[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:44

Susanne schreef:
Ik heb dus ooit gehad dat een jury uit haar hokje kwam (!!!!) om me te vertellen hoe lelijk mijn schoenen waren (!!!) En daarom heb ik nu dus een trauma met schoenen op wedstrijd en dus al 3x nieuwe gekocht als ze iets te lelijk werden :') :') :') en dus vandaag weer nieuwe heb gekocht hahaha.

:wow: 8)7

Nette jodhpurs heb ik staan :') Voor de rest moet ik dan maar even de kast induiken.

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:45

Moet wel eerlijk zeggen dat mijn motivatie nu ook niet al te hoog ligt hoor, maar dat komt omdat we midden in allerlei ellende en chaos zitten. Net getrouwd, huis verbouwen dus bij familie en vrienden logeren al sinds augustus 8)7 kat daardoor in het pension, leven uit een koffer, veranderingen op werk want mijn baas is vertrokken, etc. etc. :+

Ik ga wel vaak naar Pep toe, maar doe niet altijd echt iets met hem. Soms alleen even borstelen of hem lekker laten grazen. Daar komt bij dat als ik gehaast ben of niet goed in mijn vel zit, Pepper gewoon niks doet. Letterlijk. := Met longeren sluit hij zich dan compleet af en verzet geen stap meer.
Terwijl als ik ontspannen ben en de tijd voor hem neem, hij alles voor mij doet wat ik vraag. :) Een harde les dus, haha.

Morgen mag hij wel weer lekker aan het werk met lange lijnen want wil natuurlijk wel verder oefenen zodat hij uiteindelijk voor de sulky kan! In het weekend ben ik ook veel relaxter, want dan heb ik vaak stukken meer tijd dan doordeweeks na werk in de avond.

Suus: leuk geshopt! Ik wil ook, maar heb gisteren al voor mezelf geshopt dus even inhouden..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:50

Ohh wat erg Susanne :wow: Nou vind ik ook echt overdreven zeg. Daar helemaal je hok voor uitkomen 8)7

@Frummels; Logish hoor ik snap dat wel. Wij hebben 3 jaar over onze verbouwing gedaan en heb die periode ook niet actief gereden of gemend. Als alles straks rustig is gaat het vast vanzelf beter.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:56

Wat erg Susanne. Nog een goede reden voor mij om geen wedstrijden te starten, want ik zou dan nooit weer durven te starten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:14

Gefrustreerde jury zeg :D

Meiden, rot!! Maar ook wel herkenbaar met Alf. Kan niet echt het ruige poetswerk doen(ivm geen deken), hij vindt wandelen niet leuk 9 vd 10 X, dus tja, wat moet je dan he? Vrijheidsdressuur vindt hij leuk en voor de sulky is OK maar ook alleen buiten. Ben elke keer zo snel klaar omdat ik verder dan niets kan en ik merk dat ik daar wat moeite mee heb. Maar dat is dan meer door het missen van een doel ofzo omdat we niets meer mogen. Toch weer anders dan bij jullie natuurlijk.

Ik heb eens gezegd jaren geleden dat ik het zat was allemaal en toen mijn tijd gestoken in allemaal andere leuke dingen maar toch ging ik het al snel missen weer...
Als je eigen beestjes heb kun je er niet 'even ' tussenuit om te kijken hoe dat is. Dat is jammer want dan zou je een betere weloverwogen keuze kunnen maken.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:30

Hahaha Susanne dat de jury schoenen-issues had _O- niet te geloven zeg.

XApple, leuk dat je een marathon voor sulky’s organiseert! Ik heb die op fb voorbij zien komen geloof ik.
Ik heb een marathonwagentje... :)

Wat te dragen op wedstrijden. Hmmm
Ik heb voor mijn eerste menproefje morgen ern jasje, witte blouse en handschoenen, donkerblauwe cap, donkerblauw schootkleed en net gepoetste :+ jodphurs. Ik heb alleen geen plastron of sjaaltje kom ik net achter...

Voor de vaardigheid moet je dan ook zo netjes gekleed? Daar wilde ik gewoon mijn nette jodphurs, nette broek en donkerblauwe softshell jas aan doen.

Meeting leuk!! Ligt er beetje aan waar, maar ik wil wel wat pony’s meenemen hoor :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:34

Suus: Haha mijn god wat een gefrustreerd persoon is dat dan zeg! :))

Ingrid: Begrijp ik wel ook in jouw situatie. Zeker als je gewend bent lekker veel te doen enzo. :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:46

Jeetje dat jurylid was zeker met het verkeerde been uit bed gestapt :=

:(:) Miranda

Toen ik nog wedstrijden reed droeg ik altijd een zwart wedstrijdjasje, witte plastron, zwarte cap, zwarte handschoenen, zwarte jodphurs en een zwart met grijs menschort, aangezien mijn wielen grijs waren (nog steeds maar een paar tinten lichter nu). Wedstrijden rijden was wel goed voor mijn motivatie trouwens, dan had ik een stok achter de deur om serieus te gaan trainen, ondanks dat ik er maar weinig reed.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:08

Wat erg zeg Susanne! Ik dacht altijd als ik daar op het terrein door de modder moet lopen heb ik weer vieze schoenen dus ik maak ze niet schoon.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:24

Sunshinedaan; eerste men wedstrijdje ooit?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:36

IngridM schreef:
Sunshinedaan; eerste men wedstrijdje ooit?

Nee niet de allereerste. Vorig jaar marathonwedstrijdje gereden. Erg laagdrempelig.

Morgen voor het eerst dressuurproefje met Fleur en ‘s middags een vaardigheidsproefje met tweespan Cooks en Fleur :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:41

Leuk zeg: veel plezier!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:46

Veel plezier. En meeting leuk, volgend jaar lijkt me goed idee!

Nu komen er zo n drukke dagen aan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:08

Lees morgen even bij. Vandaag 5u over gedaan om met de trein in Rotterdam te komen.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:10

Ik lag iets over een meeting! Leuk. Met of zonder pony voor mij beide prima. Maar liever niet naar de andere kant van t land.

Ik draag bij m’n wedstijden altijd een zwarte broek bruine jophurs wedstrijdshirt plastron zwart jasje bruine cap bruine handschoenen

Ik had dat toen ik reed ook heel erg dat ik geen zin had om wat te doen. Met gigant was dat ook toen ik m’n concourswagen nog had. Nu met de sulky geen last meer van.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:01

Had het laatst over dianne die zo bokte met tuig op!
Heb dat laatst eens gefilmd en heb er een foto van

Haha en dat gaat ook gepaard met zo'n vinnig merrie geluidje.

Afbeelding

Nu ga ik haar daar niet meer mee pesten. Ze is nu 5 / 6 maanden drachtig en de laatste week is ze enorm gegroeid.
Dus alleen wat los longeren en rondje langs de fiets om ze soepel en op conditie te houden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:03

Haha ze wil het nieuwe bokt logo worden :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:38

Haha die foto := ze dacht waarschijnlijk, ga maar lekker zelf voor die sulky staan.

Een meeting lijkt mij erg leuk! Zowel met als zonder pony. Als we met pony gaan is het wel handig als ik ver van te voren de datum weet. Stel dat ik door omstandigheden floor niet mee kan nemen wil ik ook wel dienen als honden/katten/wasmachine oppas en fotograaf :D
Misschien dat ik wat met sakvis kan regelen als ze ook mee wilt/gaat met daisy.

Mijn motivatie ligt verassend hoog met floor de laatste tijd eigenlijk, maar hij doet het de laatste tijd ook gewoon errug goed. Van de zomer had ik wel een hele erge dip met die hitte en een bak die veel te zwaar was, die dip heeft een positief effect gehad schijnbaar.

Laura ben jij nou het gupje in dit topic of is er iemand jonger dan 17? Zou super leuk zijn als jij ook mee gaat hoor! Kunnen we bij jou op stal niet beginnen? :D

Ingrid joh wat vervelend inderdaad dat je zo snel "klaar" bent! Je gaat natuurlijk ook niet uren vrijheidsdressuur doen. Is werk aan de kaptoom niet iets of aan dll? Of mag dat niet vanwege de bochten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:43

Laura ik had echt niet geraden dat je zo jong zou zijn.
Niks van gemerkt qua berichten etc

Geloof niet dat dianne ooits voor de wagen gaat (wel erg jammer) maar eentje die zo bokt en blijft bokken vind ik niet veilig ( dit zal zo ongeveer de 15de keer zijn dat zd tuig op heeft. Dus nieuw is het niet.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:14

Mijn stal is zowat aan het strand, dus ik vind het een top idee :j Al vind ik een meeting verderweg ook geen probleem hoor!

Dianne kan best bokken zeg! :wow:

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:28

Wasmachine oppas Lillian? :')

Stoute pony hierboven! Neem aan dat de broek een stuk hoger zit als ze niet bokt?

Sunshinedaan veel succes en vooral plezier morgen :)

Sjors gaat voortaan als hert door het leven 8-)
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:32

Broek zit meestal wat hoger. Maar bij het beleren of oefenen doe ik deze soms ook lager dan leren ponys ook het onverwachtse ( als tuig los schiet of ineens zakt, dan zijn ze daar al bekend mee).

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:47

Ayla schreef:
Wasmachine oppas Lillian? :')

Stoute pony hierboven! Neem aan dat de broek een stuk hoger zit als ze niet bokt?

Sunshinedaan veel succes en vooral plezier morgen :)

Sjors gaat voortaan als hert door het leven 8-)
[ [url=m/1BfnED.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even kijken of iedereen nog zat op te letten :j

whoopwhoop daar gaat bambi *\o/*

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:53

Zo dan Dianne bokt hoooog! :oo

Sjors goes Bambi :):)

En Lillian heeft motivatie *\o/*

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:42

Jep! voor de sulky 1x dressuren, stap en draf, soms een lange zijde of halve volte galop op beide handen. veel bezig met tempo wisselingen, stellen en buigen. 1x bij mij een buitenrit op tempo, als het even kan ook galop erbij. en dan ook nog een 1x met mijn verzorgster naar buiten, die rijd eigenlijk altijd met stalgenoten in een wat rustiger temp. 1x aan dll daarbij ben ik bezig met horizontale lengtebuiging maar dat ging van de week zo ongelooflijk goed dat ik hem wat meer heb op kunnen pakken :D
en 1 x aan de longe, enkel of dubbel, soms met balkje of sprongetje, niet altijd even serieus. Als het nog licht is erna even aan de hand grazen in de boomgaard bij de buren of bij de koetjes kijken :)