35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:35

Hebben jullie ook genoten van deze heerlijke (moeder)dag? Wij wel...

Vanmorgen aan het ontbijt....

Afbeelding

Hmm, even wachten tot Bokt upload het weer doet voor de foto van ons spannetje.

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:25

Zal ook weer eens iets plaatsen, heb het erg druk gehad met van alles en nog wat en met mijn moeder die een week geleden haar enkel heeft gebroken :(

Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar zal dat binnenkort doen met briefje erbij :)
Wendy: wat een narigheid en twijfel, sterkte

Ziva vind ik leuk, maar idd naam is erg persoonlijk en moet je een goed gevoel geven.

Onze trailer wordt echt heel slecht en dus naarstig op zoek naar een andere, wil liever niet weer een houten ivm rotten.
Aluminium of polyester, aluminium wordt niet heel veel gebruikt aangeboden of heel duur of ook al weer heel oud.
Er staat een Humbaur Atis polyester op mp die lijkt me wel wat, maar ook best nog wel een hoge prijs.

Verder nog op zoek naar een grotere pony voor Elina, valt ook niet mee, veel te duur allemaal :P

Vandaag met Elina voor het eerst op concours geweest, half 8 van huis, prachtig terrein, parkeren langs het inrijterrein en uitzicht op de dressuurbanen en vlakbij het springen.
9 uur springen, ze zou BB maar er bleek ook nog een bixie A rubriek te zijn, 9 hindernissen en vrij veel oxers, ze mocht nog switchen.
Ze mocht 2 keer achter elkaar, bij het inspringen er nog even zonder reden afgevallen, maar in de ring ging het super, Kyara krijgt de smaak en het tempo te pakken, 2 keer foutloos en 2 keer 1e :)

Toen terug naar de trailer want dressuur bixie AA begon pas om half 11.
Stoeltjes, tafeltje, drinken en wat lekkers en Kyara aan de longeerlijn aan de trailer, alsof we op de camping stonden :)

Toen bixie A, 2 keurige proeven, 1e werd beloond met de volle mep van 84 punten en een 1e prijs, de tweede proef had ze 83 punten en een 2e prijs.
Een succesvolle dag.
Prijsuitreiking liet wel erg lang op zich wachten, uiteindelijk reden we om 20 over 2 weg.
Stonden we een half uur later en nog maar 5 km van huis voor een brug waar werkzaamheden waren, enige hinder stond er, maar het duurde en het duurde maar, uiteindelijk de auto gekeerd en 20 min. omgereden, half 4 waren we thuis en de pijp uit :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:05

Misschien op zoek naar een bruikleen pony voor haar?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:09

Anke: heb je wat in de aanbieding :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:23

Haha...nee heb alleen Roosje die voor kinderen geschikt is.
Echter zie je vaak dat men (zeker voor oudere) pony's een goed plekje zoeken. Op bruikleenbasis of een symbolisch bedrag.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:50

Schattig hondje <3

Gefeliciteerd voor Elina en kyara *\o/*
Grotere pony is duurder inderdaad. Succes met de zoektocht :)

Heb eindelijke een osteopaat gevonden die op korte termijn kan komen. Volgende week vrijdag komt ze, ik ben zeer benieuwd..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:48

Wil het liefst een pony tussen de 4 en de 8 jaar, netjes beleerd stap, draf, galop, braaf en niet kijkerig of sensibel.
Vlot maar goed terug te nemen, beetje aanleg voor dressuur en springen, rustig met het hoofd, geen trekker of sterrenkijker.

Eigenlijk zoek ik Kyara maar dan 30 cm groter :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:15

Dat zal wel eentje worden met een prijskaartje denk ik. 2000,-/3000,-
Wat is je budget. Geslacht/ras/afstamming belangrijk?
Zoek je er eentje rond de 1.30 m?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:37

Heb eigenlijk max 1500 in gedachten.
Afstamming is niet direct belangrijk, karakter des te meer.
Niet al te fors omdat Elina ook maar heel tenger is.
Geen witte :)

Voordat ik Kyara kocht was ik ook al lange tijd opzoek naar een oudere goed doorgereden pony, niet al te groot maar zo rond de 1.05-1.10.
Ik kon het maar niet vinden en toen stond Kyara op MP, voldeed totaal niet aan wat ik eigenlijk zocht, maar ik wist het gelijk "dit is ze".
Zo moet het ook met de volgende pony gaan, ik heb een bepaald beeld in gedachten, maar het kan best iets totaal anders worden, bij het zien van de advertentie en de pony moet er zoiets zijn van "dit kon wel eens iets zijn".
Ik ben niet het type om stad en land af te reizen en een hele dag lang bij 5 verschillende pony's langs te gaan.
Alle goeds komt langzaam zeg ik altijd maar :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:47

Succes met je zoektocht!
Ik heb geen connecties haha dus hoop dat je wat leuks kan vinden.

Ik wil binnenkort weer even op mn paard gaan zitten maar vind het wel spannend maar t kriebelt gewoon!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:21

Is het een lastig paard?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:23

Als je de tid hebt en neemt, komt er vanzelf de juiste pony op jullie pad!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:42

Anke lastig is het wel maar meer hoe ze is qua gedrag ze spiegelt mij enorm.
Ik heb haar te koop staan maar sinds ik terug ben is ze veel rustiger!
Het is een draver

Nouja ze kan onder het zadel zelf twee keer op gezeten en toen afgeknald.
Nu hebben we iemand gevonden die haar wss wel eerst wil goed in rijden.
Heb zelf die kennis niet.

Nu zit ik beetje met verkoop maar heb bijna geen kopers..
En wil haar eigenlijk nog wel kans geven.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:42

Staat een leuke konik te koop op bokt ulfeino.

Hier zijn wij heerlijk aan het genieten.
Van kindjes en paardjes.
Hier ozzy met mijn oudste dochter
Afbeelding
Mijn jongste zoontje met ozzy
Afbeelding
Bente met pessoa
Afbeelding
Zelf paar x buitenritje gemaakt met ozzy
Afbeelding

Afbeelding

En weer een x buiten gelest met star
Afbeelding

3 kilometer hier vandaan woont een vriendinnetje van pessoa, daar ben ik van de week met hem heen gefietst (pessoa in galop naast mij) en hebben we samen een wandeling gemaakt.
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:57

Leuke fotocollages!

Lastig is dat. Als ze je aanstaat wellicht nog een kans geven met professionele begeleiding.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:06

Anke schreef:
Leuke fotocollages!

Lastig is dat. Als ze je aanstaat wellicht nog een kans geven met professionele begeleiding.

Jaa zeker lastig! Ik denk er zeker goed over na

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:44

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:04

Leuke foto's allemaal.

leuk hoor naar een pony gaan kijken!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:33

Tips gevraagd, mijn shetdame schuurt zich langs alles wat ze maar kan vinden, vanmiddag de kruiwagen om in het land, die handvaten jeukten goed -O- , ik heb haar al meerdere keren volledig bekeken en met spul gewassen, ze had ook wat moeite om haar winterhaar te verliezen, dat is er nu wel uit, ik weet dat ze bij haar vorige eigenaar zomerexceem had (Zuiden vh land, hier zijn geen excemers in de buurt) maar bij mij heeft ze geen plekken, ook geen harde manenkan, beestjes vind ik ook niet en de andere paarden in de wei doen het niet, iemand een idee wat ik nog meer kan doen of kan het ook een soort gewoonte zijn, want ondanks dat ze overal tegenaan loopt te raggen ziet haar huid en vacht er rustig uit? ze loopt nu dag en nacht op de wei op een wei die geen mest heeft gehad afgelopen jaar dus arm qua energie. De hele winter heeft ze alleen hooi en af en toe een wortel gehad.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:19

Persoonlijk vind ik de eerste geen leuke uitstraling hebben (komt door de ogen denk ik)
En voor een pony met spoed vind ik haar best prijzig.
Ik had een hele mooie b pony gehad van 1.25 en heb haar voor 1400 gekocht (met kadootje)
Afbeelding
De 2e vind ik een schatje om te zien.
Lijkt erg pittig, maar aan het verhaal te lezen.. Voor beginners..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:24

Jecco: Je omschrijft precies ook mijn gevoel bij beide, maar vind de foto's bij de 1e ook waardeloos gemaakt, pony komt totaal niet tot haar recht.
En bij de tweede heb ik ook, als ze geschikt is voor beginners zal ze niet al te fel en hopperig zijn neem ik aan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:07

Die pony is niet geschikt voor een beginnend ruitertje.
Volgens mij kent hij weinig. Prijs hoog tov de ervaring.
Je kunt altijd gaan kijken. Wie weet verrast hij je wel.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:54

Eerste pony zet ik meerdere vraagtekens bij eigenlijk.
Sowieso de korte manen, ze staan bijna als een hanenkam overeind. Lijkt op eczeem.

De tweede heeft een mooie uitstraling, lekker veel pit zo te zien, maar is dat wat je zoekt?!
Kijken kan altijd natuurlijk en dan ook kritisch kijken, voelen en veel vragen :)

Prijs ben ik niet zo mee bekend. Ze zitten bij elkaar in de buurt, maar voor de eerste zou ik op het eerste oog geen 1800 euro willen geven ;)

Miepie ... Schuren: tja, er zitten hier nu wel ontzettend veel hele kleine vliegjes, en dan het warme weer en de losse haren. Ook hier veel meer jeuk dan anders. Maar zolang ze zich niet kaal schuren of open plekken krijgen of de manen kapot schuren, maak ik me geen zorgen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:27

Even lekker wassen met teershampoo geeft vaak ook al verlichting.
Als het warm weer is en ik heb mijn haar een paar dagen niet gewassen krijg ik ook jeuk :)
Niet dat het helpt bij echt eczeem, maar als het nog gewoon jeuk is wel.

Isa: die manen had ik ook gezien en vraagtekens erbij.
Aan de bomen kun je zien dat de foto's niet heel recent zijn, verwacht wat een ander beeld te zien straks.
Op de foto's komt ze ook totaal niet tot haar recht, neem zelf camera mee voor foto's en filmpjes.
Een meisje van 10 rijdt haar, ben benieuwd.
De pony is jong, maar dat wil niet zeggen dat ze niet superbraaf kan zijn, niet alle jonge pony's zijn druk en "wild" :)

Vanavond krijgen jullie een verslag :)

Vind het wel leuk dat jullie met dezelfde dingen komen als dat ik zelf ook zou zeggen, we zitten wel aardig op 1 lijn :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:39

Wat heb jij ook een heerlijk stel rondlopen Ellen. Foto's zie ik graag! Zegt meer dan 1000 woorden :-).

Ulfeino op zoek. Ik vind het moeilijk om bewust op zoek te gaan. Bij ons is het meestal zo dat het zo ongeveer in onze armen loopt. We hebben nooit echt gezocht naar een pony, en toch een super kwartetje bij elkaar kunnen krijgen.

Morgen gaan we gezellig met onze clubgenoten op rit (Panhoventocht in Peer). Wij rijden met Abby en Jazz, en een vriend rijdt met Sieb mee. Dat zij voor ons de kersen op de taart. Gezellig met vrienden en pony's op stap.