35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:04

Wat een prachtige kerel is die Faramir. Ik kan me voorstellen dat je daar plannen mee hebt. Hij zal ook een plaatje zijn voor de koets. Stoer veulentje en nog veulentjes op komst. Wordt tijd dat ze komen zodat het "waken" voorbij is.

Vandaag Viva meegenomen naar de vereniging. Trailer, ander paarden, andere omgeving. Zo af en toe is dat best leerzaam voor een 2-jarige. Ze mocht meelopen achter de koets over het terrein en door het water. Even was het spannend, maar eenmaal erin liep ze ook weer netjes mee.

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:28

Prachtig veulen!

Heb weer een pony op het oog, kruising Welsh, 1.27 hoog, lijkt me een beetje een iets steviger type.
Gaat ook mee op buitenrit en schijnt erg lief en braaf te zijn, krijg waarschijnlijk vanavond wat filmpjes van onder het zadel ben benieuwd.
Pony is wat minder luxe dan waar we eerder mee bezig waren, maar dat is niet erg, braaf des te meer :)
Wordt vervolgd.

Komende zondag op bixie concours, Elina start dan voor het eerst in de B1 2x, daarnaast gaat ze A springen 2x.
Ben benieuwd of het lukt om de volte rond te galopperen (C aanspringen, volte en na C draf, A hetzelfde verhaal) Kyara kan het, maar soms heeft ze er geen zin in en gaat bij X al weer in draf :(, maar al zou de galop helemaal niet lukken dan kost haar dat hooguit 8 punten van de 120, dus geen probleem van maken :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:58

Ga morgenmiddag bij die pony kijken en als het kan ook nog bij een C pony langs, ook een merrie 3 jaar (erg jong) maar schijnt erg braaf te zijn, mooie wat luxere pony dan de schimmel.
Hoop vanavond nog een filmpje te krijgen van die pony onder het zadel.
Vind dat je met een stukje film al een goed beeld krijgt of het wel of niet wat zou kunnen zijn.
Je ziet zoveel mooie foto's waar een pony mooi nageeflijk lijkt te lopen terwijl dat helemaal niet zo is, ja een tel maar voor de rest lopen ze te klieren met het hoofd of te sterrenkijken.
Met een filmpje zie je gelijk of het dier onrustig met het hoofd is of gewoon nog wat zoekend.
Heb zelf een volbloed gehad die erg onrustig was met het hoofd en dan moet je toch wel een wat gevorderder ruiter zijn om de rust erin te krijgen.
Voor de meeste kinderen is dat bijna niet te doen en als een pony dat eenmaal in de gaten heeft beginnen ze je, als het treft, ook nog de teugels uit de handen te trekken waardoor ze steeds voorover schieten.

Toen ik Zwingli kreeg, jeetje wat een genot, die was heerlijk rustig met het hoofd, wat is dat dan een stuk eenvoudiger en plezieriger rijden.

Soms heeft het met het gebit of het bit te maken, maar soms zit het ook gewoon in het karakter en blijven ze onrustig ook als je alles al hebt laten nakijken en een wereld aan bitten en zadels hebt geprobeerd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:13

Ik ben ook op zoek. Wondergirl is gisteren verhuisd.
Nu plek voor een brave kinderleerpony.

Filmpjes zijn fijn. Had eentje op het oog. Filmpje gezien en pony trekt kindje uit het zadel.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:38

Anke: kom er achter dat toen ik nog niet echt opzoek was ik heel veel geschikte pony's tegen kwam die ik allemaal wel wilde, nu ik echt kritisch zoek vallen de meesten weer af :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:28

Heel herkenbaar!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 15:12

Haha ja herkenbaar! Als je echt serieus gaat kijken valt er toch opeens van alles nog af.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:40

Had twee super leuke witte pony's op het oog. Een B pony merrie en een Cpony ruin. De ruin al bij geweest. Merrie zouden we zondag voor naar Zeeland gaan (stond hier op bokt)
Beiden hebben besloten dat ze hen toch niet weg doen. Balen!

Gisteren is me een gratis ruin van 19 jaar aangeboden. Super mak. 1.25 m. Heeft echter wel cushing. Medicatie doet hij het super op. Wil dit met mijn DA overleggen.
Twijfel enorm daarover. Heb ook veel ellende ervan gehoord.

Kids gisteravond nog lekker op Roosje gezeten en wat hebben ze genoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk hoe ze kunnen genieten!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:47

Ons eerste veulen is geboren van Bonét.
Ik plaats zo fotos

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:14

Balen Anke, ik begin niet aan een pony met gebreken.

Hier gister ook niet geslaagd.
1e pony erg braaf en mak, maar onder het zadel was hij wat minder goed in de hand te houden, kwam ook van het wisselen van de kiezen en dan zou kunnen.
Daarnaast was de pony erg fors en was het eigenlijk geen gezicht Elina op die pony.

2e pony heel erg mooi en luxe, was groter dan de 1e maar dit leek wel mooi, alleen veel te onervaren, daarnaast werd de pony half aug. pas 3, ze werd nu beleerd door de eigenaar zelf, had te doen met het dier, maar denk dat daar wel snel iemand voor komt.

Heb mijn zoekfunctie aangepast, ga toch wat meer zoeken naar een wat meer doorgereden pony en ook qua postuur moet het een niet al te fors beestje zijn.

Geduld is een schone zaak jongens, en dan zie ik soms iets leuks en dan staat het in Zeeland/Zuid Holland/Brabant of Limburg en dat is me echt te ver, helaas.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:55

Dan doe ik die leuke wel aan die kant van het land!
Stuur maar door haha.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:40

Wat leuk! Allemaal kleine veulentjes.
Zou ik ook wel eens met star willen, maar dan alleen als ik het veulen zelf kan houden.

Moeilijk hoor ulfeino een geschikte pony vinden.

Ik raak Ozzy langzaamaan kwijt, maar ik vind het helemaal niet erg.
De afgelopen weken is Natasja elke dag bij Ozzy te vinden en wil elke dag rijden.
We zijn zelfs al 2 x buiten wezen rijden.
Hier spam van de afgelopen weken.
Zelfs Bente neemt hem in beslag.

https://youtu.be/ogi35xHCrv8

Afbeelding

Samen

Afbeelding

Natasja in galop

Afbeelding

Op buitenrit (ik mag haar dan niet vasthouden want ze is geen baby)

https://youtu.be/vsucxYl596k

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer in galop

Afbeelding

En weer een x naar buiten

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/gkhzz4J78Tc

Kroelen hoort er natuurlijk ook bij

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:51

Wat een leuke foto's!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:55

Leuke fotos!
Mn drollieAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:56

Oh wauw wat een mooi veulen!
Bonte vader?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:59

Mooi zilverappelbont veulen. Gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:03

Dankjullie wel!
Ik heb geen verstand van kleuren maar dus erg geluk! Blijkbaar.

Haar vader was deze knapperd althans dat vond ik

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:07

Oh zilverappel, nog mooier..!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:11

Ik heb er echt 0,0% verstand van.
Mij kun je alles wijsmaken :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:09

Het is in elk geval een mooi kleurtje.
Is de moeder echt vos? Want dan zou de kans op zilverappel bijna nihil zijn.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:10

Paspoort staat wel.
Ze heeft wel veel witte haartjes op haar voorhoofd en die door haar hele vacht wel zitten.

Ja ben zeker blij met het kleurtje! Ongeacht wat het is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:07

Gefeliciteerd Janine! Wat een gaaf veulentje!

Pony met cushing=verdriet voor je kinderen kopen. Nu goed op medicatie, maar hoe lang?
Het blijft altijd achteruit gaan.Lieve fotos met roosje!

Geweldig Jecco-ellen die fotos, wat een leuke ijsco is Ozzie ook trouwens. Mijn eerste pony was een ijsco, blijft toch een week plekje voor in mijn hart. :)

Ik heb Farahilde geschoren, heerlijk in mijn eentje in het zonnetje, haar moeder ernaast voor de steun. Wat een braaf paardje, werkte zo goed mee, vond het zelfs wel lekker volgens mij. Heel ander paardje tevoorschijn gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:19

Dat heb je netjes gedaan zeg!
Mooi paardje.

Ozzy is geen ijsco maar een Schotse highlandpony ;-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:51

Ik zou er niet aan beginnen hoor een pony met cushing. Er zijn er zoveel te koop, kun je *mijns inziens* beter verder kijken.
Bovendien kosten die medicijnen ook nog een flinke duit!

Jammer Ulfeino dat ze het niet waren.

Jecco-ellen; is dat een verzorgster? Leuk hoor als ze samen zo lol hebben!

Janinevv wat een lekker ding ! Gefeliciteerd! merrie/hengstje ?
Ga je hem/haar zelf houden denk je ?

Randalinpony; mooie pony zeg !

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:55

Wat weer een geweldige foto's komen er voorbij, prachtig.
Had Kyara voor de winter geschoren maar zit er nu bijna weer over te denken :)

Vandaag met Elina naar CH Oranjewoud geweest.
Prachtig concours maar jammer dat de bixie weer echt een onderdeel was waarvan de organisatie heeft gedacht, het moet er maar bij maar met zo weinig mogelijk gedoe.

Gras in de baan en de losrijbaan/inspringbaan was enkel hoog en dan van dat dikker vette groene gras, waarbij de meeste pony's maar 1 gedachten hebben "ETEN".
Daarnaast waren bij de AA en A springen en dressuur de balkjes niet te zien in het hoge gras :(

Springen begon om 10 uur, eerst 2 combinaties die 2x AA sprongen, zeg 10 min. daarna parcours ombouwen naar A, had gerekend op kwart over 10 de baan in.
Helaas was de AA pas na half 11 klaar, toen ombouwen, 2 onervaren parcoursbouwers, uiteindelijk zei ik tegen een andere moeder "wat denk je zullen we maar even helpen?" dat hebben we gedaan, toen de kids parcours verkennen en daarna kon Elina eindelijk starten, het was al na 11 uur, Kyara had er niet zoveel zin meer in dus veel galop lukte niet, maar ze reed netjes en foutloos.

Snel naar dressuur (1e keerB1) want het springen was zo uitgelopen ......, maar ook daar schoten ze helemaal niet op, Elina was nog lang niet aan de beurd.
Naar de trailer, hoofdstel af en Kyara even laten eten, hoofdstel weer om en erop, nog even de galop geoefend, maar Kyara had er niet zoveel zin in.

In de baan, ook weer met enkel lang gras (erg handig als je met een shet moet halsstrekken :( ), het ging bij beide proeven vrij netjes, maar de galop was in de 1e proef hopeloos, in de 2e proef ging het beter maar maakte Elina fouten door niet goed te luisteren, waardoor ze niet afwende of ipv een hele grote volte een halve grote volte reed en ja dat kost je punten, maar beide hadden het helemaal gehad met die warmte, want ondertussen was het 12 uur.

In de dressuur was ze in de 1e proef 6e van de 7 en in de 2e proef 3e van de 7.
In het springen was ze 1e parcours 2e geloof ik (geen prijs) en bij het 2e parcours 1e en kreeg ze een mooi lintje, een poetskoffer vol spullen, een epplejack cadeaubon van 2,50 en een zakje paardensnoepjes.

Jammer van het lange gras, maar verder een prachtig concours met veel standjes en shows.