[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oedsje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:09

Oeh weet merk zo niet zal van de week eens kijken

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:18

Susan, ik houd het ook niet meer bij hoor := Vind het op zich wel gezellig weer een nieuw gezicht, maar als ze na twee keer niks meer posten vind ik dat wel weer jammer.

Mir super leuk filmpje :)

Welkom Stalnollie!

Gelukkig viel het allemaal mee met het hoesten linda, wel fijn zeg zo'n camera in de trailer :)

Gaat er morgen nog iemand naar de tweedehands paardenbeurs bij Leersum? *D ik moet hoognodig nieuwe rijlaarzen en jophurs hebben cap eigenlijk ook maar als daar niks tussen zit voor mij of de staat waarin ze verkeren mij niet aanstaat koop ik gewoon nieuwe, heb maar één hoofd tenslotte := verder hoop ik dat ze dekens in floor zijn maat hebben, tot november lopen de menlessen van mijn verzorgster door maar floor gaat midden september al ernstig verharen, kaal scheren dan maar. en ik heb op de SMR dag gekeken voor quikrelease ogen, maar had toen niet genoeg geld bij me :') hopelijk hebben ze die daar ook en zo niet dan bestel ik ze gewoon. Heb daar ook wel eens een onwijs gaaf portugees hoofdstel zien hangen met bijpassend bit en teugels gezien voor 12.50 had er toen zo'n spijt van dat ik die niet heb meegenomen, hopelijk dit jaar meer geluk :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:31

Is er echt een tweedehandse markt met paardenspullen. Nog nooit van gehoord of gezien is dat groot en wat moet je dan verwachten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:32

Jup! het is vrij groot, alles waar mensen vanaf willen (van trailers tot hoevenkrabbers) word daar door de werknemeners uitgestald, je kan de prijs opgeven wat je ervoor wilt hebben en je krijgt 75% van de opbrengst in geld terug of 100% in waardebonnen. Ik heb drie jaar geleden 4 dekjes, een longeersingel, peeskappen, springschoenen en een zweetdeken voor 30 euro gekocht. twee jaar geleden een dekje met bij passende bandages, twee rijbroeken, een hoofdstel met bit en teugels en springschoenen voor 35 euro :) vorig jaar kon ik helaas geen vrij krijgen... een vriendin van mij heeft vorig jaar voor 100 euro zes bijna nieuwe outdoor dekens een rondgedraaid hoofdstel, rijlaarzen en een zweetdeken gekocht :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:55

Ik reageer ook weinig sorry daarvoor. Ben erg druk met werk. Werk sommige weken tegen de 50 uur en dan nog de honden en de paarden is best veel. Maar komt goed! Ooit ben ik actiever.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 01:14

Klinkt leuk lillian!

Fijn zo'n camera :j

Ik heb vanavond gereden in de Beemster, toliene fijn gereden in de dressuur nadat we vandaag de diagnose kregen dat ze zieke nieren heeft, gelukkig kunnen we hier veel aan verbeteren en mocht ik gewoon starten van de dierenarts. 176 en 178 punten. De vaardigheid liep ze fijn, alleen doordat ik zelf even de weg kwijt was, buiten de tijd. Dus 3,5e strafpunt. Wel 1 winstpuntje mee naar huis.

Toliene was een beetje down vandaag, kan gebeuren, heb lekker gereden en volgende keer beter!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:09

Fijn dat ze verbeterd is en je weer mocht starten ! Hopelijk is ze de volgende keer minder down.

Wat de camera betreft ja t is een achteruit rij camera. Vrij simpel werkend te maken en lekker goedkoop

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:55

Waar heb je die vandaan Linda?

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:58

AliExpress voor iets van 32 euro ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:07

Ik red het vaak ook niet om heel uitgebreid te reageren.

Wat kun je aan zieke nieren doen? Gelukkig kan het verbeteren. Hopelijk volgende keer minder down.

Ali is zo fijn! Heb laatst een fitbit besteld, zo blij mee!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:10

linda_gigant schreef:
AliExpress voor iets van 32 euro ;)

Heb je daar toevallig ook een linkje van?

Een fitbit heb ik ook liggen, maar ik ben toch meer tevreden over mijn polar sporthorloge.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:28

Vraagje; is hier iemand met een mini shetlander die een graasmasker draagt? Zo ja, ik ben erg benieuwd naar welk graasmasker jullie hebben en evt naar een foto :)

Fijn dat het goed ging Linsey!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:39

Kcinarual schreef:
Vraagje; is hier iemand met een mini shetlander die een graasmasker draagt? Zo ja, ik ben erg benieuwd naar welk graasmasker jullie hebben en evt naar een foto :)

Fijn dat het goed ging Linsey!

Toen ze nog op gras liep ja, van de Welkoop. Wel de ponymaat want mevrouw heeft een enorme snuit/hoofd. Als ik er om denk zal ik straks een fototje maken :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:54

Wat handig die trailer camera. Staat ook nog op onze wishlist :) Mijn vriend wil er heel graag eentje. Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit al is het wel fijn om af en toe even te checken.

Willem draagt sinds dit weideseizoen een greenguard graasmasker en ik ben onwijs tevreden. In combinatie met gluco balance blijft hij jeuk-vrij en slank.

Gisteravond nog even op wedstrijd geweest in Middenbeemster. Eerste proef een beetje ruzie met Willem in het begin, verder tevreden! Twee mooie winstpunten erbij. Snelle en foutloze vaardigheid maar helaas een poort vergeten in de barrage :')

Nu heeft Willem lekker even vakantie. En wij gaan straks ook lekker op vakantie *\o/*

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:07

Floor staat zonder masker, vorig jaar wel even getwijfeld om het wel of niet te doen, maar daar werd de weide ieder jaar bemest met kunstmest. hier word het bemest met eigen mest en is de weide een stuk schraler dus floor is ook niet zo vet nu.

Ik ben geslaagd op de beurs! een cap, twee rijbroeken, een winterdeken en een longeerhulp voor bij elkaar 65 euro. Voor angus een pessoa en een bontje voor 10 euro

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:34

De greenguard lijkt mij inderdaad ook het fijnst, maar helaas is die iets boven mijn budget. Ik ga eens kijken bij de welkoop, dankjulliewel!

Afbeelding
Dit is maat pony van HH. De omtrek is goed, maar hmm... ik weet het niet.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:07

Een niet zo blije pony want ze haat het ding :') snap het ook wel.
Afbeelding

Ik kom net met Donja bij een goede vriendin op stal, stukje verderop. Dikke schreeuwende ruzie :') (twee onbekenden) ik wacht wel even buiten! Donja is ondertussen in de bak aan het spelen met haar vriendje Buddy! Wat een scheet! (Onduidelijke foto)
Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:22

Toliene heeft slechte nieren, dus krijgt nu medicijnen voor het plassen, maar ook om eventuele niersteentjes en niergruis te verwijderen. Ook een duidelijk mineralen tekort te zien. Ook moet ze voorlopig elke dag waterige slobber met elecktrolyten. Zodat ze de juiste zouten binnenkrijgt en ook beter gaat drinken en plassen. Over een maandje verder kijken.

Gister de HCA van Susanne geprobeerd, super fijn rijdt het! :j <3 we willen er 1 aanschaffen, even kijken of ik dat red binnen korte termijn :)

Zijn er toevallig nog mensen die 5 juli in Lexmond starten?

Fijne vakantie Susanne

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:34

Suus gefeliciteerd en fijne vakantie!

Lilian, goede inkopen gedaan, leuk!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:24

Kiekeboef gaan de jouwe zo niet onder de draad door als ik de draad zo hoog heb gaat ze het weiland verder verkennen.

Hier geeb shet met masker wel andere ponys gehad die simpele zijn uiteindelijk goedkoop maar duurkoop. Greenguard is echt wel beter qua kwaliteit maar ook qua pasvorm.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:40

Haha StalNollie, Donja is ontsnappingskoningin, en aan de linkerkant op de foto kun je dan ook een oranje draadje zien. Deze dit ook aan de rechterkant maar is bijna onzichtbaar. Ik heb er sinds vandaag een lief verzorgmeisje bij :) Met haar gaat het ook vast goed komen zo, ze is erg betrokken en heeft al best veel ervaring voor haar leeftijd (14) :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:14

Wat fijn een verzorg meisje. Ik wil er ook graag een meisje of jongen bij. ik rijd vele jonge paarden in en heb daar vroeger mede door de boer die nu bij mij staat ipv ik bij hem veel van geleerd. Ik zou zo n meisje ook een kans willen geven maar tegenwoordig vind je er bijna geen.tenminste een met verantwoordelijkheid en enthousiasme en ervaring.

Vandaag weinig met wilene gedaan. Alleen wat voort gezet vond ze ook wel prima haha. Het is een echte shet met longeren kop naar beneden en dan proberen in het gras te happen haha

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:26

Bij de welkoop waren helaas geen maskers. Ik denk dat ik mijn masker helemaal ga slopen en hem op Nick zijn maat maak. Ik zie het niet zitten om tientallen maskers te proberen en er daarna achter komen dat hij écht een rare maat heeft :+

Gefeliciteerd met je winstpunten Susanne!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:41

Je kunt de greenguard ook zonder het speciale halster kopen dan zijn ze geloof ik €58 :j Ik heb 'm ook aan zijn gewone halster.

Met die bloempotmodelletjes moet je even goed opletten dat hij voldoende ruimte heeft om te gapen enz. De meeste mensen hebben ze te klein (te strak om de neus). Ook moet er tussen de onderkant neus en bodem voldoende ruimte zitten, de neus mag er niet tegen aan komen als hij niet graast.

Tevreden over de hca Linsey? :D

Leuk een verzorgmeisje voor Donja!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:46

Deken voor floor gevonden van rider pro ( :? ) kent iemand dit merk want ik vind hem heel netjes liggen op floor.
Fijn vakantie susan
Oef boze pony Jen haha, leuk een verzorgmeisje!
Stalnollie altijd fijn als een eigenaar je de kans wilt geven! zo is het mij ook vergaan *D

Floor met z'n nieuwe winter deken, rond september komt een vriendin waarvan ik dr paarden een aantal jaar terug heb gereden Floor scheren, waarschijnlijk een jachtmodel
Afbeelding