[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:56

Lillian, ik zag net je post op insta! Het ziet er uit als een fijne deken inderdaad.

Susanne, met de ruimte hou ik rekening inderdaad, vandaar heb ik maat pony (en Nick is 85cm). Maar goed dat je het zegt hoor, veel kopen ze inderdaad te klein.
Ik wil er ook nog gaten bij zijn neus uit knippen, vooral met het warme weer zijn die gaatjes te klein om doorheen te ademen vind ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:20

Goede tips Suus! Idd iets om op te letten. Heb geen ervaring met graas maskers.

Leuk een verzorgmeisje. Wat gaat ze doen?
Is lastig om iemand te vinden, wil graag ook nog iemand erbij.
Een vriendin doet Max een dag per week omdat ik haar paard ook 1x per week (euh meestal vaker) doe. Heb nog een verzorgster waar ik per week mee kijk of ze kan, maar ze kan niet zo vaak meer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:37

Mooie deken voor Floor!

Goed bezig hoor wat betreft het graasmasker. Ook met die extra neusgaten! Dan hou je echt rekening met hem :j

Mandy jij had toch ook een klein ruitertje voor Max?

Wij gaan zo lekker slapen, en dan rond een uur of 2 vannacht richting de zon {:}

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:40

Ja, de twee zoontjes van eigenaresse van Mac rijden weleens op Max. Maar dat is heel af en toe, niet echt regelmatig.
Buurmeisje heeft ook twee keer gereden en wil binnenkort weer. Kleindochter van de staleigenaar wil er ook graag nog een keer op.

Slaap lekker alvast en fijne vakantie! Al helemaal ingepakt voor zover het kan?

Hier is dorpsfeest, Wolter Kroes was er net..
nu even thuis eten en als het weer beter is straks terug.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:01

Even bijlezen eerst, gedaan met de examens.

mirriejj@Lekker gaan zwemmen met de pony! Leuk zo! Owja en geef graanvrij zelf, ik zie graan als junkfood voor paarden. :o

Patricia@Zelf begonnen met droogmennen met mijn tinker geweest en het effectief mennen is met Finn een jaar geleden ongeveer begonnen.

Linsey1998@Jij bent dus de persoon die interesse had in de excellent voor mij, bleek uiteindelijk te ver maar geloof dat ze zei dat het niet in de bus paste? Maar het lamoen van een excellent sulky kan je toch wel gewoon verstellen van gaatjes zoals de cavaletti of had deze dit niet?

Lillian@Leuk zo op vakantie geweest, zit er hier niet in met de dieren.

Ingrid@Altijd moeilijk ze achterlaten. Met Cup nu gehad 5maanden terug ondertussen al en weet dat mijn ene konijn ook in zijn reserve tijd zit. Hem destijds verwaarloosd opgehaald, zal toch pijn doen als die er niet meer is.

StalNollie@Hier doe ik het zelfde maar dan met hengstjes, van niks tot kinderpony.

Hier is het zonder graasmasker, kan ik niet over meespreken. Greenguard zou wel goed zijn van lezen.

Zo tot zo ver het bijlezen, het is hier volgende week wat minder warm dan kan ik Finn terug eens inspannen. Bezig met de grootste te beleren ook, heeft vandaag eens een dagje pauze.

Stond op het punt Rio te laten scheren maandag, kan ik opeens sinds vandaag zijn vacht er af plukken met de hand. Zijn buik voor de helft kaalgeplukt nu en een deel van de zijkant. Morgen zijn halstertje maar aandoen en even gaan zitten om hem verder te helpen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:42

Eline, Romy en anderen die hier regelmatig langskomen; die opmerkingen waren niet voor jullie bedoeld hoor. Wat mij betreft ging het om de mensen die zich aanmelden, foto's neerzetten en die jee vervolgens nooit meer ziet.

Mirriej: jaloers! Wat een mooie omgeving en prachtige menpaden, wat heerlijk zeg!

Linda; sterkte met het leren en de tentamens!
Fijn ook dat er niets ernstigs was met zijn longen!

Lilian; nog spullen gescoord vandaag?
Edit; al gelezen :-)

Linsey; wat bedoel je met zieke nieren? Wat vervelend!

Susanne ook weer gefeliciteerd met je punten! Julie gaan hard :-)
Ohhh sorry stuurde je net nog een whattsapp hoop niet dat je er wakker van bent geworden. Vroeg slapen want lekker op vakantie!!!
Veel plezier en vergeet Cinque Terre niet :-)

En de rest; sorry had geen zin meer hahaha. Het is niet persoonlijk.

Vanmiddag heerlijk gemend met Alf we gaan echt vooruit:-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:10

Nee ik sliep nog niet hoor! Ga je appie ff lezen :) Bedankt voor de tip over Italië!

Leuk Mandy een dorpsfeest, meestal erg gezellig! Wolter Kroes :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:15

Over Italië gesproken: ik had gisteren een Italiaanse borrel met allemaal lekkere Italiaanse hapjes. <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:19

Vervelend Mandy hahaha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:28

Klinkt goed Y)(^)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:51

Ik had kwa graaasmasker eerst greenguard, maar daar beschadigden de tanden van. Erna een imperial riding, die beviel goed.

Stal Nollie kids vinden is tegenwoordig indd heel lastig. Voor de shetwedstrijden leen ik 2 meisjes die eigenlijk alleen de wedstrijden rijden, ze hebben zelf eigen pony's.

Hoe ben je erachter gekomen van Toliene haar nieren? Hopelijk knapt ze snel op!

Mooie nieuwe deken voor Floor lekker verwend!

Linsey en susanne gefeliciteerd met de winstpunten!

Ingrid weer heerlijk gereden, super dat het zo fijn gaat!

Wij hebben vandaag de NSPS dag in heteren gedaan.

Faya 1e prijs B2 met Megan
Caya 2e prijd B3 met Maddy
Faya 5e prijs bereden agility Megan
Caya 2e prijs bereden agility Maddy
Tweespan dacht 4e prijs 183 punten ik
L Faya 2e prijd 184 punten ik
M Caya 4e prijs 179,5 ik
vaardigheid Faya 3e prijs ik
vaardigheid 4e Caya ik
Yaya B dressuur Syb 1e prijs

Dus lekker bezig geweest.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:40

Zooo druk dagje Patricia haha. Maar dan wel de moeite waard om er een stuk voor te rijden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:44

IngridM schreef:
Zooo druk dagje Patricia haha. Maar dan wel de moeite waard om er een stuk voor te rijden.

Ja heel druk dagje. Maar indd met 5 dingen per pony is het het rijden waard. Het regende alleen steeds heel hard smiddags. En caya heeft op moment slechte hoeven en had echt geen grip helaas. Glibberende vaardigheid en M proefje gedaan. Faya heeft nog een hoefwand randje voor wat grip.

Als jij en alf nou zo goed bezig zijn kom dan oktober ook maar maren kessel :-)
Zijn ook veel leuke aan de hand dingen voor 30 +

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:03

Ooh kijk wat schattig. Gaat dit op tijd ? Ziet er zo gehaast uit hihil. En wat een drukke dag jeetje wel gezellig en leuke prestaties

In aug ga ik ook lid worden van stamboek ( betaal dan nog maar voor half jaar nu zou ik volledig moeten betalen) kijken of we ook wat kunnne meedoen ( mits ze geen last heeft vn de dracht)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:45

Ok durf wel een keer een filmpje te plaatsen. Onderbouwd commentaar mag altijd. We zijn alletwee zo groen als gras qua mennen (heb vroeger wel jaren gereden maar was geen ster erin). Ik ben zelf heel erg blij met hoe het nu gaat. Stukken rechtuit gaan nu ook meestal rechtuit ipv mega slingerend, bochtjes gaan fijn en hij begint mijn hand op te zoeken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:52

Patricia_86 schreef:
Als jij en alf nou zo goed bezig zijn kom dan oktober ook maar maren kessel :-)
Zijn ook veel leuke aan de hand dingen voor 30 +

Van het NSPS? Heb mijn lidmaatschap na jaartje opgezegd en hij laadt nog niet zo goed. Wordt aan gewerkt :-)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:18

Ik ga morgen even een bijleespost maken maar:

Susanne: Jaaa ik ben fan, we gaan er sowieso een aanschaffen.

Ik kwam achter de zieke nieren omdat toliene telkens koliekachtige symptomen vertoond maar wel mest, ze dronk ook al een tijdje slechter. Dus na het onderzoek van gister erachter gekomen dat haar nieren minder goed functioneren. Maandag krijg ik de medicijnen binnen.

Die excellent sulky was alleen het lamoen in lengte te verstellen en het bankje iets maar niet meer dan 3 cm ofzo. Lamoen was niet in hoogte te verstellen en ook de spoorbreedte was ruim 125 cm. Dan krijg ik een probleem met vervoer, maar ook het feit van waar gaat die kar met die pony heen... en in balans hangen was een drama geworden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:47

StalNollie schreef:
Ooh kijk wat schattig. Gaat dit op tijd ? Ziet er zo gehaast uit hihil. En wat een drukke dag jeetje wel gezellig en leuke prestaties

In aug ga ik ook lid worden van stamboek ( betaal dan nog maar voor half jaar nu zou ik volledig moeten betalen) kijken of we ook wat kunnne meedoen ( mits ze geen last heeft vn de dracht)

Ja dit was op tijd. Wie het snelste en foutloos ging. Je mag ook zonder lidmaatschap meedoen. Alleen niet aan de jubileum wedstrijden

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:50

IngridM schreef:
Ok durf wel een keer een filmpje te plaatsen. Onderbouwd commentaar mag altijd. We zijn alletwee zo groen als gras qua mennen (heb vroeger wel jaren gereden maar was geen ster erin). Ik ben zelf heel erg blij met hoe het nu gaat. Stukken rechtuit gaan nu ook meestal rechtuit ipv mega slingerend, bochtjes gaan fijn en hij begint mijn hand op te zoeken.

[ Video ]

Ik vind het er al echt braaf en ontspannen uitzien.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:51

Linsey1998 schreef:
Ik ga morgen even een bijleespost maken maar:

Susanne: Jaaa ik ben fan, we gaan er sowieso een aanschaffen.

Ik kwam achter de zieke nieren omdat toliene telkens koliekachtige symptomen vertoond maar wel mest, ze dronk ook al een tijdje slechter. Dus na het onderzoek van gister erachter gekomen dat haar nieren minder goed functioneren. Maandag krijg ik de medicijnen binnen.

Die excellent sulky was alleen het lamoen in lengte te verstellen en het bankje iets maar niet meer dan 3 cm ofzo. Lamoen was niet in hoogte te verstellen en ook de spoorbreedte was ruim 125 cm. Dan krijg ik een probleem met vervoer, maar ook het feit van waar gaat die kar met die pony heen... en in balans hangen was een drama geworden.

125 is wel erg ruim voor zo.n kleine pony. En indd niet handig te verstellen dan.
Wat voor medicijnen krijgt ze ervoor?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:48

IngridM schreef:

[ Video ]

Nou dat ziet er toch al super goed uit!! +:)+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:17

Fijne vakantie Susanne!!!

Patricia en Ingrid; ga jullie filmpjes straks even kijken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:21

Iets met kidney ofzo... ik heb het zelf nog niet gezien, het moest besteld worden. Dus krijg het hopelijk morgen! :j

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:37

Voor Susanne en Ayla. Jullie hebben toch Zilco schoftjes in gebruik of niet?
Jimmy zweet eigenlijk zelden, dus had ook niets in de gaten gehad. Maar ik zag toen hij vrijdag gezweet had dat er een paar droge plekjes bleven onder zijn schofttuig.

Heb al contact opgenomen met de zadelmaker, kijken of dat hij er iets mee kan. Maar mocht het niet aangepast kunnen worden, welke schoftjes van Zilco gebruiken jullie?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:46

Linsey wat vervelend. Heeft het een naam wat ze heeft aan de nieren?
Bij Alf hadden ze ook een vermoeden van nierproblemen maar dat bleek uiteindelijk gelukkig niet zo.
Mij werd verteld dat daar ook niet echt medicatie voor is. Ik hoop voor jullie van wel!!