35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:45

Spannend Ulfeino. Maar het voelde goed, dus de moeite waard om in overweging te nemen.

Ellen fijne rondjes gereden. Zo'n filmpje vind ik altijd grappig om te zien. Filmpjes van onszelf worden steeds bekeken om van te leren. Je ziet zoveel meer op zo'n filmpje dan je in het "echt" mee krijgt.

Hier wat mindere tijden. Broer van man ligt op sterven en ik ben contactpersoon tussen schoonzus en de rest van de familie. Nare situatie.
Verder probeer ik van ons nette adoptiehondje zo snel mogelijk een vies stinkend beest te maken, en dat lijkt goed te lukken. Gisteren kreeg ze opeens de smaak van gedroogde pens te pakken en samen met haar niet zo heerlijke giechel-odeurtje is dat een afgrijselijk meurende mix, maar wat vond ze het heerlijk!

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:32

Klinkt als een leuke pony, hebben niet alle pony's meer moeite met 1 kant?

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:34

Sterkte met je zwager kanniet.

Ja is fijn om terug te zien, moest wel even met 1 hand sturen, zou graag zo'n cameraatje voor op mijn cap willen hebben.

Hihi aan de tandjes is wel te zien dat ze al wat ouder is. Wel een schatje hoor (geurtje wil ik liever niet ruiken)

jecco_ellen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:51

Gister waren alle pony's weer aan de beurt, mijn oudste dochter Natasja op ozzy (zelfs gedraafd)
Natasja kijkt al jaren niet naar de paarden om, maar sinds de laatste dagen trekt ze erg naar ozzy.

En Bente durfde op alle pony's.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:45

Klinkt leuk Ulfeino! Alle paarden/pony's hebben een minder ontwikkelde kant net als mensen. En als ze dan nog jong zijn missen ze ook nog spierkracht dus kan dan lastig zijn. Je verhaaltje klinkt leuk!

Vervelende situatie bij Kanniet en een smelly doggy hahaha moest erom lachen.

Leuk Jecco-Ellen!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:26

Klinkt goed Ulfeino. Ben benieuwd of het deze wordt.
Kanniet, sterkte met je zwager.
Jecco; leuke foto's.

Ik heb vandaag stukje met Isabella gewandeld sinds hele lange tijd.
We mankeerden beiden wat aan onze voeten, maar met de juiste schoenen, stapten we samen voort hahaha. Wat ken zo'n simpele wandeling dan fijn zijn als het lukt :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:09

Sterkte Kanniet verdrietig en dan ook nog moeilijk.

Prachtige foto's Ellen, altijd leuk om kinderen bezig te zien met pony's

Isa lekker gewandeld, was er ook wel weer voor :)

Elina vandaag geoefend voor de FK turnen, zaterdag om 13.00 uur moet ze ervoor, ben benieuwd.
Als het een beetje op tijd klaar is rijden we gelijk door naar de pony voor een tweede bezichtiging.
Het zou eigenlijk zondag, maar dan voorspellen ze zulk "kl*te" weer en dan is een bezichtiging in een buitenbak niet echt het je van het.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:59

Sterkte kanniet.
Leuke fotos weer en leuke verhalen.

Lekker wandelen met je uk isa.

Mijn dames staan op een "paradijsje" ze hebben een prachtig nieuw weiland en je ziet ze echt genieten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:23

Sterkte kanniet met je zwager.
Hondje raakt echt ingeburgerd bij jullie dan. :))

Janine daar kan nog wat bij in dat uier, maar kan snel veranderen. Hier een die al weken met strakke uier rondloopt, maar spenen nog helemaal ingetrokken dus ik zie er zo snel niets van komen.

Mooie fotos Ellen, gezellige boel. :)

Toch altijd zo lastig zon ponyzoektocht Ulfeino, rustig blijven zoeken tot je echt denkt 'dit is em' werkt vaak het beste en soms komt er ook ineens wat op je pad, succes op het FK turnen voor je dochter!

Ik lees nog trouw alles bij hier, maar ben erg druk op het moment. Dus veel reageren zit er even niet in.

Eerste veulen is wel al geboren, en een ondeugd is het:

Afbeelding

Vandaag staat ie onder 2 dekentjes buiten, wat een weer. :brr:

Verder druk met mennen (maar geen fotos, want vaak alleen ermee), groot paard weer rustig aan in training en rijden, verbouwen en plannen maken voor de tuin. *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 16:23

hahaha dat veulen :-) heerlijk!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:49

Ik zie leuke foto's voorbij gaan. :j
Sterkte kanniet met je zwager!
Gefeliciteerd met je eerste veulen Randalin *\o/*

Hier is de osteopaat langs geweest. Er zaten behoorlijk wat blokkades bij haar.. In het begin begon ze zelfs een keer te steigeren tijdens de behandeling maar daarna ontspande ze zich steeds meer. De osteopaat zei dat de spanning zich zo hoog heeft opgestapeld en dat ze daarom ineens voor de kar in paniek raakte. Waarschijnlijk heeft ze al een kwetsbare rug vanwege de dracht en ze heeft last van de darmen. Ze adviseerde me om welmoed structureel beweging te geven om haar los te houden en wat extra suplement te geven ivm de darmflora. De verzorgster die ik had is niet meer geweest sinds het ongeluk en heeft het momenteel druk..dan maar even kijken voor iemand anders.. Ik kan helaas niet elke dag heen gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:51

Ik kwam deze oude foto tegen in hun jonge jaren.

Sun links en dochter bonét rechts.
Nu samen drachtig. Zo apart!

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:21

Randalin: wat een leuk veulen, geweldige foto

Wendy: hoop dat ze er baat bij heeft, maar baat het niet het schaadt zeker niet.

Elina 17e op FK turnen (33 deelnemers), ze was wat minder geconcentreerd als anders, ze deed het keurig alleen net even dat beetje extra wat ze anders heeft ontbrak, hierdoor wipte ze na de opsprong op de balk er ook weer af en dat kost je gelijk een hele punt en dat is bij turnen heel veel, dat bleek ook wel toen ik keek wat ze zonder val was geworden, 5e scheelde dus gelijk 12 plaatsen!
Maar goed het is niet anders, al knap dat ze mee mocht doen aan de FK :)

Vanmorgen zei Elina tegen me dat ze toch liever een pony wilde die al wat meer doorgereden was, dus de eigenaresse van de jonge pony gebeld en dit gezegd, denk wel een wijs besluit van Elina.

Morgen kijken bij deze pony https:youtu.be/xNrH3cjyP0A
6 jarige Welsh merrie van 1.34, B klaar, al eens naar les geweest in de trailer, langs de weg mee gereden etc. dus wie weet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:49

Wat fijn dat ze er zelf goed over nadenkt en het eerlijk zegt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:33

Haha, dat veulen. Ja lijkt me geen makkelijke voor moeder :)
En eten die pony's nu komkommer? Dat gaat er hier echt niet in.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:48

Isapaardje schreef:
Haha, dat veulen. Ja lijkt me geen makkelijke voor moeder :)
En eten die pony's nu komkommer? Dat gaat er hier echt niet in.

Jaa haha, bij ons vinden ze t heerlijk! Vooral in warme zomerdagen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:13

Elina vanmorgen op wedstrijd, nog snel ook gestart in het springen, helaas springzweep vergeten, dus 1e parcours zonder zweep gereden, een paar weigeringen en bij hindernis 8 zei ze beide keren "spring de rest zelf maar" en ging de bel :(

Dressuur (laatste keer A) werd ze weer 2 keer 1e :)

Daarna naar huis en even later pony kijken.
Super leuke Welsh merrie van 6 jaar en 1.34 hoog.
raaf in de omgang, voorwaarts onder het zadel, maar wel goed beheersbaar, dit zou 'm wel eens kunnen worden, morgen weer kijken :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:18

Oh spannend zeg!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:12

Die komkommers vond ik ook bijzonder, hier eten ze eigenlijk heel kieskeurig. Vroeger had ik geiten die een bananenschil een delicatesse vonden, had ik ook niet zelf bedacht hoor! :')

Leuk voor Elina, 2x 1ste, goed voor het zelfvertrouwen. :) Spannend met de pony. :j

Veulen valt wel mee hoor, is wel een grapjas, hij rent tussen de kudde door en slalomt dan om de merries heen, maar gaat altijd braaf naar mama terug.
Nou scheelt het ook dat de kudde heel hecht is, en mama het allemaal wel best vindt, de andere merries hebben haar ook geholpen bij het drooglikken van het veulen, en zich over hem ontfermd toen zij de nageboorte afperste. Ik vind het altijd zo bijzonder om daar dan bij te zijn, die manier waarop ze elkaar steun geven en helpen. Ik denk ook dat de mama op me gewacht heeft met veulenen, had snachts al paar keer gecontroleerd, ze stond nog buiten omdat het uier niet klaar leek, maar ik had er toch een onrustig gevoel bij. Sochtends heel vroeg ging ik de wei op om de paarden te controleren, was even bij haar en zag dat de melk al flink aan de uier hing, dus ik dacht, zal wel vandaag worden, ging verder naar andere paardjes maar toen begon ze al te krabben. Dus ik man geroepen, die lag nog te slapen (weekeinde) maar die kwam snel naar beneden, maar toen was het veulen er al....

Het is ook een heel mak en mensgericht veulentje, maar het scheelt dat mama me ook altijd hinnikend begroet en ons vanaf begin bij het veulen liet.

Het klinkt maf, maar ik voel me echt bevoorrecht met zulke paardjes die zoveel vertrouwen in ons stellen, en ook dat ze zo om ons heen kunnen leven waardoor we zo vertrouwd met ze raken.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:26

Wat een enig veulen randalin.

Hoop dat de osteopaat wat heeft geholpen wendy.

Knappe pony's Sun en Bonet.
Bonet een stuk kleiner zeker?

Evengoed knap van Elina.
Veelzijdig kind hoor.
En nog wijs ook.
Kan helaas je filmpje niet zien.

Wat bijzonder randalinpony.
Hecht groepje zo te horen en leuk dat het zo'n mak veulentje is.

Hier wordt er veel gereden door mijn oudste dochter Natasja.
Ze heeft de smaak te pakken en wil elke dag rijden.
Het lichtrijden heeft ze ook al redelijk goed te pakken.
Wie weet kunnen wij ooit een buitenritje maken samen.
Ik met de menwagen en zij op ozzy.

Dit was de eerst x in draf.
Beugels zijn ondertussen ook wat korter gemaakt voor haar, paar gaatjes bij moeten prikken.
https://m.youtube.com/watch?v=f3giVYL1mEM#

En dit was de volgende dag.
http://youtu.be/lC5WpBbNfzs

Afgelopen zaterdag een lekker rondje gereden met star.
Let niet op de tijd, want dit is incl fietsen naar de vereniging verder optuigen en Menwagen naar buiten rijden en aankoppelen + alles weer opruimen daarna en terugfietsen met star.
Afbeelding

Super brave pony
http://youtu.be/tvSsCGZu2A8

Pessoa is gebeten door de tinker die hier tijdelijk stond, maar die is gister gelukkig opgehaald omdat het niet meer ging hier, hij was mijn pony's aan het terroriseren.
Ozzy werd continu gebeten door hem. En nu was zelfs pessoa aan de beurt.
Krijg foto nu niet geladen.
Maar het beest moest gewoon weg.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:35

Ellen: dat lichtrijden heeft ze al snel onder de knie, wat een verschil in 2 dagen :)
Weet nog goed hoe moeilijk dat in het begin was en hoeveel kramp ik steeds in mijn zij had ervan :(

Dit is de advertentie op MP van de pony:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Hier regen regen en nog eens regen, daarnaast begint het ook nog te waaien en lijkt het er nog niet op dat het droog gaat worden.
Kyara staat buiten met haar winterdeken op, durfde haar niet zo buiten te zetten, want heb haar zaterdag nog gewassen, dus een vetlaag van 0.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:49

Jaa grappig is dat mn paard wil ook niks van komkommers weten.
Terwijl de shetten er van smullen.

Ja bonét is stuk kleiner als haar moeder maar wel mooi rank, denk dat dekhengst niet zo groot was we kochten sun toen ze drachtig was van bonét.
Bijna kopie alleen stukje kleiner ja.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:18

Mooi pittig ponietje.

Het is ook een voorrecht!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:40

Mooie pony die van Marktplaats.
Rest ga ik nog even bekijken.
Hier filmpje van gekke Yoob die zich net even moest uitkuren op een spekglad stukje 'wei'

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:26

Yoob heeft de beker :)

Pony gaat niet door, na het rijden wat super ging het met de verkoper eens geworden.
Bij het afscheidt nog even bij de pony gekeken, Elina helemaal verliefd, op het moment dat we weg zouden en Elina zich half omdraait zie ik de pony de oren plat in de nek leggen en ze pakt Elina vol in de arm, geen idee waarom. Elina gilde het uit van de pijn.
Misschien doet ze het nooit weer, maar dat weet je niet, Elina is er nu helemaal bang van en zal nooit meer onbevangen met haar om kunnen gaan, daarnaast heb ik geen tel rust als ze alleen met de pony is :(