[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:39

Susanne schreef:
Wel fijn dat ze toch nog diploma's hebben gehaald :D

ja dat is ook de grap als ik zeg dat ik diploma's maak enzo "dan heb je zeker niet veel te doen daar' :-)
Maar de eisen zijn erg laag hoor en voor rekenen en nederlands mogen ze dikke 1-en halen :-)

Lilian leuke vakantie gehad! Mooi weer gehad ook zo te zien. Fijn!

Ayla; waar in Frankrijk willen jullie? Wij gaan eind juli naar de Dordogne. Is wel leuk; toen ik 18 was heb ik daar 2 maanden gewerkt (en sprak ik nog geweldig frans) en ik ga nu bewust beetje weer naar die regio, altijd zo leuk om zo'n tijd later weer te zien!
We hebben al 8 jaar niet meer gekampeerd (hadden meer zin in luxe hotels haha) maar nu wel weer zin in. Bovendien moest het goedkoop zijn, zijn in december/januari net 3 weken in thailand geweest haha.

Mandy; fijn schimmelvrij!!

Patty; ziet er fijn uit! Flink bezweet zie ik haha

Linsey; mennen vanmiddag? pfffffffff vind ik het echt te heet voor hahah. Alf heeft lekker vrij vandaag. Was vanochtend om 7 uur al 26 graden. Ben benieuwd vanmiddag.
Leuk; morgen starten!

Ik heb gisteren een stalgenoot naar de kliniek gebracht en die kreeg zeer slecht nieuws; inslaap advies. Vond het zo vreselijk verdrietig voor haar...........bah.
Je houdt zoveel van je beestjes he....

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:02

IngridM schreef:
Linsey; mennen vanmiddag? pfffffffff vind ik het echt te heet voor hahah. Alf heeft lekker vrij vandaag. Was vanochtend om 7 uur al 26 graden. Ben benieuwd vanmiddag.
Leuk; morgen starten!

Hier bij ons aan de kust wordt het niet warmer dan 24 graden zie ik.... rond 16:00 is het 22 graden met wat regen... dus prima te doen :j Anders had ik het zeker ook niet gedaan!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:55

Wat een leuke vakantie Lillian! Mooi zo'n overzichtje :)

Oh dat is naar Ingrid... moet er niet aan denken.. Ik heb dat op het moment een beetje met mijn oudere cavia, hij is al 6 jaar oud en valt erg in. Vorige week at hij slecht dus naar de DA geweest, maar hij kwakkelt zo al een poosje. Mag dan een caafje zijn, wel mijn beste vriendje al 6 jaar lang!
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:06

Ingrid, dat is sneu. :(:)

Mennen pf nee moet er overdag niet aan denken. Wel lekker dat je dat zo kan regelen met werk.

Ook van huisdieren is het naar, je hecht je aan zon beestje!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:19

Wat een gave vakantie foto's ziet er prachtig uit.

Heerlijk die zwem foto's, arty vind het ook heerlijk.

Arme cavia hopelijk komt hij deze hitte door, maar wat een mooie leeftijd heeft hij al.

Iedereen succes die wedstrijd heeft.

Balen dat de kar niks was. Je mag mijn sulky ook uitproberen al is het geen "officiële" hca. Maar het idee is hetzelfde.

Ik heb trouwens ook 2 bonnen voor hca gewonnen. Weet niet of ik ze ga gebruiken := dus als iemand interesse heeft

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:14

testebeest schreef:
Ik heb trouwens ook 2 bonnen voor hca gewonnen. Weet niet of ik ze ga gebruiken := dus als iemand interesse heeft

Als ik een HCA ga kopen nieuw, dan heb ik wel intresse :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:15

Linsey1998 schreef:
IngridM schreef:
Leuk; morgen starten!

Hier bij ons aan de kust wordt het niet warmer dan 24 graden zie ik.... rond 16:00 is het 22 graden met wat regen... dus prima te doen :j Anders had ik het zeker ook niet gedaan!

Ik zei niet dat je het niet moest doen hoor, moet iedereen lekker zelf weten :-)
Ik bedoelde meer dat IK het er te heet voor vind. Hier in Den Haag is het ook mega heet. Ik ga even stalletje doen en aai geven en morgen weer een dag hahha.

Kiekeboefje; sterkt met je cavia! Wat rot voor je!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:18

Nouja morgen wedstrijd :') Gister heeft ze ook stil gestaan... dus moet noodgedwongen wel eind van de middag... dan maar kort houden :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:31

Wat heftig Ingrid van je stalgenootje. Is het paard daar ook ter plekke ingeslapen? Met een lege trailer naar huis is afschuwelijk (been there, done that) Y;(

Ook voor de cavia een dikke knuffel :(:) Hoe klein ze ook zijn, ze horen toch bij de familie.

Ik heb vanmorgen ook gereden, hier aan zee staat een flinke bries wat het frisjes maakt + bewolkt. Kan me voorstellen dat het in het binnenland een stuk heter is!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:46

Wat een mooi fotos van je vakantie Lillian!

Linsey, wat zonde van de sulky. Ik ben benieuwd hoe je de HCA gaat vinden.

Haha Ayla, hier was het water ook zo vies. Ik kan daar niet zo goed tegen moet ik eerlijk zeggen.

Oh wat goed dat Max geen schimmel meer heeft Mandy. Hopelijk blijft het nu ook weer weg.

Wat is Chip mooi donker geworden zeg. Het wordt een knapper pony zo.

He bah ik zag dat Ingrid met lege trailer terug kwam, niet leuk voor je stalgenoot.

Pfff hier smelt je bijna weg, ondertussen 33 graden hier. Net even snel de paddock gemest en nu weer snel naar binnen.

Hoeveel voer jij eigenlijk van de powerplus Susanne? Ik kan daar nergens iets duidelijks over vinden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:00

Ik kan ook niet zo goed tegen vies water :') Ik zwem hier ook niet vaak in de zee, al dat zeewier en al die griezelige beestjes :r Ik ben echt getraumatiseerd toen ik als kind een krab aan m'n teen had hangen in de zee #)

Van die helderblauwe zeeën op vakantie heb ik dan weer geen last. Die zien er wat schoner uit en dan kan ik ook goed zien of er geen enge beestjes rondzwemmen ghehe.

Van de Powerplus voer ik een kwartje per dag. Vaak de dag voor we op wedstrijd gaan een beetje extra erbij (als ik het niet vergeet te vragen aan de staleigenaar haha).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:11

Nee hoor niet met lege trailer terug. Meisje in kwestie wil er niet aan, wat logisch is. Ze is ook pas 17 en wil haar lieve paardje niet kwijt natuurlijk.
Het gaat hierom:
[BEH] Peesblessure: laatste redmiddelen?!

Verhalen over vies water hahaha. Hier is vaak blauwalg in die kleine plassen. Je kunt beter in zee zwemmen denk ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:30

Heftig topic Ingrid.. Ontzettend sneu :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:34

ja super sneu voor haar! En ik begrijp haar zo goed. Het niet willen weten dat het klaar is, alle dingen aangrijpen om het nog goed te krijgen voor je paard, alles op alles zetten.
Denk dat het op zo'n leeftijd ook stuk lastiger is om goed realistisch ernaar te kijken.
Ik persoonlijk vind het dan ook lastig dat mensen in dat topic weer dingen gaan roepen waardoor ze mogelijk weer hoop gaat krijgen, dat maakt het nog moeilijker voor haar.......zo krijgt ze weer hoop. Ze is niet bij de eerste de beste kliniek geweest en de arts was heel duidelijk.

Arme Lisa

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:41

Ik snap heel goed dat je er alles aan wil doen om hem bij je te kunnen houden. Ik ben ook héél lang doorgegaan met Mick. Maar dat ga ik nooit meer doen. Die heb ik op het laatst wel het land op gegooid maar niet met het oog op beter worden (want dat kon niet), maar om hem lekker nog even paard te laten zijn en zelf alvast wat 'afstand' te kunnen nemen.

Als ik haar topic lees + diagnose denk ik ook dat er maar een (eerlijke) optie is. Maar het is zó verdomde moeilijk. Y;(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:42

ja precies. Ik heb ook moeite met sommige adviezen. Elke peesblessure is anders, zat op ander plekje, wat net iets anders etc etc. Je kunt peesblessures niet vergelijken zonder beeld erbij en een kundig oog van goede arts.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:31

zo even paar dagen heel druk gehad. Heftig topic Ingrid.

Mandy heb je een foto hoe die schimmel eruit zag bij Max?

Arme cavia Kiekeboefje. hoe gaat het nu?

IK hou ook niet van vies water... bah

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:01

Daaaag dames... ik stalk jullie al enkele weken en heb besloten om toch mee te kletsen.

Wat een onwijze gave ponys zie ik hier voorbij komen.

Zal me even kort voorstellen
Getrouwd moeder van twee kids en al ruim 20 jaar in de paarden. Vooral laatste 15 jaar handel en nu sinds een jaar echt voor mezelf ( voorheen voor iemand) ik leid jonge pony s van niks op tot brave kinder ponys.

Heb zelf een mini van 83 cm ( gekocht voor de kids )
Merrie is voor volgend jaar april uitgerekend van de hengst manolito vt mallewegje. Hebben haar nu zo"n drie maanden en we zijn enorm gek van haar. Ze is onze echte kindervriend. Ze schijnt ook voor de wagen te hebben gelopen en willen dit ter zijne tijd ook proberen
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:09

Nee geen foto, je ziet het ook alleen als de hoefsmid er is.
Heb wel een foto van het gat wat ze vorig jaar heeft moeten maken, maar dit jaar was het dus heel weinig en ook geen gat nodig.

Idd een hele lastige beslissing. Kost misschien ook even tijd in te zien wat het best is.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:21

Ingrid, heb het topic even doorgelezen en snap je gevoel. Snap TS daar ook heel erg.. ze is nog jong en wil alles er uit halen wat er in zit. Goede instelling, goed hart dat merk je direct. Maar ga mee in wat Susanne zegt... er is denk ik maar een optie. :( :(:)

Welkome StalNollie! Wat een leuke pony is dat zeg :) Ben dol op merries! Hoe heet ze? Weet je ook door welke hengst ze gedekt is? Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:36

Dank je wel ze heet wilene vd meijdijk en is 12/jaar haar vader is kameleon v bangaerde. Gedekt door manolito van het mallewegje.

Helaas staat wilene ingeschreven in cat c dus nog even uitzoeken hoe of wat we hiermee kunnen. Heb nsps al gemaild hierover qua kansen en inschrijvingen.

Wil nu ook wel rustig op zoek naar nog een drachtige merrie om volgend jaar twee veulens te hebben. Dit ook weer met volle papier

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:43

Welkom! Leuke merrie en spannend een veulen!

Net wezen mennen.
Ben zo blij met z'n hoeven, zien er zo mooi uit! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:50

Welkom! Wat een leuke merrie, hou van bont :D Was het alleen niet handiger om eerst het papier enz uit te zoeken en daarna pas te dekken? Zeker omdat je haar pas 3 maanden hebt. Vanwaar de haast? :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:52

Welkom!

Jeetje wat een heftig topic Ingrid! Ik denk ook dat er maar een eerlijke oplossing is, maar die lijkt me verdomd zwaar :(:)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:55

Ik ga het topic vanavond even lezen Ingrid.
Nu klaarmaken voor het werk.

Welkom StalNollie!

Nu vraag ik me gelijk af waar de rest van de nieuwe zijn :+. Laatst zoveel nieuwe voorbij gekomen maar zie nu niemand meer.