[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:06

Ja snap dat ook helemaal. Zie het ook zo vaak gebeuren in mijn omgeving; mensen krijgen kindjes en dat verandert je leven zo onwijs!! Prioriteiten liggen dan echt anders.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:07

Ymor schreef:
Frummels schreef:
In jouw geval begrijp ik het wel hoor Ingrid. :(:) En ik snap je twijfel ook heel goed. Soms kan het goed zijn om alle scenario's in gedachte te houden, maar soms ook niet.. Rustig over nadenken :)

Ik moet er niet aan denken om er nog eentje bij te hebben 8)7 Zou niet weten wanneer ik daar dan iets mee moet doen, haha. Heb 8 jaar lang een verzorgpaard gehad die ik als eigen mocht beschouwen. Ik heb hem de eerste 6 jaar bijna dagelijks gereden, en daarna liep dat langzaam terug naar 1 dag per week, tot ik er uiteindelijk in september dit jaar mee gestopt ben. :(
Ik werk fulltime, we zitten midden in een enorme verbouwing van ons nieuwe huis waardoor we overal en nergens logeren, we zijn in september getrouwd, wil graag nog wat sporten en sociale contacten onderhouden, en we hebben Pepper natuurlijk ook (op een andere stal dan verzorgpaard). Hierdoor was het voor mij gewoon echt niet meer haalbaar. Hadden ze op dezelfde stal gestaan, dan was ik er denk ik niet mee gestopt. Maar je hebt niet op alles controle in het leven natuurlijk. :)

Ik vind dit wel een heel makkelijke reactie. Zo heel simpel is het niet om je pony na een aantal jaren te verkopen. Vooral die kleintjes niet. Als ik nu een pony van 6 koop. Hem 10 jaar kan houden dan is hij inmiddels 16. Wie wil hem dan nog?

Patricia tot nu toe heb ik dat ook. Gemiddelde leeftijd bij mij ten tijde van overlijden is nu 5. Mijn huidige pony’s zijn al ouder dus we gaan de goede kant op!

Huh? :') Ik denk dat je het verkeerde bericht quote. Want ik schrijf niks over verkopen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:07

Patty14 schreef:
Ayla/Linsey; ja waarschijnlijk stop ik dan helemaal. Ik merk nu al dat soms gewoon helemaal geen tijd heb, ben nu 26 en waarschijnlijk komt er toch ook ooit nog een kindje. Zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren. Wil geen pony hebben die er maar een beetje bij staat.
Misschien als we ze ooit aan huis kunnen krijgen is het natuurlijk weer anders. Maar dit zeg ik nu, kan volgende week wel weer anders zijn :+

Dit heb ik ook! Heel herkenbaar verhaal

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:08

Ymor schreef:
Frummels schreef:
In jouw geval begrijp ik het wel hoor Ingrid. :(:) En ik snap je twijfel ook heel goed. Soms kan het goed zijn om alle scenario's in gedachte te houden, maar soms ook niet.. Rustig over nadenken :)

Ik moet er niet aan denken om er nog eentje bij te hebben 8)7 Zou niet weten wanneer ik daar dan iets mee moet doen, haha. Heb 8 jaar lang een verzorgpaard gehad die ik als eigen mocht beschouwen. Ik heb hem de eerste 6 jaar bijna dagelijks gereden, en daarna liep dat langzaam terug naar 1 dag per week, tot ik er uiteindelijk in september dit jaar mee gestopt ben. :(
Ik werk fulltime, we zitten midden in een enorme verbouwing van ons nieuwe huis waardoor we overal en nergens logeren, we zijn in september getrouwd, wil graag nog wat sporten en sociale contacten onderhouden, en we hebben Pepper natuurlijk ook (op een andere stal dan verzorgpaard). Hierdoor was het voor mij gewoon echt niet meer haalbaar. Hadden ze op dezelfde stal gestaan, dan was ik er denk ik niet mee gestopt. Maar je hebt niet op alles controle in het leven natuurlijk. :)

Ik vind dit wel een heel makkelijke reactie. Zo heel simpel is het niet om je pony na een aantal jaren te verkopen. Vooral die kleintjes niet. Als ik nu een pony van 6 koop. Hem 10 jaar kan houden dan is hij inmiddels 16. Wie wil hem dan nog?

Patricia tot nu toe heb ik dat ook. Gemiddelde leeftijd bij mij ten tijde van overlijden is nu 5. Mijn huidige pony’s zijn al ouder dus we gaan de goede kant op!

Je moet maar net de juiste persoon er voor vinden. Hier een gek die een 14jarige ex HB pony koopt die ook nog niet eens goed loopt.. Die mensen zullen zich dood gelachen hebben, maar toch heeft Lola een prima plekje gevonden.

Edit: Oh en volgende week wordt ze ook nog getest op cushing, die ik positief terug verwacht -O- Ik trek de kneuzen altijd aan :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:14

Daar heeft Romy wel een punt mee. Er zijn inderdaad mensen zoals Mirriej die toch zo'n diertje kopen maar vind dat maar eens.

Aan de ándere kant; voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram en ben ik er niet meer. Niet alles is te plannen in het leven. Lastig hoor voor een control freak hahaha

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:45

Ja heel lastig maar kwa leeftijd kijk ik niet meer naar. Alles ging bij mij jong dood. Van zelfs 4 tot Romy dan 14 (maar die had ik pas 1.5 -2 jaar)
Nu zijn caya en faya 6 en 9 . Maar leeftijd vind ik echt niks zeggen Duvel met 7 kreeg koliek en was er ook niet meer. Moet wel zeggen dat er geen shet meer hierna komt. Vind ze vrij zwak met alles wat ik tot nu toe met ze heb gehad.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:48

IngridM schreef:
Daar heeft Romy wel een punt mee. Er zijn inderdaad mensen zoals Mirriej die toch zo'n diertje kopen maar vind dat maar eens.

Aan de ándere kant; voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram en ben ik er niet meer. Niet alles is te plannen in het leven. Lastig hoor voor een control freak hahaha

Nou indd dat kan ook nog. Maar laten we daar maar niet vanuit gaan. Ik heb dit jaar een burnout gehad en ben nog herstellende en ben wel minder alles onder controle willen hebben. Minder proberen te plannen en na te denken en als ik iets wil gewoon doen.
Ik probeer nu als ik iets graag wil het gewoon te doen. Ipv overal beren op de weg te zien. (Is nog makkelijker gezegd als gedaan hoor)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:13

Sorry ik had inderdaad de verkeerde gequote.

Ik ga toch ook maar minder plannen. Merk gewoon doordat ik zo dwangmatig bezig ben met de trainingen dat het plezier weer weg gaat. Toch maar want rustiger aan dan.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:13

Maar ingrid, als je verwacht dat je lichaam gaat verslechteren he.. is het dan juist geen goede optie om extra pony te nemen. Het geeft je namelijk een reden om toch nog lekker naar buiten te gaan, omdat er twee vriendjes op je wachten. Ik heb vanwege de reuma ook dagen dat ik denk, ik blijf de hele dag onder mijn warme dekens liggen en kom er zeker niet onderuit. Maar doordat er 2 ponyvriendjes op me wachten geeft het me toch een klein beetje energie om toch even langs te gaan. Als ik dan uiteindelijk ben geweest, voel ik me lichamelijk niet beter maar mentaal wel! Maar ik weet natuurlijk de ernst van jouw lichamelijke klachten niet.

Ik snap het wel Patty! Ik zou in de toekomst ook heel graag kindjes willen. Maar ik wil echt mn hobby niet aan de kant zetten. Maargoed waarschijnlijk hebben mijn vriend en ik wel de mogelijkheid om de pony’s over een paar jaar aan huis te hebben. Dus dan is dat misschien wel makkelijker te combineren in de toekomst.

Toliene gaat straks kaal *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:14

Ymor oudere gezonde shet ook die van 18 jaar en braaf die verkoop ik als zoete broodjes en voor nog best wel wat geld
Rond de meter 16 jaar vorig jaar verkocht 650€
En ook oudere van 18 gehad en echt daar zit ik geen week mee, mensen staan in de rij.
Nu ook heb drie klanten die wachten op doodbrave shetlanders maar heb vorige week alles verkocht qua shet

Ingrid al eens een zorgboerderij benaderd voor je pony of wil je dit per definitie niet? Dat geeft jou wel meer ruimte ?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:24

StalNollie schreef:
Ymor oudere gezonde shet ook die van 18 jaar en braaf die verkoop ik als zoete broodjes en voor nog best wel wat geld
Rond de meter 16 jaar vorig jaar verkocht 650€
En ook oudere van 18 gehad en echt daar zit ik geen week mee, mensen staan in de rij.
Nu ook heb drie klanten die wachten op doodbrave shetlanders maar heb vorige week alles verkocht qua shet

Ingrid al eens een zorgboerderij benaderd voor je pony of wil je dit per definitie niet? Dat geeft jou wel meer ruimte ?

Maar dat zijn echt de kinder ponys ofniet?
Switch is absoluut geen kinder pony zou niet weten aan wie ik hem nu zou moeten verkopen :+.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:26

Linsey, klopt maar dan maakt een 2e niet uit natuurlijk. Moet er voor de 1e ook uit :-)

StalNollie dat je die nog zo goed verkoopt joh!
En nee Alf gaat echt niet weg :-) Dan zet ik liever mijn dromen in de koelkast. Dat kan ik echt niet met wat hij mankeert.

Romy dat is de bedoeling ook niet nee! Zonde! Je MOET niets he omdat het toevallig maandag is en dat en dat op je planning staat eigenlijk :-)

Dat en beren op de weg heb ik dan weer niet. Maar wel realistisch kijken en voor - en nadelen afvinken.

Maar zoals al eerder gezegd; je kunt plannen wat je wilt het leven loopt 9 van de 10 x toch anders.....
Laatst bijgewerkt door IngridM op 25-10-18 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:26

Ingrid, ik wil je alleen een advies geven; leef in het nu. Vandaag, dat telt! Morgen zie je wel weer, natuurlijk bedoel ik dit niet 100% letterlijk want vooruit kijken is zeker handig. Je voelt je nu nog goed genoeg om te mennen, het is je droom.. wat let je?

Goed voorbeeld, mijn vader en ik zijn plannen aan het maken om een eigen zorgbedrijf te starten voor mensen met de Ziekte van Parkinson. Mijn vader is 58 en lichamelijk afgekeurd door het zware werk als monteur dat hij altijd gedaan heeft. Hij wil werken want hij haalt er voldoening uit, hij heeft altijd in de zorg willen werken en kwam met dit idee. Hij start in feb met de opleiding verzorgende IG, ik ben apetrots. Misschien kan hij dit werk over 2 jaar niet meer doen omdat hij lichamelijk zo slecht is, maar hij doet het wel. Jij kan dat ook! :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:32

Mooi Kiekeboefje dat je vader dat is gaan doen. Stoer ook!!

En je hebt daar ook wel gelijk in natuurlijk :-) Wie dan leeft, wie dan zorgt zei mijn oma altijd

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:52

Ja inderdaad echte leuke kinderponys zullen wel leuk verkopen. Mijn pony’s zijn lief voor kinderen maar hebben verder aan een kinder leven weinig toe te voegen. Ze zijn te klein om op te rijden. Kindjes zijn er met een goed jaar uitgegroeid. En wat gebeurt er dan met ze?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:02

Wij hadden 2 menponys rond de meter verkocht dit jaar en die waren ook zo weg. En had zadels te koop met foto van Faya en kreeg alleen maar PB of ze te koop was. Dus er is op moment best veel vraag naar kleine pony's lijkt het.
Bizar wat ze ook kosten op het moment.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:11

Knap van je vader Jenny!

Alf is ook nog jong dus die leeft vast en zeker ook nog jaaaaren. Kan een 2de pony ook wel, als je toch al voor 1tje heen moet. Zoals Jenny zegt, doen zolang het nu nog kan! Straks ben je 80 en denk je had ik toen maar :P

Ik kan Bink denk ook nooit kwijt, kan niet weg als kinderpony, niet als menpony, alleen als grasmaaier, en dan moet je nog uitkijken dat hij niet hoefbevangen wordt _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:12

Ik kan de vraag niet bijhouden!
Zijn dan fijne gereden knuffel kinderponys (in zoverre 100% bestaat natuurlijk met ponys)

Is er een maartje.. Dan daalt de prijs al meteen een heel stuk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:19

Kiekeboefje schreef:
Ingrid, ik wil je alleen een advies geven; leef in het nu. Vandaag, dat telt! Morgen zie je wel weer, natuurlijk bedoel ik dit niet 100% letterlijk want vooruit kijken is zeker handig. Je voelt je nu nog goed genoeg om te mennen, het is je droom.. wat let je?

Goed voorbeeld, mijn vader en ik zijn plannen aan het maken om een eigen zorgbedrijf te starten voor mensen met de Ziekte van Parkinson. Mijn vader is 58 en lichamelijk afgekeurd door het zware werk als monteur dat hij altijd gedaan heeft. Hij wil werken want hij haalt er voldoening uit, hij heeft altijd in de zorg willen werken en kwam met dit idee. Hij start in feb met de opleiding verzorgende IG, ik ben apetrots. Misschien kan hij dit werk over 2 jaar niet meer doen omdat hij lichamelijk zo slecht is, maar hij doet het wel. Jij kan dat ook! :)

Dat is wel knap van hem zeg!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:36

Haha Linsey je hebt een punt daar:-)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:28

IngridM schreef:

Kunnen we toch bij die pony kijken!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:35

Ymor schreef:
IngridM schreef:

Kunnen we toch bij die pony kijken!!

:D neee te klein

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:39

Kijken kan geen kwaad als je wat leuks op het oog hebt Ingrid :))

Patty: ik snap het.. ik zou ook alleen nog pony's willen als ik er daadwerkelijk wat mee kan doen. Op pension iig, aan huis is dat toch anders.

Fenna: het bevalt super :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:48

IngridM schreef:
:D neee te klein

Nee joh net zo groot als die van mij

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:53

Ayla: Kijken kan altijd kwaad :') Zo komen wij aan Pep, haha. (Al zou ik hem voor geen goud meer willen missen!)