35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:32

Ja ik ga samen met mijn vriendin en haar shet naar de wedstrijddag. Ontzettend veel zin in! En voor het eerst in mijn men carriere zoiets mee doen dus zal wel ff oefenen worden
Afgelopen zondag kom ik helaas niet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:31

Isapaardje schreef:
Ik zie weer leuke foto's voorbij komen.
Tuigje op Driekus staat hem goed, alleen lijkt het hoofdstel wat vreemd te zitten zo op foto gezien.

Wij zijn zondag bij de oefendag voor vaardigheid en marathon met shetlanders geweest in Vorstenbosch.
Niet zelf meegedaan, maar zelf gekeken en foto's gemaakt :)
Was heel gezellig en veel gelachen en geoefend door die en gene.
Kleinste shet was ca. 75 cm en de grootste 105 cm.
Je ziet het verschil vooral goed in de gangen en het tempo.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 9170_o.jpg

Bij ieder parcours/hindernis stond iemand voor uitleg en dan mocht iedere aanspanning ca. kwartier oefenen. In totaal was je dus klein uurtje (incl. losrijden) aan het rijden.

Hé, dat ben ik :D Leuke foto.

*kruipt weer onder meelees steen want ik ben nog geen 35 jaar hihi*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:05

Even vraagje wat vinden jullie van deze merrie namen; fortessa en ziva ?
Of is dat geen leuke voor shetjes ik wou iets anders haha :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:17

Ziva vind ik leuk (csi)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:23

Anke schreef:
Ziva vind ik leuk (csi)

Haha ja! Nog steeds jammer dat ze er uit is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:35

Namen geven zo persoonlijk, voor mij moeten ze passen in het plaatje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:51

JA super meid!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:13

Kanniet, dat is zeker zo ;)
Maar heb liever namen op vooraad dan kan ik kijken bij wie wat past haha.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:33

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:15

Het is al een tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar zit nog steeds met welmoed in mijn hoofd...
Na dat men ongeluk is mijn beleerdster met haar vriend langs geweest en haar voor de kar gezet en geprobeerd te mennen en welmoed flipte nu gelijk en ze kwamen erachter dat ze het doet vanwege de pijn. Ze is heel gevoelig bij haar achterbenen/billen en heeft heel erg veel last van de hamstringen. Ze heeft geadviseerd om een osteopaat te laten komen om haar te behandelen en om daarna weer te proberen. Maarja wat is de oorzaak geweest dat ze zo last ervan heeft? Zit in dubio.. Een weidegenoot zei dat ze een slechte rug heeft en door het mennen alleen maar erger wordt en dus geen zin heeft om het daarna weer te proberen want dan heb je hetzelfde probleem en mijn beleerdster zegt dat het wel meevalt en vee arts zei ook dat er niks mankeert aan haar rug. Ik zou het nog aan de osteopaat kunnen vragen wat haar mening is..
Maarja dan zijn er al vele doelen weg.. Ik kocht haar met een aantal doelen; om een veulen mee te krijgen maar dat kan niet meer omdat ze zomereczeem heeft en dat wist ik toen niet en zeiden ze niet, om mee te gaan mennen maar dat is nu dus onzeker of dat ook verstandig is en als kinderpony maar mijn kids zijn er straks gauw te groot voor..
Ik weet het even allemaal niet meer...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:18

Annelot daar kan ik helaad niet bij helpen.
En wendy wat rot zeg!
snap dat je in dubio zit..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:23

Zou eerst de osteopaat even afwachten.

Daarna pas een besluit nemen.
Tenzij je nu al zeker weet ermee te willen stoppen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:26

Bedankt.
Ja ik wou sowieso de osteopaat even afwachten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:01

Annelot.
Kun je wellicht ergens een bit uitproberen van anderen?
Ik heb het met Yoob gehad dat hij niets leek te accepteren en had geluk dat ik een kistje bitten kreeg van iemand, want het werd een hele zoektocht. Uiteindelijk ben ik met hem gaan mennen met een rubber voorbrengtrens (tja).

Sweetwendy: niet te snel opgeven door de mening van 1 bepaald persoon.
Kijk naar Yoob ... Al weer 3 jaar geleden dat hij een breuk in zijn elleboog had. Met een beetje geluk zou hij een pijnvrij leven kunnen gaan leiden op de wei, maar tegen alle verwachtingen in, loopt hij inmiddels weer voor de wagen. Oke ik moet geen wedstrijdambitie met hem hebben (omdat er ook artrose zichtbaar was op de foto).

Wacht dus eerst even af wat de osteopaat zegt.
Mogelijk is er een andere oorzaak voor de pijnlijke hamstrings, wellicht slechte afvoer van melkzuur uit zijn spieren, misschien spant hij ze te krampachtig aan op moment dat de kar er achter komt uit angst.
Onderzoek het eerst even, kijk wat het is, en dan heb je nog tijd genoeg om een beslissing te nemen. Succes.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:45

Ik heb nu idd een liverpool met tongvrijheid te leen van mijn vriendin. Eens kijken hoe hij hierop reageerd.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:51

Ja dat is de beste manier om dingen uit te proberen.
Zelfs een bokkenbit heb je trouwens met diverse mogelijkheden van tongvrijheid (de boog kan naar boven of naar voren liggen) en kan enorm verschil uit maken van prettig of niet prettig.
Fijn dat je kunt proberen in ieder geval.

Toevoeging:
Let er ook op dat het bit hoog genoeg in de mond hangt, anders kan dat nog een reden zijn van tong over het bit gooien.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 18:29

Sweetwendy: ik zou de meningen van niet professionelen lekker laten vit wat ie is. Iedereen kan zoveel roepen. Lekker aan de profs overlaten!

Iedereen lekker aan het genieten van het prachtige weer?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:44

Bedankt. Dat wist ik niet. Fijn dat het goed gekomen is met Yoob. Hoop dat het ook goed komt met welmoed.
Heb ook tijdje geleden een bloedonderzoek laten doen en daaruit kwam ook dat ze een te hoge spierwaarde heeft.. Hoe dat komt geen idee..Misschien kan de osteopaat iets erover zeggen. De osteopaat die ik al 1 keer had laten komen vorig jaar had van de week vakantie, heb haar voicemail ingesproken en hopelijk belt ze me maandag terug.

Mijn hondje is gisteren gesteriliseerd en is vandaag erg aanhankelijk en vind het niet leuk dat ze een romper aan heeft ivm de wond. Maandag naar de dierenarts voor controle. Dus nog even lekker rustig aan doen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:48

Wendy is dat hoge spier waarde te maken met dat ze snel verzuren? Weet niet hoor maar dacht ik opeens aan weet niet of dat kan.

Oh moeten ze tegen woordig een rompertje aan? Onze hond moest toen een kap om haar hoofd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:21

Magnesium. Welkoop 15,- voor 20 kg

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:16

Ik heb met Isabella goede ervaringen met muscle care van Pavo. Duur maar ze vond het wel lekker en het hielp bij afvoeren van melkzuur.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:12

Mijn shetjes krijgen eigenlijk niks bijzonders

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:52

Hoeft ook niet Janine, maar hier gaat het specifiek over Welmoed die harde gevoelige spieren heeft met te hoge spierwaarden. Dan helpen bepaalde supplementen wel degelijk.
Oa magnesium, omega olie, vitamine E en C en soms nog andere aanvullingen, net afhankelijk van hoe het tekort is ontstaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:23

Isapaardje schreef:
Hoeft ook niet Janine, maar hier gaat het specifiek over Welmoed die harde gevoelige spieren heeft met te hoge spierwaarden. Dan helpen bepaalde supplementen wel degelijk.
Oa magnesium, omega olie, vitamine E en C en soms nog andere aanvullingen, net afhankelijk van hoe het tekort is ontstaan.

Oh sorry haha!
Jaa geen kenner op die gebieden.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:32

Ik geef welmoed 3x in de week een spuit vol met allerlei vitamines, mineralen en ijzer, gekregen(gekocht) van de dierenarts. En nu afwachten wanneer de osteopaat kan komen.

Ja me hondje moet een rompertje om. Vind het wel sneu ook vanwege het warme weer maarja nog een paar dagen..