enter en twenter keuring + nmprs show 29 juni 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:25

Was gezellig, ff kletsen met Romy, Sandra en Jolanda, Kanika en Keyemsi bewonderen... Alleen de jurering vond ik onbegrijpelijk. Ik had een 3e met als opmerking dat ze te compact was (gewoon veel te dik helaas) en langere benen moest. Nou is dat geen drama, maar als je dan ziet wat er voor je staat dan vraag je je af waar ze mee bezig zijn. Gold ook voor mijn a.s. kind. Kreeg als opmerking dat het het perfecte paardje was, prachtig kopje, goede beweging, maar 1 achtervoetje draaide gek weg en dus laatste plaats en een 3e. Heb er achter gelopen later, snap er dus echt helemaal niets van, niets vreemds aan haar lopen te zien. En om het beter te krijgen moesten we maar hard met haar gaan trainen (een jaarling :-( daar kun je niet hard mee trainen die groeit nog zo...).

De echte teleurstelling kwam met meest gelijk getekende bonte. Het was niet de meest gelijk getekende die won, want daar werd nauwelijks naar gekeken... Degene die voor mij stond nou die was dus echt niet gelijk getekend en anderen daarvoor ook niet, Dream Girl wel, van dr voetjes en dr kont tot dr schouders. Maar er werd totaal geen aandacht aan haar besteed, een snelle blik en dat was het. En dan kan ik een beginner zijn die niet helemaal wist hoe het werkte, zo stimuleer je mensen dus niet om naar de keuringen te komen.

Kort gezegd is dit dus echt de eerste en tevens laatste keer geweest dat ik met een paardje naar een keuring van het NMPRS ga. Hoewel ik 2 supergezellige dagen heb gehad, was de teleurstelling heel groot. Niet voor de premies, maar voor de manier waarop. En als je dan ziet dat Babylonia (en ook haar volle zus) een 2e heeft (met Marije Rademakers won ze alles bij de ICAMH) en 2 schitterende hengsten die ik niet kende maar wel erg mooi waren ook een 2e, terwijl een gewoon kortpotig merrietje met een eerste rondliep en de jury gezellig buurtte bij bekende mensen die 4 1e aan de wagen hadden... Wij kwamen eraan en toen werd er ineens heel hardop gepraat zo van doe straks je best he en ze deden net alsof zij niet beoordeelden bij de kampioenskeuring... Heb er een nare nasmaak aan over gehouden. Was van tevoren gewaarschuwd door verschillende mensen, maar had echt verwacht dat het anders (eerlijker?) zou gaan.

Positief: de dames (vooral het jaarlingetje) hebben zich voorbeeldig gedragen, behalve als ze uit elkaar gehaald werden, zucht, dan was het bleren naar elkaar. En dan kunnen ze zo dwars zijn als een gieter hihi. Was de ander uit beeld, geen probleem.

Sappos

Re: enter en twenter keuring + nmprs show 29 juni 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:28

Ik vond het leuk om iedereen weer even gesproken te hebben en wil iedereen feliciteren met de behaalde premies.

Zelf ben ik totaal uitgefoeterd door een jurylid... ik weet even niet wat ik ervan moet denken...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:31

Huh waarom Sappos? Of weet je dat niet ??

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:31

Ymor schreef:
Vooral bij liberty!! Haha nee ik vond het leuk om haar eens te zien.

whahaha kuch kuch hahaha :') _O- ik heb gewoon geen liberty pony hahahaha laten we t er maar op houden dat ze waarschijnlijk gewoon geen zin meer had, dat ze zoiets had van doe t nu zelf maar _O- en ik had t eigenlijk al verwacht omdat ze thuis ook zo een houdini is haha ik heb er wel om kunnen lachen hoor.
:') dat ik terug liep naar de bak heb ik er nog ff flink om moeten lachen ow ow wat is ze soms gewoon een hylarisch paardje

maar mijn dag begon al lekker met te laat weg en dan ook nog eens me portemonee vergeten...haha..ze was in de trailer heel lief en braaf onderweg terwijl t voor haar best lang was.
we hebben met de keuring een 3de premie gekregen de jury vond haar mooi lopen enkel was ze te dik maja dat ze dik was wisten we al :')
verder hebben we een hoop bokkers gezien en gesproken t was echt heel gezellig.
ik ben me enkel echt rot geschrokken om die spikkel tijdens het mennen jesus christus wat ging dat fout zeg := me hart zat ergens in me keel en hoop ook echt dat de menner er niks aan over had gehouden.
en later toen ze met tuig om in de bak ging stappen ging t helemaal fout ik hoopte echt dat er geen verdere paarden beschadigingen hebben opgelopen in de bakken door dat die pony als een idioot dwars door de bakken ging.
ik snap niet dat zo een pony dan later nog mag terug komen met show := hoorde ook dat ik naar de wc ging dat deze pony dit vorig jaar ook al heeft geflikt en dat toen ze hoef aardig kapot was.
ik snap niet waarom men dan zo een paard mee neemt naar zo een evenement t had nog fouter af kunnen lopen.

ook hadden we meegedaan aan de klasse kleur en daar werden we 6de van de 10 vond ik echt super goed voor de eerste keer.
en daarna hadden we nog meegedaan aan vrijheid of ook tewel liberty en de meeste die hebben opgelet waren we heel snel klaar _O- :') milk besloot om de bak uit te glippen }:) heb er om kunnen lachen ze werd gelukkig al binnen amper een minuut gevangen +:)+
ben diegene volgens mij helemaal vergeten te bedanken :oo ook heb ik keyemsi even staan knuffelen wat een vreselijk mooi paardje is hij toch <3 maar al met al wat heb ik een enorme leuke dag gehad zeg
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-06-13 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:33

tja Hannah, dat zul je wel houden zo bij het nmprs, het lijkt wel of bij sommige mensen álle paardjes een eerste krijgen en die zijn echt niet allemaal even fraai, ik heb ook wel eens het idee dat nieuwe onbekende gezichten niet helemaal serieus genomen worden, maar goed .... ik ben geen jurylid

sap waarom???

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:33

Iedereen gefeliciteerd met alle mooi resultaten! :D
Linda, gefeliciteerd!! netjes!!! :D
nathalie, Milky heb ik langs zien komen......Letterlijk. Hij nam zn duiksprong namelijk naast mij. Ik dreef haar toen maar snel in de hoe bij de tribune voor ze de parkeerplaats op ging :=
Anna :(:) gaat het goed? Je paardjes zagen er echt prachtig uit. prachtig verkleed ook :D
MarisTosa, Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, en sja wat moet ik nog meer zeggen :~ <3
Sap heeft het ook geweldig gedaan. Ik heb echt genoten van de Liberty met Nels <3 Zelf ook nog even lekker rondgereden met Nels. Braaf ding is het toch ook <3
San, nogmaals van harte met met de prachtige resultaten van je kinders (en Romy/Tina/Huub natuurlijk ook :D :D :D ). in het echt zijn ze nog veel leuker dan op de foto <3
en nu vergeet ik er vast nog heel veel :o Eerlijk gezegd heb ik ook vrijwel niets van de keuring gezien :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:36

hihi Nathalie, die "vanger " was jack, de vriend van esther ( bassenqua) :+ ik zat op de tribune er vlak naast, maar ach, dit was onschuldig, wat anna had met clever was inderdaad doodeng, en hij liep er zo super voor, ik heb hem trouwens daarna niet weer gezien, wel haar andere zwart panterbonte hengstje pandorro

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:37

xElienx schreef:
nathalie, Milky heb ik langs zien komen......Letterlijk. Hij nam zn duiksprong namelijk naast mij. Ik dreef haar toen maar snel in de hoe bij de tribune voor ze de parkeerplaats op ging :=

:') haha nou ja ik denk niet eens dat ze verder had gaan lopen hoor aangezien er gras stond en dat vond ze denk toch wat belangrijker _O- ik heb me zelfs onderweg naar huis nog heerlijk om vermaakt
en me zusje heeft er een heerlijk vermakende foto van gemaakt die post ik vanavond ff heb ook nog andere paardjes op foto o.a blaze en die andere(naam kwijt alweer) keyemsi en dat zwartje en nog een aantal

ik dacht dat ik clever nog in de laatste kleur ronde had zien lopen maar kan me ook vergissen hoor

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:48

jolandje schreef:
tja Hannah, dat zul je wel houden zo bij het nmprs, het lijkt wel of bij sommige mensen álle paardjes een eerste krijgen en die zijn echt niet allemaal even fraai, ik heb ook wel eens het idee dat nieuwe onbekende gezichten niet helemaal serieus genomen worden, maar goed .... ik ben geen jurylid

Dat gevoel had ik ook Jolanda dat ik niet serieus werd genomen, maar zo stimuleer je mensen toch helemaal niet om naar een keuring te gaan? Ik ga in elk geval nooit weer met een paardje, ga wel naar de merriekeuring om te zien of ik nou echt wat gemist heb of dat ik het gewoon niet snap. Maar blind ben ik niet en er waren echt paardjes bij die dan een eerste hadden waarvan ik echt zoiets had waarom heeft die een 1e: korte pootjes, lange rug, groot hoofd, begrijp er gewoon niets van. Was wel gewaarschuwd door verschillende AMHA mensen, maar dacht valt wel mee, niet dus. Maar goed ik heb een supergezellige dag gehad en veel lol met de knollen ook al heeft Dream Girl meerdere pogingen ondernomen om mijn voet te vermorzelen :-).

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:58

Haha ja ik moet ook altijd wel even lachen bij AMHA word echt totaal niet op beweging gelet en ja sorry bij het Nmprs wel, hoe mooi ze dan ook zijn, als je niet ook kan lopen krijg je geen eerste.
Andersom gebeurt ook kampioenen van het Nmprs eindigen op de shows laatste.
Als je eerlijk kijkt klopt het commentaar toch echt vaak wel hoor!

Gelijk getekende bonte is ook vaak 50/50 kleur en wit niet alleen zelfde aftekening hoor.
Oe ja dat mennen ging behoorlijk mis zeg pff.

Ik had Foxy en Billy mee en dus een erg goede dag, hoop dat er mooie foto's zijn gemaakt! ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:59

Nou het was een geweldige dag, Clever heeft werkelijk alle ogen op zich weten te richten, helaas niet in positieve zin :+ Mijn allereerste rubriek van die dag, aangespannen vaardigheid, ging die in de ring uit het niks aan de kletter en zijn we omgevallen omdat ik helaas een bocht moest maken met hoge snelheid, rechtdoor was beter geweest maar ik kan niet door een hek heen en helaas mijn kar te beschadigd om verder te rijden en wilde nog alle andere aangespannen rubrieken meedoen met mijn andere paardje.... enorm balen dus. Gelukkig was Sappos zo lief om haar kar even uit te lenen zodat ik nog een rondje vaardigheid kon mennen met mijn andere paardje, maar de andere rubrieken deed Sappos ook mee dus dan kan de kar niet uitgeleend natuurlijk. Maar top dat ik toch nog even heb kunnen mennen, bedankt +:)+

Daarna nog even met Clever rond willen sturen, ging die weer uit het niets aan de kletter met tuig en al en was te snel dat ik niet kon nadenken en hij al weg was voor ik het door had, dwars door alle ringen heen gesprongen.
Hij heeft wat schaafwondjes aan zijn avontuur overgehouden, voor de rest niks, heb thuis ook al weer met hem gestuurd in stap en draf en ging goed, geen spanning niks, dus nog even weer wat stapjes terug en dinsdag gaat hij terug naar waar hij beleerd is vorig jaar omdat ik zelf geen te weinig hulp thuis heb om dit aan te pakken. Ik had wel wekelijks les met hem ook en dacht dat hij braaf genoeg was, nog niet helemaal dus..., maar komt wel goed, we gaan gewoon lekker door met mennen :) en volgend jaar komen we de show weer onveilig maken }> (uiteraard ben ik heel blij dat er met anderen niks gebeurd is door dit gebeuren)

Ik heb trouwens ook niks, beetje stijf en enorme bloeduitstortingen maar dat trekt wel bij, ik had netjes mijn cap op.
Mijn wagen is goed te maken, doet mijn zwager gelijk volgende week! En mijn tuig is alleen een broekriem gescheurd en verder helemaal onbeschadigd! Sterk tuig. Al met al toch wel geluk bij ongeluk gehad.

Daarna heeft hij nog in de kleurenklasse een 4de plaats behaald!! Liep die keurig, heel braaf. In dezelfde ring als dat die eerder aan de kletter ging :+
Mijn andere paardje werd 1ste in de kleurenklasse en kreeg een hele mooie grote beker, medaille en lintje!!

Toen Lola in de kleurenklasse als mooie bonte schimmel, vond mijn dochtertje prachtig!!! Plaatsing is niet belangrijk :P

En als laatste de theaterklasse, helemaal geweldig, Rosalie en Lola werden daar 1ste en bezaait met prijzen, beker, medaille, snoep, chocolade, tegoedbon voor intertoys!! Helemaal top *\o/*

Nu eens kijken of ik wat foto's heb :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:03

Meavey schreef:
Haha ja ik moet ook altijd wel even lachen bij AMHA word echt totaal niet op beweging gelet en ja sorry bij het Nmprs wel, hoe mooi ze dan ook zijn, als je niet ook kan lopen krijg je geen eerste. Ook als ze wel lopen en dat deden ze alle 3, krijg je niks.
Andersom gebeurt ook kampioenen van het Nmprs eindigen op de shows laatste. Weet ik, heb Sappos een keer in de Liberty gezien denk ze wordt eerste, nou mooi niet, belachelijk.
Als je eerlijk kijkt klopt het commentaar toch echt vaak wel hoor! Ja... maar als je dan vergelijkt met wat er bij je staat... Dan klopt het dus gewoon niet.

Gelijk getekende bonte is ook vaak 50/50 kleur en wit niet alleen zelfde aftekening hoor. Staat dat ergens in reglementen ? Zo ja prima, zo nee dan moeten ze de rubriek anders noemen.

Ik had Foxy en Billy mee en dus een erg goede dag, hoop dat er mooie foto's zijn gemaakt! ;) Gefeliciteerd !!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:06

Was jij dat Manda, schrok me dood. Had net even daarvoor helemaal kwijlend de combi van jou en paardje en karretje bekeken, zo mooi!!! Blij dat je zelf niets hebt!!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:11

NathalietjeB schreef:
.....ik snap niet dat zo een pony dan later nog mag terug komen met show := hoorde ook dat ik naar de wc ging dat deze pony dit vorig jaar ook al heeft geflikt en dat toen ze hoef aardig kapot was.
ik snap niet waarom men dan zo een paard mee neemt naar zo een evenement t had nog fouter af kunnen lopen.

Wat een onzin zeg, ik heb vorig jaar niet eens meegedaan met hem omdat die toen net beleerd was...

Hij is een goedgekeurde NAS dekhengst en gaat heel vaak naar evenementen en er is nog nooit zoiets gebeurd.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:12

Meavey schreef:
Haha ja ik moet ook altijd wel even lachen bij AMHA word echt totaal niet op beweging gelet en ja sorry bij het Nmprs wel, hoe mooi ze dan ook zijn, als je niet ook kan lopen krijg je geen eerste.
Andersom gebeurt ook kampioenen van het Nmprs eindigen op de shows laatste.
Als je eerlijk kijkt klopt het commentaar toch echt vaak wel hoor!

Gelijk getekende bonte is ook vaak 50/50 kleur en wit niet alleen zelfde aftekening hoor.

Ik had Foxy en Billy mee en dus een erg goede dag, hoop dat er mooie foto's zijn gemaakt! ;)

*telt verder naar 10000* :x :x :x :x

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:16

pff anna gelukkig is het met een sisser afgelopen, en alleen wat kleine dingen eraan overgehouden, wat superleuk voor rozalie, haha lola in de bontenklasse :+

wat betreft de liberty, ik vond idd de beide heren van sap het erg goed doen, maar ik vond rups van Annelies een terechte eerste plaats krijgen, wow!!! wat kan dat diertje zweven, echt heerlijk om te zien :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:29

:(:) en gefeliciteerd voor de gelukkigen.
Het was weer gezellig lees ik al ;) :D

Anna , schrikken zo'n ongeluk ! hopelijk heb je hem snel weer voor elkaar.
Ongeluk zit in een klein hoekje hoor :(:)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:32

Jeetje Anna was dat Clever die ik voorbij zag scheuren? Pfff..zag er doodeng uit! Gelukkig alles goed afgelopen.
En wat leuk voor Rozalie, heb zijdelings wel wat van de kinderen en de liberty meegekregen. Had me eigenlijk ook voor de liberty opgegeven maar Regal was echt moe.Maarja ik was dan ook superblij met zijn 1a premie en het kampioenschap 2 jarige hengsten luxe type kleine maat *\o/* *\o/*
Verder Linda gefeliciteerd met weer twee mooie 1e premies, Sandra en Rene met een mooie 1e en 2e premie..en verder weet ik het niet meer, ik heb een supergezellige dag gehad!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:36

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten :D Ben benieuwd naar de foto's
Helaas kon ik niet meer naar de show met m'n paardje :( had me er erg op verheugd.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:39

Gefeliciteerd iedereen.Heb ook foto's gemaakt maar alleen bij de stoelendans (?) rubriek :P
En echt van de laatste aggility.Geen idee wie van jullie meededen :=
Dus roep maar voor foto's :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:39

Tosadog, jouw hengst stond vlakbij ons op de trailer, ik vind hem geweldig, wauw !!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:41

Oh begrijp me ook niet verkeerd hoor, er waren ook plaatsingen en commentaren waar ik ook mijn bedenkingen bij had!
Maar een amha show winnaar hoeft bij het Nmprs niet perse top te scoren. ;)

Idd veel bokkers met goede premies maar mogen ze zelf vertellen! ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:43

Dat is wel duidelijk Linda, maar ben heel benieuwd wat ze precies willen zien, want dat kon ik dus serieus niet uit de rubrieken halen waar ik in zat of degene met wie ik mee was. Ja Kanika, dat kon ik volgen en Keyemsi een beetje, al had ik hem ook een 1e gegund.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:44

hahahatsjoe schreef:
Tosadog, jouw hengst stond vlakbij ons op de trailer, ik vind hem geweldig, wauw !!!

Dankjewel :D

Ik denk dat over het algemeen AMHA en NMPRS keuringen/shows enorm ver uit elkaar liggen omdat de jurering heel anders gaat. En dat bijt elkaar soms denk ik ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:49

Over de jury ga ik me op internet niet verder uitlaten. Ik was in staat om de ponys op te laden en naar huis te gaan. Het was echt vreemd.

Elien en ik hebben ons extreem verbaasd om de uitslag van de bestgaande aanspanningen. Caan liep geweldig nagevelijk, actief, over de rug, fijn achterbeen. Nels liep super actief, had gruwelijk de gang erin, had wat mij betreft tweede mogen worden.
Wat betreft de liberty, rups showt mijn heren eruit. Ow en ik heb zelf gewisseld met de nummers dus niet Blaze was vierde maar Nelson ;)