrij stevig maar kimo jou shet ziet er anders ook echt niet verkeerd uit
En hij glimt goed in ze vacht
Shetjes zijn zoiezo een stuk forser/steviger dan mini paardjes..maar dat maakt ze niet minder leuk :)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:41

Ja mini paardjes zijn inderdaad heel anders gebouwd en een stuk fijner natuurlijk.. Lijkt me heerlijk een pony die niet dik wordt haha Ja gelukkig glimt hij wel prachtig (ook heel blij mee!!) en zo'n "ouderwetse" shet heeft natuurlijk ook wel weer wat.. Alleen in vergelijking met die mooie smaller mini paardjes is hij gelijk zo lomp haha

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:44

Haha hier een mini die echt wel dik word als ik niet uit kijk
Vind haar eigenlijk nog iets te dik, maar we hebben nog even

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:44

Ja inderdaad, nog 3,5 week!! Schiet echt al op! Kimo is ook elke dag hard aan de bak!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:45

Doe voor de eerste keer mee maar eerst nog Enter/twenter keuring

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

Ik heb de zomershow niets eens in me hoofd omdat er een paarden beul hier in de omgeving actief is .... vind t maar dood eng...en daardoor ben ik gelukkig nog niet zenuwachtig
Verder wel druk bezig met show klaar maken. In ieder geval alles in orde hebben..
heb t liever allemaal op tijd geregeld en klaar liggen voordat ik straks wat vergeet..

Mijn lijstje tot zo ver:
*Entingen in orde paspoort mee..
*Poetsspullen mee.
*Show halster en gewoon halster mee.
*emmer voor water
*Spullen voor theater
*Shampoo mocht ze zich onder poepen in de trailer.

Verder weet ik t even niet

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:39

Oh een paardenbeul die mensen zijn gewoon ziek
Hoe halen ze het in hun hoofd

Ben nu ook al aan het bedenken wat er met keuring mee moet

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:08

Nathalie , van die babydoekjes , of snoetenpoetsers zijn ok heel handig om even een vlekje weg te werken ;)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:16

@oedsje - spannend zeg!! Is voor mij en Kimo ook de eerste keer dat we mee doen (ook dat we uberhaubt ergens aan mee doen :') )

@ nathalie - he getsie, is dat bij jou in de buurt?! Zit je ook niet lekker thuis zeg.. Idiote mensen lopen er toch rond op de wereld.. Hopen dat de daders snel gevonden en opgepakt worden!

En inderdaad, baby doekjes zijn ook altijd handig om mee te nemen! Toen ik nog dressuur wedstrijden reed waren die ook echt een must! Even doekje over de hoefjes zodat ze mooi glimmen, of het neusje even schoon, of je laarzen (of jezelf.. :P )

Ben ook al een lijstje aan het maken wat allemaal mee moet. zo bang iets te vergeten! Ga ook 's avonds al alles in de auto/trailer leggen, zodat ik zaterdag ochtend alleen m'n pony er in hoef te zetten :P Waarschijnlijk moeten we rond 6uur/half 7 al vertrekken van stal, dus dan ben ik echt nog niet helder haha M'n zoontje gaat ook voor het eerst bij opa en oma slapen dan, want ja kan hem moeilijk om 5uur uit bed halen, en zo'n hele dag tussen de paarden gaat gewoon nog niet.. Dus hoop dat ik uberhaubt een beetje kan slapen :P

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:29

Doekjes is een goede

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:10

Alleen heeft de mishandelaar nog nooit een shetlander gepakt dus lijkt dit niet zijn voorkeur te zijn :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:58

Rianne1994 schreef:
Alleen heeft de mishandelaar nog nooit een shetlander gepakt dus lijkt dit niet zijn voorkeur te zijn :o

Gelukkig niet idd maar momenteel mag ik me dr van mezelf niet meer druk om maken..

Hier ligt al een hoop in de trailer klaar..
Baby doekjes is idd wel handig ja..
Daar heb ik er genoeg van. Heb nog geen idee wat ik aan moet doen zucht..
En ook de oppas voor mijn zoontje is al geregeld

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:06

NathalietjeB schreef:
Hier ook 1 op dieet ook al staat ze buiten 24/7 toch staat ze met een korf om..
Ze was echt vies dik maar nu begint ze al steeds mooier te worden qua vetjes..
Ook moet ik alle lekkere suiker hapjes voo. Haar achterwegen laten.

En ben ik haar nu iedere dag aan het trainen .. al dan niet dmv longeren met longeerhulp, springen en balkjes draven..
Mennen aantal km,s .. fietsen of wandelen
En ze krijgt geen vrije dagen

pittig voor een krap 3-jarige....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:26

3 jaar of niet, 7 dagen training is nooit goed.
Zelfs topsporters hebben rust nodig voor spierherstel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:29

Ik mag haar van de veearts niet stil zetten omdat ze weer maandags ziekte dan kan krijgen en daar zit ik niet nog een keer op te wachten

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:35

een goed paard wat niet plotseling overvraagd wordt krijgt echt geen last van spierbevangenheid hoor.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:25

Denk niet dat je een pony kan vergelijken met een top sporter. Die traint misschien wel 6 uur op een dag. Weet natuurlijk niet hoe lang nathalie traint, maar die van mij (is dan wel bijna 9) loopt ook elke dag. Longeren/wandelen/springen/grondwerk etc. Maar dat is eigenlijk nooit langer dan een uur. De overige 23 uur heeft hij vrij. En af en toe doe ik een dagje niks met hem, maar probeer toch elke dag iets te doen. Al is t maar een half uur wandelen.zeker in de zomer maanden. Anders groeit hij dicht :p