[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:01

Dat zei ik ook na mijn 2e rijpaard haha. Maar nu zijn mijn omstandigheden niet meer optimaal. Diep in mijn hart weet ik dat het niet verstandig is om er nog 1 te kopen. Maar kan dan nog niet zo goed verwerken dat het er dan allemaal niet meer inzit met een "eigen beestje" Maar als ik heel eerlijk ben is het niet verstandig. Mits ik kan zeggen 'de 2e moet weg als het niet meer gaat ' maar ik ken mezelf haha

Ik vermoed dat een leasepony teveel haken en ogen heeft en dat ik een bij-men-pony zal moeten doen. Wat natuurlijk ook hardstikke leuk kan zijn maar ja......

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:06

Ga je dan helemaal stoppen Patty? :oo

Lastig Ingrid! Ik snap je heel goed en ik heb zelf ook voor deze lastige keuze gestaan toen we Boef verkochten. Met alle liefde had ik hem gehouden maar kwa tijd en geld was dat desijds niet realistisch. Achteraf heb ik daar wel heel erg spijt van trouwens en als ik de kans krijg, koop ik hem terug. Als je het financieel en kwa tijd nu aan kan en de aankomende jaren in ieder geval, zou ik er zeker voor gaan :) Hoe het over een paar jaar is zou ik mij nog niet druk over maken. Lease kan leuk zijn maar ook erg lastig.. ik heb heel erg veel geluk gehad met Boef zijn eigenaresse maar zal dat niet snel nog een keer zo treffen vrees ik. Een vriendin van mij heeft 4 pony's en ik denk altijd maar, als zij er 4 kan hebben, kan ik er wel 2 hebben :))

En jullie zijn lief :* Met Sjors gaat het goed! We lessen inderdaad weer 1x per week en we hebben het gras nu opgebouwd tot 1 uur per dag waar hij dolgelukkig van word. Met mij gaat het ook goed, helaas heb ik wat studievertraging (mijn eigen schuld) maar ik werk nog 20 à 30 uur per week bij de Albert Heijn en ben gaan samen wonen met mijn vriend, dus tot dusver nog geen verveling ;)

Sunshinedaan

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:08

Wat een keuzestress Ingrid...

Moet eerlijk zeggen dat ik er iets makkelijker over denk.
Niet dat ik de pony’s zomaar zal wegdoen hoor, zeker niet...

Ben nu geswitcht van vaste aanstelling naar ZZP. Ook wel een risico, maar ach... ik hou wel van beetje afwisseling :)

Ik zie wel hoe het allemaal loopt hoor. Gewoon genieten is mijn motto. Elke dag weer. Van elk moment, van de kleinste dingetjes. Heel belangrijk :))

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:44

Fotootje doen we wel als het leuker weer is Linsey :') Vandaag was het maar een depri bende, maar wel een leuk rondje gedaan!

Leuk dat je terug bent Ayla!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:58

Hier zie ik er ook vaak leuke staan en moet dan echt op mijn handen zitten. Heb er echt genoeg al zou ik heel graag ooit een kleine maat welsh (1m07 a 1m15) hebben.

Is hier nu ook heb Finn, Lucky en Jamie. Voor het goede zou ik voor Jamie een thuis moeten vinden want doe amper iets met hem, voor de wagen is geen succes hier met de drukke baan helaas met hem en onder 't zadel buiten heel af en toe komt het er niet van. Best dure pony zo maar ze kruipen diep in je hart die dieren dus wegdoen is ook zo lastig |o .

@Ayla, leuk je nog eens te horen.

Weinig gedaan verder, met de pony's van mijn mama gewandeld een blokje om. Dan samen met Finn de tweewieler uittesten hopelijk eind de week en verder begint Lucky heel mooi bij te trekken en die heeft de smaak van het eten sinds mijn testje helemaal te pakken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:07

Ga je dan inderdaad helemaal stoppen Patty? :wow:

Lastig Ingrid! Als je het financieel kan redden zou ik er voor kiezen om een 2de te nemen! Puur omdat het nu nog kan. Maar misschien heb ik makkelijk praten, ik weet natuurlijk niet wat jij voelt!

Fijn dat het goed met je gaat Ayla, jammer van je studievertraging, maar kan gebeuren! Zolang je het maar haalt toch? := Hier ook weer druk aan t leren voor de tentamenweek, een en al ellende, heb er een hekel aan _O-

Zodra Toliene rond de 20 wordt, gaan we Bink verkopen en “inruilen” voor een menpony. Ik kan namelijk geen 3de betalen helaas

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:37

Wat leuk allemaal Ayla! Mooi dat Sjors weer lekker aan het werk mag en in het gras. Om de studievertraging zou ik me niet druk maken, heeft volgens mij in het huidige systeem bijna elke student wel mee te maken. Bevalt het samenwonen je wat? Mijn vriend wil ook uit huis als hij klaar is met zijn studie en dus werkt. En hij vond dat ik dan mee moest met hem uit huis en dan ging hij wel voor de kosten van ons beiden dragen eerst <3

Sunshinedaan, vooral veel plezier hebben ook zaterdag met je pony. Ik reed mijn eerste B proef ook finaal verkeerd, wil nu alleen nog maar mijn moeder als voorlezer want die heeft ten minste een duidelijke stem.

Over de kwesties van Ingrid en patty kan ik niet echt meepraten, want ik ben natuurlijk nog jong en heb nog tijd zat. Ook al draait de Tietze mijn plezier tijdens lange ritten al de nek om. Zo leuk al die steken in mijn borst, maar het richt verder geen schade aan. Het doet alleen soms onmogelijk veel pijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 03:08

Als mijn pony’s echt oud worden dan ben ik inmiddels ook 50 dus weet niet of ik er dan nog aan begin. Misschien dan nog een leuke fokmerrie ofzo.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:13

Afbeelding
Het zusje van Caya en faya staat te koop ivm gezondheid van haar eigenaar. Dus mochtend iemand er nog 1 zoeken...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:16

Als pep oud is (>25) ben ik de 50 ook al gepasseerd :D dus hoef me daar nu hopelijk ook nog niet druk om te maken.

Patricia: weet je wat de reden is van de lage prijs? Is ze al oud, of mankeert ze iets? Ik ben dan altijd meteen achterdochtig haha.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:24

Frummels schreef:
Als pep oud is (>25) ben ik de 50 ook al gepasseerd :D dus hoef me daar nu hopelijk ook nog niet druk om te maken.

Patricia: weet je wat de reden is van de lage prijs? Is ze al oud, of mankeert ze iets? Ik ben dan altijd meteen achterdochtig haha.
kyra is 2.5 jaar nu.
Haar eigenaar is ziek en heeft stuk of 10 pony's die weg moeten. Heeft ook stuk in de krant over gestaan....
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... khkn3E&s=1

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:31

Patricia_86 schreef:
Frummels schreef:

kyra is 2.5 jaar nu.
Haar eigenaar is ziek en heeft stuk of 10 pony's die weg moeten. Heeft ook stuk in de krant over gestaan....

Ohh ik zat met mijn neus te lezen. Ik las de sportkwalificaties als die van haar. Maar als ze zo jong is dan is het geen gekke prijs natuurlijk.

Wat een sneue situatie :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:39

Patricia_86 schreef:
Frummels schreef:

kyra is 2.5 jaar nu.

Ohh ik zat met mijn neus te lezen. Ik las de sportkwalificaties als die van haar. Maar als ze zo jong is dan is het geen gekke prijs natuurlijk.

Wat een sneue situatie :(:)[/quote]
Haha nee ze is nog niet beleerd. Denk dat je indd niet voor 350 euro een ZZ dressuur ZZ vaardigheid shet vind .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:04

Het staat er inderdaad een beetje krom, ik las het ook zo :+ Vind 't geen aansprekende pony trouwens :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:38

En dat is nou ook een groot verschil met jullie.
Ik ben "al" 44. Als Alf of een mogelijke 2e nog 20 jaar of langer leeft ben ik 65-70 :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:45

Als Nick 25 wordt ben ik 31 :') maar dat duurt gelukkig nog ff haha

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:49

bij mij hebben ze de neiging om niet oud te worden.. dus daar kijk ik echt niet naar. Allemaal lijken ze wat ergs te krijgen wat ze niet overleven.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:02

Leuk ayla dat je weer terug bent! Gezellig!

Ik las veel over trainingsschema's. Ik kijk echt per dag waar ik zin in heb. De ene week ga ik elke dag rijden, dan weer 2 dagen in de week. Gewoon waar ik zin in heb

Leuk om jullie training zo te zien!

Ik heb karel erbij gekocht omdat het mijn droom was om tweespan te rijden en eddy geen maatje had van eigen grootte. Ze spelen nu elke dag zo leuk samen, eddy is er ook erg van opgeknapt. Hij kwam eerder nooit naar me toe en nu komen ze samen aanlopen in de wei

Maar waarom zou je eigen leeftijd je weerhouden van een nieuwe pony. Als je het geld ervoor hebt dan moet het toch kunnen. Die paar jaar dat die pony dan bij jou is hebben jullie het beide toch zo verschrikkelijk leuk, geniet van die tijd. En als het dan over is vanwege lichamelijke problemen ziet de wereld er wel weer heel anders uit.

De man die mij geholpen heeft met beleren is nu 74 jaar. Hij heeft nog 4 ponys en werkt ook nog vrijwillig bij de manege.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:10

Omdat ik medisch/ lichamelijk nogal wat mankeer Eline :-)
Ik verwacht (maar nee weet het niet zeker) dat ik in de loop der tijd steeds minder kan. Merk dat nu namelijk wel...

Maar misschien ga ik nog overstag hoor. Leasepony zou ook weer weg gaan na lange tijd. Dat is ook moeilijk :-) En kost ook geld.
Ik kijk wel altijd naar de toekomst "wat als" en dat is natuurlijk verstandig maar soms misschien ook helemaal niet.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:25

Patricia_86 schreef:
bij mij hebben ze de neiging om niet oud te worden.. dus daar kijk ik echt niet naar. Allemaal lijken ze wat ergs te krijgen wat ze niet overleven.

:(:) Y;(
Hopelijk worden de dames wel gewoon netjes oud zonder al te veel gekke dingen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:26

Ja zei het gisteren nog "bij Patricia gaat het ook niet altijd over rozen" ........

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:35

In jouw geval begrijp ik het wel hoor Ingrid. :(:) En ik snap je twijfel ook heel goed. Soms kan het goed zijn om alle scenario's in gedachte te houden, maar soms ook niet.. Rustig over nadenken :)

Ik moet er niet aan denken om er nog eentje bij te hebben 8)7 Zou niet weten wanneer ik daar dan iets mee moet doen, haha. Heb 8 jaar lang een verzorgpaard gehad die ik als eigen mocht beschouwen. Ik heb hem de eerste 6 jaar bijna dagelijks gereden, en daarna liep dat langzaam terug naar 1 dag per week, tot ik er uiteindelijk in september dit jaar mee gestopt ben. :(
Ik werk fulltime, we zitten midden in een enorme verbouwing van ons nieuwe huis waardoor we overal en nergens logeren, we zijn in september getrouwd, wil graag nog wat sporten en sociale contacten onderhouden, en we hebben Pepper natuurlijk ook (op een andere stal dan verzorgpaard). Hierdoor was het voor mij gewoon echt niet meer haalbaar. Hadden ze op dezelfde stal gestaan, dan was ik er denk ik niet mee gestopt. Maar je hebt niet op alles controle in het leven natuurlijk. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:39

Nee dat klopt maar ik ben nogal een vervelende control freak. Soms heel vervelend kan ik je vertellen hahaha.

Bij jou ook wel heeel druk Kym!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:00

Ayla/Linsey; ja waarschijnlijk stop ik dan helemaal. Ik merk nu al dat soms gewoon helemaal geen tijd heb, ben nu 26 en waarschijnlijk komt er toch ook ooit nog een kindje. Zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren. Wil geen pony hebben die er maar een beetje bij staat.
Misschien als we ze ooit aan huis kunnen krijgen is het natuurlijk weer anders. Maar dit zeg ik nu, kan volgende week wel weer anders zijn :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:05

Frummels schreef:
In jouw geval begrijp ik het wel hoor Ingrid. :(:) En ik snap je twijfel ook heel goed. Soms kan het goed zijn om alle scenario's in gedachte te houden, maar soms ook niet.. Rustig over nadenken :)

Ik moet er niet aan denken om er nog eentje bij te hebben 8)7 Zou niet weten wanneer ik daar dan iets mee moet doen, haha. Heb 8 jaar lang een verzorgpaard gehad die ik als eigen mocht beschouwen. Ik heb hem de eerste 6 jaar bijna dagelijks gereden, en daarna liep dat langzaam terug naar 1 dag per week, tot ik er uiteindelijk in september dit jaar mee gestopt ben. :(
Ik werk fulltime, we zitten midden in een enorme verbouwing van ons nieuwe huis waardoor we overal en nergens logeren, we zijn in september getrouwd, wil graag nog wat sporten en sociale contacten onderhouden, en we hebben Pepper natuurlijk ook (op een andere stal dan verzorgpaard). Hierdoor was het voor mij gewoon echt niet meer haalbaar. Hadden ze op dezelfde stal gestaan, dan was ik er denk ik niet mee gestopt. Maar je hebt niet op alles controle in het leven natuurlijk. :)

Ik vind dit wel een heel makkelijke reactie. Zo heel simpel is het niet om je pony na een aantal jaren te verkopen. Vooral die kleintjes niet. Als ik nu een pony van 6 koop. Hem 10 jaar kan houden dan is hij inmiddels 16. Wie wil hem dan nog?

Patricia tot nu toe heb ik dat ook. Gemiddelde leeftijd bij mij ten tijde van overlijden is nu 5. Mijn huidige pony’s zijn al ouder dus we gaan de goede kant op!