[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:11

Welkom!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:49

Welkom! Leuke pony :D

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:28

welkom :o

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:23

Welkom!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:31

LottieLover schreef:
Pony hier verhaart ook nog niet... Ik heb een nieuw hoofdstel! Bakstukken eraf gehaald want bitje wil ik nog niet aan beginnen, neusriem was veel te lang maar een gaatjes tang doet wonderen :')
[ [url=m/jUaPNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar gekocht?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:51

Welkom TOTO!

Dankjewel voor de lieve berichtjes en PBtjes, doet me goed... Iedereen denkt altijd dat het maar makkelijk en leuk is om niet te werken nou ik zal je zeggen ik zou willen dat mijn geest 100% was ik zou kunnen werken, en een normaal leven zou kunnen volgen. Ik moet IEDERE middag slapen omdat mijn lichaam en mijn hoofd het ander niets trek. Ik word een paar keer per week wakker met een dissociatie, beland weer eens in het ziekenhuis en krijg een spuit in mijn reet als ik doorgeslagen ben etc... Nee echt NIET cool!

Hier afgelopen dinsdag, en vrijdag een dissociatie gehad, vandaar gisteren ook geen les gegaan.
Ik heb vandaag wel heerlijk gereden met mijn pretletter, even op het veldje wat linksof rechtsof gereden, en daarna stukje bos heb hem even flink de wint uit mijn oren laten rennen heb filmjes, iemand zien ? Ik had het nodig en hij wist het toppony!!

OneAndOnlyx schreef:
[ [url=m/aDIlbG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nathalie, gisteren reed ik langs bij Milk en ik kon me niet inhouden. Ze is zo schattig! Ik ging stilstaan met de fiets en gelijk keek ze me aan. Ik roep haar en haar oortjes gingen mijn kant uit. Wat een schat! Toen ik wegfietste ging ze gelijk door met eten haha.

Echt super lief berichtje, en super lieve foto!! Alleen ik houd mijn hard vast bij het feit dat de sloot niet is omheind. Ik heb een pony gehad in het verleden die er 2x is ingedonderd, en met bevroren ijslaag ging zei gewoon het ijs op, op naar de overkant. :\

LottieLover schreef:
Pony hier verhaart ook nog niet... Ik heb een nieuw hoofdstel! Bakstukken eraf gehaald want bitje wil ik nog niet aan beginnen, neusriem was veel te lang maar een gaatjes tang doet wonderen :')

Je lage neusriem, hoort ter hoogte van zijn mondje te zitten (bit).

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:56

Afbeelding

Lieve Lady met haar piepkleine nieuwe hoofdstel! Mijn paard en Lady hebben hetzelfde hoofdstel, zo lief <3.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:05

Eppeljeck, koopjes jager!! :D Ik moet ook even op de site kijken of ze hebben wat ik nu nodig heb, dan kan ik morgen even erlangs hij zit hier om de hoek. :D Maar goed dan moeten ze t wel hebben.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:06

LS_fotos schreef:
Welkom TOTO!

Dankjewel voor de lieve berichtjes en PBtjes, doet me goed... Iedereen denkt altijd dat het maar makkelijk en leuk is om niet te werken nou ik zal je zeggen ik zou willen dat mijn geest 100% was ik zou kunnen werken, en een normaal leven zou kunnen volgen. Ik moet IEDERE middag slapen omdat mijn lichaam en mijn hoofd het ander niets trek. Ik word een paar keer per week wakker met een dissociatie, beland weer eens in het ziekenhuis en krijg een spuit in mijn reet als ik doorgeslagen ben etc... Nee echt NIET cool!

Hier afgelopen dinsdag, en vrijdag een dissociatie gehad, vandaar gisteren ook geen les gegaan.
Ik heb vandaag wel heerlijk gereden met mijn pretletter, even op het veldje wat linksof rechtsof gereden, en daarna stukje bos heb hem even flink de wint uit mijn oren laten rennen heb filmjes, iemand zien ? Ik had het nodig en hij wist het toppony!!

OneAndOnlyx schreef:

Nathalie, gisteren reed ik langs bij Milk en ik kon me niet inhouden. Ze is zo schattig! Ik ging stilstaan met de fiets en gelijk keek ze me aan. Ik roep haar en haar oortjes gingen mijn kant uit. Wat een schat! Toen ik wegfietste ging ze gelijk door met eten haha.

Echt super lief berichtje, en super lieve foto!! Alleen ik houd mijn hard vast bij het feit dat de sloot niet is omheind. Ik heb een pony gehad in het verleden die er 2x is ingedonderd, en met bevroren ijslaag ging zei gewoon het ijs op, op naar de overkant. :\

LottieLover schreef:

Je lage neusriem, hoort ter hoogte van zijn mondje te zitten (bit).

Ik zag Nathalie vanmiddag foto's nemen van Milk en vond het zo schattig haha. En uiteraard deze foto vond ik ook mega schattig haha

Wat betreft de omheining rond de sloot, ze hebben echt een enorm stuk waar ze kunnen rondlopen en ik denk dat ze liever grasjes plukken dan dat ze naar de weg gaan waar geen gras is haha. Verder heeft Nathalie daar volgens mij niet heel veel over te zeggen maar dat weet ik niet zeker!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:07

Schattig :D
Lot :(:)

Wij zijn onderweg naar huis vanaf Heeten, proeven gingen mwah.. eerste proef 186 en tweede 175, terechte punten. Hij was weer niet vooruit de branden.. heel apart want thuis en tijdens het losrijden op wedstrijd is hij gewoon voorwaarts. Zodra we de bak inrijden voor de proef negeert hij mijn hulpen en doet het op z'n gemakje. Hij is heel braaf en doet alles netjes maar hij weet heel goed dat ik 'm in de proef niet op z'n sodemieter kan geven :+ In februari nog een keer vaardigheid starten + de clinicdag en anders maar een keer hobbyklasse dressuur starten om 'm wat meer aan te pakken zonder verliespunten oid te rijden.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 23-01-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:08

LS_fotos schreef:
Eppeljeck, koopjes jager!! :D Ik moet ook even op de site kijken of ze hebben wat ik nu nodig heb, dan kan ik morgen even erlangs hij zit hier om de hoek. :D Maar goed dan moeten ze t wel hebben.

Hihihi ik moest even langs had wat spullen nodig want ik heb morgen mijn allereerste wedstrijd in de B *D . En Lady had nodig een nieuwe nodig, de oude valt bijna uit elkaar :P.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:11

Ow had je nu wedstrijd ? Ik dacht morgen! Maar toch een winstpuntje das toch weer mooi meegenomen. :)
Helpt het als je hem in de proef aanpakt, eens een goede tetter als hij je echt negeert ? Maar dan wel uitgesloten naar jezelf, wat gaat er anders ? Ben jij gespannen breng je dat over, is hij gespannen merkt hij dat hij het op dat moment moet doen ? Je rijd pas B toch ? Ervaring zal het leren! Komt goed. In de B kan je geen verliespunt rijden toch ?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:15

B idd :j Nu 7 winstpunten (in 5 wedstrijden), maar als hij zo doorgaat ga ik nog niet promoveren als ik er 10 heb. Ik ben wel gespannen maar niet zo heel erg in de proef, kan zijn dat hij wel wat aanvoelt maar tijdens de vaardigheid ben ik ook gespannen en dan is hij juist voorwaarts. Hij vindt dressuur op wedstrijd waarschijnlijk niet veel aan maar hij zal toch door moeten lopen als ik 'm dat vraag. Als ik 'm echt op z'n sodemieter ga geven reageert hij heftig en dat doe ik niet vanwege de proef maar daardoor neemt hij het er van. Ook op tongklakken, stemhulpen en zweep reageert hij dan niet tot amper.

Denk ook dat het tijd nodig heeft of dat ik 'm een keer op z'n donder moet geven ten koste van de proef :+ Volgens mij rijd je op elk niveau een verliespunt onder de 150/155 maar dat weet ik niet zeker.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:22

Ayla schreef:
B idd :j Nu 7 winstpunten (in 5 wedstrijden), maar als hij zo doorgaat ga ik nog niet promoveren als ik er 10 heb. Ik ben wel gespannen maar niet zo heel erg in de proef, kan zijn dat hij wel wat aanvoelt maar tijdens de vaardigheid ben ik ook gespannen en dan is hij juist voorwaarts. Hij vindt dressuur op wedstrijd waarschijnlijk niet veel aan maar hij zal toch door moeten lopen als ik 'm dat vraag. Als ik 'm echt op z'n sodemieter ga geven reageert hij heftig en dat doe ik niet vanwege de proef maar daardoor neemt hij het er van. Ook op tongklakken, stemhulpen en zweep reageert hij dan niet tot amper.

Denk ook dat het tijd nodig heeft of dat ik 'm een keer op z'n donder moet geven ten koste van de proef :+ Volgens mij rijd je op elk niveau een verliespunt onder de 150/155 maar dat weet ik niet zeker.

In de B kun je toch geen verliespunten rijden? miss anders een keer hobbyklasse en hem daar op z'n sodemieter geven?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:22

Ja een keertje je sproef iets minder punten risceren en hem toch aanpakken, reactie is reactie lijkt me sterk dat je onder de 150/155 uit komt als het dan alsnog niet gaat kan je nog afgroeten dan heb je geen verlies maar wel 'gewonnen' wat je wil = reactie.
Dit zou mijn idee zijn dan hoor. :)
Buck was ook een luiswammes in dressuur maar die was dat met inrijden al.
Vaardigheid was hij ineens wakker. Jaja... Lummetje.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:27

Dat zei ik idd al, een keer hobbyklasse starten. Ik weet niet of je in de B verliespunten kan rijden maar anders start ik gewoon een keer hobbyklasse. Het gaat om z'n reactie in de proef idd, tijdens het losrijden loopt en reageert hij prima. Tijdens de vaardigheid is hij ook gewoon wakker, ook tijdens het lessen of als ik zelf men in de bak.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:37

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:53

Tijdens het loswerken mss al flink aansporen? Dat hij voor jouw gevoel 'heet' blijft maar wel controleerbaar. En wees hem voor, ik geef tapjes, 2x tappen met de zweep.

T zijn maar ideetjes, je kreeg ook les toch? Flink aan het tempo gaan werken en dan komt dat echt wel goed jullie zijn een super leuke combinatie! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:00

Als je thuis dressuur rijdt pak je hem dan wel aan als hij loopt te lummelen? Zou best kunnen dat hij doorheeft dat ie dat wel kan maken in de proef. En met warm rijden, loopt hij dan wel? Anders in die tijd al even aanpakken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:09

OneAndOnlyx schreef:

Ik zag Nathalie vanmiddag foto's nemen van Milk en vond het zo schattig haha. En uiteraard deze foto vond ik ook mega schattig haha

Wat betreft de omheining rond de sloot, ze hebben echt een enorm stuk waar ze kunnen rondlopen en ik denk dat ze liever grasjes plukken dan dat ze naar de weg gaan waar geen gras is haha. Verder heeft Nathalie daar volgens mij niet heel veel over te zeggen maar dat weet ik niet zeker!

zo maar even een berichtje van mij jeetje ik hou t niet bij hier..

maar om t even qua de sloot te houden, de sloot is verschrikkelijk diep en breed de paarden hebben t nog nooit in hun hoofd gehaald om ook maar de sloot in of over te willen :') , verder hebben ze 5 voetbalvelden bij elkaar om over rond te scharrelen en te eten..en aantal bunkers zijn verbouwd als inloop stal

helaas qua al dat hooi heb ik al aantal keer geopperd voor een slowfeeder enz, en ben ik de enige die de wei enigsinds bij houd maar ik kan t erg slecht bijhouden in mijn eentje..en de wei is niet van mij maar van de manege...

wil dit jaar een stuk apart gaan afzetten voor milk met zand en verhard gedeelte en t gewoon zelf netjes bijhouden voor haar, ow en dan even waarom een graaskorf
milk heeft insuline resistentie en omdat t afgelopen dagen zo vreselijk koud was geweest met vriezen etc, kan zij zo minder fructaan binnen krijgen waardoor haar insuline dus niet als een malle omhoog schiet waardoor zij spier of hoefbevangen van raakt.

vanmiddag heerlijk wezen wandelen en daarbij moesten we dus ook stil staan zodat madam naar andere kon gaan staan bleren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en madam moest ff mijn auto oppoetsen :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:19

Ik pak hem idd tijdens het losrijden wat meer aan zodat hij goed voorwaarts is en goed reageert op mijn hulpen. Ik krijg les en zoals ik al zei is hij tijdens het werk thuis ook gewoon voorwaarts en pak ik 'm aan wanneer hij er een spelletje van maakt. Hij weet dat ik 'm in de proef niet aan pak zoals ik dat thuis doe en dus neemt hij het er van.

Verder ben ik gewoon trots op hem want hij is gewoon braaf en verder loopt hij lekker ontspannen etc, ik ben tevreden :) Weet alleen wel dat we beter kunnen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:31

Awhhh mollybollie dat vachtje!

Buck wil ook op bokt maar ik ben te lui om foto's te bewerken. :')
Ik zit nog steeds een singel te zoeken, ik bedoel ik doe vanalles op me laptob behalve dat...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:39

Oooo mijn oogappeltje, mijn Buckkkkieeee <3
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:48

Buck wat blijft ie leuk!!! Compleet met zandsnor

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:50

Welkom! Leuke pony is Toto! :j

Wat komen er weer lieve foto's voorbij van iedereen!
Dat smoeltje van Buck is wel heel schattig! Mooie foto ook! <3
Nathalie, haha die auto foto, hopelijk geen krasjes op je auto nu. :')

Ik ga morgen weer een lekker ritje maken met Astrid, vandaag helaas niet kunnen doen vanwege een verjaardag, dus was de hele dag van huis. Maar dan kan ik me nu alweer verheugen om morgen weer op de kar te zitten!

Ik las laatst ergens een leuk zinnetje....Hemel om aard is achter de rug van je paard. Ik vind hem wel leuk haha.