Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
probabeest schreef:ik scheer hier alles zonder iets (soms met behulp van even een oor of neus vast pakken maar zelfs dat is niet veel nodig).
zelfs de veulens scheer ik met een groot zwaar apparaat, alleen hoofd en onderkant beentje met een klein apparaatje.

Meneer is al ruim een week een kale knikker
Foss schreef:Je kunt ook 10 april komen kijken bij het NMPRS heb je al een beetje een indruk hoe het gaat.
Falabella's zijn verplicht geschoren te verschijnen op de keuring
Invlechten van de manen zou ik niet doen, iedereen houd los
Voor de rest: zorgen dat je hengstje goed getraind is: goede spierenmassa heeft, netjes mee loopt, netjes opsteld (al dat soort dingen
) Succes!!
Ik heb het over een pony met dikke wintervacht die een week lang met halsdeken had gestaan om zijn vacht schoon en droog te houden

!
?

Dat vormt het begin van mijn opvoedcursus, haha!
? Foss schreef:Fietsen doe ik ook en af en toe gaat hij als handpaard mee uitrijden.
.
Foss schreef:In grote lijnen is het hetzelfde als bij het KWPN kwa trainen.
Ik longeer mijn hengst laat hem balkjes lopen en braaf meelopen en stilstaan is zeker belangrijk.
Fietsen doe ik ook en af en toe gaat hij als handpaard mee uitrijden.
Heel veel succes ermee.
?

Eponastable schreef:Dussss... moraal van het verhaal... zet je hengst bij een kudde merrie's! scheelt een hoop werk haha
melanie_h schreef:Die van mij loopt er ook niet bij, maar naast de wei met de meidenHij is zich de hele dag uit aan het sloven voor de dames en de dames zien hem niet eens staan en hij maar alles uit de kast trekken om maar aandacht te krijgen
![]()
Ik vind het niet erg, spaart mij weer werk