[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:59

Happy birthday Ingrid *\o/*

Wat vervelend voor Toliene! Hopelijk slaan de medicijnen aan.

Miranda, ik heb een Zilco Deluxe schoftje. Nog steeds erg tevreden mee :j

Wij zijn gister naar Annecy (plaats met een meer) gereden in Frankrijk. Nu al onwijs genoten! Een suuuuper luxe hotelletje gevonden dus zo lekker kunnen slapen! Vandaag gaan we (denk ik) richting Italië. :)F

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:12

Wat lekker Susanne! Geniet er van

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:21

Ingrid gefeliciteerd!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:25

Bedankt!

Geniet van je vakantie!!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:41

Gefeliciteerd Ingrid!! *\o/*

Een hele fijne vakantie Suzanne! Heerlijk.... Italië <3

Linsey, een hele goede voor de nieren vind ik De Groene Os Blaas- en Nier. Werkte bij Donja super! Hoop dat je medicatie aanslaat!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:41

Heerlijk geniet ervan Susanne!

Gefeliciteerd Ingrid! *\o/*

De nierproblemen hebben niet echt een naam... het lijkt wel een beetje op nierstenen en niergruis, maar heeft ze opgelopen door al een langere tijd steeds iets minder te drinken, dus ook minder te plassen waardoor alle gifstoffen hun gang konden gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze zieke nieren heeft gekregen. Zaterdagavond weer een aanval gehad, op die momenten zie ik die pijn in haar oogjes zo verschrikkelijk naar. Gister was ze weer kiplekker en super vrolijk. Dus we hopen van harte dat de medicatie goed aanslaat! :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:25

Meiden vraagje! Ik ga volgende maand de HCA sulky aanschaffen, maar heb dan natuurlijk het een en ander nodig aan veiligheidsgespen etc.... wie kan mijn helpen met wat ik het beste kan nemen?

Brancardbeugels heb ik al! Maar heb dit bij mijn strengen... moet ik nu nieuwe strengen kopen?

Afbeelding

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:28

Die kun je ook laten vermaken door een zadelmaker en er zo een d-ring aan maken. Ik heb zelf veiligheid snelsluitingen aan de staalkabel. Dat vind ik ideaal.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:32

Ja dat wil ik inderdaad ook! Die staalkabel zit er standaard bij? Sorry ben niet helemaal thuis in de HCA wereld :+

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:54

D-ring hoeft er niet per see aan, je kunt de paniekhaak ook aan het vierkantje klikken. Staalkabel krijg je erbij. Brancardbeugels zijn niet nodig, normale lichtogen of veiligheidslichtogen zijn prima (tenzij je dichte bomen neemt, dan veiligheidslichtogen).

Gefeliciteerd Ingrid :*

Ik probeer vanmiddag even bij te lezen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:58

Thanks voor de info Ayla! Ik twijfel nog tussen een dichte of open boom....

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:21

Ik zou voor dicht gaan, als je veiligheidslichtogen hebt tenminste. Toch een stukje veiligheid :) Als je ze later toch dicht wilt, moet je meer betalen dan wanneer je ze er direct bij neemt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:24

Ja klopt, ik heb op 1 schoftje veiligheidslichtogen en op de andere niet, maar dat is opzich zo besteld... Sowieso 2 paniekhaken bestellen voor de strengen en nog van die haakjes voor de broek, zodat je dit ook makkelijker kan bevestigen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:42

Gefeliciteerd Ingrid!!

Heerlijk Susanne, geniet ervan :)).

Linsey; Ik heb mijn veiligheidssluitingen gewoon zo aan m'n strengen zitten. Dat gaat prima.
Als je budget het toelaat zou ik alle opties er gelijk bij nemen, scheelt achteraf weer. Spreek uit ervaring :+.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:08

haha ja! Dat ben ik ook van plan, alleen geen remmensysteem en rvs lamoen...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:19

Ingrid, gefeliciteerd!

Suus, fijne vakantie!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:21

Ik ben juist heel blij met het rvs-lamoen. Je hebt veel minder kans op roest en beschadigingen. Verders alle opties, behalve het stoeltje. Ik ben echt onwijs blij met mijn hca'tje. Ze zijn zo onwijs stevig en wendbaar!
Ik heb veiligheidssluitingen aan de strengen, broek en de staartriem.
Een dicht lamoen is fijn, dan prikt het lamoen nooit in de hals met wendingen.

Ingrid, gefeliciteerd! Ik zag mooie foto's voorbijkomen van Alf op fb! Hij ziet er goed uit.

Iemand had droge plekken onder het schoftttuig. Pas daar echt mee op. Droge plekken zijn het begin van een hoop ellende en drukplekken. Ik heb een Zilco schoftje en ben er erg tevreden over.

Voor de nierproblemen, wij gebruiken na volle tevredenheid producten van phytonics. Daar zitten ook producten bij om de nieren te ondersteunen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:28

Gefeliciteerd Ingrid!
Leuk Linsey een HCA. Ik heb ook een dicht lamoen en spoorverbreders. Daarbij veiligsheidssluitingen aan de strengen.

Ik heb vandaag even foto's doorgestuurd naar de zadelmaker, hij geeft aan dat het tuig netjes lijkt te liggen en er geen reden is om aan te passen.
Nu zweet Jimmy bijna nooit, maar vanmorgen toch foto's proberen te maken. Hoe vinden jullie deze zweetplekken eruit zien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:32

Ja klopt! Maar RVS lamoen is wel een extra luxe natuurlijk... en gezien ik niet oneindig geld heb, laat ik die eventjes zitten :o

Fijn om jullie verhalen en meningen te horen over de HCA en welke veiligheidssluitingen jullie hebben.

Mirriejj: Je ziet wel duidelijk dat het schoftje drukt... is een onderlegger of een gelpad geen idee? Dat verdeeld de druk wel beter!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:38

Linsey1998 schreef:
Mirriejj: Je ziet wel duidelijk dat het schoftje drukt... is een onderlegger of een gelpad geen idee? Dat verdeeld de druk wel beter!

Ja toch? Ik rijd al standaard met een onderlegger. Ik heb gisteren ook al even zitten kijken voor de zilco schoftjes.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:40

mirriejj schreef:
Linsey1998 schreef:

Ja toch? Ik rijd al standaard met een onderlegger. Ik heb gisteren ook al even zitten kijken voor de zilco schoftjes.

In dat geval, zou ik wel opzoek gaan naar een nieuw schoftje... Dat zweten onder je schoftje is vrij normal, alleen bij jou zie je echt de drukplekken... das niet goed! :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:04

Mirriejj, op basis van deze foto's gok ik dat je sulky niet goed in balans hangt en je schoftje ook niet goed ligt.
Zweeft je sulky wel in de lichtogen? Verder lijkt het ook alsof je schofttuig wat naar achteren helt.
Als je gaat voor een ander schoftje, neem dan die van Zilco met een beweegbare draagriem bovenlangs.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:08

sakvis schreef:
Mirriejj, op basis van deze foto's gok ik dat je sulky niet goed in balans hangt en je schoftje ook niet goed ligt.
Zweeft je sulky wel in de lichtogen? Verder lijkt het ook alsof je schofttuig wat naar achteren helt.
Als je gaat voor een ander schoftje, neem dan die van Zilco met een beweegbare draagriem bovenlangs.

De sulky zweeft netjes in de lichtogen, alleen op hobbelige paden soms iets minder door het hobbelen.
Het schoftje helt inderdaad ook een heel klein beetje naar achteren dat klopt.

Die van Zilco is er alleen in maat pony met losse draagriem, ik ben bang dat dat te groot wordt voor jimmy.

Dit is hoe het schoftje ligt.

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:36

Leerzaam voor mij om daarover mee te lezen als men-leek :) Vind dat heel interessant!

Ingrid: Gefeliciteerd!

Wij hadden de zoektocht naar een mini een beetje on hold staan. Maar zojuist toch moeten toegeven dat er 1 pony is die ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Vanavond nog maar even met vriendlief bespreken of we toch maar willen gaan kijken. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:58

Ennn, we hebben zaterdag een afspraak. :):) Zo snel kan het gaan, haha.